F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av vr6power »

Kuben skrev:Ge fan i att klaga på Wesslau, utan honom hade vi vart borta för länge sen.

Tack A Holmqvist för att du bröt av min fjärrkontroll på mitten. Hoppas du får springa bakom bussen hem :evil:
är ingen som klagar på wesslau mer att han verkade trött och sliten idag han hade inte dom där fantom räddningarna som han haft i dom senaste matcherna 4-4 pucken ska han ha 100 av 100 ggr som målvakt själv så var det där ren miss av målvakten
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Soulsic »

vr6power skrev:
är ingen som klagar på wesslau mer att han verkade trött och sliten idag han hade inte dom där fantom räddningarna som han haft i dom senaste matcherna 4-4 pucken ska han ha 100 av 100 ggr som målvakt själv så var det där ren miss av målvakten
Snälla, försök skriv lite normal svenska. Då kanske man kan förstå vad du skriver.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av vr6power »

Soulsic skrev:
vr6power skrev:
är ingen som klagar på wesslau mer att han verkade trött och sliten idag han hade inte dom där fantom räddningarna som han haft i dom senaste matcherna 4-4 pucken ska han ha 100 av 100 ggr som målvakt själv så var det där ren miss av målvakten
Snälla, försök skriv lite normal svenska. Då kanske man kan förstå vad du skriver.

ja kan du inte läsa det där så måste du ju ha nå fel i huvudet??
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag vill skrika, jag vill gråta. Jag vill slå mitt rum i spillror. Men jag bara sitter här och glor.
Säg den glädje som varar
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av tomten »

DIF_Soldier skrev: Man tappar inte 3-0.
Man tappar inte 3-0.
Man tappar inte 3-0.
Man tappar inte 3-0.
Man tappar inte 3-0.
Man tappar inte 3-0.
Man tappar fan inte 3-0.
Nä man gör inte det om man spelar skärpt och inte fumlar....
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Soulsic »

vr6power skrev:
Soulsic skrev:
vr6power skrev:
är ingen som klagar på wesslau mer att han verkade trött och sliten idag han hade inte dom där fantom räddningarna som han haft i dom senaste matcherna 4-4 pucken ska han ha 100 av 100 ggr som målvakt själv så var det där ren miss av målvakten
Snälla, försök skriv lite normal svenska. Då kanske man kan förstå vad du skriver.

ja kan du inte läsa det där så måste du ju ha nå fel i huvudet??
Börja med att skriva med stor bokstav, punkt och kommatecken.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Janzoo »

melker skrev:
Janzoo skrev:Att man tappar 3-0 är okej i en finalserie
Nej.
Jo, men då måste man vinna matchen också.
Kuben
Inlägg: 35
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Kuben »

vr6power skrev:
Kuben skrev:Ge fan i att klaga på Wesslau, utan honom hade vi vart borta för länge sen.

Tack A Holmqvist för att du bröt av min fjärrkontroll på mitten. Hoppas du får springa bakom bussen hem :evil:
är ingen som klagar på wesslau mer att han verkade trött och sliten idag han hade inte dom där fantom räddningarna som han haft i dom senaste matcherna 4-4 pucken ska han ha 100 av 100 ggr som målvakt själv så var det där ren miss av målvakten
Okej Petter jag ger mig, som gammal målvakt vet du bäst!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Alltså överjävligt tufft att torska i sudden, men vi knep en match i KA av 2 möjliga och var nära att ta 2... nu tar vi serien till ett kokande Hovet där vi skall göra allt för att tvinga fram en 7:e. Uppryckning alla!

I en 7:e avgörande vinner vi, är helt övertygad om det. NU JÄVLAR KÖR VI.
Bild
Användarvisningsbild
Bastard47
Inlägg: 176
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Bastard47 »

DIF_Soldier skrev:Jag vill skrika, jag vill gråta. Jag vill slå mitt rum i spillror. Men jag bara sitter här och glor.
Känner precis samma. Man är helt tom, man känner ingenting istället, gör ingenting. Ganska obehaglig känsla
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av vr6power »

Kuben skrev:
vr6power skrev:
Kuben skrev:Ge fan i att klaga på Wesslau, utan honom hade vi vart borta för länge sen.

Tack A Holmqvist för att du bröt av min fjärrkontroll på mitten. Hoppas du får springa bakom bussen hem :evil:
är ingen som klagar på wesslau mer att han verkade trött och sliten idag han hade inte dom där fantom räddningarna som han haft i dom senaste matcherna 4-4 pucken ska han ha 100 av 100 ggr som målvakt själv så var det där ren miss av målvakten
Okej Petter jag ger mig, som gammal målvakt vet du bäst!
Verkar vara mkt småkläppar här som yttrar sig?? Undra vars dom seriösa fansen finns??
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av vr6power »

Men kanske är sant som det sägs att DIF bara har medgångs supportrar nuförtiden??

För verkar då vara mkt hacka på varann på forumet iaf =) ändå låtsas alla hålla på DIF.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ludde- skrev:Nilson har aldrig vunnit något, är det därför han lirar såhär? Eller är det för att han är såhär han aldrig vinner något?

Känns tam när vi behöver en som honom allra mest, när han väl får pucken gör han ofta något bra men utan puck händer det inte mycket.
Tycker han varit dålig MED puck väldigt ofta också. Flertalet missade pass som leder till farliga spelvändningar.

Mest besviken är jag idag på:

-Mackan
- A Holmqvist, onödig utvisning i slutet, orsakar mål bakåt i pp
- Ante E, tar en idiotisk hakning som sedan leder Hv in i matchen
- Orutinen i laget, spelar svårt i fel lägen

Beröm till

-förmågan att på något jävla sätt hålla oss kvar målmässigt, tyder på inneboende styrka
- laget, ni har trots allt tagit oss till final och för det är ni hjältar även om jag är besvikna på er ikväll (det kommer att gå över)

Ikväll gled guldet oss ur händerna. Trots Hv´s totala utskåpning spelmässigt hade vi verkligen chansen. Känns oerhört tungt att vi bara var minuter från guldet. Hade vi hållit ut i tredje tror jag vi spelat hem guldet inför ett fullkomligt kokande Hovet. Vår fantastiska klack hade vrålat in målen.

Vi har fortfarande en chans och jag har självklart inte givit upp. Men för att orka mentalt intalar jag mig till viss del att det är kört.
(Helvete vad min hjärna jävlas med mig just nu. Vi har en chans...det är kört.....vi har en chans...det.......Gonatt!)
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Man tappar inte 3-0. Man gör bara inte det. Men jag säger det igen -
Djurgården vinner.

Beror ju helt på hur matchbilden ser ut.
Hade hv haft 3-0 & tappat, visst...
DIF var ju inte med på is-kartan ens & vips står det 0-3.
Var bara en tidsfråga innan hv skulle börja målskyttet.

Däremot ruskigt surt att tappa 3-4-ledningen.
Tänker inte kalla Holmqvist för nåt annat än dålig.
Utv innan hv kvitterar är ju så obegåvad att dra på sig, finnjäveln åker mot ett samlat DIFförsvar & så petar han in klubban mellan benen.
Det var ju inte så att han var siste man i försvaret.

Wesslau kan INTE lastas för varken 4-4 eller 5-4.
Vid 4-4 missar ju Falk 1:a skottet så det blir en perfekt fint, då Wesslau försöker med en förflyttning smiter returskottet in = Oflyt

5-4, Den Onämnbara kommer fri i slottet & drar ett snärtigt handledskott på stötsidan = svår att relfexrädda där.

Efter match 2 känns det som syret tog slut lite, sedan har det bara gått på ren vilja.
Visst kan DIF vinna på hovet, men 2 vinster i rad mot detta Hv känns ändå rätt så långt bort.
Men en sak har jag iaf fått lära mig säsongen 2009/2010,

Räkna ALDRIG bort Djurgården
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-04-22 21:47:51, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F5: HV71 - Djurgårdens IF, 22/4 2010

Inlägg av vr6power »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:Man tappar inte 3-0. Man gör bara inte det. Men jag säger det igen -
Djurgården vinner.

Beror ju helt på hur matchbilden ser ut.
Hade hv haft 3-0 & tappat, visst...
DIF var ju inte med på is-kartan ens & vips står det 0-3.
Var bara en tidsfråga innan hv skulle börja målskyttet.

Däremot ruskigt surt att tappa 3-4-ledningen.
Tänker inte kalla Holmqvist för nåt annat än dålig.
Utv innan hv kvitterar är ju så obegåvad att dra på sig, finnjäveln åker mot ett samlat DIFförsvar & så petar han in klubban mellan benen.
Det var ju inte så att han var siste man i försvaret.

Wesslau kan INTE lastas för varken 4-4 eller 5-4.
Vid 4-4 missar ju Falk 1:a skottet så det blir en perfekt fint, då Wesslau försöker med en förflyttning smiter returskotten in = Oflyt

5-4, Den Onämnbara kommer fri i slottet & drar ett snärtigt handledskott på stötsidan = svår att relfexrädda där.

Efter match 2 känns det som syret tog slut lite, sedan har det bara gått på ren vilja.
Visst kan DIF vinna på hovet, men 2 vinster i rad mot detta Hv känns ändå rätt så långt bort.
Men en sak har jag iaf fått lära mig säsongen 2009/2010,

Räkna ALDRIG bort Djurgården
Tror iaf vi tar 2 raka nu =) HV är inte så bra tycker inte dom spelar så bra som alla säger.
Skriv svar