Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Hata aik

Inlägg av Stentuff »

-daniel- skrev:
android skrev:
-daniel- skrev:
android skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Inget nytt under solen

DIF skrattar åt aik:s hockeysiffror, aik skrattar år DIF fotbolls dito (som förvisso fått ett tillfälligt lyft iom nya arenan)
Varför tror du att det är tillfälligt?
Det är väl tämligen vanligt att nya arenor initialt drar mycket folk.
Ja men det är väl inte så många år sedan vi snittade runt 14 000? Och det var mestadels på stadion där det är 4-5000 bra platser.

Många fler bra platser, en arena med bra akustik, fler platser i populära segment så som klack, familjeläktare m.m

Med en hyfsad start nästa säsong skulle det inte förvåna mig jättemycket om vi är uppe i samma snittsiffror som Gnaget.
Visst är det så, men det är mycket om & men. Jag tror lite att det ändå varit nyhetens behag med en ny arena, samt att vi under tiden blev Allsvenskans formstarkaste lag. Folk gillar liksom att se sitt lag vinna.
Medgångare! 8)
Skämt åsido, måste stämma in i att vi antagligen lär få ett bestående publiklyft i och med flytten från stadion, åtminstone på lång sikt. Arenan kanske inte framkallar samma känslor men arenan i sig är otroligt mycket bättre. Det, och billigare biljetter, är definitivt det som lockar folk till långsidorna. Kortsidan / aktiv lär väl inte bli mycket färre även om det går dåligt.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hata aik

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
android skrev:
-daniel- skrev:
android skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Inget nytt under solen

DIF skrattar åt aik:s hockeysiffror, aik skrattar år DIF fotbolls dito (som förvisso fått ett tillfälligt lyft iom nya arenan)
Varför tror du att det är tillfälligt?
Det är väl tämligen vanligt att nya arenor initialt drar mycket folk.
Ja men det är väl inte så många år sedan vi snittade runt 14 000? Och det var mestadels på stadion där det är 4-5000 bra platser.

Många fler bra platser, en arena med bra akustik, fler platser i populära segment så som klack, familjeläktare m.m

Med en hyfsad start nästa säsong skulle det inte förvåna mig jättemycket om vi är uppe i samma snittsiffror som Gnaget.
Visst är det så, men det är mycket om & men. Jag tror lite att det ändå varit nyhetens behag med en ny arena, samt att vi under tiden blev Allsvenskans formstarkaste lag. Folk gillar liksom att se sitt lag vinna.
Jag räknar till ett "om", kanske ett för mycket då. Lägger till att fler kompisgäng kan köpa plåtar bredvid varandra nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Jag räknar till ett "om", kanske ett för mycket då. Lägger till att fler kompisgäng kan köpa plåtar bredvid varandra nu.
Jaja, min poäng var väl egentligen mestadels det där med nya arenor som initialt drar mycket folk. Förmodligen blir det iofs bra uppslutning hela nästa säsong men hur det blir på sikt kan man ju bara spåna kring. Lite som Djurgården Hockey & Globen förut...
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hata aik

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
android skrev: Jag räknar till ett "om", kanske ett för mycket då. Lägger till att fler kompisgäng kan köpa plåtar bredvid varandra nu.
Jaja, min poäng var väl egentligen mestadels det där med nya arenor som initialt drar mycket folk. Förmodligen blir det iofs bra uppslutning hela nästa säsong men hur det blir på sikt kan man ju bara spåna kring. Lite som Djurgården Hockey & Globen förut...
Parallellen bygger alltså på att båda arenorna är/var nya? Är rätt stor skillnad på hur Globen och tele2 är byggda och anpassade. Men det är klart, om fotbollen satsar allt på rätt dyra plåtar och slipsar så lär det bli svårt att dra folk. Du kan såklart ha rätt men jag tror att snittet kommer öka med tele2.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
-daniel- skrev:
android skrev: Jag räknar till ett "om", kanske ett för mycket då. Lägger till att fler kompisgäng kan köpa plåtar bredvid varandra nu.
Jaja, min poäng var väl egentligen mestadels det där med nya arenor som initialt drar mycket folk. Förmodligen blir det iofs bra uppslutning hela nästa säsong men hur det blir på sikt kan man ju bara spåna kring. Lite som Djurgården Hockey & Globen förut...
Parallellen bygger alltså på att båda arenorna är/var nya? Är rätt stor skillnad på hur Globen och tele2 är byggda och anpassade. Men det är klart, om fotbollen satsar allt på rätt dyra plåtar och slipsar så lär det bli svårt att dra folk. Du kan såklart ha rätt men jag tror att snittet kommer öka med tele2.
Personligen tycker jag Globen är bra byggd med fina faciliteter, med stora reservationen att golfbollen är skittrist när det är halvfyllt. Men det jag i övrigt menar är alltså att till en början var intresset på topp i Globen, för att minska med tiden. Naturligtvis spelade det in att resultaten uteblev.

Säger inte att det absolut kommer bli så med Tele2 men risken finns.
Bild
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hata aik

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:
android skrev:
-daniel- skrev:
android skrev: Jag räknar till ett "om", kanske ett för mycket då. Lägger till att fler kompisgäng kan köpa plåtar bredvid varandra nu.
Jaja, min poäng var väl egentligen mestadels det där med nya arenor som initialt drar mycket folk. Förmodligen blir det iofs bra uppslutning hela nästa säsong men hur det blir på sikt kan man ju bara spåna kring. Lite som Djurgården Hockey & Globen förut...
Parallellen bygger alltså på att båda arenorna är/var nya? Är rätt stor skillnad på hur Globen och tele2 är byggda och anpassade. Men det är klart, om fotbollen satsar allt på rätt dyra plåtar och slipsar så lär det bli svårt att dra folk. Du kan såklart ha rätt men jag tror att snittet kommer öka med tele2.
Personligen tycker jag Globen är bra byggd med fina faciliteter, med stora reservationen att golfbollen är skittrist när det är halvfyllt. Men det jag i övrigt menar är alltså att till en början var intresset på topp i Globen, för att minska med tiden. Naturligtvis spelade det in att resultaten uteblev.

Säger inte att det absolut kommer bli så med Tele2 men risken finns.
Kan bara flika in med att för såna som mig passar Tele2s närhet och parkeringsmöjligheter (även kommunikation) ypperligt jämfört med stadion. Men jag hade å andra sidan gått och sett DIF Hockey oavsett vart de spelat, så lokalen i sig har ingen större betydelse mer än bekvämligheten.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hata aik

Inlägg av minalman »

Riskerar väl att bli bannad på forumet, men jag gillar att gnaget leder över fbk på ett halvfullt Hovet. Det blir liksom genant för bägge dessa DIF-ärkefiender.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata aik

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Riskerar väl att bli bannad på forumet, men jag gillar att gnaget leder över fbk på ett halvfullt Hovet. Det blir liksom genant för bägge dessa DIF-ärkefiender.
Ja nåt av lagen måste ju tyvärr vinna och då är det lika bra att det är gnaget som gör det när de skämmer ut sig på annat sätt redan :-)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hata aik

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:
minalman skrev:Riskerar väl att bli bannad på forumet, men jag gillar att gnaget leder över fbk på ett halvfullt Hovet. Det blir liksom genant för bägge dessa DIF-ärkefiender.
Ja nåt av lagen måste ju tyvärr vinna och då är det lika bra att det är gnaget som gör det när de skämmer ut sig på annat sätt redan :-)
2-1 på schabbligt målvaktsspel gör inte saken sämre!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hata aik

Inlägg av Magnutz »

3-1.. The Big Dinosaur Teams går riktigt jävla dåligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av medu82 »

Skamligt 3800 sålda biljetter ikväll :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Hata aik

Inlägg av Raus »

medu82 skrev:Skamligt 3800 sålda biljetter ikväll :)
Håna på du! Om några omgångar är det vi som ligger på dom siffrorna, om inte sämre.

Tack Difhockey!
Losing all hope was freedom.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Hata aik

Inlägg av 20002001 »

Raus skrev:
medu82 skrev:Skamligt 3800 sålda biljetter ikväll :)
Håna på du! Om några omgångar är det vi som ligger på dom siffrorna, om inte sämre.

Tack Difhockey!
med skillnaden att vi spelar hockeyallsvenskan och dem SHL...
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hata aik

Inlägg av minalman »

Raus skrev:
medu82 skrev:Skamligt 3800 sålda biljetter ikväll :)
Håna på du! Om några omgångar är det vi som ligger på dom siffrorna, om inte sämre.

Tack Difhockey!
Jag tror inte det. För det första är de flesta som går på våra matcher personer som älskar att gå på hockey. gnaget har inte en lika stor sådan publik utan mest medgångare. För det andra har HA en mer spännande konstruktion än SHL med strid runt alla linjer till kval, playoff och nedflyttningsplayoff med många jämna lag. För det tredje går de flesta gnagare i ide så här års medan vi är åretruntare. Hos oss kommer många för att dela glädjen när det går bra och stötta när det går sämre. gnaget har inte den kulturen. Detta har inget med klackkultur att göra utan sitter djupare i Djurgårdens själ.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av medu82 »

minalman skrev:
Raus skrev:
medu82 skrev:Skamligt 3800 sålda biljetter ikväll :)
Håna på du! Om några omgångar är det vi som ligger på dom siffrorna, om inte sämre.

Tack Difhockey!
Jag tror inte det. För det första är de flesta som går på våra matcher personer som älskar att gå på hockey. gnaget har inte en lika stor sådan publik utan mest medgångare. För det andra har HA en mer spännande konstruktion än SHL med strid runt alla linjer till kval, playoff och nedflyttningsplayoff med många jämna lag. För det tredje går de flesta gnagare i ide så här års medan vi är åretruntare. Hos oss kommer många för att dela glädjen när det går bra och stötta när det går sämre. gnaget har inte den kulturen. Detta har inget med klackkultur att göra utan sitter djupare i Djurgårdens själ.
+1

+ Vi har väl över 4000 säsongsplåtar sålda?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skriv svar