F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av -daniel- »

DonaldDuck skrev:HV var det bättre laget idag, och borde ha avgjort matchen i första. Det är ett hyfsat självmål faktiskt att tjata om att domarna var emot DIF i matchen med tanke på 1-1 målet. Det går inte att jämföra med att få ett felaktigt PP eftersom man inte får ett automatiskt mål av det. Det såg även taskigt ut för DIF i sudden där HV än en gång dominerade ganska friskt. Kort sagt, DIF vinner inte rättvist - det får man nog vara bra enögd för att tycka.

Det man ska tänka på är också att matchserien egentligen är där den förväntas att vara. Både lagen har spelat två hemmamatcher och det står även 2-2 i matcher. Nu har HV två hemmamatcher kvar, och DIF en. Det är alltså fortsatt fördel HV, visst DIF kan vinna på bortaplan men i kvällens match hade man bra med flyt.
Något HV haft tidigare så sånt jämnar ut sig.

Annars håller jag i princip med i allt du skriver.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DonaldDuck skrev:HV var det bättre laget idag, och borde ha avgjort matchen i första. Det är ett hyfsat självmål faktiskt att tjata om att domarna var emot DIF i matchen med tanke på 1-1 målet. Det går inte att jämföra med att få ett felaktigt PP eftersom man inte får ett automatiskt mål av det. Det såg även taskigt ut för DIF i sudden där HV än en gång dominerade ganska friskt. Kort sagt, DIF vinner inte rättvist - det får man nog vara bra enögd för att tycka.

Det man ska tänka på är också att matchserien egentligen är där den förväntas att vara. Både lagen har spelat två hemmamatcher och det står även 2-2 i matcher. Nu har HV två hemmamatcher kvar, och DIF en. Det är alltså fortsatt fördel HV, visst DIF kan vinna på bortaplan men i kvällens match hade man bra med flyt.
Kvack,kvack...det var då ett jäkla kacklande. Sett till de övriga matcherna ska Hv vara glada som har 2-2 i matcher.
4 segrar kvar
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

DonaldDuck skrev:HV var det bättre laget idag, och borde ha avgjort matchen i första. Det är ett hyfsat självmål faktiskt att tjata om att domarna var emot DIF i matchen med tanke på 1-1 målet. Det går inte att jämföra med att få ett felaktigt PP eftersom man inte får ett automatiskt mål av det. Det såg även taskigt ut för DIF i sudden där HV än en gång dominerade ganska friskt. Kort sagt, DIF vinner inte rättvist - det får man nog vara bra enögd för att tycka.

Det man ska tänka på är också att matchserien egentligen är där den förväntas att vara. Både lagen har spelat två hemmamatcher och det står även 2-2 i matcher. Nu har HV två hemmamatcher kvar, och DIF en. Det är alltså fortsatt fördel HV, visst DIF kan vinna på bortaplan men i kvällens match hade man bra med flyt.
Hmm ja, ungefär hälften av det flyt som ni har haft i de tidigare matcherna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Edin »

Och helt plötsligt är denna video aktuell igen:

http://yapyap.se/view.php?id=78

Åh, en sådan härlig dag...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Soulsic »

Guldet hade ju varit klart idag om vi hade haft lite flyt i de tidigare matcherna.
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Blå ängel »

Jävligt full!!

Djurgårn, Djurgårn...
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Hallå, är du full eller? Det var ju efter första matchen. Du har inte många rätt ikväll!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av kaminor »

DonaldDuck skrev:Det är ett hyfsat självmål faktiskt att tjata om att domarna var emot DIF i matchen med tanke på 1-1 målet. Det går inte att jämföra med att få ett felaktigt PP eftersom man inte får ett automatiskt mål av det.
Det går väl visst att jämföra. Principen är ju densamma, man är en man mer på isen än man annars skulle vara. Det blir ju inte automatiskt mål för att man byter gubbe för tidigt heller.
Senast redigerad av kaminor den 2010-04-21 22:43:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Caveman »

daniel

Det stämmer, jag förstår inte ett smack av vad du skriver... Men nu orkar jag inte med dig längre, denna natt ska ju fortsätta i glädjens tecken.

Starkt jobbat DIF! Oavsett resultat i morgon så lär det bli ett grymt tryck på Lördag, vårt sätt att tacka för en strålande säsong.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

kaminor skrev:
DonaldDuck skrev:Det går inte att jämföra med att få ett felaktigt PP eftersom man inte får ett automatiskt mål av det.
Det går väl visst att jämföra. Principen är ju densamma, man är en man mer på isen än man annars skulle vara. Det blir ju inte automatiskt mål för att man byter gubbe för tidigt heller.
Aldrig hört talas om Köpinglogik? :lol:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Doyle »

jo visst ni kan ju dominera matchen hur mycket ni vill men er totala oförmåga att utnyttja detta övertag kommer Kosta er SM-GULDET. Tänk på att ni vunnit efter två Sudden. Inte direkt imponerande då ni dominerat som du säger. Välkommen till Hovet på lördag.



quote="DonaldDuck"]HV var det bättre laget idag, och borde ha avgjort matchen i första. Det är ett hyfsat självmål faktiskt att tjata om att domarna var emot DIF i matchen med tanke på 1-1 målet. Det går inte att jämföra med att få ett felaktigt PP eftersom man inte får ett automatiskt mål av det. Det såg även taskigt ut för DIF i sudden där HV än en gång dominerade ganska friskt. Kort sagt, DIF vinner inte rättvist - det får man nog vara bra enögd för att tycka.

Det man ska tänka på är också att matchserien egentligen är där den förväntas att vara. Både lagen har spelat två hemmamatcher och det står även 2-2 i matcher. Nu har HV två hemmamatcher kvar, och DIF en. Det är alltså fortsatt fördel HV, visst DIF kan vinna på bortaplan men i kvällens match hade man bra med flyt.[/quote]
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:daniel

Det stämmer, jag förstår inte ett smack av vad du skriver...
Har förstått det. Denna kanske kan vara matnyttig såfall: http://www.my-language.com/se/language/ ... ska-Online

Pengarna-tillbaka-garanti verkar de dessutom ha.
Bild
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Petter och Thomas har i slutspelet hållt på dessa lag i följande ordning:

* Brynäs
* Linköping
* HV71

OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN PÅ DEM. Vilka jävla nollor. Thomas har ändå en gedigen DIF-karriär bakom sig. Illa. Illa.

Sen så undrar jag också vad det var för strul med DIF-spelarnas grillor?! Säkert tio bambifall under matchen, trodde de tappat skenan flera ggr, helt sjukt!

Aja, skitsamma...men spela hem guldet nu i två raka matcher, jag tål inte att se HV lyfta den där bucklan till alla kommentatorers stora glädje. Det var ju för fan begravningsstämning i studion efter suddenmålet. Så hade det INTE sett ut om HV vunnit, sanna mina ord.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Petter och Thomas har i slutspelet hållt på dessa lag i följande ordning:

* Brynäs
* Linköping
* HV71
Ärligt talat, vem bryr sig om vad kommentatorer & experter håller på? Dessutom är det SÅ jävla uppenbart att Thomas inte vill verka för DIF-partisk och det blir bara så löjligt "tvärtom" där... men som sagt, orka bry sig.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

SkönaDjurgårn skrev:Petter och Thomas har i slutspelet hållt på dessa lag i följande ordning:

* Brynäs
* Linköping
* HV71

OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN PÅ DEM. Vilka jävla nollor. Thomas har ändå en gedigen DIF-karriär bakom sig. Illa. Illa.

Sen så undrar jag också vad det var för strul med DIF-spelarnas grillor?! Säkert tio bambifall under matchen, trodde de tappat skenan flera ggr, helt sjukt!

Aja, skitsamma...men spela hem guldet nu i två raka matcher, jag tål inte att se HV lyfta den där bucklan till alla kommentatorers stora glädje. Det var ju för fan begravningsstämning i studion efter suddenmålet. Så hade det INTE sett ut om HV vunnit, sanna mina ord.
Jag har en teori om att, eftersom Thomas och Petter har DIF-karriärer bakom sig, så har de fått direktiv av Kanal5 att inte visa detta... något som istället har vägt över åt det andra hållet och har blivit ett vansinnigt hålla-på-hv-snack.

Bara en teori.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Petter och Thomas har i slutspelet hållt på dessa lag i följande ordning:

* Brynäs
* Linköping
* HV71

OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN PÅ DEM. Vilka jävla nollor. Thomas har ändå en gedigen DIF-karriär bakom sig. Illa. Illa.

Sen så undrar jag också vad det var för strul med DIF-spelarnas grillor?! Säkert tio bambifall under matchen, trodde de tappat skenan flera ggr, helt sjukt!

Aja, skitsamma...men spela hem guldet nu i två raka matcher, jag tål inte att se HV lyfta den där bucklan till alla kommentatorers stora glädje. Det var ju för fan begravningsstämning i studion efter suddenmålet. Så hade det INTE sett ut om HV vunnit, sanna mina ord.
Jag har en teori om att, eftersom Thomas och Petter har DIF-karriärer bakom sig, så har de fått direktiv av Kanal5 att inte visa detta... något som istället har vägt över åt det andra hållet och har blivit ett vansinnigt hålla-på-hv-snack.

Bara en teori.
Jag tror att just detta är en ganska exakt teori. Jag gillar dem fortfarande inte - speciellt Petter som ens vågar uttala sig om målvaktsmissar, pensionerad medelmåtta till burvaktare som han är. Han var ju sämre än Salo, liksom.
Säg den glädje som varar
Skriv svar