F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Webmaster »

TV
Matchen sänds på Kanal 5.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av odburt »

SVT Text Måndag 19 apr 2010
ISHOCKEY: Elitserien 19 april

Djurgårdsfans portas från HV-läktare

Lördagens stökigheter vid mötet mellan
HV71 och Djurgården får konsekvenser.
Den sektion där Dif-fansen stod kommer
att vara tom när den fjärde och femte
SM-finalen spelas i Jönköping.

Dif och HV71 har fattat beslutet
tillsammans, enligt Jönköpings-Posten.

Det rör sig om 150 biljetter som
Dif-fansen går miste om i finalerna,
som spelas på onsdag och torsdag.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Daniel942 »

odburt skrev:SVT Text Måndag 19 apr 2010
ISHOCKEY: Elitserien 19 april

Djurgårdsfans portas från HV-läktare

Lördagens stökigheter vid mötet mellan
HV71 och Djurgården får konsekvenser.
Den sektion där Dif-fansen stod kommer
att vara tom när den fjärde och femte
SM-finalen spelas i Jönköping.

Dif och HV71 har fattat beslutet
tillsammans, enligt Jönköpings-Posten.

Det rör sig om 150 biljetter som
Dif-fansen går miste om i finalerna,
som spelas på onsdag och torsdag.
Okej? Hoppas DIF gör åtgärd så att inte HV-Supportrarna får biljetter till ev. final 6.
DIF!
DonaldDuck
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-04-19

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av DonaldDuck »

Daniel942 skrev:Okej? Hoppas DIF gör åtgärd så att inte HV-Supportrarna får biljetter till ev. final 6.
Som jag har förstått det så var DIF själva initiativtagare till detta, och inte helt oväntat heller. Vad trodde idioterna att det skulle leda till, förutom uppmärksamheten som de så desperat verkar behöva? Jvligt trist iallafall, för båda sidor.

Varför skulle HV-supportrarna inte få biljetter? Man kan ju knappast stänga ute supportrar som sköter sig.
Användarvisningsbild
Jordan
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-01-26
Ort: Hufvudstaden
Kontakt:

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Jordan »

DonaldDuck skrev: Varför skulle HV-supportrarna inte få biljetter? Man kan ju knappast stänga ute supportrar som sköter sig.
De Djurgårdssuportrar som skötte sig då? Varför ska dom stängas ute? Sen var det även någon hvsupporter som kastade upp en flaska i ögat på en DIFgrabb. Varför blir dom inte straffade?
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n


Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av easer90 »

DonaldDuck skrev:
Daniel942 skrev:Okej? Hoppas DIF gör åtgärd så att inte HV-Supportrarna får biljetter till ev. final 6.
Som jag har förstått det så var DIF själva initiativtagare till detta, och inte helt oväntat heller. Vad trodde idioterna att det skulle leda till, förutom uppmärksamheten som de så desperat verkar behöva? Jvligt trist iallafall, för båda sidor.

Varför skulle HV-supportrarna inte få biljetter? Man kan ju knappast stänga ute supportrar som sköter sig.
Kan ju inte säga att deras fans sköter sig när de var lika mycket inblandade som det få Djurgårdare som faktiskt gjorde något.
DonaldDuck
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-04-19

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av DonaldDuck »

Jordan skrev:De Djurgårdssuportrar som skötte sig då? Varför ska dom stängas ute? Sen var det även någon hvsupporter som kastade upp en flaska i ögat på en DIFgrabb. Varför blir dom inte straffade?
Om de såg vem som kastade flaskan kan jag nog lova att personen ifråga inte är välkommen till Kinnarps mer detta slutspel. Det är riktigt tråkigt att alla ska drabbas pga av att några få idioter håller på, men det är inte någon allmän utestängning av Djurgårdssupportrar utan det är bortaklackens sektion som kommer att vara stängd. Tror att båda klubbarna insett att detta är enda lösningen, trots allt så ledde bråket till att flertalet ur sittplatspubliken valde att åka hem - varav flertalet var föräldrar med barn i fem, sex-årsåldern. Det kan självklart inte accepteras.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av easer90 »

Vill ju bara visa vilka "fans" folk sitter och skyddar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e414232.ab
DonaldDuck
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-04-19

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av DonaldDuck »

easer90 skrev:Vill ju bara visa vilka "fans" folk sitter och skyddar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e414232.ab
Jag tror iofs inte att sittplatspubliken inkl. barnfamiljerna hade valt att åka hem om de hade fått några ahlgrens bilar alt. ett matchprogram på sig...

Förövrigt blir hela situationen ännu mer pinsam om man använder detta som något sorts argument för sitt idiotiska beteende.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Jag kommer inte försvara det DIF fansen gjorde MEN en del hv fans är ju likadana som sitter och kastar ner saker på spelare och ledare och även på is så dem om några kastar sten i glashus om dem börjar gnälla.
stefaaaan
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-04-11

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av stefaaaan »

DonaldDuck skrev:
easer90 skrev:Vill ju bara visa vilka "fans" folk sitter och skyddar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e414232.ab
Jag tror iofs inte att sittplatspubliken inkl. barnfamiljerna hade valt att åka hem om de hade fått några ahlgrens bilar alt. ett matchprogram på sig...

Förövrigt blir hela situationen ännu mer pinsam om man använder detta som något sorts argument för sitt idiotiska beteende.
Jag såg att de satt och kastade skit ner mot våra spelare i lördags men det gjordes det fan inget åt!

Och vafan dör man va lite öl eller? däremot kan man bli värlidgt skadad av en glasflaska!

Alltid ska det uppförstoras när stockholmslagen gör nått, men nu har jag biljett till hemmaklacken på torsdag iaf!
DonaldDuck
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-04-19

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av DonaldDuck »

stefaaaan skrev:Jag såg att de satt och kastade skit ner mot våra spelare i lördags men det gjordes det fan inget åt!

Och vafan dör man va lite öl eller? däremot kan man bli värlidgt skadad av en glasflaska!

Alltid ska det uppförstoras när stockholmslagen gör nått, men nu har jag biljett till hemmaklacken på torsdag iaf!
Glasflaska? - en handgranat hade varit berättigad med tanke på vad idioterna sysslade med. Jag vet att jag begär för mycket nu, men jag hoppas att de inser att de endast förstört för klubben de påstår att de älskar. Vem kommer att sakna bortaklacken på onsdag/torsdag? Inte HV-spelarna, inte publiken utan DIF-spelarna. Bra jobbat.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Snazzi »

DonaldDuck skrev:
stefaaaan skrev:Jag såg att de satt och kastade skit ner mot våra spelare i lördags men det gjordes det fan inget åt!

Och vafan dör man va lite öl eller? däremot kan man bli värlidgt skadad av en glasflaska!

Alltid ska det uppförstoras när stockholmslagen gör nått, men nu har jag biljett till hemmaklacken på torsdag iaf!
Glasflaska? - en handgranat hade varit berättigad med tanke på vad idioterna sysslade med. Jag vet att jag begär för mycket nu, men jag hoppas att de inser att de endast förstört för klubben de påstår att de älskar. Vem kommer att sakna bortaklacken på onsdag/torsdag? Inte HV-spelarna, inte publiken utan DIF-spelarna. Bra jobbat.
Inte fan gynnar det mer när Ölvestad tvingas felfokusera för att vara beredd att föra tal. Inte för att jag vill porta oss. Men det finns andra sätt att se saken på.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Buford »

Sitter här i mörkret efter förlusten och försöker finna nånting gott, men det är svårt. Det enda jag önskar nu är att DIF åker ner till Jönsköping, sparkar omkull dopfunt, biktstol, altare och hela köret för att visa vart skåpet skall stå. Här kommer Djurgårdsdjävlarna...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Jag vill se att Hardy stuvar om bland linorna. Vår 1:a femma har gått på knäna rejält, bästa idag var utan tvekan Ziggy & Tjärna. Stuva om till följande lag på onsdag:

Nilson - Engqvist - Krüger
Jimmie - Ziggy - Tjärnqvist
Tim - Otto - Cehlin
Brodin - Josefson - Fimpen

Vill få igång lite energi igen, känns som det liksom inte händer någonting offensivt. Inte bara i den här matchen utan har tyvärr varit en dålig tendens i hela matchserien.

I PP så tycker jag också det krävs något nytänk, orkar inte komma på något bra nu dock...
Bild
Skriv svar