S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Remy Lebeau »

Måste tillägga att jag vart otroligt orolig när kommentatorerna sa att det rann blod när Ragnarsson försökte öppna ögat. En halv centimeter till och hans karriär kunde varit över.

Även det flytet har vi på våran sida, då kan man undra vad det är som kan gå fel..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Jag behöver väl knappast ödlsa tid på att berömma Wesslau eftersom alla andra gjort det så bra här på forumet, men jag kan citera en mening som jag sa på läktaren under matchen: "Så här bra målvakt har vi inte haft sen Tellqvist, om ens då".

Vi i publiken som jag till en början tyckte var värdelösa växte in som fan och i tredje samt förlängningen så stod jag med gåshud. När Timmy sköt in 2-1 så vart jag så glad att tårarna inte var allt för långt borta. Det skönaste målet på oerhört länge.

Jag måste också berömma ett par andra killar på isen idag, tex Tim Eriksson som fortsätter sin lekstuga. När kommer första slutspelsmålet? Samt Cehlin som ser starkare och starkare ut för varje match som går.

Ris till förstakedjan och då framförallt Mackan som ser så förbannat loj ut. Efter första perioden och efter halva andra så skrek jag till och med på en bänkning på herr Nilson. Skärpning nu för fan! Holmqvist Jr som i första perioden gjorde sin sämsta period sen tiden i Frölunda. Hade han ett rätt? Skärpte sig lite men ingen vidare match för Andreas.

Nu är det en satans viktig match imorrn. Torskar vi den så blir det garanterat en sjunde avgörande på måndag då det känns väldigt avlägset med en seger i plastarenan. Vi har haft en i år och det lär också bli den enda.
100% DJURGÅRDSJ***L
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Sidney Crosby »

Är det ingen som har spelat in matchen och kan tänka sig att kasta upp Timmys mål? Gärna Ölvestads avgörande i senaste hemmamatchen också, skulle uppskattas rejält.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Jag vet inte om jag är ensam om att tycka detta, men ärligt talat, har inte killarna från Fabriken någon respekt för andra åskådare?
När matchen är som mest intressant i slutet av tredje perioden så ställer som sig på sina stolar (jag menar, vad i helvette?! dom har ju gott om plast på betongen), tar upp alla möjliga flaggor och viftar under långa sekvenser så att man inte ser ett piss av vad som händer på isen (var ett jävla massa viftande under första och andra perioden också för den delen).
Om dom måste hålla på att tramsa runt med sina förbannade flaggor så får dom ju ta och ställa sig på raderna längst bak, det funkar inte att dom viftar så att 20-30 personer bakom helt missar flertalet händelser ute på isen. Jag stod väl rakt i helvettet, rad 3 exakt i mitten bakom den största flaggan och alla "dubbel flaggpinne flaggor".
Som tur var så hittade man platser på a-läktaren till förlängningen, men att man ska behöva leta platser i periodpausen är ju helt absurt.
Detta var första och sista gången som jag ställde mig bakom Fabrikens zoon. Jag ställde mig där i förhoppning om att komma in i en skara som sjunger mycket, men ack så fel man hade, snacka om medgångssupportrar. Helt knäpptyst på den skaran innan vår kvittering kom...

Bra tifo dock, så ni kommer undan med G- från matchen.

Visst kanske man borde ha tänkt innan man ställde sig bakom Fabriken, men ärligt talat så ska man inte behöva söka upp vart alla stora flaggor finns när man letar platser.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Alltså...mitt hjärta klarar inte av hur många onödigt spännande matcher som helst :lol: När det blev sudden tänkte jag "torskar vi det här då finns det i n g e n rättvisa" Sanslösa icke-mål som räddas på mållinjen,slås ut med klubba och sen den där Norrena som har räddningar som inte går av för hacker. Sen satt den där, i nätet, och det blev bara total eufori och ett hysteriskt vrål från djupet av mitt hjärta :D
Stor fet eloge till sittplats (nästan hela långsidan) som flera gånger stod upp och klappade och hoppade!! Långsidorna hängde på otroligt bra idag :)
Imorgon är en annan dag och jag tror att det blir en bra dag. Idag är det en härlig dag för gamla fina Djurgår´n vann!!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

*Knirre skrev:Wesslau. Helt sjukt. Han måste vara från en annan planet.

Och angående kappvändare.. det är väl ganska uppenbart att han genomgått någon form av metamorfos på slutet.. eller är det verkligen någon som vill hävda att han alltid varit såhär bra?

I övrigt gör vi ju en ganska medioker insats faktiskt.. många som inte alls ser pigga ut, men ändå vinner vi.. känns overkligt.
Tack, Knirre. Han har aldrig varit i närheten av dina nivå tidigare. Men pappskallarna på detta forum verkar ju inte tycka att man kan ändra åsikt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

Det är något speciellt med Globen alltså... sittplats kommer med på ett helt annat sätt än på Hovet, av någon anledning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev:Det är något speciellt med Globen alltså... sittplats kommer med på ett helt annat sätt än på Hovet, av någon anledning.
Det, och ekot från "vad tycker vi om ***" ramsan och att ajk märket är borta från isen är det enda positiva med Globen.
Ljudet försvinner helt annars....
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:att ajk märket är borta från isen
Gnaget hockey finns inte längre? :wink:
Globen har kanske förutspått att solna tingsrätt skickar gnhet ner i graven inom kort...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av BIBO »

@sthlm_dif

Självklart är det irriterande men som du sa, det får man tänka på innan. Klacken är för övrigt inte heller en bra plats om man bara vill se matchen. Och då tänker jag inte bara på att vi har kortsidan..

Kan det vara så att ditt "fabriken-hat" gör det ännu värre?

mvh
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Mäklaren skrev:
*Knirre skrev:Wesslau. Helt sjukt. Han måste vara från en annan planet.

Och angående kappvändare.. det är väl ganska uppenbart att han genomgått någon form av metamorfos på slutet.. eller är det verkligen någon som vill hävda att han alltid varit såhär bra?

I övrigt gör vi ju en ganska medioker insats faktiskt.. många som inte alls ser pigga ut, men ändå vinner vi.. känns overkligt.
Tack, Knirre. Han har aldrig varit i närheten av dina nivå tidigare. Men pappskallarna på detta forum verkar ju inte tycka att man kan ändra åsikt.
Wesslau har alltid varit bra, annars hade han inte varit i toppen på målisarnas lilla lista under grundspelet. Sen har han lyft sig otroligt i slutspelet det är inte tu tal om det. Vad jag har opponerat mig emot här på forumet är den tråkiga attityd som varit mot honom. Istället för att stötta och uppmuntra har det kastats glåpord och snudd på varit hatkampanj från vissa håll. Vi är en familj och då hatar man inte sina egna. Åsikter får man ha och man får visst ändra sig. Hur skulle världen annars se ut. Jag antar att jag räknas in som pappskalle men det bjuder jag på :wink:
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:
Mäklaren skrev:
*Knirre skrev:Wesslau. Helt sjukt. Han måste vara från en annan planet.

Och angående kappvändare.. det är väl ganska uppenbart att han genomgått någon form av metamorfos på slutet.. eller är det verkligen någon som vill hävda att han alltid varit såhär bra?

I övrigt gör vi ju en ganska medioker insats faktiskt.. många som inte alls ser pigga ut, men ändå vinner vi.. känns overkligt.
Tack, Knirre. Han har aldrig varit i närheten av dina nivå tidigare. Men pappskallarna på detta forum verkar ju inte tycka att man kan ändra åsikt.
Wesslau har alltid varit bra, annars hade han inte varit i toppen på målisarnas lilla lista under grundspelet. Sen har han lyft sig otroligt i slutspelet det är inte tu tal om det. Vad jag har opponerat mig emot här på forumet är den tråkiga attityd som varit mot honom. Istället för att stötta och uppmuntra har det kastats glåpord och snudd på varit hatkampanj från vissa håll. Vi är en familj och då hatar man inte sina egna. Åsikter får man ha och man får visst ändra sig. Hur skulle världen annars se ut. Jag antar att jag räknas in som pappskalle men det bjuder jag på :wink:
Du är en hjälte :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Edin »

Gustaf Wesslau, förlåt för allt.

Ingen idé att ens kommentera, han var lysande, och det vet ni.

Men jag måste lyfta fram Oscar Eklund! Vilken jävla insats han gör idag, är kliniskt bortsett ifrån en situation där han spelar bort pucken och ramlar när han ska jobba hem.

Det finns nog ingenting i världen som är bättre än en övertidsvinst i ett slutspel.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

BIBO skrev:@sthlm_dif

Självklart är det irriterande men som du sa, det får man tänka på innan. Klacken är för övrigt inte heller en bra plats om man bara vill se matchen. Och då tänker jag inte bara på att vi har kortsidan..

Kan det vara så att ditt "fabriken-hat" gör det ännu värre?

mvh
Mitt fabriken "hat" har inget med detta att göra. Jag skiter i vem det är som viftar med flaggorna, det är lika respektlöst oavsett om det är en 3 åring eller en 97 åring som står och viftar så att man inte kan se ett piss på 10 minuter.

Och visst kanske man ska tänka på det innan, men håller det i längden då? Då kan ju DIFHockey lika gärna sätta upp en förbjuden zoon bakom Fabriken som dom själva får bekosta.
Jag kan acceptera att man viftar lite med en normalstor flagga då och då under vissa ramsor, men när hela gänget står på sina stolar när dom har en egen plats, samt viftar med flaggor som är större än hus, ja då blir jag riktigt irriterad, och det har jag all rätt till att bli.
Jag stod och snacka om det med en kompis, och det första som händer är att en från Fabriken som står på sin stol och är ungefär 1.90 meter lång vänder sig om och kollar på mig som om att jag vore en idiot. Jag pratade lite extra högt för att få dom att gå ner från stolarna, men när dom besvarar på det sättet så tappar jag all respekt för dom.
Fabriken består av ett gäng muppar som tror att dom är så jävla mycket bättre än alla andra Djurgårdare, dom skickar bort åskådare som står på DERAS platser om inte deras "reserverare" kommer dit först för att plocka på sig 20 talet platser som ingen annan får sätta sig på. Sedan så kommer hela gänget lagom till nedsläpp och får bästa tänkbara platser när andra är på plats långt innan Fabriken. Du hör kanske själv hur absurt det låter, och att försvara det beteendet är som att pajasförklara sig själv för resten av livet.

Vad menar du med att klacken inte är en bra plats om man vill se något? Jag har varit på alla matcher utom en i år och sett allt helt utmärkt. Så ditt påstående är bara skitsnack.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Skriv svar