Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
SaintJocke
Inlägg: 54
Blev medlem: 2008-04-29

Re: Hata aik

Inlägg av SaintJocke »

Jag läste att Wennerholm tycker att ajk är Sveriges hetaste lag...... Har det med styrelseuppmärksamheten att göra? För det KAN ju inte ha med publikintresset att göra... :-D
ALLTID OAVSETT!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av kaminor »

Reideborn inlånad till timrå för dagens match mot gnaget på hovet. Resultat 1-2 och 96,55% på adam. :)
DifLarson
Inlägg: 13
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av DifLarson »

Hahaha ja det finns ju många ursäkter till värdelöst supporterengagemang....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 0011146.ab


Skickas från min iPad via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av Jepe »

Finns ju en klar risk för aik att sätta upp plexiglas, de verkar ju allergiska mot detta eftersom de inte går på hockeyn...
2014-04-07, vad hände?
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata aik

Inlägg av Isabo »

DifLarson skrev:Hahaha ja det finns ju många ursäkter till värdelöst supporterengagemang....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 0011146.ab


Skickas från min iPad via Tapatalk
De gånger DIF-klacken förärat skräpbygget med sin närvaro har det inte varit några problem med akustiken...
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Hata aik

Inlägg av Cirith Ungol »

Isabo skrev:
DifLarson skrev:Hahaha ja det finns ju många ursäkter till värdelöst supporterengagemang....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 0011146.ab


Skickas från min iPad via Tapatalk
De gånger DIF-klacken förärat skräpbygget med sin närvaro har det inte varit några problem med akustiken...
Fast när jag stod i klacken i senaste derbyt så hörde man knappt vad de andra sjöng, speciellt inte när jag stod på den vänstra sidan. Under växelramsorna fick man anstränga sig jävligt mycket för att inte hamna ur synk med den andra halvan av klacken.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata aik

Inlägg av Isabo »

Cirith Ungol skrev:
Isabo skrev:
DifLarson skrev:Hahaha ja det finns ju många ursäkter till värdelöst supporterengagemang....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 0011146.ab


Skickas från min iPad via Tapatalk
De gånger DIF-klacken förärat skräpbygget med sin närvaro har det inte varit några problem med akustiken...
Fast när jag stod i klacken i senaste derbyt så hörde man knappt vad de andra sjöng, speciellt inte när jag stod på den vänstra sidan. Under växelramsorna fick man anstränga sig jävligt mycket för att inte hamna ur synk med den andra halvan av klacken.
Okej, nu har ju jag bara varit på det bygget två gånger i samband med match (cupfinalen 2013 och första derbyt samma år, men alltså inte i senaste derbyt för jag hatar verkligen den arenan) och då hördes vi, även om det som du säger nog var lite svårt att höra delar av klacken så det var problem stundtals att sjunga synkat, minns jag nu när du säger det.
Var även där på Iron Maiden 2013 och det var rätt kasst ljud då med, akustiken passar definitivt inte för konserter.
Derbyna på Tele2 då, där det är bra akustik. Tycker inte de har låtit speciellt märkvärdigt faktiskt. Mest trumma trumma boom boom. Så det är väl mer någon annanstans problemet ligger än bara akustiken.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Hata aik

Inlägg av Cirith Ungol »

Var också där på Maiden 2013 och det var ljudmässigt ett jävla antiklimax. Har väntat i halva mitt liv på att få höra vissa sånger, som t.ex. Seventh Son of a Seventh Son och Phantom of the Opera, och så var ljudet så uselt att det blev väldigt mycket gröt av det hela. Folk sa att det var perfekt ljud på Swedish House Mafia, men det går inte att jämföra dancemusik med rock och metal.

Jag bor ju utomlands så jag har inte kunnat gå på derbyn tidigare sedan fyra år tillbaka, men de gånger jag varit på Tele2 så har akustiken varit riktigt bra och jag är generellt väldigt nöjd med arenan. Kan tänka mig att det skulle vara rätt schysst med konserter där också. Tycker dock att klacken och aktiv sittplats hamnar väldigt ofta ur synk de gånger jag varit på match, men det är nog inte så svårt att styra upp det om man anstränger sig lite.
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av hatred »

Cirith Ungol skrev:Var också där på Maiden 2013 och det var ljudmässigt ett jävla antiklimax. Har väntat i halva mitt liv på att få höra vissa sånger, som t.ex. Seventh Son of a Seventh Son och Phantom of the Opera, och så var ljudet så uselt att det blev väldigt mycket gröt av det hela. Folk sa att det var perfekt ljud på Swedish House Mafia, men det går inte att jämföra dancemusik med rock och metal.

Jag bor ju utomlands så jag har inte kunnat gå på derbyn tidigare sedan fyra år tillbaka, men de gånger jag varit på Tele2 så har akustiken varit riktigt bra och jag är generellt väldigt nöjd med arenan. Kan tänka mig att det skulle vara rätt schysst med konserter där också. Tycker dock att klacken och aktiv sittplats hamnar väldigt ofta ur synk de gånger jag varit på match, men det är nog inte så svårt att styra upp det om man anstränger sig lite.
Digitalt ljud är renare samt att shm hade egna tekniker som jobbade ca 11h för att fixa ljudet,

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av Jepe »

Aik firar jul på kvalplats...till div 1.

GOD JUL H*******!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Hata aik

Inlägg av captcash »

Tycker nästan lite synd om lillasyster... de är så jävla usla att det inte ens är kul o reta ajkarna på jobbet! :/

Nåja, är väl bara att komma till ro med tanken att allra sista derbyt har spelats för gott!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Mattias_87 »

Lite synd för våran ekonomi dock. Derbyn ger bra pengar och mycket gratis publicitet i media.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Lite synd för våran ekonomi dock. Derbyn ger bra pengar och mycket gratis publicitet i media.
Ja, det brukar vara jävligt positiv publicitet i samband med våra derbyn :)

Jag hoppas aik konkar. Vi har bara att vinna på att bli fullständiga herrar på täppan i stockholmshockeyn.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Hata aik

Inlägg av Godnoken »

Skulle vara så jävla tråkigt om dom faktiskt konkar. Vem skall man reta?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av pulverapa »

Fallskärmen verkar ju ha hjälpt...
Skriv svar