S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Webmaster »

TV
Matchen sänds på Kanal 9.

BILJETTER
Se http://www.difhockey.se/biljetter

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
killbilly
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-03-30

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av killbilly »

Som frölundait och göteborgare trodde jag aldrig jag skulle skriva detta. Men det är inte bara för att Linköping spöade oss i kvarten.
I resten av slutspelet håller jag på Djurgården till 100 %.
HV? Nej nej nej.
Detta är ingen regional hatgrej utan beundran för DIF som gjort allt rätt som Frölunda gjort fel.
Haft tålamod och satsat på de unga spelarna med äkta
klubbkänsla.
Kryddat med de äldre lirarna med samma kvalitéer.
En tränare som vågar säga irfån.
En ledning med samma kvalitéer.
Samtidigt som jag går och lägger med sorg (iofs inte oväntat efter en skitsäsong) kan jag bara önska DIF lycka till.
GO Djurgården och spöa skiten ur allt som väntar i resten av slutspelet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

killbilly skrev:Som frölundait och göteborgare trodde jag aldrig jag skulle skriva detta. Men det är inte bara för att Linköping spöade oss i kvarten.
I resten av slutspelet håller jag på Djurgården till 100 %.
HV? Nej nej nej.
Detta är ingen regional hatgrej utan beundran för DIF som gjort allt rätt som Frölunda gjort fel.
Haft tålamod och satsat på de unga spelarna med äkta
klubbkänsla.
Kryddat med de äldre lirarna med samma kvalitéer.
En tränare som vågar säga irfån.
En ledning med samma kvalitéer.
Samtidigt som jag går och lägger med sorg (iofs inte oväntat efter en skitsäsong) kan jag bara önska DIF lycka till.
GO Djurgården och spöa skiten ur allt som väntar i resten av slutspelet.
Trevligt när en bortasupporter kan komma hit utan att bara kasta skit.
Ja vi får väl hoppas att vi skickar LHC ut ur detta slutspel.

Sedan påminner vår satsning mycket om den ni lyckades med när ni hade ekonomiska bekymmer. Får fortfarande lätt magsår när jag tänker tillbaka på när era juniorer i början av 2000 snurrade upp våra överbetalda "stjärnor". Vad var det nu igen 1-8, 1-8 eller något.

Tyvärr är nog den största anledningen till vår juniorsatsning vår nuvarande ekonomiska situation. Jag hoppas verkligen den får fortsätta även om vår ekonomi vänder uppåt.
Dessvärre brukar en välfylld plånbok sluta med att en massa kända namn köps in som tar juniorers platser. Resultatet av att börja köpa för mycket färdigutvecklade och namnkunniga spelare på väg utför är inte alltid det bästa.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

killbilly skrev:Som frölundait och göteborgare trodde jag aldrig jag skulle skriva detta. Men det är inte bara för att Linköping spöade oss i kvarten.
I resten av slutspelet håller jag på Djurgården till 100 %.
HV? Nej nej nej.
Detta är ingen regional hatgrej utan beundran för DIF som gjort allt rätt som Frölunda gjort fel.
Haft tålamod och satsat på de unga spelarna med äkta
klubbkänsla.
Kryddat med de äldre lirarna med samma kvalitéer.
En tränare som vågar säga irfån.
En ledning med samma kvalitéer.
Samtidigt som jag går och lägger med sorg (iofs inte oväntat efter en skitsäsong) kan jag bara önska DIF lycka till.
GO Djurgården och spöa skiten ur allt som väntar i resten av slutspelet.
Har aldrig hållit på frölunda nånsin, men mot lhc fans det liksom inget val.
Väldigt synd att ni tappade 3-1 i matcher (obs, inte skadeglad eller ironisk)
Tycker Norrena kom billigt undan, med tanke på att det inte är första gången killen får psykbryt.

Sedan måste man ju ge cred till Dahlén som redan efter nordic trophy sa att:
-DIF blir årets överraskning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sedan påminner vår satsning mycket om den ni lyckades med när ni hade ekonomiska bekymmer. Får fortfarande lätt magsår när jag tänker tillbaka på när era juniorer i början av 2000 snurrade upp våra överbetalda "stjärnor". Vad var det nu igen 1-8, 1-8 eller något.
Nämn inte den kvartsfinalserien igen, tack. Någonsin. Får huvudvärk av tanken! Usch. Aldrig vart så förnedrande pinsamt att se på hockey....
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sedan påminner vår satsning mycket om den ni lyckades med när ni hade ekonomiska bekymmer. Får fortfarande lätt magsår när jag tänker tillbaka på när era juniorer i början av 2000 snurrade upp våra överbetalda "stjärnor". Vad var det nu igen 1-8, 1-8 eller något.
Nämn inte den kvartsfinalserien igen, tack. Någonsin. Får huvudvärk av tanken! Usch. Aldrig vart så förnedrande pinsamt att se på hockey....
F´låt :oops:
4 segrar kvar
joelsuomi
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-01-14

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av joelsuomi »

killbilly skrev:Som frölundait och göteborgare trodde jag aldrig jag skulle skriva detta. Men det är inte bara för att Linköping spöade oss i kvarten.
I resten av slutspelet håller jag på Djurgården till 100 %.
HV? Nej nej nej.
Detta är ingen regional hatgrej utan beundran för DIF som gjort allt rätt som Frölunda gjort fel.
Haft tålamod och satsat på de unga spelarna med äkta
klubbkänsla.
Kryddat med de äldre lirarna med samma kvalitéer.
En tränare som vågar säga irfån.
En ledning med samma kvalitéer.
Samtidigt som jag går och lägger med sorg (iofs inte oväntat efter en skitsäsong) kan jag bara önska DIF lycka till.
GO Djurgården och spöa skiten ur allt som väntar i resten av slutspelet.
Jag skulle kunna skriva exakt samma sak, byter ut orden frölundait och göteborgare med FBKare och 08. Anyways jag har en sån där röd tröja, jag är ledig på onsdag, jag kommer, min kusin kommer, jag kan nästan alla era sånger och jag kommer att stå i klacken. Hur sjukt det än känns så längtar jag, jag tänker inte ens skylla på att de jag går med är trogna järnkaminer.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Bäst-i-stan »

Taggad till max inför dom två kommande Globenmatcherna. Det är nu vi ska lägga in en högre växel få med oss hela sittplats och få hela Globen till ett kokande hav.
Spelar vi som vi gjorde i första semin och tredje perioden i semi två som kommer dettagå vägen.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Crashmash »

Kör över för fan!

Ur spår!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Doyle »

Har en riktigt GOD känsla inför dessa drabbningar i Globen. Tror DIF har byggt upp ett riktigt hat efter allt som utspelade sig i CC. Linköping kommer nu att få möte en hel tsunamivåg av fans som bär fram DIF till seger både på onsdag och torsdag. Vita lejon förvandlas hokus pokus till små gråa möss och försvinner ut i Globens närmsta gnagarhåll som leder till Solna...där de kan stanna :twisted:
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Edin »

Doyle skrev:Har en riktigt GOD känsla inför dessa drabbningar i Globen. Tror DIF har byggt upp ett riktigt hat efter allt som utspelade sig i CC. Linköping kommer nu att få möte en hel tsunamivåg av fans som bär fram DIF till seger både på onsdag och torsdag. Vita lejon förvandlas hokus pokus till små gråa möss och försvinner ut i Globens närmsta gnagarhåll som leder till Solna...där de kan stanna :twisted:
Jag önskar jag hade samma förhoppningar som dig.

Efter matchen på hovet kändes det som att det var en spikrak väg till guldet, nu känns det nattsvart.

Det här kommer bli stentufft, och jag börjar redan bli nervös.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av jensa85 »

Edin skrev:
Doyle skrev:Har en riktigt GOD känsla inför dessa drabbningar i Globen. Tror DIF har byggt upp ett riktigt hat efter allt som utspelade sig i CC. Linköping kommer nu att få möte en hel tsunamivåg av fans som bär fram DIF till seger både på onsdag och torsdag. Vita lejon förvandlas hokus pokus till små gråa möss och försvinner ut i Globens närmsta gnagarhåll som leder till Solna...där de kan stanna :twisted:
Jag önskar jag hade samma förhoppningar som dig.

Efter matchen på hovet kändes det som att det var en spikrak väg till guldet, nu känns det nattsvart.

Det här kommer bli stentufft, och jag börjar redan bli nervös.
Oerhört udda känsla kan jag tycka.
Först spikrak väg till guldet efter 2-0 i matcher i en serie på bäst av 7.
Sedan hux flux totalt mörker när vi har 2-1 i och två raka hemmamatcher.

Hade aldrig vågat hoppas på att vi skulle 2-1 i matcher i denna serien i detta läget. Så det är bara att njuta egentligen och hoppas på tokladdade kaminer i match 4&5.

Personligen är jag nöjd om vi kniper en av Globenmatcherna. Och det känns som att det kommer bli så med.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Doyle »

LHC har oftast haft svårt att vinna mot DIF i Sthlm. Tror denna förbannelse fortsätter att verka hela veckan ut :twisted:
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Edin »

jensa85 skrev:
Edin skrev:
Doyle skrev:Har en riktigt GOD känsla inför dessa drabbningar i Globen. Tror DIF har byggt upp ett riktigt hat efter allt som utspelade sig i CC. Linköping kommer nu att få möte en hel tsunamivåg av fans som bär fram DIF till seger både på onsdag och torsdag. Vita lejon förvandlas hokus pokus till små gråa möss och försvinner ut i Globens närmsta gnagarhåll som leder till Solna...där de kan stanna :twisted:
Jag önskar jag hade samma förhoppningar som dig.

Efter matchen på hovet kändes det som att det var en spikrak väg till guldet, nu känns det nattsvart.

Det här kommer bli stentufft, och jag börjar redan bli nervös.
Oerhört udda känsla kan jag tycka.
Först spikrak väg till guldet efter 2-0 i matcher i en serie på bäst av 7.
Sedan hux flux totalt mörker när vi har 2-1 i och två raka hemmamatcher.

Hade aldrig vågat hoppas på att vi skulle 2-1 i matcher i denna serien i detta läget. Så det är bara att njuta egentligen och hoppas på tokladdade kaminer i match 4&5.

Personligen är jag nöjd om vi kniper en av Globenmatcherna. Och det känns som att det kommer bli så med.
Nu överdrev jag visserligen lite, men det som oroar mig är hur dåligt vi hängde med sist. Vi skapade inte en farlig målchans på 60 minuter och det kändes ständigt som att vi var metern bakom LHC, sist på alla andrapuckar, vann inte viktiga tekninkar...

Mycket tog emot, men det är bara hoppas att det är nya tag imorgon.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av jensa85 »

LKPG skrev:Angående händelsen i förra matchen tänker jag inte dömma någon då jag inte såg vad som hände vid incidenten. Vad jag däremot såg var att dom herrarna som stod närmast grinden/gallret inte stod där för att få igång någon klack. Då borde man nämligen inte stå vänd åt fel håll i 2,5 timma och försöka få folk från vår stå att komma dit med diverse gester. om de sedan förtjänade den behandlingen kan ju disskuteras i all oändlighet. Men att vakter/polis handlar på ett felaktigt sätt är ingen direkt nyhet.

Om stämningen i övrigt tycker jag den var helt oduglig,både från vårt håll och erat håll.

Matchen på onsdag vinns av oss, ni vinner på torsdag. Vi vinner hemma på Lördagen för att det sedan blir en avgörande match i Stockholm. Den tänker jag inte ens tippa. Men det är så där det kommer gå, oddset nästa!

Lite intressant att läsa om supportar från andra lag som ska gå på matcherna och "heja" på DIF. Skrattretande, men har man inget eget lag av klass får man väl slicka de stora lagen som finns kvar slutspelet i röven!
Jag tycker det är väldigt komiskt att våra motståndares fans alltid flockas hit så fort deras lag vunnit en match mot oss.
Inför serien var det väl ett par mindre begåvade LHC-fans här och kaxade upp sig. Två raka DIF-vinster sen var dom väck.
Nu när "clüben" vann senast kommer det direkt in ett par till.
Säger inte att det är något större fel på dig "LKPG". Förutom att du är supporter till en plastförening då :wink:
Dock bara lite kul att se att det alltid flockas hit oäktingar så fort de gått bra i en match för deras lag mot oss.
Senast redigerad av jensa85 den 2010-04-06 16:13:23, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar