Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Brodin till Tre Kronor!

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:
android skrev:Brodin kommer passa bra mot Finland.

Angående Kruger så ramlar han hela tiden och försöker slå avgörande passningar i tid och otid. Dock gör han mycket bra och sköter defensiven utmärkt. Väl godkänt av mig. När han börjar avväga sina passningar och slå 8/10 lätta passningar och 2/10 superpassningar så kommer han bli riktigt jävla bra.
Jag förstår inte hans utveckling riktigt. Under förra säsongen var det Linkan-klass på många av hans passningar och det var ytterst sällan han missade att få fram pucken till en medspelare. I år är majoriteten idiotpassningar som leder till kontringar och mål för motståndarna. Hans många assist är lite missvisande den här säsongen.
Ni får inte glömma bort att han fick en helt osannolikt bra start förra säsongen. FEM pinnar i första matchen för en ny junior, klart som tusan boosten blir enorm, sedan rullade det liksom bara på. I år har han förväntningarna på sig och det har dessutom börjat tyngre. Det är ju ett signum för juniorer med en sån talang - första säsongen strålande och andra något tyngre för att studsa tillbaka den tredje. Han kommer igång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Edin »

Jag förstår helt ärligt inte hypen som varit kring David Rundblad, jag tycker att han varit okej i Skellefteå, inte mer, men i landslagssammanhang så har han ju varit en fullständig katastrof. Hans insats mot USA var fullständigt horribel. Jag kommer aldrig att förlåta honom för hur han vek ner sig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av warrant »

Edin skrev:Jag förstår helt ärligt inte hypen som varit kring David Rundblad, jag tycker att han varit okej i Skellefteå, inte mer, men i landslagssammanhang så har han ju varit en fullständig katastrof. Hans insats mot USA var fullständigt horribel. Jag kommer aldrig att förlåta honom för hur han vek ner sig.
Rundblad spelar med alldeles för små marginaler och kan vid vissa tillfällen vara lite nonchalant då han har pucken.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Edin »

warrant skrev:
Edin skrev:Jag förstår helt ärligt inte hypen som varit kring David Rundblad, jag tycker att han varit okej i Skellefteå, inte mer, men i landslagssammanhang så har han ju varit en fullständig katastrof. Hans insats mot USA var fullständigt horribel. Jag kommer aldrig att förlåta honom för hur han vek ner sig.
Rundblad spelar med alldeles för små marginaler och kan vid vissa tillfällen vara lite nonchalant då han har pucken.
Ja, han är duktig framåt, men han är ju rent av dumdristig. Försöker tunnla forwards när han är siste man bakåt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av warrant »

Edin skrev:
warrant skrev:
Edin skrev:Jag förstår helt ärligt inte hypen som varit kring David Rundblad, jag tycker att han varit okej i Skellefteå, inte mer, men i landslagssammanhang så har han ju varit en fullständig katastrof. Hans insats mot USA var fullständigt horribel. Jag kommer aldrig att förlåta honom för hur han vek ner sig.
Rundblad spelar med alldeles för små marginaler och kan vid vissa tillfällen vara lite nonchalant då han har pucken.
Ja, han är duktig framåt, men han är ju rent av dumdristig. Försöker tunnla forwards när han är siste man bakåt.
Försöker han med sånt i nhl så lär han få en rejäl utskällning och riskera bli nerskickad till ahl.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Brodin till Tre Kronor!

Inlägg av Henkos »

Mäklaren skrev:
android skrev:Brodin kommer passa bra mot Finland.

Angående Kruger så ramlar han hela tiden och försöker slå avgörande passningar i tid och otid. Dock gör han mycket bra och sköter defensiven utmärkt. Väl godkänt av mig. När han börjar avväga sina passningar och slå 8/10 lätta passningar och 2/10 superpassningar så kommer han bli riktigt jävla bra.
Jag förstår inte hans utveckling riktigt. Under förra säsongen var det Linkan-klass på många av hans passningar och det var ytterst sällan han missade att få fram pucken till en medspelare. I år är majoriteten idiotpassningar som leder till kontringar och mål för motståndarna. Hans många assist är lite missvisande den här säsongen.
Behövde ju inte kolla till vänster vem som skrivit detta inlägget. Förstår inte hur du orkar. Så dålig har han knappast varit.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Brodin till Tre Kronor!

Inlägg av Amadeus »

Kul för Brodin i a f. Han fick ju spela betydligt mer än jag trodde.
Tappade också hakan först att det var han som fick åka, men Mårts har ju tränat honom i JVM och vet vad Brodin går för, han gillar väl den spelstilen Brodin har.

Saknar Krüger Josefsson? De pratade ju ofta om hur bra de spelade ihop och kunde varandras spel utan o innan. Och Andreas Engqvist.
De förstod ju varandras spel så väl.
Bara en tanke, i fall det kan vara därför han spelar sämre.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Landslagshockey

Inlägg av PNY »

Kronwall, Krüger och Brodin uttagna till landslagsspel i Canel One Cup i Moskva 16-19 dec.
http://www.dn.se/sport/ishockey/tre-kro ... -1.1222633

Även Nicklas Danielsson uttagen och gör därmed landslagsdebut.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av Mäklaren »

Haha, herregud. Mårts verkar älska DIF-spelare. Den enda som över huvudtaget har något i landslaget att göra från vårt lag är Staffan Kronwall.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Haha, herregud. Mårts verkar älska DIF-spelare. Den enda som över huvudtaget har något i landslaget att göra från vårt lag är Staffan Kronwall.
Jag ser bara massa skador framför mig. :shock:
DIF!
Användarvisningsbild
fern
Inlägg: 77
Blev medlem: 2008-09-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av fern »

PNY skrev:Kronwall, Krüger och Brodin uttagna till landslagsspel i Canel One Cup i Moskva 16-19 dec.
http://www.dn.se/sport/ishockey/tre-kro ... -1.1222633

Även Nicklas Danielsson uttagen och gör därmed landslagsdebut.
Nicke D gjorde en sväng i landslaget säsongen 07/08, har jag för mig åtminstone...
DIF
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av android »

Danielsson har jag svårt o se vad han har i landslaget att göra. Dock har jag haft lite svårt med honom som spelare under alla år. Jobbar och sliter och har ett bra skott. Dock lite för klen i närkamperna, lite för seg på grillorna och kommer inte till läge med sitt skott.

Tycker gott att WIDING borde fått chansen istället. Hade kunnat göra susen, eller så hade han kanske blivit skadad. Win-Win. (skämt)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Landslagshockey

Inlägg av Snazzi »

Grattis Brodin till första landslagsmålet!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av pulverapa »

Snazzi skrev:Grattis Brodin till första landslagsmålet!
Bäst i laget hittills. Kanonmatch! :!:
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Edin »

Helvete vad bra Brodin är...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar