Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Rolv
Inlägg: 248
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Hata aik

Inlägg av Rolv »

Stulle skrev:
Rolv skrev:Jo, men det innebär ju inte att det är 26 klubbyten... Du kan ju inte räkna varje klubb som 1 klubbyte, då han har varit i samma klubb vid flera olika tillfällen, och därmed haft andra klubbar emellan.
Om man går från en klubb till en annan, oavsett om man spelat i klubben tidigare så är det väl ett klubbyte? :)
Precis det jag menar
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Hata aik

Inlägg av Arkju »

Rolv skrev:
Stulle skrev:
Rolv skrev:Jo, men det innebär ju inte att det är 26 klubbyten... Du kan ju inte räkna varje klubb som 1 klubbyte, då han har varit i samma klubb vid flera olika tillfällen, och därmed haft andra klubbar emellan.
Om man går från en klubb till en annan, oavsett om man spelat i klubben tidigare så är det väl ett klubbyte? :)
Precis det jag menar
Stryk "byten". 26 klubbar på 27 säsonger.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:Den stora frågan är ju om han har NHL-klausul.
Haha, enligt han själv så är väl detta bara en mellanlandning för NHL senare i vår!
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av mforce »

Nylander, jag skiter i om han så har spelat i hundra olika lag. Vilken härlig spelare! Synd att han ska spela i Aik bara.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Hata aik

Inlägg av sPTNC »

mforce skrev:Nylander, jag skiter i om han så har spelat i hundra olika lag. Vilken härlig spelare! Synd att han ska spela i Aik bara.
Jag hade nog spytt lite på mitt medlemskort om vi värvade Nyllet.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av ciirree »

mforce skrev:Nylander, jag skiter i om han så har spelat i hundra olika lag. Vilken härlig spelare! Synd att han ska spela i Aik bara.
Definiera härlig spelare? jag tycker han verkar vara en väldigt dryg spelare och med en jobbig personlighet.
Dessutom fanns det mängder med uppgifter om att han bråkar med tränare både när han slutade från SSK och RBK - kan inte vara en tillfällighet att han spelat i 27-28 klubbar.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av 1962FenderStrat »

ciirree skrev:
mforce skrev:Nylander, jag skiter i om han så har spelat i hundra olika lag. Vilken härlig spelare! Synd att han ska spela i Aik bara.
Definiera härlig spelare? jag tycker han verkar vara en väldigt dryg spelare och med en jobbig personlighet.
Dessutom fanns det mängder med uppgifter om att han bråkar med tränare både när han slutade från SSK och RBK - kan inte vara en tillfällighet att han spelat i 27-28 klubbar.

+1 på det där. Han verkar oerhört otrevlig och dryg. Enl uppgift så när han spelade i SSK brukade han och William sitta för sig själva och prata engelska med varandra medan tränarna hade genomgång. Vilken idiot!
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av mforce »

Kalla honom dryg om ni vill, det kanske han är, jag har ingen aning och jag bryr mig inte särskilt mycket om det. Jag tycker att han är en spelare med fantastiskt spelsinne och teknik. Inte minst i Tre kronor har han visat detta. Att han dessutom fortsätter att spela år efter år tyder på hängivenhet till sporten.
Att tycka illa om någon bara för att ha spelat i många klubbar förstår jag mig inte på riktigt.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hata aik

Inlägg av JohanPez »

mforce skrev:Kalla honom dryg om ni vill, det kanske han är, jag har ingen aning och jag bryr mig inte särskilt mycket om det. Jag tycker att han är en spelare med fantastiskt spelsinne och teknik. Inte minst i Tre kronor har han visat detta. Att han dessutom fortsätter att spela år efter år tyder på hängivenhet till sporten.
Att tycka illa om någon bara för att ha spelat i många klubbar förstår jag mig inte på riktigt.
Hur kan man inte förstå det? Om man själv inte bryr sig visst, men förstå måste man ju göra. Tio av tio supportrar älskar spelare som stannar i sin klubb karriären ut och då är det ju solklart att många stör sig på ytterligheten åt andra hållet.


Sent from my iPad using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av ciirree »

mforce skrev:Kalla honom dryg om ni vill, det kanske han är, jag har ingen aning och jag bryr mig inte särskilt mycket om det. Jag tycker att han är en spelare med fantastiskt spelsinne och teknik. Inte minst i Tre kronor har han visat detta. Att han dessutom fortsätter att spela år efter år tyder på hängivenhet till sporten.
Att tycka illa om någon bara för att ha spelat i många klubbar förstår jag mig inte på riktigt.
Jag vet inte med alla andra och dig. Men för mig är det viktigt att en spelare är både skicklig på isen och en trevlig människa utanför för att bli en favorit.
Kolla Lidström, Forsberg eller Sundin exempelvis.

Sen måste du också ha tänkt på att om du har en spelare i laget som är så sjukt skicklig och bra som Nylander var så är det klart du gör allt för att behålla honom i laget, och visst, samtidigt vet vi att SB kan skriva mkt skit. Men, när det kommer uppgifter från flera håll och dessutom vid båda tillfällena (SSK och RBK) då funderar man.

Jag säger inte att Nylander en gång varit en asduktig hockeyspelare. Men för mig är Nylander är en jobbig gubbe som fortfarande tror han är bra nog för NHL.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av mforce »

Jag beundrar honom som spelare på isen. Hur han är som människa har jag ingen uppfattning om. Skulle han visa sig vara en rövare, då skulle jag självklart ogilla honom för det.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av ciirree »

mforce skrev:Jag beundrar honom som spelare på isen. Hur han är som människa har jag ingen uppfattning om. Skulle han visa sig vara en rövare, då skulle jag självklart ogilla honom för det.
Och du får helt klart tycka så.. jag sade bara att för Mig så är en favoritspelare alltid både och (:
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av medu82 »

Ganska talande bild om aik hockey =)

https://pbs.twimg.com/media/BfFbpFxIAAEEfFt.jpg:large
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Salas »

Ganska kul att läsa vad gnagare tror inför kvalserien. Dom börjar bli oroliga, och sedan våra vinster börjat trilla in börjar även oron för att bli utspelade av oss bli påtaglig.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av medu82 »

Salas skrev:Ganska kul att läsa vad gnagare tror inför kvalserien. Dom börjar bli oroliga, och sedan våra vinster börjat trilla in börjar även oron för att bli utspelade av oss bli påtaglig.
Läste mera något om nån pajas som "det skulle vara härligt att möta dif i kvalserien o ge dem däng, så vi får vara kvar i SHL o dem harva i HA"

Skrattade ganska så gott åt de :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skriv svar