Fotbolls-VM 2010

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Fotbolls-VM 2010

Inlägg av lilleman »

Det närmar sig fotbolls-VM, utan Sverige tyvärr.
Personligen håller jag på Frankrike och Elfenbenskusten i årets VM.

Vilka vinner? Vilka floppar? Vilka överraskar?

Här diskuteras allt om Fotbolls-VM 2010 som börjar den 11 juni.

Edit:
Fick mig ett litet garv:http://www.sportal.se/vm-2010/president ... ck-vinn-vm
Nigerias president, Goodluck Jonathan, kräver ett VM-guld av Lagerbäck.

Good luck Jonathan.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Mäklaren »

England vinner. De är också landet som jag känner mest för nu när Sverige inte deltar.

8.30 gånger pengarna på att England vinner guld är ett fullkomligt överodds.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev:England vinner. De är också landet som jag känner mest för nu när Sverige inte deltar.

8.30 gånger pengarna på att England vinner guld är ett fullkomligt överodds.
England? Psst, inte en chans. De åker ur i åttondelsfinalen. :wink:

Har alltid tyckt om Holland, och det har alltid varit landet som ligger mig närmast när Sverige inte är med. Tyvärr kommer det inte räcka för dem.
Vore riktigt kul med en skräll i detta VM med, men oddsen är väl lite högre på det här.
Hur som helst så slutar topp tre,
1. Spanien
2. Tyskland
3. Italien
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Hoppas på England men tror att Spanien tar det hela.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av sthlm_dif »

När Sverige inte är med så har jag mina favoriter klara.
Sydafrika som hemmanation får gärna ta sig långt i detta VM. Det är väl inte allt för troligt, men det är alltid lika roligt att se hemmanationer skrälla. Sydkoreas superskräll i VM 2002 ligger i färskt minne, och jag hoppas att Sydafrikas befolkning får uppleva något liknande.

Men bortsett från Sydafrika så är det en självklarhet angående vilka som är mina favoriter, samt vilka som är mina hat lag.

England, fotbollens hem, med de mest passionerade fansen som stötar sitt lag i med och motgång, inga ursäkter. Jag fullständigt älskar det landet, dess fotbollslag och dess fans, som för övrigt för övrigt skapar den skönaste läktarhumorn som saknar motstycke i världen!
Rule Britania!
Britannia rule the waves.
Britons never, never, never shall be slaves.


Åker England ur ska jag bara njuta av underhållningen som man bjuds på, samt heja på samtliga motståndare till främst Italien, men även till Spanien, som jag verkligen ogillar som fotbollsnation. Dom må vara bra, men dess fans saknar helt känsla för vad klubbkärlek innebär. Om Svenskar är medgångare så är vi 110% trogna om vi jämför oss med spanjorer, och sådana fans klarar jag inte av, och därutav så klarar jag inte heller av dess landslag.

Man lär väl heja lite på Svennis och Lagerbäck också. Det vore kul om dom kunde komma en liten bit in i turneringen.

Men hur som helst så tror jag att VM slutar enligt följande:
1. England vinner äntligen VM tack vare deras väldigt duktiga fotbollslag. En mix av gamla och unga, storstjärnor och halvstjärnor, kommer att kunna gå hela vägen, vilket jag även tror. England har aldrig haft ett bättre landslag, och tack vare deras defensiv så kommer inte många länder att lyckas låsa upp Englands försvarslås.
2. Brasilien tar sig hela vägen till finalen vilket ändå får ses som en skräll om så blir fallet. Brasilien är inte lika bra idag som förr, men man har en kultur av att vinna och hela landet kräver bra resultat, och Brasilien gör inte ofta sina fans besvikna .

Argentinas chanser innan laguttagningarna var enligt mig enorma, och jag hade dom nästan som en favorit till att vinna hela skiten. Men när Maradona tog ut sin VM trupp så sjönk deras chanser till framgång, och det markant. Ingen Zanetti och ingen Cambiasso... Den enda troliga anledningen till att dom inte är med måste vara för att Maradona hatar Inter, allt annat är helt ologiskt. Cambiasso är nr 1 i världen på den defensiva mittfältsrollen, och Zanetti tillhör toppen bland världens ytterbackar. Maradona måste ha rökt på ordentligt innan han valde spelare, för att det finns inte att dessa två herrar inte är med.
Maradona verkar ju även vilja starta med Milito på bänken, och det är nog bland det mest patetiska valet som jag någonsin har hörts talas om. Milito gör allt rätt, och bör vara given i startelvan i vilket landslag som helst.
Hade jag varit coach i Argentina så hade mitt val varit självklart.
4-1-3-2 uppställning, med följande spelare på respektive position:
MV:Sergio Romero
-----------
HB: Zanetti
MB: Samuel
MB: Demichelis
VB: Heinze
-----------
DM: Cambiasso
-----------
HM (ganska offensiv sådan, Messi får röra sig lite bäst han vill över planen): Messi
CM: Mascherano
VM: Maxi Rodriguez
-----------
HF: Milito
VF: Tevez

Alternativa ersättare: Higuain (HF/VF), Agüero (CF/HM/VM), Gutiérrez (CM) och Burdisso (MB). Resterande bänknötare håller ingen hög klass.

Hade Maradona startat med följande lag så hade han haft ett lag som hade kunnat gå hela vägen. Men tack vare hans inkompetens så ryker Argentina med största sannolikhet väldigt tidigt i detta VM, eftersom dom inte har någon defensiv. Det funkar inte att bara ha 6 världsstjärnor offensivt, det krävs åtminstone 3-4 duktig defensiva spelare för att lyckas i sådana här stora sammanhang, och de enda som håller en hög nivå i Argentinas defensiv är Mascherano och Samuel. Att Argentina sedan inte heller har någon supermålvakt längst bak underlättar inte precis. Mascherano och Samuel kommer att få göra ett hästjobb om Argentina ska ha något att hämta i detta världsmästerskapet.
Hoppas att Maradona får kicken efter VM också, jag hade gjort arbetet bättre än vad det fyllot gör.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av diffarn1 »

sthlm_dif, Varför i helvete jobbar inte du på sportbladet eller nåt? :wink:
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Sidney Crosby »

Alles fur Deutschland!

Nej, jag är inte nazist.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Sidney Crosby skrev:Alles fur Deutschland!

Nej, jag är inte nazist.
Jo, tjena :lol:
Skämt åsido, jag håller väl även jag lite på Tyskland (efter England och Sydafrika dvs) efter att ha läst det språket i snart 6 år (2 veckor kvar, sen är mardrömmen över... Ska bränna varenda jävla tyskabok samtidigt som det ska eka FREEEEIIIIHEEEEIIIIT!).


Det är för jävligt synd att dom ändrade på texten till sin nationalsång efter att Hitler försvann från makten. Den förra texten var klart bättre än den nuvarande, och texten i den förra passar ju sjukt bra in i sportsammanhang.
"Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt..."


Dock så har det nog gått lite överstyr när man har lärt sig hela första versen, ha ha :lol:
Ibland så har man helt enkelt inget bättre för sig :wink:

Sen så måste jag rätta din tyska också. "Alles für Deutschland" ska det vara. Prickarna får man inte glömma bort, då blir det helt fel i uttalet :wink:
diffarn1 skrev:sthlm_dif, Varför i helvete jobbar inte du på sportbladet eller nåt? :wink:
Sån dålig skribent är jag väl ändå inte? :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Crashmash »

Heja Honduras.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Edin »

Crashmash skrev:Heja Honduras.
Nordkorea och Nya Zeeland blir att se upp med! Läste i DN idag att två av spelarna ifrån det senare landet har varit kontraktslösa hela den här säsongen, och inte nog med att Nordkorea är dåliga, dom spelar också i den tuffaste gruppen.

Argentina faller på att Maradona är inkompetent, så jag får säga Spanien - Italien i finalen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av lilleman »

Edin skrev:
Crashmash skrev:Heja Honduras.
Nordkorea och Nya Zeeland blir att se upp med! Läste i DN idag att två av spelarna ifrån det senare landet har varit kontraktslösa hela den här säsongen, och inte nog med att Nordkorea är dåliga, dom spelar också i den tuffaste gruppen.

Argentina faller på att Maradona är inkompetent, så jag får säga Spanien - Italien i finalen.
Om Italien går till final kommer jag att ta livet av mig... Jävla skitland med skitmänniskor!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev: England vinner. De är också landet som jag känner mest för nu när Sverige inte deltar.

8.30 gånger pengarna på att England vinner guld är ett fullkomligt överodds.

Både tror & hoppas det, känns som att det är deras tur nu.
England har haft ett sanslöst oflyt det senaste mästerskapen, med bortdömda mål & åkt ut efter straffsparkar 2g i rad.

Min kärlek för Engelska landslaget startade under det mörka 80-talet då Sverige missade mästerskapen 1982,84,86,88
(en bedrift i sig)
Men då fanns alltid där England som ett alternativ med profiler som Gary Lineker, John Barnes & Peter Shilton mf.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Mattias_87 »

Klart man hejar på föregångslandet Danmark eftersom inte Sverige spelar :)
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mitt självklara val är England. Håller stenhårt på dem i mästerskap efter mästerskap.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Snazzi »

Det var värst vad många anglofiler som huserar på detta forum.
Avgå alla!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar