F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av isolerad »

Var rätt säker innan mach att det skulle bli ödesdigert att Wesslau inte står.

Rätt hade jag. Vi är i underläge i stort sett hela matchen.
i
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

isolerad skrev:Var rätt säker innan mach att det skulle bli ödesdigert att Wesslau inte står.

Rätt hade jag. Vi är i underläge i stort sett hela matchen.

Ååh vad skönt för dig!
Det krävdes väl iofs inga större studielån för kunna förutse det scenariot
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Glasflaskan
Inlägg: 28
Blev medlem: 2009-02-08

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Glasflaskan »

Nu blir det jäkligt tufft, en liten uppförsbacke för oss.

Det står 1-1 i matcher och HV71 kan spela avslappnat i Globen nästa match, för sedan har HV71 två hemmamatcher på rad.

Jag fruktar för det värsta, att HV71 vinner i Globen och sedan vinner man med 4-1 i matcher mot Djurgården. För man har ingen press på sig i Globen just för att man har två hemmamatcher som man kan spela hem.

Säg att Djurgården vinner nästa då, då står det 2-1 i matcher till Djurgården och HV71 vinner båda hemma, då står det 3-2 till HV71 och sedan vinner Djurgården hemma när den sjätte matchen spelas. Då står det 3-3 i matcher och HV71 har sista matchen hemma.

Det blir tufft, förbannat tufft för oss! :cry:
Freedom of speech - use it or lose it!
stefaaaan
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-04-11

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av stefaaaan »

Slutspel skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6972642.ab

FY FAN VILKEN BESK SMAK MAN HAR I MUNNEN. HÄR HAR VI HAFT BRA RUBRIKER HELA SÄSONGEN OCH SÅ SKA VI SKÄMMA UT OSS NÄR DET ÄR ETT FÅTAL MATCHER KVAR. PINSAMMA SUPPORTRAR!! VAR SNACK OM ATT ÖLVESTAD FICK TA MICKEN OCH VÄDJA, SNACKA OM ATT SKÄMMA UT ÖLVESTAD OCH LAGET!

IDIOTER!!! HOPPAS VI SLIPPER SE ER PÅ MÅNDAG!!!
Många stod och hetsade en hel del, men inget mer med det, sen när det blev ett bortdömt mål ställer sig publiken under mot dif klacken och klappa och håna, vissta fan lackar en del ur då!!

Ölvestad tog ingen mick och vädjade!!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av sthlm_dif »

Jag kan inte låta bli att fullständigt avsky detta Hv71. Det är ett stort gäng psykfall som inte har någon respekt för andra personer.
Jag gillar Stefan Liv som kille, men jag hade nog dragit en ordentlig runk på måndag om någon Djurgårdare hoppade på honom och cross checkade sönder hans ben så att han inte kan spela mer. Och denna Lindström i Hv71 som medvetet körde över Riddarn, hoppas mer än allt annat att han åker på en rejäl skada inom kort.

Men men, hur var matchen?
DIF var bättre, klart mycket bättre och förtjänade en seger idag utan tvivel. Men 5 ramträffar, samt att domarna gillade att ge DIF utvisningar förstörde kvällen idag. Hv71 hade i match en en hel del tur, lika så hade man idag. Nu har Hv71 fått 3 mål av domarna, (2 mål bortdömda för oss, samt ett mål godkänt för dom som är helt regelvidrigt).
Ridderwall gör en ok insats i målet, men inte bättre. Första målet ska han ha, och det avgörande målet är lite dåligt också. Han släppte stolpen på tok för tidigt. Men men, man kan inte förvänta sig mer. Ungdomarna var idag grymma på isen, riktigt kul att se hur dom leker med Hv71s stjärnnamn som kammar in några hundratusen i månaden.

Matchen på måndag blir avgörande. Vinner vi den så tar vi guldet, det är jag helt övertygad om. Däremot om vi förlorar den så vinner psykfallen guldet, det är jag exakt lika övertygad om. Hv71 har haft tur, och turen vänder förr eller senare. Nu är det vår tur att spela i medvind och det ska vi utnyttja, så det är bara att ladda om så vinner vi på måndag samt kniper en match i församlingshuset i en av de två bortamatcherna.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Glasflaskan skrev:Nu blir det jäkligt tufft, en liten uppförsbacke för oss.

Det står 1-1 i matcher och HV71 kan spela avslappnat i Globen nästa match, för sedan har HV71 två hemmamatcher på rad.

Jag fruktar för det värsta, att HV71 vinner i Globen och sedan vinner man med 4-1 i matcher mot Djurgården. För man har ingen press på sig i Globen just för att man har två hemmamatcher som man kan spela hem.

Säg att Djurgården vinner nästa då, då står det 2-1 i matcher till Djurgården och HV71 vinner båda hemma, då står det 3-2 till HV71 och sedan vinner Djurgården hemma när den sjätte matchen spelas. Då står det 3-3 i matcher och HV71 har sista matchen hemma.

Det blir tufft, förbannat tufft för oss! :cry:
Visst blir det tuffare med 1-1 än en 2-0 ledning. Men den som väntat sig att vi skulle promenera hem denna final har felbedömt detta totalt.

Vi har fortfarande lika stora chanser att vinna detta som innan finalen. Vinner vi hemma har vi stora chanser att spela till oss en avgörande guldfest hemma på hovet i final 6.
Förlorar vi nästa match är vi i brygga och får då rikta in oss på att få till en 7:e avgörande nere i Köping.

Jag får fortfarande nypa mig i armen över att vi är i final. När jag sedan efter vår insats i finalmatcherna ser att vi verkligen har alla möjligheter att ta hem Sm-guldet börjar jag drömma igen.

Vilka hjältar vi har i laget i år.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av ludde- »

Vi vinner på måndag och onsdag, sen avgör vi hemma på lördag.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av erik_dif »

Enligt en polare på plats rev HV-supportrar nedanför DIF-klacken ner en bandreoll så inte särskilt konstigt att det blev kastade grejer och hets.

Tur att vi inte har riktigt samma banderoll-kultur som i Sydeuropa där en stulen banderoll ganska så ofta leder till både mord och ibland även till och med nedläggning av lag(!). En stulen banderoll är den största förödmjukelsen som finns, nästintill alla grupperingar som får sin banderoll stulen läggs ner + att den stulna banderollen hängs upp på läktaren upp och ner och sedan bränns mitt under match.
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Pluggen »

Nu missade jag en del matchen, :( var det mer än ett bortdömt mål? Finns dom att se någonstans?
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av kalle99 »

Djävulskt jobbigt. Tycker vi har extrem otur. Jag räknade till 5 skott totalt i stolpen och ribban. Samt ett bortdömt mål. Med tanke på att vi hämtade upp 3-1 underläge så blir det extra surt.

Tycker vi skall spela stenhårt på Stefan Liv,Petrasek,Davidsson,Tedenby och Laine. Känns som det är deras starkaste kort. Självklart skall även Thörnberg proppas efter allt han gjort.
Senast redigerad av kalle99 den 2010-04-17 19:48:34, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:Jag kan inte låta bli att fullständigt avsky detta Hv71. Det är ett stort gäng psykfall som inte har någon respekt för andra personer.
Jag gillar Stefan Liv som kille, men jag hade nog dragit en ordentlig runk på måndag om någon Djurgårdare hoppade på honom och cross checkade sönder hans ben så att han inte kan spela mer. Och denna Lindström i Hv71 som medvetet körde över Riddarn, hoppas mer än allt annat att han åker på en rejäl skada inom kort.

Men men, hur var matchen?
DIF var bättre, klart mycket bättre och förtjänade en seger idag utan tvivel. Men 5 ramträffar, samt att domarna gillade att ge DIF utvisningar förstörde kvällen idag. Hv71 hade i match en en hel del tur, lika så hade man idag. Nu har Hv71 fått 3 mål av domarna, (2 mål bortdömda för oss, samt ett mål godkänt för dom som är helt regelvidrigt).
Ridderwall gör en ok insats i målet, men inte bättre. Första målet ska han ha, och det avgörande målet är lite dåligt också. Han släppte stolpen på tok för tidigt. Men men, man kan inte förvänta sig mer. Ungdomarna var idag grymma på isen, riktigt kul att se hur dom leker med Hv71s stjärnnamn som kammar in några hundratusen i månaden.

Matchen på måndag blir avgörande. Vinner vi den så tar vi guldet, det är jag helt övertygad om. Däremot om vi förlorar den så vinner psykfallen guldet, det är jag exakt lika övertygad om.
Hv71 har haft tur, och turen vänder förr eller senare. Nu är det vår tur att spela i medvind och det ska vi utnyttja, så det är bara att ladda om så vinner vi på måndag samt kniper en match i församlingshuset i en av de två bortamatcherna.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
DIF fick faktiskt både mot BIF & Lhc en rad tveksamma domslut med sig som i känsliga lägen blev ganska avgörande.
Jag kommer iaf iihåg alla bönders klagan på olika forum runt om på nätet

Tror att det kan vara så enkelt att Hv har fler "Gris-spelare" i sitt lag, & att man lyckats höja ribban så där lagom mycket utan att dra på sig utv.
Det flest DIF-utv idag är trots allt för hakningar där vi helt enkelt inte hänger med.


KukLördag :evil:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald skrev:Det flest DIF-utv idag är trots allt för hakningar där vi helt enkelt inte hänger med.
Den tydligaste hakningen i matchen kom i period 2, då hakade en hv spelare en Djurgårdare i ca 4-5 sekunder, domaren stod 1 meter ifrån och friade... :roll:
Sedan när domarnivån ska upp i period 3 så åkte Djurgårdare för minimala hakningar. Jag brukar oftast inte gnälla på domarna, men Kuben och Sjögren var under all kritik idag.
Sedan så hade vi något domslut med oss mot lhc och brynäs, men faktum är att vi hade exakt lika mycket mot oss. Ta till exempel Falkens sudden utvisning mot Brynäs i sudden. Som sagt, allt jämnar ut sig i längden och de kristna grisarna har fått med sig en jävla massa domslut nu, och tro mig, snart vänder det.

Jag är helt jävla övertygad om att vi vinner på måndag. Har inte varit så här säker på en seger sedan slutspelet började.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Kentta »

Fimpen är ju ändå för skön, "Idag kunde vi ju åtminstone prata med varandra på isen, det var bara Djurgårdsklacken som sjöng ibland som gjorde det lite svårare"

:P
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av DIFference »

Tycker inte att domarna avgör idag. Vi tar helt enkelt för många klantiga utvisningar.

Vi gör en sjukt bra match och kommer igen så starkt och är så jävla nära att avgöra. Men oturen finns där i stolpskotten men så är det ju. De "tillhör" ju målvakten. HV hade ett par tre i stolparna också.

Nu taggar vi om till på måndag och tar hem den, vi har fortfarande chans att vinna.

Det jag fortfarande är oerhört förbannad på är Thörnbergs pååkning som skadade Wesslau i torsdags. Det får mig att önska småhemska saker om Thörnberg. För även om Riddarn var grym idag (förutom första målet) så betyder Wesslau så jävla mycket med sin form.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
fern
Inlägg: 77
Blev medlem: 2008-09-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av fern »

Kommentarer är egentligen överflödiga. Vi kunde lika gärna ha vunnit. Det som är mest irriterande enligt mig är hur kanal fems kommentatorer, och även så många andra, väljer att höja Johan Davidsson till skyarna. Visst är det en bra lirare, men "han glider majestätiskt, likt en kejsare, in i zon" eller "matchens helt klart bästa spelare" får en bara att må dåligt. Give me a break.
DIF
Skriv svar