S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av seppuko »

Förstakedjan måste få mindre istid så dom taggar till lite extra. Dom har varit borta i 2 matcher nu, bortsett från Jimmie. Ungdomarna är dom som visar vägen just nu. Sen att Wesslau var ett jädra monster idag gör ju inte saken sämre. Nu är det inte många timmar kvar tills vi fyller globen för ett avgörande.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Praetori »

Denna bild är humor. Kolla alla ansiktsuttryck. :lol:

Bild
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Doyle »

Brukar ha rätt 8)
Doyle skrev:Blir vinst ikväll, har en mycket god känsla i kroppen. Känns skönt att media vänt blickarna åt LHC att de nu är favoriter och skall vända det här. Precis vad DIF behöver. Underdogs passar oss perfekt. Ragge och Mackan kommer att vara KUNGAR på banan ikväll. Mackan visade senast med några proppar att han är på G. Ragge kommer också att äga på banan ikväll.

BLIR EN KUL MATCH :twisted:
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Buford »

jaccan skrev:ingen har visst hyllat målskytten så:

HURRA FÖR TIMMY PETERSSON
Självklart, rätt ska vara rätt. Tackar även Fimpen för det fina förarbetet.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av DIF 4 EVER »

Fy f-n vad skönt!!!!! Nu ser vi till att knyta ihop säcken imorgon bara så vi slipper åka ner till Linköping en gång till och sen är det FINAL!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Silverminken
Inlägg: 277
Blev medlem: 2007-11-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Uppsala

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Silverminken »

HAHAHA! helt underbart!! trodde aldrig jag skulle överleva detta. bara väntade på hjärtatttacken :P

Wesslau var så otroligt grym. helt makalöst! och vilken fantastisk seger!! :D
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja Jisses!!!!
Hjärtat håller så sakteliga på att återhämta sig.
Vilken pärs… :shock:
Vilket tryck på slutet, Globen höll på att rulla ut på Nynäsvägen

Wesslau-lhc 2-1

Vilken man, Vilken människa!
Är han på riktig?!?? :shock: :? :shock:
När Gustaf radade upp idioträddningar kom jag mig inte för att jubla, satt istället tyst & kliade mig i huvudet, lite osäker på om detta verkligen hände på riktigt.

Annars är DIF:s 3-1 i matchserien grymt bra utdelning om man ska se till spelet i det 4 matcher som spelats.
Tycker denna match långa stunder såg ut som match 2 & 3
(man kan räkna in det 2 sista mot bif också).
Det stämmer inte riktigt för DIF, känns som lhc läst av oss ganska bra.
Vi skapar många "nästan-chanser" men det öppna klara lägena har ju lhc & utan Gustaf hade detta kunnat sluta riktigt illa.

Men det var en lika mäktig som modig inledning av Sudden från DIFs sida.
Inget tvivel om vad som skulle göras, Pang på bara!
Det trycket vill jag gärna se från start imorgon

Sedan hoppas jag Hardy tar & nyper Herr Nilson lite i örat & talar för honom vad han ska fokusera på framöver.
INTE dra på sig korkade onödiga utvisningar eller åka över hela banan efter domaren (mitt under pågående spel)och tro att han kan ändra ett domslut.
Marcus ska vara en ledare ute på isen, DIF behöver en elak men smart Marcus Nilson nu


Var Mårtensson med?
Vad gjorde Jämtin när han skulle proppa Fimpen? (missade reprisen)
Körde han rakt in i sargen alldeles själv? :D :) :o :lol: :P
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Remy Lebeau »

Mårtensson får gärna ligga och spy på hotellet i morgon med, dessvärre lär det aldrig hända. Det är vinna eller försvinna för dom nu.

Allting är redan sagt om Wesslau. Vilken demon han har blivit.

Timmy, vilken spelare, vad grym han är. Viktigaste målet i karriären? Troligtvis.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:Wesslau.
Ok, efter att ha samlat tankarna en aning så kan matchen sammanfattas med följande:

Usel inledning för att bitvis spotta upp oss. Efter Engqvists kvittering så äter vi verkligen in oss i matchen och i sudden kändes det inte orättvist till slut. Förvisso gör Wesslau en av de bästa matcherna jag någonsin sett en målvakt göra. Minst 3 lägen jag var HELT övertygad om att LHC skulle göra mål på som han totalt spikade igen vid. Sanslöst.

Man skall aldrig säga aldrig när det gäller LHC, men har sjukt svårt att se dem resa sig från det här och återigen spela med kniven mot strupen och vinna 3 matcher i rad. Det får bara inte hända - jag tror faktiskt vi avgör redan imorgon inför ett Globen som jag hoppas taggar till bra mycket mer än idag (tyckte det var usel stämning faktiskt, vet inte om det var jag själv som var trött eller nåt men kändes totalt kasst i 1:a för att bli något bättre varteftersom).
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Mårtensson får gärna ligga och spy på hotellet i morgon med, dessvärre lär det aldrig hända. Det är vinna eller försvinna för dom nu.
Tror inte ett dugg på att Mårtensson ligger och spyr...inte fan svarar man i telefon när journalister ringer om man är magsjuk? Det är ljumskarna (eller vad det nu är han har problem med).
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Vad gjorde Jämtin när han skulle proppa Fimpen? (missade reprisen)
Körde han rakt in i sargen alldeles själv? :D :) :o :lol: :P
Ja, Fimpen var iskall och väntade ut tacklingen (jag stod typ precis bredvid så såg allt 100% klart) och Jämtin fläskade rakt in i sargkanten.

Annars håller jag med, vi får inte till vårt spel riktigt. Tycker passningspelet har sett stundtals riktigt dåligt ut, för att inte nämna PP'et. Kan någon förstå hur bra det här laget väl är när allt fungerar optimalt...?
Bild
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Praetori »

Det som känns jävligt lovande med hela detta slutspel är att DIF i år har en förmåga att vinna även när de spelar dåligt. Det brukar känneteckna ett guldlag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Det finns bara en Gustaf Wesslau!
Ärligt talat, hans efternamn är rätt ovanligt, och stavningen på Gustaf är också rätt ovanlig.
Jag tror nog fan tame att det bara finns en! Hur som helst, det finns bara en gud med det namnet.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

G...G...G...G...Gu...Gus...Gust...Gusta...GUSTAF WESSLAU!
Det är nästan så att man blir rädd, vilket jävla monster.
Gustaf läste kanske all vår kritik på forumet och skärpte till sig, vem vet? :wink:
Skönt att vi är på väg att förlänga med honom också. Det är viktigt.

Nu tror jag inte att vi tappar detta, lhc orkar inte vända igen. Vi avgör troligtvis redan imorgon.

Härliga Djurgårn, ja de é härliga Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Vad gjorde Jämtin när han skulle proppa Fimpen? (missade reprisen)
Körde han rakt in i sargen alldeles själv? :D :) :o :lol: :P
Ja, Fimpen var iskall och väntade ut tacklingen (jag stod typ precis bredvid så såg allt 100% klart) och Jämtin fläskade rakt in i sargkanten.

Annars håller jag med, vi får inte till vårt spel riktigt. Tycker passningspelet har sett stundtals riktigt dåligt ut, för att inte nämna PP'et. Kan någon förstå hur bra det här laget väl är när allt fungerar optimalt...?

Ibland,några små 100-dels sekunder, nån gång då & då är världen otroligt rättvis :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar