F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Magnutz skrev:
vr6power skrev:varför säger dom den tog i ribban på kanal 5 tog den inte i wesslaus hjälm såg då ut som det som han vred på huvudet ???
Jo, för att de som fått "äran" att kommentera våra matcher på (k)anal 5 är dumma i huvet. Det är därför. ;)
Den tog ju faktiskt i ribban.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Magnutz »

Alltid, oavsett. Jag är jävligt nöjd över DIF denna säsong. Oavsett utgången av SM-finalen.

Hoppas nu bara att vi orkar spela riktig hockey på lördag!! FORZA DIF!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av rikkard »

Detta var första matchen som jag är riktigt besviken på laget. Ikväll avgjordes finalen. När vi inte kan knyta ihop säcken vid 3-0, finns det inget att hoppas på. Att släppa 3-3 i PP är under all kritik. Jag var skeptisk mot att Holmqvist signades för 2 år till. Idag är jag säker på att jag hade rätt. Känns extra jävligt att det fega efterblivna svinet Thörnberg får avgöra. Det finns ingen spelare i elitserien som är mer osportslig (och fulare) än den råttan. En riktigt ful attack på det svinet i nästa match hade inte varit mig emot.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av isolerad »

Jävla skönt att dom inte får ha sin klack på hovet på lördag om de nu skulle vinna...
i
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Magnutz »

Bara vi vågar/orkar spela vårt spel. Då blir det match. Nu kändes det som att vi väntade in HVs attacker vid egen blå hela tiden utan att våga skicka upp laget. Dags att bänka de gamle och köra på ungt blod kanske.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
stefaaaan
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-04-11

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av stefaaaan »

isolerad skrev:Jävla skönt att dom inte får ha sin klack på hovet på lördag om de nu skulle vinna...

Jävligt skönt haha,OM dom ska vinna guldet vill jag att dom gör det på hovet!
Hade vart kul att se fröken davidsson åka runt med bucklan men har ingen klack att issa den för!
Och alla buar ut han och hyllar djurgården!
Hoppas alla stanar kvar isåfall på läktarplats!

Men än är vi inte borta, vi tar det på lördag OCH i kinnarps!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Daniel942 »

DonaldDuck skrev: Att HVs klack inte får biljetter till match 6 är inget annat än sandlåda. Det är ni som har misskött er och inte HVs anhängare, det vet både ni och er styrelse. För mig signalerar detta att DIF räknar med torsk på lördag...för alla chanser till en bortaklack under en eventuell bortamatch i Kinnarps på måndag försvann iom med det beslutet. Tråkigt att detta beslut som sagt leder till att det lag som tar guldet inte kommer att ha "sin" klack på plats. Fyfan va klantigt.
Haha, patetiska jävel.
Anledningen att det inte är någon bortaklack på hovet är på exakt samma grunder som vi inte fick ha klack i 2 matcher.
DIF!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Edin »

DonaldDuck skrev: Att HVs klack inte får biljetter till match 6 är inget annat än sandlåda. Det är ni som har misskött er och inte HVs anhängare, det vet både ni och er styrelse. För mig signalerar detta att DIF räknar med torsk på lördag...för alla chanser till en bortaklack under en eventuell bortamatch i Kinnarps på måndag försvann iom med det beslutet. Tråkigt att detta beslut som sagt leder till att det lag som tar guldet inte kommer att ha "sin" klack på plats, vilket det än blir. Fyfan va klantigt och så sjukt tråkigt.
Bara för att media inte rapporterar när ni langar grejer så betyder det inte att det inte har hänt.

Fråga dom två unga Djurgårdarna som har ansiktsskador om HV-klacken skött sig exemplariskt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av DIFference »

Visst är det i det hela rättvist. Men det hade varit rättvist om vi vunnit också. Men HV hade mycket mer spel och skott men vi hade lika många heta chanser.

Klart man kan tappa 3-0-ledning. Men att göra det pga att man slutar spela helt och hållet och är helt passiva som vi gjorde idag är inte acceptabelt!

Nu har jag inte läst igenom alla inlägg här; Men var det ingen mer som reagerade på hur DIF-spelaren (till vänster om tekaren) blev trippad precis efter tek inför det avgörande målet i sudden? Eller är jag kanske blåögd nu? Finns en risk för det...

Tror att vi vinner på lördag. Och så känns det helt öppet fast med lite fördel HV i sjunde och avgörande i kyrkan.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Snazzi »

DonaldDuck skrev:
Att HVs klack inte får biljetter till match 6 är inget annat än sandlåda. Det är ni som har misskött er och inte HVs anhängare, det vet både ni och er styrelse. För mig signalerar detta att DIF räknar med torsk på lördag...för alla chanser till en bortaklack under en eventuell bortamatch i Kinnarps på måndag försvann iom med det beslutet. Tråkigt att detta beslut som sagt leder till att det lag som tar guldet inte kommer att ha "sin" klack på plats, vilket det än blir. Fyfan va klantigt och så sjukt tråkigt.
Men det har ju kastats ned på DIF anhängare? Då är det väl ändå inte DIF som misskött sig?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Magnutz »

DonaldDuck skrev:Det jag frågar mig är när ert flyt kommer att ta slut, även om många vill kalla det effektivitet. Det är det inte, det är ren och skär flyt/tur/tillfälligheter. HV har varit bättre i fyra raka matcher och har väl 190-130 i skott i finalserien. Men nog om det, huvudsaken är att det är en helt fantastisk finalserie att följa, den bästa på många år.

Angående DIFs beslut:

Att HVs klack inte får biljetter till match 6 är inget annat än sandlåda. Det är ni som har misskött er och inte HVs anhängare, det vet både ni och er styrelse. För mig signalerar detta att DIF räknar med torsk på lördag...för alla chanser till en bortaklack under en eventuell bortamatch i Kinnarps på måndag försvann iom med det beslutet. Tråkigt att detta beslut som sagt leder till att det lag som tar guldet inte kommer att ha "sin" klack på plats, vilket det än blir. Fyfan va klantigt och så sjukt tråkigt.
Dumheter Kvackarn. Det är inte på det viset. HV var bättre idag. Och delar av förra men ite som du påstår. Vi kommer att äta upp HV och skita ut er i Nybroviken. Sen kan ni simma hem till Böneland bäst det går.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Daniel942 »

Kvacksalveri är vad det är.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Magnutz »

Att vi blir renodlat defensiva och at HV får trumma på är en sak. Wesslau är en annan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av DIFference »

Helt rätt att utesluta HV-klacken på lördag när de kastat ner saker som skadat folk på läktaren under. Visst är det idiotiskt av de DIF-fans som öste in saker på isen i Globen och som kastade saker etc i kyrkan i final 2. Men det HV-klacken gjorde i Globen är ju sinnessjukt!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Grönvit
Inlägg: 9
Blev medlem: 2010-04-03

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Grönvit »

DonaldDuck skrev:Det jag frågar mig är när ert flyt kommer att ta slut, även om många vill kalla det effektivitet. Det är det inte, det är ren och skär flyt/tur/tillfälligheter. HV har varit bättre i fyra raka matcher och har väl 190-130 i skott i finalserien. Men nog om det, huvudsaken är att det är en helt fantastisk finalserie att följa, den bästa på många år.

Angående DIFs beslut:

Att HVs klack inte får biljetter till match 6 är inget annat än sandlåda. Det är ni som har misskött er och inte HVs anhängare, det vet både ni och er styrelse. För mig signalerar detta att DIF räknar med torsk på lördag...för alla chanser till en bortaklack under en eventuell bortamatch i Kinnarps på måndag försvann iom med det beslutet. Tråkigt att detta beslut som sagt leder till att det lag som tar guldet inte kommer att ha "sin" klack på plats, vilket det än blir. Fyfan va klantigt och så sjukt tråkigt.
Det finns inga tillfälligheter.
Det går inte o tro att allting är tur och tillfälligheter.
Men visst, man kan väl tycka att det är tur när HV's backar går bort sig fullständigt gång efter gång och lämnar djurgårdsspelare fria lite här o var..
Ja, visst är HV bra på att skjuta, inget snack. Men nu har DIF en jäkligt bra och stabil målvakt som vaktar målet, då måste det vara kvalité på skotten.




Tappa en 3-0-ledning i en finalseriematch, det är alldeles för klantigt, kan inte vara kul för er. Jag hoppas verkligen att ni tar det på Lördag iallafall, sen kan det sluta hur som helst!


Helt rätt att HV-klacken inte får några biljetter. Om det blir en 7:e avgörande så ska ni få biljetter till matchen, annars är det så jävla patetiskt. Någon sorts plan inför en avgörande match i KA borde de kunnat fixa på den här tiden.
Skriv svar