F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av melker »

Sitter och väntar på att matchen skall komma upp i torrent form, vore jäkligt gött att få återuppleva stämningen. Om någon vänlig skäl skulle kunna lägga upp matchen på piratebay vore det underbart, tackar!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Wainscotting »

Edin skrev:
När det gäller tårarna så har jag också fällt en del, jag har försökt att hålla mig men när jag tvingas se Jimmie Ölvestad såhär bedrövad så orkar jag inte stå emot längre:

http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 9639473153
Nä, usch, nu kom det ett par till. Jag vill inte se dem så där.
Tror att jag ska köra en egen variant av Silencio Stampa, fast bakvänt ungefär, att inte läsa och att inte titta. Ska fokusera på det positiva.

Ska ta och försöka sova. Lång dag, efter förutsättningarna en ganska bra dag, trots allt.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
stefaaaan
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-04-11

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av stefaaaan »

Haha fina hv supportrar nere i jönköping, står och sjunger ramsor om DFG och kallar dem fittor med mera vid firandet,

lycklig att vara Djurgårdare en dag som denna känner ingen mer sorg än att jag hade unnat våra spelare ett guld, men är så stolt över dom!!
Användarvisningsbild
Raevjaeveln
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-18

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Raevjaeveln »

Slänger in ett kort inlägg innan jag lägger mig.

Vilken underbar säsong det har varit. Likt de flesta andra känner jag väldigt mycket stolthet och väldigt lite bitterhet. Vägen till guldet är viktigare än själva guldet. Och den vägen har spelarna och vi på läktarn utfört helt fantastiskt. Fan vad glad man är att vara djurgårdare.

Hoppas på ännu fler säsongare till nästa säsong och att vi tillsammans uppnår och slår läktarstandarden som i denna säsong. Med horungarna från Solna med i serien blir det till att visa att deras pinsamma klack inte har en suck mot oss i ES.

Hoppas att folk har insett att det är fan så mycket roligare att leverera till max på läktaren på matcher och gör detta även under Allsvenskan i år, så vi kan lämna ett gott avtryck efter fotbollssäsongen också.

Jag vet, jag är säker, jag är Djurgår'n tills jag dör.
Slutspel
Inlägg: 223
Blev medlem: 2009-01-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Slutspel »

Är en så jävla stolt djurgårdare idag, vi gjorde vad vi kunde. Vi hade studsarna mot oss, vi hade domarna mot oss och vi hade fan hockeysverige emot oss, men vi stod upp bra och kämpade stenhårt. Publiken och vi i klacken gjorde ett grymt bra jobb och ingen läktarskandal fick de och skriva om, men Tomas Ros blev ju tvungen att nämna en guldtia efter slutsignalen....suck!!

Men fan vilken säsong, grymt djurgårn, nästa år tar vi GULD!!
Slutspel
Inlägg: 223
Blev medlem: 2009-01-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Slutspel »

Läst i matchrapporten på HV71:s web:
"Trots all negativ publicitet; Djurgårdens fans är riktigt riktigt bra när de sköter sig. Ljudkulissen på Hovet var stundtals öronbedövande."
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Kentta »

Slutspel skrev:Läst i matchrapporten på HV71:s web:
"Trots all negativ publicitet; Djurgårdens fans är riktigt riktigt bra när de sköter sig. Ljudkulissen på Hovet var stundtals öronbedövande."
HV berömmer oss mer än vad media gör, oväntat faktiskt.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Edin »

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Ingen som har film på när DFG, failar på "vad tycker vi om hv?" ? :D
DAHLBERG
Inlägg: 59
Blev medlem: 2010-04-08

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av DAHLBERG »

Nice !! Synd att texten på andra tifot inte syntes så där jättebra men men lyckat endå! !
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Praetori »

Synd. Men såhär dagen efter känns det rätt lugnt. DIF gav HV en jävla resa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Raevjaeveln
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-18

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Raevjaeveln »

Jag tycker tifot blev jävligt snyggt. Antar att det står "MESTA MÄSTARNA". Grymt jobbat Fabriken och alla som deltog!
Alexander Wendt
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-01-30

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Alexander Wendt »

Wainscotting skrev:För bara en liten stund sedan var jag fortfarande helt överväldigad av den stolthet som fyller mig, men sedan läste jag ett inlägg på JKs hemsida och då rullade faktiskt den första tåren av sorg nedför min kind.

Andreas, du är guld värd för oss!

Såg ni hur länge Ante dröjde sig kvar på isen? Medveten om att det var sista matchen på länge i klubben han älskar, framför fansen han älskar.

Han var så sjukt värd en egen hyllningssång. Men det liksom finns ingen. Jag försökte komma på något, An-dreas Eng-qvist med klapp, men det blev som inget bra. Jag mumlade det, höjde rösten lite, men någon annan ramsa drogs igång. Det ångrar jag.

Blir det en avtackning på stadio ska det sjungas om Andreas Engqvist.
Loyal Luton
Inlägg: 6
Blev medlem: 2010-04-09

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Loyal Luton »

Har läst en del på den här tråden och kan väl till viss del förstå att man vältrar sig i sin egen förträfflighet efter en sådan här säsong som ni har haft. Vill bara säga att om ni 15 år till fyller hovet och globen oavsett resultat så ska ni få min fulla beundran, det är nämligen vad HV har gjort och gör. Vidare så ÄR HV inget köpelag med legoknektar, ni måste blandat ihop oss med LHC. Som all ishockeykunnig publik i Sverige vet så är ju halva HV´s lag från Jönköping och Norrahammar (ort en mil utanför Jönköping).
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Loyal Luton skrev:Har läst en del på den här tråden och kan väl till viss del förstå att man vältrar sig i sin egen förträfflighet efter en sådan här säsong som ni har haft. Vill bara säga att om ni 15 år till fyller hovet och globen oavsett resultat så ska ni få min fulla beundran, det är nämligen vad HV har gjort och gör. Vidare så ÄR HV inget köpelag med legoknektar, ni måste blandat ihop oss med LHC. Som all ishockeykunnig publik i Sverige vet så är ju halva HV´s lag från Jönköping och Norrahammar (ort en mil utanför Jönköping).
Ni är väl så lojala så ni hade stannat kvar i K.A direkt efter en sudden förlust, direkt efter att motståndarlaget vunnit SM guld, och dessutom hoppat och sjungit i 20 minuter. Jag avundas er, och eran publik.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Låst