Nivån på Forumet är under all kritik

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Nivån på Forumet är under all kritik

Inlägg av Peter »

Robinhansen skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7615731.ab

den dag Hardy inte tränar oss vill jag ha han på länken!
Jag tänkte använda det här inlägget från Silly season 2010/ 2011 som exempel på ett par problem som inte är direkt ovanlig här på forumet. Robinhansen är givetvis inte ensam om det här utan hans inlägg råkade bara vara det sista jag såg.

1. Tråden behandlar lagbygget 10/11. Vilken tränare som ska efterträda den nuvarande när hans kontrakt går ut 2012 hör givetvis till Silly season 2012/2013, en till ämnet dedikerad tråd eller någon av slasktrådarna.

2. Man måste klicka på länken för att få grundläggande information i inlägget. Artikeln i Aftonbladet tillför inte någon ny information som inte enkelt hade kunnat skrivas i inlägget. Varför inte bara skriva:

den dag Hardy inte tränar oss vill jag ha Tommy Albelin!

eller om man anser att länken faktiskt är viktig (som när man föreslår spelare och länkar till eliteprospects)

den dag Hardy inte tränar oss vill jag ha Tommy Albelin!

3. Här får vi veta att Robinhansen vill ha Albelin som tränare men varför vet vi inget om. Är det för att han gillar Albelins tränarfilosofi om hur hockey ska spelas? För att för att Albelin spelat i Djurgården? För att han har saknat en tränare som heter Tommy sen Boustedt slutade? Ska det kunna bli diskussioner måste folk motivera sitt tyckande! Som det är nu blir det ofta monologer där folk berättar vad de vill och tycker.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Nivån på Forumet är under all kritik

Inlägg av SirDIFalot »

Oneliners borde inte vara tillåtet. :wink:
Expert.
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Nivån på Forumet är under all kritik

Inlägg av season »

isolerad skrev:Ett forum som inte ens har ställt upp några regler kan knappast ställa kvalitetskrav.
Ganska mycket huvudet på spiken. Det finns gott om väl fungerande forum på nätet som har ett bra regelverk och dessutom allmänna tips och råd hur man bör skriva inlägg. Kopiera!

Sen kommer vi ha tangentmisstag, tröstfylla och provocerande bönder här. Det kommer vi aldrig ifrån.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Skriv svar