F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Webmaster »

TV
Matchen sänds på Kanal 5.

BILJETTER
Se http://www.difhockey.se/biljetter

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

OBS, MATCHSTART:
19:30
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Döda Liv. Döda.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av warrant »

Revansch
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Doyle »

Nu ska vi spela smart i denna match. Vi har helt klart ett mentalt övertag på HV och dom är inte ett dugg bättre än DIF. Nu är det upp till laget och bevisa om vi pallar en frostnatt utan att vika ner oss.

Globen kommer att koka och vi får hoppas att HV får tillbringa en hel period i utvisningsbåset under denna match. KOM IGEN NU DIF
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Nu ska vi spela smart i denna match.
Vi har helt klart ett mentalt övertag på HV och dom är inte ett dugg bättre än DIF. Nu är det upp till laget och bevisa om vi pallar en frostnatt utan att vika ner oss.

Globen kommer att koka och vi får hoppas att HV får tillbringa en hel period i utvisningsbåset under denna match. KOM IGEN NU DIF
Njaa känner jag här, hade vi vunnit ikväll så...visst.
Hv har ingen som helst press på sig då man har match 4-5 hemma i Det Onämnbara där DIF inte vunnit ännu denna säsong
(& det vet man om, tro mig)

Vinner hv här är det en ren bonus för dom, inget dom räknar med.
Så ALL press ligger på DIF.
Vi vinner aldrig 2 matcher i Det Onämnbara
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Kentta »

Kan man inte hitta på någon rolig ramsa om Liv och hans enda kompis Stolpen?
stefaaaan
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-04-11

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av stefaaaan »

Välkomna till stockholm era jävla jehovas!
Era fans ska behandlas lika jävla illa som vi behandlades idag!

Kör över allt och alla!!!!!!!

Fan va förbannad jag är på allt och alla just nu!

Skärpning! /Mod
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det gäller både för laget DIF & publiken att vi alla kan kanalisera ilskan & frustrationen på rätt sätt i denna match & ta en grym arbetsseger.
Ponera att DIF får ännu ett bortdömt mål samt att Hv kontrar in ett ledningsmål efter solklar hakning från Hv som domaren missar.
Vad händer då? :shock:!!

Tycker DIF i kvällens förlustmatch visade prov på både stor hjärta & tålamod.
Då måste alla på läktarplats visa upp samma kyla.
Inga fler prylar inkastade på isen nu!


Är så sjukt stolt över detta lag hur finalen än slutar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av lilleman »

Detta är en galet viktig match. All press ligger på oss. Enligt mig MÅSTE vi vinna här. Annars ligger vi ruskigt illa till. Så mycket som grabbarna kämpade idag. Så mycket måste vi på läktarna kämpa på Måndag. Vi ska stödja vårt lag. Skit i vad som går emot oss... nu jävlar ska vi prestera! Sjunga fram DIF. Psyka Hv.

Nu jävlar tar vi en 2-1 ledning!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Pluggen »

Kentta skrev:Kan man inte hitta på någon rolig ramsa om Liv och hans enda kompis Stolpen?
Kan vi inte försöka hitta på en bra ramsa om Kung Wesslau istället? :?:
Lee Harvey Oswald skrev:Njaa känner jag här, hade vi vunnit ikväll så...visst.
Hv har ingen som helst press på sig då man har match 4-5 hemma i Det Onämnbara där DIF inte vunnit ännu denna säsong
(& det vet man om, tro mig)

Vinner hv här är det en ren bonus för dom, inget dom räknar med.
Så ALL press ligger på DIF.
Vi vinner aldrig 2 matcher i Det Onämnbara
Men då är det på tiden att vi gör det, eller hur? :) (Måste ju försöka se lite positivt iaf...) Förövrigt så hoppas jag att vi slipper höra mera Coca carola - Gul Röd Blå osv: Inte för att jag har något emot musiken som sådan utan för att det gav så jävulskt läskiga flashbacks till den svåra tiden när det kunde vara 3500 pers på Hovet...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Remy Lebeau »

Förlust här och Hv lär vinna med 4-1 i matcher. Gäller att försöka glömma förlusten i sudden nu senast.

Hoppas vi kan hantera pressen inför ett fullsatt Globen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Tror på seger här. Nu gäller det verkligen att bevisa att vi är det bättre laget (för ärligt talat känns verkligen inte HV övermänskligt eller äns bättre än oss). Men att knipa 2 matcher i KA känns "sådär" troligt, så matchen på måndag blir lite av en nyckelmatch.

Tar vi denna så tror jag vi har en god möjlighet att plocka en av matcherna där nere.... då jävlar....
Bild
narren
Inlägg: 80
Blev medlem: 2008-12-26

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av narren »

http://difhockey.se/diftv.php?news=7030

Efter 2:30 snackar Fimpen om publiken i kinnarps arena.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Jag sa det redan innan finalserien började, och jag säger det igen. Det laget som vinner final tre vinner sm guld i år.
Scenariona är enkla:
1. Vinner vi så får vi go i laget och har allt att vinna, och då kniper vi en match i Jönköping och avgör i match 6.
2. Vinner hv71 så orkar vi inte mentalt och hv71 vinner med 4-1 i matcher.

Visst kan det bli annorlunda, men jag har en fruktansvärt stark magkänsla angående detta. Det jobbiga för nerverna är att magkänslan är lika säker på att DIF vinner match 3, men magkänslan är dock inte helt övertygad om att vi vinner guld, så det är lite grus i maskineriet. Men förhoppningsvis så löser sig det hela ändå...

Men som sagt, jag tror stenhårt på en seger i final tre. Vet inte varför, men jag är helt bombsäker på att vi vinner på måndag.
Det är dock oerhört viktigt att Honken och Wesslau kommer tillbaka. Då kan Falken agera center igen, det han är bäst på. Om Wesslau och ev. även Honken missar final 3 kan det bli klurigt, men jag tror vi tar det ändå...

... Och kom ihåg Djurgår'n:
Det viktigaste är inte resultatet, det viktigaste är hjärtat och viljan ute på isen. Skydda keepern, bemöt hv71s råttfasoner med öga mot öga, tand mot tand. Reta upp Per Ledin, ge Stefan Liv smällar, få honom ur balans, ge Petrasek och Davidsson massa småsmällar så fort domarna kollar bort så dom får smaka på egen medicin. Vi har allt att vinna, hv71 har allt att förlora. Så visa hjärta, ge allt i varje sekvens, varje närkamp och i varje byte, och kom ihåg att vi aldrig ger upp, oavsett resultat!

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010

Inlägg av Buford »

Jag tror att DIF kommer stärkta ifrån matchen i Jönsköping, hv fick slita mer för segern än vad vi fick hemma på Hovet. De är tvunga att spela sina stjärnor varannat byte för att hålla jämna steg med DIF känns det som, det talar för oss i längden. Kan DIF bara gå ut och spela sitt spel och vårda pucken så har hv faktiskt inte mycket att sätta emot.

Förövrigt ska det bli intressant att se vilka domare som dömer den här matchen. Med olika domarpar så blir matcherna sönderblåsta utav utvisningar då de håller olika nivåer. Följden blir att spelarna aldrig hinner anpassa spelet till den nivå som domarna vill ha, vilket är fel.
Skriv svar