Mobilsida + Mobilforum

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av Hawk »

Men en renodlad DIFHockey app hade varit att föredra! Detta kan väl inte vara svårt att fixa?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av BaronVonDif »

Hawk skrev:Men en renodlad DIFHockey app hade varit att föredra! Detta kan väl inte vara svårt att fixa?
Håller med, vore jättebra, då skulle man tex kunna beställa biljetter direkt från mobilen, ha live rapportering från bortamatcher osv. Nåt annat jag funderat på är möjligheten att få en biljett som sms, typ som man har med SL. Istället för att hämta ut eller skriva ut biljetten så skickas ett sms som man visar upp i entrén. Tror dom flesta DIF fans skulle kunna tänka sig att betala 20-30 kr för en hockey app så det inte belastar klubben allt för mycket.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
bevakad
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-11-06

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av bevakad »

Jo det vore riktigt trevligt med en renodlad DIF-app med en massa funktioner. Dock så måste det ju utvecklas till sjukt många olika mobila operativ system.

Jag ska till nästa hockey säsong utveckla http://dif.blytung.se så man kan se info om alla spelare med mera.

Men någonting som skulle vara bra hade ju vart om DIFHockey hade gjort något eget, då kan man ju få med exakt allting man vill ha med. Det blir dock lite jobbigare för mig att få in.

Några förslag som ni vill se till nästa säsong på http://dif.blytung.se?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av BaronVonDif »

bevakad skrev:Jo det vore riktigt trevligt med en renodlad DIF-app med en massa funktioner. Dock så måste det ju utvecklas till sjukt många olika mobila operativ system.

Jag ska till nästa hockey säsong utveckla http://dif.blytung.se så man kan se info om alla spelare med mera.

Men någonting som skulle vara bra hade ju vart om DIFHockey hade gjort något eget, då kan man ju få med exakt allting man vill ha med. Det blir dock lite jobbigare för mig att få in.

Några förslag som ni vill se till nästa säsong på http://dif.blytung.se?
Bra jobb! Gillar den skarpt, det enda som fattas nu är en silly season-app där man kan följa alla transfers i realtid!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag är väl den sista att skaffa smartphone, så är totalt efter... Men skulle vilja ha tips på appar man bör ha!

DIF Fotboll?
Hockey 7, som det stod på föregående sida?
Någon annan oumbärlig?

Tack!
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av reservjesus »

SkönaDjurgårn skrev:Jag är väl den sista att skaffa smartphone, så är totalt efter... Men skulle vilja ha tips på appar man bör ha!

DIF Fotboll?
Hockey 7, som det stod på föregående sida?
Någon annan oumbärlig?

Tack!
Task Killer, PowerAmp, hockey stats, uninstaller pro och zedge. Är väl de jag kommer på just nu.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av SkönaDjurgårn »

reservjesus skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag är väl den sista att skaffa smartphone, så är totalt efter... Men skulle vilja ha tips på appar man bör ha!

DIF Fotboll?
Hockey 7, som det stod på föregående sida?
Någon annan oumbärlig?

Tack!
Task Killer, PowerAmp, hockey stats, uninstaller pro och zedge. Är väl de jag kommer på just nu.
Tackar! Har du nagon bra videospelare, som spelar upp "alla" filer?
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av reservjesus »

SkönaDjurgårn skrev:
reservjesus skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag är väl den sista att skaffa smartphone, så är totalt efter... Men skulle vilja ha tips på appar man bör ha!

DIF Fotboll?
Hockey 7, som det stod på föregående sida?
Någon annan oumbärlig?

Tack!
Task Killer, PowerAmp, hockey stats, uninstaller pro och zedge. Är väl de jag kommer på just nu.
Tackar! Har du nagon bra videospelare, som spelar upp "alla" filer?
Jag kör på Rockplayer och är jävligt nöjd. Har aldrig stött på något fel med den.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
haak
Inlägg: 210
Blev medlem: 2011-03-29

Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av haak »

Kan rekommendera reeder till iPhone. En rss- läsare som e grymt smidig. Samlar alla hemsidor så man slipper surfa in på alla!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Jag är väl den sista att skaffa smartphone, så är totalt efter... Men skulle vilja ha tips på appar man bör ha!

DIF Fotboll?
Hockey 7, som det stod på föregående sida?
Någon annan oumbärlig?

Tack!
TV.nu
TVmatchen
IMDB
Twitter
Facebook
Ficklampa
Väckarklocka
Sleep Cycle (rätt kul att se hur djupt man sover)
Förstahjälpen
Hitta Iphone (Ett program som gör att du kan se vart din IPhone ligger på datorn, om du tappat den ute, och därifrån också blocka den eventuellt lägga ett meddelande på skärmen där de står vem ägaren är, och telefonen är givetvis blockad tills pin-koden är tillbaka)
SvenskaFans
Livescore
SVTplay

Typ dom.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tack så jättemycket, grymt att ni tog er tiden. Nu har jag lite att kika på! Observera signaturen - premiärinlägg! ;)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev: Hitta Iphone (Ett program som gör att du kan se vart din IPhone ligger på datorn, om du tappat den ute, och därifrån också blocka den eventuellt lägga ett meddelande på skärmen där de står vem ägaren är, och telefonen är givetvis blockad tills pin-koden är tillbaka)

Typ dom.

Hur jävla liten är din IPhone om du inte kan hitta den när den ligger på datorn? 8)
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av Don66-2 »

crike skrev:
SirDIFalot skrev: Hitta Iphone (Ett program som gör att du kan se vart din IPhone ligger på datorn, om du tappat den ute, och därifrån också blocka den eventuellt lägga ett meddelande på skärmen där de står vem ägaren är, och telefonen är givetvis blockad tills pin-koden är tillbaka)

Typ dom.

Hur jävla liten är din IPhone om du inte kan hitta den när den ligger på datorn? 8)
:lol:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En tappad Aj-fån är en bra Aj-fån.

Tål inte äpple, man blir så gasig i magen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Mobilsida + Mobilforum

Inlägg av Stulle »

Djurgårdens IF

Några appar som kan vara till hjälp på android market.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar