Tintintråden.

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Tintintråden.

Inlägg av DIF_Soldier »

pulverapa skrev:Det stod på Sony pictures facebook-sida.
Länk?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Tintintråden.

Inlägg av pulverapa »

MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tintintråden.

Inlägg av MGC »

Biljetterna bokade till fredagens visning. Ska bli skönt att få le till något nu när hockeyn känns sådär :|
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Tintintråden.

Inlägg av DIF_Soldier »

Har inte sett den ännu men av det jag har hört finns det redan nu en tydlig besvikelse.
Ni som läst albumet förstår vad jag menar.
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Tintintråden.

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Har inte sett den ännu men av det jag har hört finns det redan nu en tydlig besvikelse.
Ni som läst albumet förstår vad jag menar.
Jag hoppas så innerligt att Vomitwood inte ändrat i originalet... Det behövs ju verkligen inte. Hur ser filmidén ut? Är det en mix av storys eller?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Re: Tintintråden.

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:Har inte sett den ännu men av det jag har hört finns det redan nu en tydlig besvikelse.
Ni som läst albumet förstår vad jag menar.
Jag hoppas så innerligt att Vomitwood inte ändrat i originalet... Det behövs ju verkligen inte. Hur ser filmidén ut? Är det en mix av storys eller?
LÄS DENNA TEXT NEDAN PÅ EGEN RISK - EV. SPOILER




Vad det verkar har de tagit bort bröderna Fågel helt ur storyn och gjort herr Sakharine till ärkeskurken. Sakharine som i albumet bara är en harmlös samlare. Hur de ska få det att gå ihop är bortom mitt förstånd då det ju är bröderna F som bor på Moulinsart.
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Tintintråden.

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:Har inte sett den ännu men av det jag har hört finns det redan nu en tydlig besvikelse.
Ni som läst albumet förstår vad jag menar.
Jag hoppas så innerligt att Vomitwood inte ändrat i originalet... Det behövs ju verkligen inte. Hur ser filmidén ut? Är det en mix av storys eller?
LÄS DENNA TEXT NEDAN PÅ EGEN RISK - EV. SPOILER




Vad det verkar har de tagit bort bröderna Fågel helt ur storyn och gjort herr Sakharine till ärkeskurken. Sakharine som i albumet bara är en harmlös samlare. Hur de ska få det att gå ihop är bortom mitt förstånd då det ju är bröderna F som bor på Moulinsart.
En av de saker som får mig att hata hollywood en aning. Varför måste dessa över-enorma egon alltid förändra... för att de kan? Jorå... Det är fan enda anledningen. Det är i och för sig helt i Jacksons anda att pilla sönder saker. Tolkien skrev att det var en hob som stack svärdet i anus på Häxkungen. Jackson tyckte det var smutt om Eowynn fick göra det istället.. som exempel. (Vet inte vad som är Spielbergs anda eftersom han varit tamejfan helt osynlig det senaste decenniet, jämfört med andra i hans krets)

Men att lägga skulden på Sakharine - att göra honom till huvudskurken är ju ett klavértramp av rang. :shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Tintintråden.

Inlägg av DIF_Soldier »

FORTSATT SPOILERRISK

Ja, dessutom när bröderna Fågel är en så central del i storyn - de är ju de som äger Moulinsart? Hur ska de lösa den lilla detaljen? Ingenting är ju definitivt eftersom jag ännu inte har sett filmen, men läser man beskrivningen av Sakharine verkar det rimligen så:

Sakharine är ett mystiskt geni med ett dolt förflutet och med en djävulsk plan som äventyrar kapten haddocks liv. Sakharine är fast besluten att få Tintins modell av skeppet Enhörningen till varje pris.


Hallå? Killen är harmlös för sjutton...
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Tintintråden.

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:FORTSATT SPOILERRISK

Ja, dessutom när bröderna Fågel är en så central del i storyn - de är ju de som äger Moulinsart? Hur ska de lösa den lilla detaljen? Ingenting är ju definitivt eftersom jag ännu inte har sett filmen, men läser man beskrivningen av Sakharine verkar det rimligen så:

Sakharine är ett mystiskt geni med ett dolt förflutet och med en djävulsk plan som äventyrar kapten haddocks liv. Sakharine är fast besluten att få Tintins modell av skeppet Enhörningen till varje pris.


Hallå? Killen är harmlös för sjutton...
Ja, han vill ju visserligen, är ganska så enträgen, väldigt gärna köpa skeppet av Tintin men... det är ju så långt som han är villig att gå. De andra däremot. Pinsamt av Jackson.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tintintråden.

Inlägg av MGC »

Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:FORTSATT SPOILERRISK

Ja, dessutom när bröderna Fågel är en så central del i storyn - de är ju de som äger Moulinsart? Hur ska de lösa den lilla detaljen? Ingenting är ju definitivt eftersom jag ännu inte har sett filmen, men läser man beskrivningen av Sakharine verkar det rimligen så:

Sakharine är ett mystiskt geni med ett dolt förflutet och med en djävulsk plan som äventyrar kapten haddocks liv. Sakharine är fast besluten att få Tintins modell av skeppet Enhörningen till varje pris.


Hallå? Killen är harmlös för sjutton...
Ja, han vill ju visserligen, är ganska så enträgen, väldigt gärna köpa skeppet av Tintin men... det är ju så långt som han är villig att gå. De andra däremot. Pinsamt av Jackson.
Suck! Samtidigt skönt att ha läst detta innan så jag har sänkt mina förväntningar. Får ge min objektiva :roll: bedömning efter fredagskvällen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Tintintråden.

Inlägg av DIF_Soldier »

Här är för övrigt rollistan för den svenska dubbningen:


Tintin - Jesper Adefelt
Kapten Haddock - Johan Hedenberg
Rackham Den Röde - Johan Rabaeus
Sakharine - Johan Rabaeus
François Av Hadoque - Johan Hedenberg
Allan - Allan Svensson
Barnaby Dawes - Niklas Falk
Dupond - Christian Fex
Dupont - Magnus Roosmann
Crabtree - Jonas Bergström
Bianca Castafiore - Marianne Eklöf
Tom - Björn Bengtsson
Löjtnant Delcourt - Anders Byström
Aristides Filosell (Aristarkos Filokrates på svenska) - Dick Eriksson
Shejk Omar Ben Salaad Osman Fares
Fru Pinson - Berit Sarvisé
Nestor - Sten Ljunggren


Johan Hedenberg kommer göra en grym Haddock tror jag (gjort röst till Throttle i Biker Mice och spelade mest nyligen Grunvald Karlsson i Kommisarie Späck)

Sten Ljunggren som Nestor är fan helt perfekt - finns det nån bättre?
Allan Svensson som Allan passar väl bra, han behöver ju inte repetera in sin karaktärs namn iallafall :)
Johan Rabaeus passar även han som handen i handsken skulle jag tro. Riktigt sliskig röst emellanåt och en bra skådis.

Jesper Adefelt har även han gjort habila insatser som röstskådis (huvudrollen i Draktränaren)
Dupontarna har jag ingen koll på.

Spännande cast!
Säg den glädje som varar
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Tintintråden.

Inlägg av Sidney Crosby »

Finns inte Kalkyl med alls? Varför i helvete inte då? Han gör ju dessutom sin debut i Enhörningens hemlighet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Tintintråden.

Inlägg av Magnutz »

Kommer antagligen hata Feter Jackson efter denna film.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Tintintråden.

Inlägg av DIF_Soldier »

Sidney Crosby skrev:Finns inte Kalkyl med alls? Varför i helvete inte då? Han gör ju dessutom sin debut i Enhörningens hemlighet.
Jag tycker det verkar skitlustigt. Ubåten, hallå? Men snart får vi se.

Magnutz - det är ju lika mycket Spielbergs göra om inte mer. I hollywood är det för övrigt alltid regissören som har the final cut.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Tintintråden.

Inlägg av seppuko »

Vet inte om ni läst intervjun i AB. Men Spielberg är den som gjort denna film, Jackson ska göra den andra, om det blir en annan. Jackson är i Nya Zeeland och filmar. Dock hade dom telefonkonversation varje dag, så alla inputs från Jackson är alltså över telefon :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar