Premier League

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Premier League

Inlägg av sthlm_dif »

Imorgon drar Premier League äntligen igång. Årets upplaga har alla förutsättningar till att bli den bästa upplagan någonsin.
Manchester United, Chelsea, Arsenal, Shitty, Tottenham, Liverpool, Everton och Aston Villa. Samtliga av dessa lagen har bra trupper och årets upplaga av PL kommer nog bli jämnare än någonsin, vilket jag anser vara riktigt kul för underhållningsvärdet!

Lite tips:
1. Manchester United
2. Chelski No History
3. Manchester Shitty
4. Arsenal
5. Tottenham
6. Liverpool
7. Aston Villa
8. Everton
------------
18. Wigan
19. West Bromwich
20. Blackpool

Skytteligan:
1. Wayne Rooney, Manchester United
2. Didier Drogba, Chelsea
3. Carlos Tevez, Manchester Shitty
4. Fernando Torres, Liverpool
5. Dimitar Berbatov, Manchester United

Sist men inte minst, min drömelva:
4-3-3:
Edvin Van Der Saar

Patrice Evra - Nemanja Vidic - John Terry - Jerome Boateng

Antonio Valencia - Frank Lampard - Steven Gerrard

Didier Drogba - Wayne Rooney - Fernando Torres
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
ConZzz
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Premier League 10/11

Inlägg av ConZzz »

Jag tror att Tottenham får nöja sig med högst en 6 plats i ligan iår. De extra matcherna som spelas i Champions League tar knäcken på dem.

Eftersom att jag är ett LFC fan så måste jag ju hoppas på att Liverpool tar sig upp i topp 4 iår.

Man kan ju säga att chelsea "bytte" ner sig när de köpte Benayoun av LFC och Joe Cole gick gratis åt andra hållet. :)

Mitt tips på topp 6:

1.Chelsea
2.Man Utd
3.Arsenal
4.Liverpool
5.Man City (Köpt många spelare men förhoppningsvis så spelar de inte för laget)
6.Tottenham

Men det är oerhört svårt att tippa årets PL.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Premier League 10/11

Inlägg av sthlm_dif »

ConZzz skrev:Man kan ju säga att chelsea "bytte" ner sig när de köpte Benayoun av LFC och Joe Cole gick gratis åt andra hållet. :)
Haha, skojja inte :wink:
Benayoun är helt ok, men han är oerhört överskattad. Joe Cole å andra sidan kommer bli fruktansvärt viktig för Liverpool. Jag hade hoppats på honom i United, men man kan ju inte få allt här i världen.
I övrigt så har du en poäng i det du skrev om Tottenham. De har ett grymt lag, men många lag har fastnat i fällan och lagt för mycket fokus på Champions League. Men jag tror trots allt att Liverpool och Tottenham kommer att slåss med Shitty och Arsenal om plats 3 och 4. Det känns ganska öppet i den kampen eftersom alla ovan nämnda lag har relativt jämna trupper.


Sedan så ska det bli riktigt intressant att se nykomlingarna som det är en hel del av i år.
Neymar (om den affären går i lås) ska bli riktigt intressant att se i Chelsea, liksom Sturridge som mycket väl kan få sitt genombrott i år.
Jag ser även fram emot att få se vad Hernandez kan prestera i United. Han känns som en detalj som kan avgöra PL i United favör. Chris Smalling ska även han bli intressant att se, och för att inte tala om "Bebe" som kom från ingenstans. Jag har aldrig hörts talas om killen, men om det krävs 85 miljoner kronor för en spelare som levt utan några som helst förutsättningar så lär han åtminstone ha en god potential till att bli riktigt bra! Så jag ser fram emot att få se honom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Premier League 10/11

Inlägg av Tessan »

Det är dags för The Gunners nu. Kan Arsenal bara lösa keeper-frågan, ska laget nog vara med och kriga om titeln igen!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Premier League 10/11

Inlägg av Daniel942 »

I'm off to Sweden!
DIF!
ConZzz
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Premier League 10/11

Inlägg av ConZzz »

sthlm_dif skrev: I övrigt så har du en poäng i det du skrev om Tottenham. De har ett grymt lag, men många lag har fastnat i fällan och lagt för mycket fokus på Champions League.
Jag tycker att man kan lägga till en viss Rafa Benitez i kategorin. Satsa på Champions League, strunta i PL.

Sen är jag oerhört glad över att Liverpool lyckades knyta till sig Cole, snabb spelare med en förbannat bra teknik och spelsinne. Han kan nog spela fram Torres till många fina chanser. Det ska bli kul att se vad firma Gerrard, Cole och Torres kan utföra på plan tillsammans.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Premier League 10/11

Inlägg av warrant »

Premier League. Äntligen får man se riktig fotboll igen.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Premier League 10/11

Inlägg av sthlm_dif »

Bra kvällsmatch som Viasat bjöd på ikväll! En sömnig första halvlek avslutades med ett rött kort på Joe Cole. Sen i början av andra stänkte Ngog upp 1-0 för Liverpool och Arsenal skapade i stort sett ingenting innan den 80e minuten då en ren chanskavalkad uppstod. Efter den ena och den andra jättechansen kom till slut kvitteringen i 90e efter en målvaktstavla av Reina som annars var riktigt bra i matchen.

Nu längtar man verkligen till morgondagens match!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
ConZzz
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Premier League 10/11

Inlägg av ConZzz »

sthlm_dif skrev:Bra kvällsmatch som Viasat bjöd på ikväll! En sömnig första halvlek avslutades med ett rött kort på Joe Cole. Sen i början av andra stänkte Ngog upp 1-0 för Liverpool och Arsenal skapade i stort sett ingenting innan den 80e minuten då en ren chanskavalkad uppstod. Efter den ena och den andra jättechansen kom till slut kvitteringen i 90e efter en målvaktstavla av Reina som annars var riktigt bra i matchen.

Nu längtar man verkligen till morgondagens match!
Riktigt stark match av liverpool idag! Stackars Agger som alltid får sina smällar i fejset.. :)
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Premier League 10/11

Inlägg av Crashmash »

Ancelotti are you listening,
You'd better keep our trophy glistening;
'Coz we'll be back in May, to take it away,
walking in a Fergie Wonderland!


Åh vad jag beundrar Ryan Giggs!
Affeblaffe
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-08-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Premier League 10/11

Inlägg av Affeblaffe »

sthlm_dif skrev:Imorgon drar Premier League äntligen igång. Årets upplaga har alla förutsättningar till att bli den bästa upplagan någonsin.
Manchester United, Chelsea, Arsenal, Shitty, Tottenham, Liverpool, Everton och Aston Villa. Samtliga av dessa lagen har bra trupper och årets upplaga av PL kommer nog bli jämnare än någonsin, vilket jag anser vara riktigt kul för underhållningsvärdet!

Lite tips:
1. Manchester United
2. Chelski No History
3. Manchester Shitty
4. Arsenal
5. Tottenham
6. Liverpool
7. Aston Villa
8. Everton
------------
18. Wigan
19. West Bromwich
20. Blackpool

Skytteligan:
1. Wayne Rooney, Manchester United
2. Didier Drogba, Chelsea
3. Carlos Tevez, Manchester Shitty
4. Fernando Torres, Liverpool
5. Dimitar Berbatov, Manchester United

Sist men inte minst, min drömelva:
4-3-3:
Edvin Van Der Saar

Patrice Evra - Nemanja Vidic - John Terry - Jerome Boateng

Antonio Valencia - Frank Lampard - Steven Gerrard

Didier Drogba - Wayne Rooney - Fernando Torres

Roligt att du hejjar på laget som vunnit mest titlar i både elitserien och premier league. hehehehehe
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Premier League 10/11

Inlägg av sthlm_dif »

Affeblaffe skrev:Roligt att du hejjar på laget som vunnit mest titlar i både elitserien och premier league. hehehehehe
Djurgården och United började jag heja på vid 5 års ålder. Djurgården började jag heja på eftersom jag bor i Stockholm samt mycket nära Stadion (pappa föredrog nog att åka till Stadion istället för Råsunda när jag ville på fotboll, vilket jag är tacksam för).
Jag såg i princip alla fotbollsmatcher som gick på tv när jag var liten. Och eftersom pappa inte har något direkt favoritlag i England så blev det ju automatiskt United som blev favoritlaget eftersom man vid en liten ålder brukar heja på det laget som vinner. Varje United match gick ju även i stort sett på tv, så det underlättade väl.
Vid samma ålder började jag även älska Lazio, och trots att dom har gått mycket dåligt de senaste säsongerna samt att jag är helt ointresserad av Italiensk fotboll så har inte det ändrat mina sympatier för klubben.

Många Liverpool fans kallar till exempel United fansen för medgångare, men i stort sett alla Liverpool supportrar i Sverige började heja på Liverpool på 60-70-talet, när Liverpool var riktigt dominanta i den Engelska fotbollen, sen har deras barn tagit efter i deras sympatier.

Vilket lag man börjar heja på är en slump egentligen, och som ett litet barn är det svårt att påverka sitt val då väl i stort sett varje unge i hela världen hejar på det laget som vinner. Det är så det är och det är inget som vi kan påverka.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Premier League 10/11

Inlägg av Salas »

Hyfsad insats av Berbatov idag.
2 nickmål samt ett en cykelspark som antagligen kommer att bli årets mål i Premier League. Första hattricket för United mot Liverpool på 60 år också, så Berbatov kan gå och lägga sig med ett leende på läpparna ikväll.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Premier League 10/11

Inlägg av Blå Helgonet »

MAN UTD-Scousers
3-2

Berbatov (42, 59, 84)
Bulgarian fat of the land
HAT-TRICK, HAT-TRICK, HAT-TRICK

Bild

He's half a boy and half a girl
Torres Torres
He looks just like a transvestite
Torres Torres
He wears a frock
He loves the c**k
He sells his arse on Albert Dock
Fernando Torres Carragher's bit on the side

Oh Merseyside Oh Merseyside
Is full of shyte is full of shyte
Oh Merseyside is full of shyte
It's full of shyte, shyte and more shyte
Oh Merseyside is full of shyte


Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Premier League 10/11

Inlägg av Blå Helgonet »

Oh Berba's f**king magic
He's got the magic touch
And when he saw United
He wanted it so much

He didn't stay with Tottenham,
Or sign for City cause their shyte
He signed for Man United
Cause we're f**king dynamite!

Bild

Bild
Blue Saints...
Skriv svar