S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Lee Harvey Oswald skrev:Jämtin ville också gärna skaka hand, men han fick inte för Fernholm, Håkansson & Eriksson 8)
Fernholm, darrade mer än ett asplöv under de sista minuterna.
Om han nu höll på Djurgår'n som liten och tonåring, tror jag definitivt att de sympatierna är borta nu, haha.
Undra hur det känns att ha 2500 man 20m ifrån än och alla står och skriker att man är en hora. Jag hade brutit ihop, jag hade inte sovit gott om nätterna.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:Om han nu höll på Djurgår'n som liten och tonåring, tror jag definitivt att de sympatierna är borta nu, haha.
Han älskar DIF exakt lika mycket som förr, det är jag övertygad om.
"Tjejer dom kommer och går, men kärleken till Djurgårn består!"
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jockees
Inlägg: 26
Blev medlem: 2008-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Jockees »

http://svtplay.se/v/1955526/stenbeck_sk ... t_i_europa


linköping verkar förbli ett köpe lag många år framåt.. hoppas det går fortsatt åt helvete för dem.

Annars, Sjukt nice med SM final! Det trodde man aldrig efter förra årets tabellplacering..
Snart har man inhandlat plåtar till de bägge första borta matcherna! Och har självklart biljetter i klacken hemma klara redan(:

"Det är inte så lång väg till Sm guldet!" (:
Jimmie Ölvestad #19
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av melker »

Det är ju helt ofattbart att vi är uppe och fightar i dessa sammanhang med tanke på hur liten spelarbudget vi har om man jämför med LHC, FHC och HV71 bara det är ju smått fantastiskt!

MOT 17:onde SM-GULDET! :twisted:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Praetori »

melker skrev:Det är ju helt ofattbart att vi är uppe och fightar i dessa sammanhang med tanke på hur liten spelarbudget vi har om man jämför med LHC, FHC och HV71 bara det är ju smått fantastiskt!

MOT 17:onde SM-GULDET! :twisted:
HAHA, nya måttot måste vara. FÖR SJUTTON GUBBAR!!!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Edin »

Jockees skrev:http://svtplay.se/v/1955526/stenbeck_sk ... t_i_europa


linköping verkar förbli ett köpe lag många år framåt.. hoppas det går fortsatt åt helvete för dem.

Annars, Sjukt nice med SM final! Det trodde man aldrig efter förra årets tabellplacering..
Snart har man inhandlat plåtar till de bägge första borta matcherna! Och har självklart biljetter i klacken hemma klara redan(:

"Det är inte så lång väg till Sm guldet!" (:
"MäCktigast i Europa", dom kan ju börja med att vinna ett SM-guld...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Stadion »

Hand upp den som tror att Tjärnqvist ångrar sitt byte från Rögle till DIF?


Hur var det: "vi har ett minst lika bra lag som DIF" eller något sådant var det, stämde kanske inte riktigt...
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Daniel942 »

Stadion skrev:Hand upp den som tror att Tjärnqvist ångrar sitt byte från Rögle till DIF?


Hur var det: "vi har ett minst lika bra lag som DIF" eller något sådant var det, stämde kanske inte riktigt...
"Vi har minst lika stor chans som DIF att vinna något." :lol:
DIF!
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av erik_dif »

Mega cred till Henrik Sedin som tippade Hiv - DIF i final och blev i det närmaste idiot-förklarad av mig och mina polare.

Jag är inte sen att ta tillbaks det.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Jäkla skit, klackbiljetterna till Final 3 har också sålts slut här på hemsidan :shock: Någon vänlig själ som kan hjälpa en annan Djurgårdare som ändå ska in imorrn som kan köpa ut två biljetter till Final 3? Eftersom jag är från Nyköping så blir det svårt att ta mig upp. Hör av er via PM om detta är möjligt. Vore verkligen skitsjysst och denna kille/tjej vore min hjälte :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
blåvitröd
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-04-09

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av blåvitröd »

Tänkte bara att jag som LHC supporter skulle tacka för en spännande semifinalserie och gratulera till finalplatsen! LHC's lag va inte riktigt byggt för att möta ett lag som spelar som Djurgården i en lång serie, för mycket lirare och för få grovjobbare. Skador och sjukdomar gjorde inte saken bättre så orken räckte inte till. Men ska inte förringa er insats på nåt sätt, ni har verkligen prickat formen och eran målvakt är ju verkligen grym just nu, är förvånad över att han inte fått töntiga smeknamn som Monstret i tidningarna by now :). Se till att trycka till de där jäkla religiösa filmarna från Jönköping i finalen nu! Det blir roliga matcher att se, hoppas ni tar hem det, vore ju synd om erat klockrena slutspel hittils skulle va i onödan och inte räcka hela vägen.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Jockmaniac »

blåvitröd skrev:Tänkte bara att jag som LHC supporter skulle tacka för en spännande semifinalserie och gratulera till finalplatsen! LHC's lag va inte riktigt byggt för att möta ett lag som spelar som Djurgården i en lång serie, för mycket lirare och för få grovjobbare. Skador och sjukdomar gjorde inte saken bättre så orken räckte inte till. Men ska inte förringa er insats på nåt sätt, ni har verkligen prickat formen och eran målvakt är ju verkligen grym just nu, är förvånad över att han inte fått töntiga smeknamn som Monstret i tidningarna by now :). Se till att trycka till de där jäkla religiösa filmarna från Jönköping i finalen nu! Det blir roliga matcher att se, hoppas ni tar hem det, vore ju synd om erat klockrena slutspel hittils skulle va i onödan och inte räcka hela vägen.
Härligt med lite vettiga och respektfulla bortasupportrar på detta forum, tack för det! Men har två saker att påpeka :wink: Wesslau har faktiskt kallats "nya monstret" i tidningarna. Sen så måste jag säga att även om vi inte riktigt räcker enda fram så är inte detta förgäves. Den här sjuka vändningen som föreningen vänt på ett år är värt bragdguldet bara det. Tänk förra säsongen så slogs vi för överlevnad, inför denna säsongen så tippades vi av de flesta som en utmanare till att gå till SM-slutspelet, och nu med ett par värvningar och en ny headcoach och 8/9 månader senare så är vi i en SM-final.

Vem trodde detta innan? Inte ens vi här på forumet, och vi är ändå självgoda Djurgårdsjävlar :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Remy Lebeau »

blåvitröd skrev:Tänkte bara att jag som LHC supporter skulle tacka för en spännande semifinalserie och gratulera till finalplatsen! LHC's lag va inte riktigt byggt för att möta ett lag som spelar som Djurgården i en lång serie, för mycket lirare och för få grovjobbare. Skador och sjukdomar gjorde inte saken bättre så orken räckte inte till. Men ska inte förringa er insats på nåt sätt, ni har verkligen prickat formen och eran målvakt är ju verkligen grym just nu, är förvånad över att han inte fått töntiga smeknamn som Monstret i tidningarna by now :). Se till att trycka till de där jäkla religiösa filmarna från Jönköping i finalen nu! Det blir roliga matcher att se, hoppas ni tar hem det, vore ju synd om erat klockrena slutspel hittils skulle va i onödan och inte räcka hela vägen.
Alltid trevlig när andra lags supportrar kan komma in och gratulera och visa sportslig anda. Likt eran coach Lener som skakade hand med hela vårat lag i spelargången. Alla matcher mot er har varit sjukt jämna (förutom den sista) och det var små marginaler som skiljde oss åt i dom första fyra matcherna.
Oavsett vad som händer i finalen är vi nog allihopa jävligt stolta ändå. Ingen hade i sin vildaste fantasi tro att vi skulle ta oss till final, och ännu sjukare med 4-1, 4-1 i matcher.

Så tack för en spännande serie, och lycka till nästa säsong!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Fast tv har ju börjat köra "ständigt denna wesslau" den som läst eller lyssnat på Ture sventon känner väl igen likheterna i just det.
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Det är ju tur att öronen tar emot annars skulle leendet som sitter fast i mitt ansikte lindas flera varv runt skallen :lol:
Herregud vad säger man..Vi är i Final!! Otroligt bra tryck igår. Återigen en stor eloge till sittplats som verkligen kommit in i matchen :D Det är ju precis som det ska vara när sittplats drar igång Johanssons Järnkaminer. Tummen upp på den alla dar i veckan :)
Spelarna kunde äntligen få njuta lite av matchen och stämningen utan att ha kniven på strupen, vi kunde andas normalt och bara sjunga av glädje och slippa ha hjärtat i halsgropen.
Linköping var ju inte med alls och ryktet säger att flera av spelarna hade en släng av magsjuka. Jo magen kommer lätt i olag när man är sliten...undrar om deras supportrar också hade magsjuka? Klenare uppslutning får man ju leta efter. Fast så har det ju sett ut under grundspelet också så ingen var väl förvånad direkt.
Jag är en glad, tacksam och stolt Djurgårdare. Nu krigar vi tillsammans för guldet. Järnbrynja på och armarna i luften :lol:

En grej bara...megafonen/högtalaren som någon hade med sig?? :shock: Den kommer inte med till finalen hoppas jag
Skriv svar