F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av easer90 »

Bara jag som tycker att någon av domarna borde täppt till käften på denne Teemu Laine? Fy s*tan vad han snackade och skrek KONSTANT! Våra spelare har fått matchstraff för mindre...
Norrastååå
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Norrastååå »

Mäklaren skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Petter och Thomas har i slutspelet hållt på dessa lag i följande ordning:

* Brynäs
* Linköping
* HV71

OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN PÅ DEM. Vilka jävla nollor. Thomas har ändå en gedigen DIF-karriär bakom sig. Illa. Illa.

Sen så undrar jag också vad det var för strul med DIF-spelarnas grillor?! Säkert tio bambifall under matchen, trodde de tappat skenan flera ggr, helt sjukt!

Aja, skitsamma...men spela hem guldet nu i två raka matcher, jag tål inte att se HV lyfta den där bucklan till alla kommentatorers stora glädje. Det var ju för fan begravningsstämning i studion efter suddenmålet. Så hade det INTE sett ut om HV vunnit, sanna mina ord.
Jag har en teori om att, eftersom Thomas och Petter har DIF-karriärer bakom sig, så har de fått direktiv av Kanal5 att inte visa detta... något som istället har vägt över åt det andra hållet och har blivit ett vansinnigt hålla-på-hv-snack.

Bara en teori.
Ligger nog mycket i det. Larvigt. Thomas är en skitbra kommentator/analytiker och det är trist om han sitter och gör sig till för att inte verka lite partisk. Det är väl roligare om även kommentatorer får visa lite hjärta när det gäller. Bara man ser till så att studion inte är fylld med folk som har sympatier för samma lag.

Vad tror de på Kanal5? Att vi som håller på HV är småbarn som inte klarar av att en kommentator går emot vårt lag?

// JV
Norrastååå
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Norrastååå »

easer90 skrev:Bara jag som tycker att någon av domarna borde täppt till käften på denne Teemu Laine? Fy s*tan vad han snackade och skrek KONSTANT! Våra spelare har fått matchstraff för mindre...
Korrekt iakttagelse. Det märkliga är att han gjorde en kanonmatch ändå. Jag tycker ju att spelare skall fokusera energin på spelet och betrakta domaren som något man inte kan påverka och alltså inte kan bry sig om. Men eventuellt kan Laine vara en av de där spelarna som *får* energi av att gapa på domaren. Att han inte blev utvisad för det kan vi nog sätta upp på det digra men dimmiga kontot "situationer där vi inte vet hur domaren tänkte men givet det inkonsekventa blåsandet i övrigt kan det ha varit utvisning eller inte".

// JV

PS. Fint forum ni har. Eftersom jag bor i Sthlm sedan nästan 20 år och inte kan gå på HV's hemmamatcher så är det kul att få läsa/skriva här när det är dött på HV-forum (alla är ju på matchen). Tack för det. Ikväll sitter jag på en fjälltopp och kollar matchen så jag kanske inte har internetacces. Lycka INTE till era apor så hörs vi snart igen!! :wink: [EDIT: Då skall jag berätta varför min snorre är skälet till att jag aldrig kan hålla på DIF.]
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av easer90 »

Norrastååå skrev:
easer90 skrev:Bara jag som tycker att någon av domarna borde täppt till käften på denne Teemu Laine? Fy s*tan vad han snackade och skrek KONSTANT! Våra spelare har fått matchstraff för mindre...
Korrekt iakttagelse. Det märkliga är att han gjorde en kanonmatch ändå. Jag tycker ju att spelare skall fokusera energin på spelet och betrakta domaren som något man inte kan påverka och alltså inte kan bry sig om. Men eventuellt kan Laine vara en av de där spelarna som *får* energi av att gapa på domaren. Att han inte blev utvisad för det kan vi nog sätta upp på det digra men dimmiga kontot "situationer där vi inte vet hur domaren tänkte men givet det inkonsekventa blåsandet i övrigt kan det ha varit utvisning eller inte".

// JV
Oh ja, Laine är en ruskigt skicklig skridskoåkare! Det är något jag inte kan ta ifrån honom. Men allt det positiva dränks av att han hela tiden behövde gnälla på allt och alla.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Edin »

Ärkemongot Johan Davidsson tycker att det är fel att han blev utvisad efter att ha kört upp klubbat i ansiktet på Josefson.

"- Det var ju inge blod och grejer där direkt."

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -om-ursakt

Hur jävla efterbliven får man vara?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av easer90 »

Edin skrev:Ärkemongot Johan Davidsson tycker att det är fel att han blev utvisad efter att ha kört upp klubbat i ansiktet på Josefson.

"- Det var ju inge blod och grejer där direkt."

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -om-ursakt

Hur jävla efterbliven får man vara?
Tycker det är ganska mycket blod... Dock inne i munnen.
MrJimpa
Inlägg: 15
Blev medlem: 2010-04-21

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av MrJimpa »

Är det blod ska det väl vara 2+2? Så han ska väl va glad att det bara blev 2 minuter på bänken.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Edin »

easer90 skrev:
Edin skrev:Ärkemongot Johan Davidsson tycker att det är fel att han blev utvisad efter att ha kört upp klubbat i ansiktet på Josefson.

"- Det var ju inge blod och grejer där direkt."

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -om-ursakt

Hur jävla efterbliven får man vara?
Tycker det är ganska mycket blod... Dock inne i munnen.
Visst blödde han, men även om han gör det eller inte så är det ju en väldigt ful high-sticking som borde renderat i mer än 2 minuter, ändå så har Davidsson mage att gnälla över det. Man såg ju hur förbannad han var på domaren igår.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
MacHovet
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-03-24
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av MacHovet »

Edin skrev:Ärkemongot Johan Davidsson tycker att det är fel att han blev utvisad efter att ha kört upp klubbat i ansiktet på Josefson.

"- Det var ju inge blod och grejer där direkt."

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -om-ursakt

Hur jävla efterbliven får man vara?
Svar: Mycket!

Positivt för oss är ju att de börjat tjaffsa med dommarna och känns inte helt fokuserade längre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Norrastååå skrev:
easer90 skrev:Bara jag som tycker att någon av domarna borde täppt till käften på denne Teemu Laine? Fy s*tan vad han snackade och skrek KONSTANT! Våra spelare har fått matchstraff för mindre...
Korrekt iakttagelse. Det märkliga är att han gjorde en kanonmatch ändå. Jag tycker ju att spelare skall fokusera energin på spelet och betrakta domaren som något man inte kan påverka och alltså inte kan bry sig om. Men eventuellt kan Laine vara en av de där spelarna som *får* energi av att gapa på domaren. Att han inte blev utvisad för det kan vi nog sätta upp på det digra men dimmiga kontot "situationer där vi inte vet hur domaren tänkte men givet det inkonsekventa blåsandet i övrigt kan det ha varit utvisning eller inte".

// JV
Man kan ju inte ta ifrån Laine att han är engagerad iaf... men jag kan tänka mig att han är ganska lättretad och säkerligen åkt på en & annan 2:a för onödiga utspel mot domare.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Ärkemongot Johan Davidsson tycker att det är fel att han blev utvisad efter att ha kört upp klubbat i ansiktet på Josefson.

"- Det var ju inge blod och grejer där direkt."

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -om-ursakt

Hur jävla efterbliven får man vara?
Han kan omöjligen ha sett situationen i efterhand... reagerade själv inte nämnvärt när man såg det första gången, men vinkeln från sidan så såg man ju att det var riktigt jävla fult. Solklar 2+2.

Har förvisso för mig nån Djurgårdare stänkte upp en hög klubba på Almqvist (?) i 3:e där det vart blodvite också som inte resulterade i något så återigen visar domarna upp sin duktigt jämna nivå (...).
Bild
DIF mot rubbet
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-04-04

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av DIF mot rubbet »

Vilket mongo Daviddsson är när han kommenterar händelsen:

- Jag drar ju runt min klubba runt honom och det är inte min mening. Det kanske de borde ha sett och då är det ingen utvisning.


Spelar ju ingen roll om det är med mening eller inte, man har ansvar över sin egen klubba och åker den upp i ansiktet är det utvisning oavsett om det är med meningen eller inte.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av easer90 »

-daniel- skrev:
Edin skrev:Ärkemongot Johan Davidsson tycker att det är fel att han blev utvisad efter att ha kört upp klubbat i ansiktet på Josefson.

"- Det var ju inge blod och grejer där direkt."

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -om-ursakt

Hur jävla efterbliven får man vara?
Han kan omöjligen ha sett situationen i efterhand... reagerade själv inte nämnvärt när man såg det första gången, men vinkeln från sidan så såg man ju att det var riktigt jävla fult. Solklar 2+2.

Har förvisso för mig nån Djurgårdare stänkte upp en hög klubba på Almqvist (?) i 3:e där det vart blodvite också som inte resulterade i något så återigen visar domarna upp sin duktigt jämna nivå (...).
Tror du kan prata om när Tjärnqvist's klubba åkte upp och slog ut 3 tänder på Oskar Sundh.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av lilleman »

Jag gick och la mig med ett leende, vaknade upp med ett leende. Har fortfarande ett leende på läpparna och kommer att ha det tills matchen på Lördag börjar. För ärligt talat trodde jag inte att det skulle bli någon mer match i Sthlm.

Nu kör vi!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Jack Daniel »

Jag anser fortfarande att vi borde anmäla Davidsson för det är ett jävla överfall. Karljäveln har mage att ljuga efteråt!
Skriv svar