Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 678
Blev medlem: 2012-02-18

Landslagshockey

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2022-02-13 12:07:29 Dif leder med tre mål mot Luleå och sen sätter man andan i halsen när de tappar det. Morgonen efter leder Tre Kronor med 3 nål mot Finland och sen sätter man andan i halsen när de tappar det.
Fast DIF vann ju, kronorna torskade
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Alltid trevligt att tvåla till Kanada.
Garpens gnuggargäng har potential att gå hela vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Landslagshockey

Inlägg av Mattias_87 »

Ett intressant lagbygge faktiskt vi har fått. En OS-final mot finnarna skulle vara underbart.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2022-02-16 16:48:38 Ett intressant lagbygge faktiskt vi har fått. En OS-final mot finnarna skulle vara underbart.
Och samtidigt total ångest.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Landslagshockey

Inlägg av Vikas »

Borde avgjort den här matchen i förlängning.

Fullständigt urusla straffskyttar. Lasse i mål gör precis allt han kan men det räcker inte när ingen i laget kan skjuta.
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Landslagshockey

Inlägg av Donkels-3.0 »

Vidrig förlust mot kommunisterna
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Ryssarna var vassare i två perioder. Vi var vassare i tredje och förlängningen. Straffar är lotto men Gusev gav ryssen en edge.
Nu får man heja på Finland i finalen och hoppas att Putin blir putt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Landslagshockey

Inlägg av Donkels-3.0 »

Efter att ha sett Tre Kronors pissmatch som övertrumfar ett antal av Djurgårdens sämre insatser så är i varje fall inte jag sugen på Garpen i vår organisation
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Vilken jävla tur att man valde att kolla på curling och SHL-hockey istället för Tre Kronor.
Svensk hockey har ett antal problem som vi satt oss själva i.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2022-02-19 16:25:57 Efter att ha sett Tre Kronors pissmatch som övertrumfar ett antal av Djurgårdens sämre insatser så är i varje fall inte jag sugen på Garpen i vår organisation
Han är nog väldigt bra som GM men skall inte komma i närheten av något bås. Hockeyförbundet får fan ta på sig mycket av skiten med vansinnet att slå ihop alla roller och en naiv tro att man skulle kunna klara sig med någon schweizisk armékniv i båset i landslaget när alla professionella klubblag gör tvärtom.

Har suttit och kollat på Frölunda Skellefteå och valfritt lag av de två hade sopat banan med hela OS-fältet. Spelare med en lägre skillnivå spelar med bättre skill och högre tempo och dessutom bättre lagspel.
Senast redigerad av Praetori den 2022-02-19 16:34:56, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Landslagshockey

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2022-02-19 16:31:00
Donkels-3.0 skrev: 2022-02-19 16:25:57 Efter att ha sett Tre Kronors pissmatch som övertrumfar ett antal av Djurgårdens sämre insatser så är i varje fall inte jag sugen på Garpen i vår organisation
Han är nog väldigt bra som GM men skall inte komma i närheten av något bås. Hockeyförbundet får fan ta på sig mycket av skiten med vansinnet att slå ihop alla roller och en naiv tro att man skulle kunna klara sig med någon schweizisk armékniv i båset i landslaget när alla professionella klubblag gör tvärtom.
Ja som sportchef kan jag tänka mig honom också men att han då ger fan i att lägga sig i coachandet likt en fördetta onämnbar sportchef hade för vana att göra
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2022-02-19 16:34:03
Praetori skrev: 2022-02-19 16:31:00
Donkels-3.0 skrev: 2022-02-19 16:25:57 Efter att ha sett Tre Kronors pissmatch som övertrumfar ett antal av Djurgårdens sämre insatser så är i varje fall inte jag sugen på Garpen i vår organisation
Han är nog väldigt bra som GM men skall inte komma i närheten av något bås. Hockeyförbundet får fan ta på sig mycket av skiten med vansinnet att slå ihop alla roller och en naiv tro att man skulle kunna klara sig med någon schweizisk armékniv i båset i landslaget när alla professionella klubblag gör tvärtom.
Ja som sportchef kan jag tänka mig honom också men att han då ger fan i att lägga sig i coachandet likt en fördetta onämnbar sportchef hade för vana att göra
Ja där måste VDn vara jävligt tydlig. Passion och Djurgårdshjärta kan ställa till med problem om det tillåts rinna över och påverka andras arbetsuppgifter som man inte har kompetens för.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Landslagshockey

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag väntar bara på den stora klagosången över hur jobbigt det är att ladda om inför att spela en bronsmatch. I ett hockey-OS.

Fan, hade en själv hamnat i den sitsen - med tanke på att truppen in typ i bästa fall är en fjärdehandssortering - hade man spelat tills man förblödde ur varenda jävla blodådra. Det är så mycket töntfasoner på svensk idrott och det finns absolut ingen vinnarmentalitet.

Att sedan studion direkt efter häver ur sig att det måste ha varit tufft då det blev kortare mellan matcherna än vad det blev för SVK. Ja, absolut, men det var det ju ingen som påtalade när vi kvartsfinalbesegrade Kanada.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: 2022-02-19 17:01:06 Jag väntar bara på den stora klagosången över hur jobbigt det är att ladda om inför att spela en bronsmatch. I ett hockey-OS.

Fan, hade en själv hamnat i den sitsen - med tanke på att truppen in typ i bästa fall är en fjärdehandssortering - hade man spelat tills man förblödde ur varenda jävla blodådra. Det är så mycket töntfasoner på svensk idrott och det finns absolut ingen vinnarmentalitet.

Att sedan studion direkt efter häver ur sig att det måste ha varit tufft då det blev kortare mellan matcherna än vad det blev för SVK. Ja, absolut, men det var det ju ingen som påtalade när vi kvartsfinalbesegrade Kanada.
Ursäkter kan man alltid hitta ett oändligt antal av men grundproblemen kommer vi inte undan.
Det är bara att kolla hur chockade vi var mot ryssarnas fysiska spel. Svensk hockey har fått enorma problem på den internationella arenan när NHL-spelarna saknas. Mycket på grund av att många av spelarna är handfallna när det spelas på kropp istället för bladblad både defensivt och offensivt.

När såg man senast en Svensk spelare sätta en offensiv tackling med puck? Nej det slås en dumppuck eller görs ett menlöst försök till dragning medan spelaren fastnar I fläsket på en motståndare eller hamnar ute i sarghörnet med rumpan mot såväl motståndare, lagkamrater och passningsvägar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Landslagshockey

Inlägg av Jimmy Peterson »

https://x.com/nhlpa/status/175349166083 ... fI6jfzL4tw

Har så svårt för NHL:s påhitt. En sån här liten miniturnering betyder absolut ingenting. Träningsmatcher mellan världens bästa spelare kan vi vara utan. Låt dem spela i OS, det är där kraftmätningen ska äga rum. Hitta inte på något nytt clownformat bara för att få några matcher i Nordamerika.
Skriv svar