Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 | EP Trophy!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wayne
Inlägg: 211
Blev medlem: 2010-01-23

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 - EP Trophy!

Inlägg av Wayne »

Givetvis ska man inte dra särskilt stora växlar av en sån här match, men jag kan inte låta bli att hylla Lassen lite grann. Jävligt stabil ikväll! Han kan nog bli ett riktigt utropstecken i vinter.

Vidare tror jag bland annat att:

- John Norman kommer att klara sig alldeles utmärkt i Elitserien.

- Mario Kempe kommer att vara en av våra mest framträdande - och kanske framförallt underhållande - forwards.

- Josef Boumedienne är en kanonvärvning.

Hata Linköping!
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 - EP Trophy!

Inlägg av janne08 »

Ja då var första träningsmatchen avklarad.
Tycker att man kan konstatera att det var en typisk försäsongsmatch från DIF:s sida mycket vilja och en hel del slarv. Men var fan var LHC jag var tvungen att titta i matchprogrammet flera gånger för att kolla efter spelare. Jo Norrena- Hävelid – Andersson – Zackrisson – Tolsa - Håkansson var med.
Det var nog det blekaste LHC jag någonsin har sett. Det blev aldrig ens någon match.
I korthet några utropstecken och frågetecken
Kempe- Boumedienne och Lenhammar såg mycket intressanta ut de här kan bli riktigt bra
Widing-Ekman såg mindre bra ut, och med ett så blekt LHC så måste jag säja att jag förväntade mig mera av dessa herrar, men som sagt det var första matchen och LHC var ingen bra värdemätare.

Hur som helst så var det jävligt kul att vara tillbaka på Hovet
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 | EP Trophy!

Inlägg av tomten »

Var det ingen som såg varför Ekman och Andersson bråkade?
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 | EP Trophy!

Inlägg av Kentta »

tomten skrev:Var det ingen som såg varför Ekman och Andersson bråkade?
Vet inte om det var någon klubba mellan benen från Anderssons sida eller om han bara oprovocerat åkte på honom i mittzon, men Ekman tände till rejält och började hugga som fan efter Andersson.. Såg ut som att Andersson bara åkte på Nisse men såg inte hela situationen!
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 | EP Trophy!

Inlägg av Heaty »

Mycket kul att se DIF köra igång med Samba i första matchen ;). Kan vi förövrigt sluta kalla det en träningsmatch? Det är det inte, det är en försäsongsmatch. Om det är en skillnad? - Ja, tror man kämpar mer för en riktig match som faktiskt handlar om någonting, att ta sig vidare i turneringen, än att spela en träningsmatch mot något annat lika illa motiverat bonnlag.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 | EP Trophy!

Inlägg av janne08 »

Heaty skrev:Mycket kul att se DIF köra igång med Samba i första matchen ;). Kan vi förövrigt sluta kalla det en träningsmatch? Det är det inte, det är en försäsongsmatch. Om det är en skillnad? - Ja, tror man kämpar mer för en riktig match som faktiskt handlar om någonting, att ta sig vidare i turneringen, än att spela en träningsmatch mot något annat lika illa motiverat bonnlag.

Mitt misstag och du har helt rätt !
Det är faktiskt en TURNERING, som dessutom säkert kostar DIF en hel del
Mitt misstag var att när jag såg LHC:s oförmåga och ointresse så känner det för ett ögonblick som en träningsmatch. Jag lovar att skärpa till mig


:)
Användarvisningsbild
12125
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-08-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 13/8 2010 - EP Trophy!

Inlägg av 12125 »

Kentta skrev:Skönt var ledordet för Kempe idag, se DIFTV, hur många gånger nämner han skönt egentligen? :wink:

Haha! Det var det enda jag tänkte på.
Skriv svar