F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Wainscotting »

Jävligt surt med felaktigt bortdömt mål (igen!), alla förbannade stolp- och ribbträffar och missad puck vid öppen kasse i sudden. Tar nog ett litet tag att smälta det här. :(

Tycker ändå att DIF överlag gör en ganska bra match, om man bortser från första halvan av första perioden. BP är riktigt bra. PP är å andra sidan inte bra alls. Det slarvas för mycket i passningsspelet och de drar på sig lite för många onödiga utvisningar. Det är rätt starkt att vända efter målet i början och att komma med i matchen mentalt igen
Hursom; bortser man från slarvet så tycker jag att det var en ganska bra insats av våra spelare.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av sthlm1891 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sthlm1891 skrev:Jag tror fortfarande vi tar detta, får vi tillbaka Wesslan, även om riddarn skötte sig bra efter det där bp målet sen få tillbaka Holmqvist så tar dem vi dem.
Vill ha mer Ziggo då han var en av dem bästa idag enligt mig och väldigt viktig vid teckningarna.
Ziggy är bra på teka, men framåt händer ju absolut ingenting.
Med det sagt så fyller han väl en viktig roll men är enligt mig långt ifrån bäst i laget.
Sa inte att han var så rba framåt utan i Teckningar och sen i försvar och framför allt i BP tycker jag han gjorde det jäkligt bra
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Lakrisal »

vi torskar 3-4 efter sudden, inte på några sätt pinsamt. Då ska man komma ihåg att domarna dömer borta två av våra mål också!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av warrant »

DIF visar stor moral som kommer tillbaka från underlägen under matchen.
Men krävs mer noggrannhet i passningsspelet och mer skridskoåkning.
Sen måste grabbarna in på mål mer.

Nya tag om två dar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Buford »

warrant skrev:Sett till hela matchen så vann hv rättvist.
DIF var inte alls bra tycker jag
DIF kan mycket bättre, därför så ser jag fram emot nästa match. Kunde DIF vara med i den här matchen och ta den till förlängning utan att vara på topp så är vi inte uträknade på något sätt, som media säkert får det till. Jag tror inte hv kan höja sig så mycket mer, deras stjärnspelare fick ju nästan all speltid och ändå var DIF faktist nära att vinna.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Praetori »

Jävligt starkt att komma tillbaka. Men vi hade på inget sätt förtjänat en eventuell seger sett över hela matchen. Inget av lagen var bra med HV var bättre än oss. Bara ladda inför nästa.

Det jag tycker är positivt är att grabbarna är farliga och skapar en hel del bra chanser, även fast DIF inte gör någon supermatch. Vi kan ta HV även på halvfart.
För mycket dräll och dumma utvisningar samt de bortdömda målen är det som ger HV segern (om man skall vara jävligt petig så är det korrekt av domarna, men i 99 fall av 100 brukar de godkänna det där).

Det är bara att gratulera bönderna och ta nya tag till nästa slag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

warrant skrev:DIF var alldeles för fega och åkte inte skridskor.

Men hallå, DIF får jaga från underläge hela matchen & får spela en hel period i BP.
Krafterna tog slut helt enkelt.
Vi fick chansen i inledningen av SD men tog den inte, ju längre sudden pågick var det bara en tidsfråga innan hv skulle avgöra

Stort beröm iaf till samtliga i DIF som gav sig själva chansen att vinna trots mardrömsöppningen.


Nu måste vi nog ta nästa match annars tror hv med domarnas hjälp avgör detta i match 4-5



Davidsson gör nog säkrast att inte semestra i stockholmstrakten i sommar, som det känns nu blir det distinkt höger direkt.......utan att blicka ens
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av kotten »

Så som vi spelade var vi definitivt inte värda att vinna den här matchen. Kolla bara på hur vi kastar bort ett gyllene läge i PP med 4 minuter kvar av matchen genom smålojt och omständigt spel. Nu var inte HV heller särskilt bra vilket är lovande inför kommande matcher om vi kan hitta tillbaka till vårt spel, för idag var det dåligt, riktigt dåligt.

Något positvit är dock att vi spelade fruktansvärt bra i BP.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:Jävligt starkt att komma tillbaka. Men vi hade på inget sätt förtjänat en eventuell seger sett över hela matchen. Inget av lagen var bra med HV var bättre än oss. Bara ladda inför nästa.

Det jag tycker är positivt är att grabbarna är farliga och skapar en hel del bra chanser, även fast DIF inte gör någon supermatch. Vi kan ta HV även på halvfart.
För mycket dräll och dumma utvisningar samt de bortdömda målen är det som ger HV segern (om man skall vara jävligt petig så är det korrekt av domarna, men i 99 fall av 100 brukar de godkänna det där).

Det är bara att gratulera bönderna och ta nya tag till nästa slag.
ALDRIG! :evil:
Heller blir jag gruppvåldtagen av en hel hord Mammutar....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DAHLBERG
Inlägg: 59
Blev medlem: 2010-04-08

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av DAHLBERG »

Bara att glömma o tagga till måndag !
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Doyle »

Tycker ändå killarna skall ha mycket beröm för insatsen idag. Mycket gick emot oss, baklängesmål, utvisningar samt det bortdömda målet. Ändå tar vi oss samman och ger HV en riktig fight in på mållinjen. Sen seriöst...jag satt och retade mig hela matchen på reportrarna på 5:an som försökte överträffa varann hur elegant och fantastiskt HV spelade. Byter dom inte ut dessa töntar så kommer jag i fortsättningen följa DIF:s bortamatcher med radiosportens kommentering i stället. Hoppas nu verkligen vi vinner hemma på Globen. HV är definitivt inget lag som imponerat på mig. Liv vacklade verkligen betänkligt idag. Med lite mer tur hade vi vunnit denna match. KOM IGEN DIF OCH KÄMPA, KÄMPA
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Sidney Crosby »

Vart ska man göra av allt hat, ilska och de mordiska tankarna man har inom sig just nu? Funderar starkt på att printa ut en stor bild på Davidsson och pissa, skita, spy, spotta samt elda upp skiten sen.

Fy fan vilken pissig dag.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Snazzi »

Sidney Crosby skrev:Vart ska man göra av allt hat, ilska och de mordiska tankarna man har inom sig just nu? Funderar starkt på att printa ut en stor bild på Davidsson och pissa, skita, spy, spotta samt elda upp skiten sen.

Fy fan vilken pissig dag.
Bild
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sidney Crosby skrev:Vart ska man göra av allt hat, ilska och de mordiska tankarna man har inom sig just nu? Funderar starkt på att printa ut en stor bild på Davidsson och pissa, skita, spy, spotta samt elda upp skiten sen

Fy fan vilken pissig dag.

Go For It!
Men glöm inte att elda upp det andra också på samma gång :wink:

Mitt aggressions-konto:
Trasig fjärkontroll.
Repor i elementet.
Möjlig fraktur i handen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: F2: HV71 - Djurgårdens IF, 17/4 2010 - bortaklacken slutsåld

Inlägg av jensa85 »

Kommer vi bara upp till den nivån vi hade under de första två perioderna på Hovet i match 1 så vinner vi i längden.
Är inte ett skit imponerad av HV. Vi har konstant motstuds genom hela matchen med bortdömda mål, 5 ramträffar osv osv. Ändå tar vi matchen till sudden där vi sånär avgör men Ante missar öppen kasse.

Förutom att vinna guldet så önskar jag mest att vi antingen mördar Thörnberg/Davidsson eller kör över Polacken alá Nisse Ekman i någon av de kommande matcherna. Skicka in Brodin för att utföra dådet med 10 sek kvar om matchen är avgjord då.
Skriv svar