S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:AVGÖRANDET

http://www.youtube.com/watch?v=D5Og66JCKpc
TACK! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:AVGÖRANDET

http://www.youtube.com/watch?v=D5Og66JCKpc
TACK! :D
Lägger upp Jimmies också så fort jag fått tag på matchen...
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:
SirDIFalot skrev:AVGÖRANDET

http://www.youtube.com/watch?v=D5Og66JCKpc
TACK! :D
Lägger upp Jimmies också så fort jag fått tag på matchen...
Skulle uppskattas något rejält.

Dom klipper så dåligt på hockeyligans sammanfattningar, och ljudet är mycket bättre på tv-sändningarna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Honken skrev: Om någon innan säsongen hade sagt att Djurgården skulle sluta två i serien.
Leda över guldfavoriten lhc med 3-1 i matcher, att Wesslau skulle ha 1,47 i GAA och nästan 95% i SVS% efter 9 matcher i slutspelet
Att Globen skulle säljas ut flera gånger. Då hade jag ringt efter mental skötare med tvångströja.


Om DIF fotboll får målvaktsproblem i sommar så är det bara att ringa Gustaf, han skulle fixa det med.

Matchen då, riktigt dålig första period, även på läktaren. Först efter att Ragge fick klubban i ansiktet så vaknade laget till.
Det kändes som det var där matchen vände. Undrar om inte lhc blev trötta också. Ska bli jäkligt intressant att se vad dom har för ork i morgon.

Har nämnt precis detta ett flertal tillfällen.
Jag har nu såna problem att hantera detta & kunna ta in det på riktigt.
Funderar på att boka tid nånstans för samtal... :? :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Blå Helgonet »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:AVGÖRANDET

http://www.youtube.com/watch?v=D5Og66JCKpc
TACK! :D
TACK! :D

Det är en lång väg till SM-guldet
Det är en lång väg att gå
Det är en lång väg till SM-guldet
Det är många lag att slå
Farväl Brynäs
Farväl LHC
Det är en lång, lång väg till SM-guldet
Men dit ska vi nå
För ni kan inte, inte rubba oss
Ni kan inte, inte rubba oss
Vi ska vinna SM-GU-U-ULD
Ni kan inte rubba oss


Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Blå Helgonet »

Har nämnt precis detta ett flertal tillfällen.
Jag har nu såna problem att hantera detta & kunna ta in det på riktigt.
Funderar på att boka tid nånstans för samtal... :? :wink:[/quote]

Hahahahahaha president whacker ya wuz you gone soft on me? :wink: :wink: :wink: :wink:

Här kan du få hjälp;
http://www.livsinsikt.com/

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blå Helgonet skrev:Har nämnt precis detta ett flertal tillfällen.
Jag har nu såna problem att hantera detta & kunna ta in det på riktigt.
Funderar på att boka tid nånstans för samtal... :? :wink:
Hahahahahaha president whacker ya wuz you gone soft on me? :wink: :wink: :wink: :wink:

Här kan du få hjälp;
http://www.livsinsikt.com/

Bild[/quote]



Aah, en hjälpande hand genom livets obegripligheter... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Henkos »

Ska väl försöka på mig en liten analys. Blev en sen kväll igår så får se hur det går.

Vad det gäller stämningen kan jag bara hålla med daniel. Hade väntat mig mer, såväl av klack som övrig publik.
Deras snabba mål gjorde givetvis sitt men vi är Djurgården! Inte några jäkla medgångssupportrar. Klacken tryckte på lite precis efter målet men det dog ut ganska snabbt.
Trycket blev egentligen inte riktigt bra förrän i tredje efter ett par långa byten i LHCs zon..
För övrigt kändes det bra skumt att sitta ner efter o stått i klacken de senaste matcherna man varit på.
Aja, nya tag ikväll - då ska taket lossna!

Tänker inte ge mig in på hur matchen såg ut då det skrivits här o var redan utan ger ett omdöme spelare för spelare i den mån jag kan.

Wesslau +++++ inga kommentarer behövs

Förstafemman
Jimmie Ölvestad +++ Kämpade på som vanligt och tände laget med en del fina tacklingar. Missade ett riktigt fint läge som mackan serverade
Kristofer Ottosson ++ Osynlig
Marcus Nilson ++ Som någon skrev i slutspelstråden verkar han fokusera på fel saker. Tog en utvisning i jobbigt läge, dock osäker på om det var en klar utvisning. Onödigt isf.
Marcus Ragnarsson +++ Kylig och stabil som vanligt.
Andreas Holmqvist ++ Stark tvåa. Lite slarvig och ser okoncentrerad ut emellanåt. Hyfsad offensivt

Andrafemman
Nicklas Danielsson ++ Kom inte riktigt till igår men klart godkänt
Marcus Krüger +++ Nära en fyra. Imponerande hur våra unga tar för sig även i slutspelet.
Mathias Tjärnqvist ++ Stark tvåa. Kom igång mer i slutet och visade på bra spel längs sargerna. Men han kan bättre. Hoppas jag.
David Printz +++ Stabil. Hade ett par fina tackling som vanligt bland annat en riktig överkörning på Jämtin.
Kyle Klubertanz ++ Tyvärr vill det sig inte för Kyle. Dålig förstaperiod med mkt felpass. Spelade upp sig precis som hela laget.

Tredjefemman
Tim Eriksson +++ Hade ett par riktigt fina aktioner (som vanligt) i första halvan av matchen men kom av sig lite i slutet. Tyvärr vill inte målen komma men han driver på laget fint och startar ofta långa sekvenser i anfallszon med sina snabba vändningar och fart.
Andreas Engqvist +++ Syntes inte så väldigt mycket men målet ger han en trea.
Jacob Josefson ++++ Oj oj vilken kille. Riktigt bra matchen igenom. Förvånad att en såpass liten och ung kille kan vara så otroligt bra vid sargerna.
Timmy Pettersson +++ Stabil som vanligt, såg han inte göra ett misstag.
Oscar Eklund +++ Stark trea. Fortsätter imponera!

Fjärdekedjan
Patrick Cehlin +++ Skapade ett jätteläge när han gick köksvägen som sånär blev mål.
Nichlas Falk +++ Agerade lugnt o tryggt o slog bl.a en tunnel i anfallszon!
Daniel Brodin Tror jag inte fick mycket speltid. Bedöms ej

Extraspelare
Alexander Deilert Spelade inte alls (?)
Christian Eklund + Spelade inte heller mycket. Tog en vårdslös utvisning.
DIFHockey2o1o
Inlägg: 13
Blev medlem: 2010-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av DIFHockey2o1o »

FYFAN VAD SKÖNT !
Jimmie Ölvestad!
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

sthlm_dif skrev:Jag vet inte om jag är ensam om att tycka detta, men ärligt talat, har inte killarna från Fabriken någon respekt för andra åskådare?
När matchen är som mest intressant i slutet av tredje perioden så ställer som sig på sina stolar (jag menar, vad i helvette?! dom har ju gott om plast på betongen), tar upp alla möjliga flaggor och viftar under långa sekvenser så att man inte ser ett piss av vad som händer på isen (var ett jävla massa viftande under första och andra perioden också för den delen).
Om dom måste hålla på att tramsa runt med sina förbannade flaggor så får dom ju ta och ställa sig på raderna längst bak, det funkar inte att dom viftar så att 20-30 personer bakom helt missar flertalet händelser ute på isen. Jag stod väl rakt i helvettet, rad 3 exakt i mitten bakom den största flaggan och alla "dubbel flaggpinne flaggor".
Som tur var så hittade man platser på a-läktaren till förlängningen, men att man ska behöva leta platser i periodpausen är ju helt absurt.
Detta var första och sista gången som jag ställde mig bakom Fabrikens zoon. Jag ställde mig där i förhoppning om att komma in i en skara som sjunger mycket, men ack så fel man hade, snacka om medgångssupportrar. Helt knäpptyst på den skaran innan vår kvittering kom...

Bra tifo dock, så ni kommer undan med G- från matchen.

Visst kanske man borde ha tänkt innan man ställde sig bakom Fabriken, men ärligt talat så ska man inte behöva söka upp vart alla stora flaggor finns när man letar platser.
Det är bara att acceptera... står man bakom ultras/fabriken får man faktiskt stå ut med flagg viftandet. Men sen är det kanske lite onödigt att dra upp en MS flagga som tar upp halva läktarn. Annars riktigt bra tifo!!!
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av dif rules »

sthlm_dif skrev:
BIBO skrev:@sthlm_dif

Självklart är det irriterande men som du sa, det får man tänka på innan. Klacken är för övrigt inte heller en bra plats om man bara vill se matchen. Och då tänker jag inte bara på att vi har kortsidan..

Kan det vara så att ditt "fabriken-hat" gör det ännu värre?

mvh
Mitt fabriken "hat" har inget med detta att göra. Jag skiter i vem det är som viftar med flaggorna, det är lika respektlöst oavsett om det är en 3 åring eller en 97 åring som står och viftar så att man inte kan se ett piss på 10 minuter.

Och visst kanske man ska tänka på det innan, men håller det i längden då? Då kan ju DIFHockey lika gärna sätta upp en förbjuden zoon bakom Fabriken som dom själva får bekosta.
Jag kan acceptera att man viftar lite med en normalstor flagga då och då under vissa ramsor, men när hela gänget står på sina stolar när dom har en egen plats, samt viftar med flaggor som är större än hus, ja då blir jag riktigt irriterad, och det har jag all rätt till att bli.
Jag stod och snacka om det med en kompis, och det första som händer är att en från Fabriken som står på sin stol och är ungefär 1.90 meter lång vänder sig om och kollar på mig som om att jag vore en idiot. Jag pratade lite extra högt för att få dom att gå ner från stolarna, men när dom besvarar på det sättet så tappar jag all respekt för dom.
Fabriken består av ett gäng muppar som tror att dom är så jävla mycket bättre än alla andra Djurgårdare, dom skickar bort åskådare som står på DERAS platser om inte deras "reserverare" kommer dit först för att plocka på sig 20 talet platser som ingen annan får sätta sig på. Sedan så kommer hela gänget lagom till nedsläpp och får bästa tänkbara platser när andra är på plats långt innan Fabriken. Du hör kanske själv hur absurt det låter, och att försvara det beteendet är som att pajasförklara sig själv för resten av livet.

Vad menar du med att klacken inte är en bra plats om man vill se något? Jag har varit på alla matcher utom en i år och sett allt helt utmärkt. Så ditt påstående är bara skitsnack.
Sitt inte och gnäll på detta forum har jag ju sagt. Vad tjänar det till? När du dessutom häver ut dig ord som du inte kan säga face-to-face blir det bara fjantigt. Den enda muppen är du.

Jag ber dig, posta på JK-forum för att få en seriös diskussion som leder någon vart, eller ta det IRL. Det här är helt fel plats att ta upp det på om du inte bara vill ordbajsa utan mening.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

dif rules skrev:
sthlm_dif skrev:
BIBO skrev:@sthlm_dif

Självklart är det irriterande men som du sa, det får man tänka på innan. Klacken är för övrigt inte heller en bra plats om man bara vill se matchen. Och då tänker jag inte bara på att vi har kortsidan..

Kan det vara så att ditt "fabriken-hat" gör det ännu värre?

mvh
Mitt fabriken "hat" har inget med detta att göra. Jag skiter i vem det är som viftar med flaggorna, det är lika respektlöst oavsett om det är en 3 åring eller en 97 åring som står och viftar så att man inte kan se ett piss på 10 minuter.

Och visst kanske man ska tänka på det innan, men håller det i längden då? Då kan ju DIFHockey lika gärna sätta upp en förbjuden zoon bakom Fabriken som dom själva får bekosta.
Jag kan acceptera att man viftar lite med en normalstor flagga då och då under vissa ramsor, men när hela gänget står på sina stolar när dom har en egen plats, samt viftar med flaggor som är större än hus, ja då blir jag riktigt irriterad, och det har jag all rätt till att bli.
Jag stod och snacka om det med en kompis, och det första som händer är att en från Fabriken som står på sin stol och är ungefär 1.90 meter lång vänder sig om och kollar på mig som om att jag vore en idiot. Jag pratade lite extra högt för att få dom att gå ner från stolarna, men när dom besvarar på det sättet så tappar jag all respekt för dom.
Fabriken består av ett gäng muppar som tror att dom är så jävla mycket bättre än alla andra Djurgårdare, dom skickar bort åskådare som står på DERAS platser om inte deras "reserverare" kommer dit först för att plocka på sig 20 talet platser som ingen annan får sätta sig på. Sedan så kommer hela gänget lagom till nedsläpp och får bästa tänkbara platser när andra är på plats långt innan Fabriken. Du hör kanske själv hur absurt det låter, och att försvara det beteendet är som att pajasförklara sig själv för resten av livet.

Vad menar du med att klacken inte är en bra plats om man vill se något? Jag har varit på alla matcher utom en i år och sett allt helt utmärkt. Så ditt påstående är bara skitsnack.
Sitt inte och gnäll på detta forum har jag ju sagt. Vad tjänar det till? När du dessutom häver ut dig ord som du inte kan säga face-to-face blir det bara fjantigt. Den enda muppen är du.

Jag ber dig, posta på JK-forum för att få en seriös diskussion som leder någon vart, eller ta det IRL. Det här är helt fel plats att ta upp det på om du inte bara vill ordbajsa utan mening.
Jag tror att dif rules har missuppfattat syftet med ett forum.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av dif rules »

Mäklaren skrev:
dif rules skrev:
sthlm_dif skrev:Mitt fabriken "hat" har inget med detta att göra. Jag skiter i vem det är som viftar med flaggorna, det är lika respektlöst oavsett om det är en 3 åring eller en 97 åring som står och viftar så att man inte kan se ett piss på 10 minuter.

Och visst kanske man ska tänka på det innan, men håller det i längden då? Då kan ju DIFHockey lika gärna sätta upp en förbjuden zoon bakom Fabriken som dom själva får bekosta.
Jag kan acceptera att man viftar lite med en normalstor flagga då och då under vissa ramsor, men när hela gänget står på sina stolar när dom har en egen plats, samt viftar med flaggor som är större än hus, ja då blir jag riktigt irriterad, och det har jag all rätt till att bli.
Jag stod och snacka om det med en kompis, och det första som händer är att en från Fabriken som står på sin stol och är ungefär 1.90 meter lång vänder sig om och kollar på mig som om att jag vore en idiot. Jag pratade lite extra högt för att få dom att gå ner från stolarna, men när dom besvarar på det sättet så tappar jag all respekt för dom.
Fabriken består av ett gäng muppar som tror att dom är så jävla mycket bättre än alla andra Djurgårdare, dom skickar bort åskådare som står på DERAS platser om inte deras "reserverare" kommer dit först för att plocka på sig 20 talet platser som ingen annan får sätta sig på. Sedan så kommer hela gänget lagom till nedsläpp och får bästa tänkbara platser när andra är på plats långt innan Fabriken. Du hör kanske själv hur absurt det låter, och att försvara det beteendet är som att pajasförklara sig själv för resten av livet.

Vad menar du med att klacken inte är en bra plats om man vill se något? Jag har varit på alla matcher utom en i år och sett allt helt utmärkt. Så ditt påstående är bara skitsnack.
Sitt inte och gnäll på detta forum har jag ju sagt. Vad tjänar det till? När du dessutom häver ut dig ord som du inte kan säga face-to-face blir det bara fjantigt. Den enda muppen är du.

Jag ber dig, posta på JK-forum för att få en seriös diskussion som leder någon vart, eller ta det IRL. Det här är helt fel plats att ta upp det på om du inte bara vill ordbajsa utan mening.
Jag tror att dif rules har missuppfattat syftet med ett forum.
Jag tror att du inte förstår innebörden av det han säger, gentemot vad han får ut av det.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av android »

Kruger, överlägset bäst på plan tillsammans med Wesslau. Vilken jävla spelare han är.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

dif rules skrev:Sitt inte och gnäll på detta forum har jag ju sagt. Vad tjänar det till? När du dessutom häver ut dig ord som du inte kan säga face-to-face blir det bara fjantigt. Den enda muppen är du.

Jag ber dig, posta på JK-forum för att få en seriös diskussion som leder någon vart, eller ta det IRL. Det här är helt fel plats att ta upp det på om du inte bara vill ordbajsa utan mening.
Jag får väl skriva vad jag vill här. Det är lika meningslöst att skriva det på JKs forum, för att det finns inte en chans i hela världen att jag ändrar deras uppfattning.
Dom har alltid trott och kommer alltid att tro att dom är bäst, störst och vackrast, så oavsett vart jag än skriver det så är det lika meningslöst. Konstaterade bara ren fakta, och på så sätt kanske någon från Fabriken som läser här tänker på att stå på sin vanliga plats istället för uppe på stolen när man står på rad 1 på det övre etaget tills nästa match. Om man inte ser bra kan jag väl acceptera att man står på stolen, men står man på rad ett och ställer sig på stolen, ja då får man en idiotstämpel av mig.

Jag skrev inte detta för att starta en livlig diskussion. Mitt syfte var att få dessa icke tänkande personer att tänka först, sen agera. Och om dom nu inte förstår att dom inte borde stå på stolarna så är ju diskussionen helt meningslös, men jag utgår ifrån att hela Fabriken innerst inne vet att man ska stå på sin plats, för att annars har vi en grupp fullständigt inkompetenta människor som ansvarar för vår tifogrupp.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar