F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av odburt »

TV
Matchen sänds på Kanal 5.

BILJETTER (slutsålt)
Se http://www.difhockey.se/biljetter

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

OBS, MATCHSTART:
16:00
Användarvisningsbild
kaunisto
Inlägg: 27
Blev medlem: 2006-11-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tumba
Kontakt:

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av kaunisto »

Är det någon som har biljett över till matchen som inte kan gå? Är isåfall intresserad av att köpa dessa biljetter.
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Äppelmos »

kaunisto skrev:Är det någon som har biljett över till matchen som inte kan gå? Är isåfall intresserad av att köpa dessa biljetter.
Kan pröjsa rätt bra för en plåt med! :roll:
Glasflaskan
Inlägg: 28
Blev medlem: 2009-02-08

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Glasflaskan »

Vore underbart att vinna ikväll och sedan tar vi hem guldet på Lördag :D Fan vad nervös var igår förresten när det var sudden, käkade upp mina naglar nästan. Får hoppas det blir en lugnare tillställning ikväll men vinst för Djurgården.
Freedom of speech - use it or lose it!
smguld2010
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-04-22

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av smguld2010 »

helvete .. på grund av det där j'vla vulkanutbrottet har jag fått sitta i buss hem från egypten. har inte haft ngn möjlighet till internet o därför inte kunnat boka. skulle vara riktigt najse om någon hade 2 st biljetter över.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av odburt »

smguld2010 skrev:helvete .. på grund av det där j'vla vulkanutbrottet har jag fått sitta i buss hem från egypten. har inte haft ngn möjlighet till internet o därför inte kunnat boka. skulle vara riktigt najse om någon hade 2 st biljetter över.
Buss från Egypten?! Najs!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Snazzi »

odburt skrev:
smguld2010 skrev:helvete .. på grund av det där j'vla vulkanutbrottet har jag fått sitta i buss hem från egypten. har inte haft ngn möjlighet till internet o därför inte kunnat boka. skulle vara riktigt najse om någon hade 2 st biljetter över.
Buss från Egypten?! Najs!
Hur lång tid tog det?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mackan1891
Inlägg: 18
Blev medlem: 2008-11-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Mackan1891 »

Saxat ifrån DFG´s Hemsida:

Hockey på lördag!
torsdag, april 22, 2010, 07:55 PM Sport

"Vi kan redan nu konstatera att det kommer bli det sjukaste trycket någonsin på en svensk hockeyarena.

DIF Hockey har gjort en fantastisk säsong och ska hyllas ordentligt. Grabbarna har visat hur riktiga Djugårdare agerar i både med- och motgång, man ger alltid allt.

Vi uppmanar till en ordentlig och klassisk pubsamling på pubarna runt Gullmarsplan med start tidigt.

Vi kan även konstatera att under match 4 trakasserades DIF-supportrar, folk från fotbollens kansli samt flera av Djurgårdens sponsorer i och runt arenan. Detta kan inte gå obemärkt förbi, det är dags att sätta ner foten mot folk som tror att dom kan bete sig hur som helst mot Djurgårdens IF.

Vi vill därför göra följande uttalande inför lördagens match på Hovet:

Efter HV:s hyckleri på hemmaplan och spottande på bortaplan är vår uppfattning att det inte finns några garantier för en säker miljö för några som helst HV-supportar i samband med lördagens match. Vi uppmanar därför alla som håller på HV att inte ta sig till Hovet då det kan finnas många som kan tänkas vilja tillrättavisa HV-supportrar i området. Vi skulle själva aldrig uppmana till våld men det finns ingen som kommer gråta om det ligger utslagna HV-supportrar i drivor runt Hovet.

Lämna tillbaka era biljetter till Djurgårdens kansli så kanske det här kan gå obemärkt förbi.

Vidare vill vi komma med en uppmaning till allt det avskum som säljer biljetter till överpriser på exempelvis på Blocket. Att öppet skylta med namn och nummer när man försöker skinna hockeysugna Djurgårdare är kanske inte så smart. Vem vet, kanske kan det bli en överraskning eller två när det blir dags att göra upp en eventuell affär?"

www.dfgsthlm.com
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av B.I.B.A »

Bra initiativ DFG. Finns ingen rättvisa alls i den här serien. Allt från hockeyförbund till domare till säkerhetsansvariga har jobbat mot oss. Förstår inte varför reaktionerna är så svala från DIF.
Avgå Jocke.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

Vinner HV guldet på lördag föreslår jag att hela Hovet (åtmisntone klacken) står kvar och vrålar ut sitt hat och sin vrede mot denna vidriga äckelförening. Tusentals buande Djurgårdare vore helt underbart när de festar på isen på vårt Hov.

Hat.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Edin »

Ingen bortaklack, bra beslut!

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7068
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Mackan1891 skrev:
Efter HV:s hyckleri på hemmaplan och spottande på bortaplan är vår uppfattning att det inte finns några garantier för en säker miljö för några som helst HV-supportar i samband med lördagens match. Vi uppmanar därför alla som håller på HV att inte ta sig till Hovet då det kan finnas många som kan tänkas vilja tillrättavisa HV-supportrar i området. Vi skulle själva aldrig uppmana till våld men det finns ingen som kommer gråta om det ligger utslagna HV-supportrar i drivor runt Hovet.
Skäms när jag läser det här. Vilka jävla riksanus det finns... när vi verkligen är på uppgång och spelar en glödhet SM-final skall några snorungar få gå ut och fullständigt förstöra för föreningen de påstår de älskar. IQ = Fiskmås.
Bild
Hv71
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-04-22

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Hv71 »

Kom inte in för att vara otrevlig, hoppas Jojjen och alex133 hann läsa detta innan jag tog
bort det.

Lycka till på Lördag, lär nog bli DIF vinst, och en avgörande match på måndag, å då kan allt hända.
Senast redigerad av Hv71 den 2010-04-22 21:57:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Är du 12 år som de andra skribenterna eller?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Hv71 skrev:....
Jaha, och vem fan tror du att du är? Du är en sån som endast vill provocera, så jag får be dig att dra åt helvette och be till gud innan du går och lägger dig, ditt lilla vidriga kryp.

INGEN BORTAKLACK I MATCH 6!
SÅ JÄVLA RÄTT!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Låst