S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:
Jag tror att dif rules har missuppfattat syftet med ett forum.
Bäste Herr Mäklare, kan inte du lägga upp en sån där spännande Forumskribent-profil av dif rules?
Jag får iaf väldigt konstiga/roliga vibbar av vem han är, hur han ser ut osv... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av erik_dif »

Så jävla less man blir på den här inställningen hos vissa i klacken!
Folk som skriker att man ska ta ner flaggorna och sen själva står och håller käften hela matchen.

För om åren när vi inte hade massa löst non-alcoholic-14-bast folk i klacken fick man räkna med att man ev. såg någon tekning eller kanske fick en glimt av ett skott bakom alla flaggor (dessutom ofta flaggor man sytt själv hemma). Såg man ett mål var det en stor bonus.

Kan man inte respektera folk som gör det man ska i klacken, alltså att stödja laget på ett så visuellt och ljdligt sett som bara möjligt har man ingenting där att göra, då kan man gå hem direkt! Vill man se på matchen får man fan sätta sig på sittplats och njuta därifrån.

Cred till Fabriken och UCS för snyggt tifo och att ni vågar flagga!

God bless MEGASIZE! Finns det något läkrare än ett megasize-hav á la Sampdoria?
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Platsen Fabriken har på Hovet är perfekt. Där tar dom upp den platsen bakom men tyvärr finns ingen sådan plats på globen förutom på sidan av övre etaget, men där lär dom inte vilja stå.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Honken »

Tittade på en repris av matchen igår kväll. Lite enklare att se allt när man får repriser och man inte är lika "upphetsad".
Riktigt bra nivå på domarna. Visst dom missade 6 minuter för höga klubbor på DIF spelare.
Utvisningen på Ekbom var extremt billig, och den på Eklund får väl ses tvivelaktig med tanke på att det var tre minuter kvar.
Men som sagt nivån tycker jag var jäkligt bra.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

erik_dif skrev:Så jävla less man blir på den här inställningen hos vissa i klacken!
Folk som skriker att man ska ta ner flaggorna och sen själva står och håller käften hela matchen.
Eftersom jag är den enda som diskuterar det här, så får jag väl anta att du syftar på mig...
Först och främst så skriker ingen på dom, folk blir bara bittra. Och kom inte och snacka om att folk inte sjunger när du försvarar Fabriken & Co, då dom stod knäpptysta under 70-80% av matchen. Vi var ett antal sjungande exakt bakom dom, men näe, dom sjöng inte med trots det. Bittra medgångare är vad dom är, sjunger när ni leder är en utmärkt ramsa att rikta mot dessa personer (tyvärr så gäller det dock för 75% av hela klacken, men man tycker ändå att ultas grupperna ska föregå med gott exempel).

Visst kan man få vifta lite med flaggor, men då behöver man ju inte göra det på dom ställena där flest vill stå och på så sätt drabbar flest personer? Dom sjunger ju ändå inte, så dom kan ju lika gärna ställa sig ute i kanterna med sina flaggor där ingen annan står och bryr sig.
DIFMOTRUBBET skrev:Platsen Fabriken har på Hovet är perfekt. Där tar dom upp den platsen bakom men tyvärr finns ingen sådan plats på globen förutom på sidan av övre etaget, men där lär dom inte vilja stå.
+1.
Där står dom helt perfekt, ingen vill stå där i alla fall eftersom det är långt ifrån "hjärtat" (mitten på A18) av klacken.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Honken skrev:Tittade på en repris av matchen igår kväll. Lite enklare att se allt när man får repriser och man inte är lika "upphetsad".
Riktigt bra nivå på domarna. Visst dom missade 6 minuter för höga klubbor på DIF spelare.
Utvisningen på Ekbom var extremt billig, och den på Eklund får väl ses tvivelaktig med tanke på att det var tre minuter kvar.
Men som sagt nivån tycker jag var jäkligt bra.

Håller med, (tyckte jag redan direkt efter match igår :wink:)
Tänk om "DomHerrarna" kunde hitta den nivån lite oftare.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av dif rules »

sthlm_dif skrev: Mitt syfte var att få dessa icke tänkande personer att tänka först, sen agera.
Om ditt syfte nu är det, så varför inte säga det till dem? Eller åtminstone skriva det på ett forum som även dem läser på, så de kan ta till sig det?
sthlm_dif skrev:Och om dom nu inte förstår att dom inte borde stå på stolarna så är ju diskussionen helt meningslös
Diskussionen är redan från början helt meningslös eftersom dem du argumenterar mot inte läser här och svarar därmed inte.
sthlm_dif skrev: , men jag utgår ifrån att hela Fabriken innerst inne vet att man ska stå på sin plats, för att annars har vi en grupp fullständigt inkompetenta människor som ansvarar för vår tifogrupp.
Jag råder dig att nästa gång inte ställa dig bakom de nästan evigt flaggviftande grupperna. Deras mål är att vara så bra visuellt som möjligt, och de kommer nog aldrig ta hänsyn till att de som valt att stå bakom dem inte får se vissa delar av matchen.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
DAHLBERG
Inlägg: 59
Blev medlem: 2010-04-08

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av DAHLBERG »

sthlm_dif skrev:
erik_dif skrev:Så jävla less man blir på den här inställningen hos vissa i klacken!
Folk som skriker att man ska ta ner flaggorna och sen själva står och håller käften hela matchen.
Eftersom jag är den enda som diskuterar det här, så får jag väl anta att du syftar på mig...
Först och främst så skriker ingen på dom, folk blir bara bittra. Och kom inte och snacka om att folk inte sjunger när du försvarar Fabriken & Co, då dom stod knäpptysta under 70-80% av matchen. Vi var ett antal sjungande exakt bakom dom, men näe, dom sjöng inte med trots det. Bittra medgångare är vad dom är, sjunger när ni leder är en utmärkt ramsa att rikta mot dessa personer (tyvärr så gäller det dock för 75% av hela klacken, men man tycker ändå att ultas grupperna ska föregå med gott exempel).

Visst kan man få vifta lite med flaggor, men då behöver man ju inte göra det på dom ställena där flest vill stå och på så sätt drabbar flest personer? Dom sjunger ju ändå inte, så dom kan ju lika gärna ställa sig ute i kanterna med sina flaggor där ingen annan står och bryr sig.
DIFMOTRUBBET skrev:Platsen Fabriken har på Hovet är perfekt. Där tar dom upp den platsen bakom men tyvärr finns ingen sådan plats på globen förutom på sidan av övre etaget, men där lär dom inte vilja stå.
+1.
Där står dom helt perfekt, ingen vill stå där i alla fall eftersom det är långt ifrån "hjärtat" (mitten på A18) av klacken.

Kan hålla med till 100%, vissa går på hockey för att bli fulla, och har ingen koll på vad hockey är.
Hade aktivsittplats en match mot brynäs, 3 killar framför mig var helt dragna de hade ingen koll på vad som var höger eller vänster.
En av de tar upp den största flaggan o börjar vifta med den när dif hade 5mot3 och stor chans att avgöra matchen. Alla runt omkring skriker på han, han tar ner flaggan, gissa vad han gör ?
Han slänger ner flaggan så den träffar någon längre ner i huvudet, i andra perioden gör han dessutom samma sak igen, fy fan för såna.
Dock är 90% av klacken riktigt härliga personer, men som sagt de finns ALLTID en liten grupp som är helt off.
Wire
Inlägg: 51
Blev medlem: 2009-10-22
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Wire »

[/quote]Kan hålla med till 100%, vissa går på hockey för att bli fulla, och har ingen koll på vad hockey är.
Hade aktivsittplats en match mot brynäs, 3 killar framför mig var helt dragna de hade ingen koll på vad som var höger eller vänster.
En av de tar upp den största flaggan o börjar vifta med den när dif hade 5mot3 och stor chans att avgöra matchen. Alla runt omkring skriker på han, han tar ner flaggan, gissa vad han gör ?
Han slänger ner flaggan så den träffar någon längre ner i huvudet, i andra perioden gör han dessutom samma sak igen, fy fan för såna.
Dock är 90% av klacken riktigt härliga personer, men som sagt de finns ALLTID en liten grupp som är helt off.[/quote]

Vad fan har det med Fabriken och flaggor att göra?
TheSaint
Inlägg: 8
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av TheSaint »

sthlm_dif: Skönt att du kallar folk som lever för klubben för medgångare, vad jag minns vägrade väl du åka till tälje förra året för att DIF var "sämst".
Hoppas du står på samma ställe idag för då ska jag personligen köra upp en flaggpinne i arslet på dig och använda dig som flagga...

Tänk lite innan du öppnar käften, du ställer dig bakom en ultras-grupp och en tifo-grupp och blir helt bestört när det flaggas? Ställ dig någon annanstans då?
Eller så öppnar du käften på plats och framför dina åsikter.
Användarvisningsbild
Silverminken
Inlägg: 277
Blev medlem: 2007-11-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Uppsala

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Silverminken »

TheSaint skrev:sthlm_dif: Skönt att du kallar folk som lever för klubben för medgångare, vad jag minns vägrade väl du åka till tälje förra året för att DIF var "sämst".
Hoppas du står på samma ställe idag för då ska jag personligen köra upp en flaggpinne i arslet på dig och använda dig som flagga...

Tänk lite innan du öppnar käften, du ställer dig bakom en ultras-grupp och en tifo-grupp och blir helt bestört när det flaggas? Ställ dig någon annanstans då?
Eller så öppnar du käften på plats och framför dina åsikter.
Ska inte ge mig in i själva disskutionen men man blir ju väldigt sugen på att dra igång en disskution med er om man blir hotad att få en flaggpinne uppkörd i arslet..
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av dif rules »

Silverminken skrev:
TheSaint skrev:sthlm_dif: Skönt att du kallar folk som lever för klubben för medgångare, vad jag minns vägrade väl du åka till tälje förra året för att DIF var "sämst".
Hoppas du står på samma ställe idag för då ska jag personligen köra upp en flaggpinne i arslet på dig och använda dig som flagga...

Tänk lite innan du öppnar käften, du ställer dig bakom en ultras-grupp och en tifo-grupp och blir helt bestört när det flaggas? Ställ dig någon annanstans då?
Eller så öppnar du käften på plats och framför dina åsikter.
Ska inte ge mig in i själva disskutionen men man blir ju väldigt sugen på att dra igång en disskution med er om man blir hotad att få en flaggpinne uppkörd i arslet..
Kör på. Låter ju inte alltför trevligt..
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
TheSaint
Inlägg: 8
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av TheSaint »

Silverminken skrev:
TheSaint skrev:sthlm_dif: Skönt att du kallar folk som lever för klubben för medgångare, vad jag minns vägrade väl du åka till tälje förra året för att DIF var "sämst".
Hoppas du står på samma ställe idag för då ska jag personligen köra upp en flaggpinne i arslet på dig och använda dig som flagga...

Tänk lite innan du öppnar käften, du ställer dig bakom en ultras-grupp och en tifo-grupp och blir helt bestört när det flaggas? Ställ dig någon annanstans då?
Eller så öppnar du käften på plats och framför dina åsikter.
Ska inte ge mig in i själva disskutionen men man blir ju väldigt sugen på att dra igång en disskution med er om man blir hotad att få en flaggpinne uppkörd i arslet..
Ja så kan man ju tolka allt bokstavligt också...
Blir bara så jävla trött när folk ska gnälla på dom som engagerar sig för att det ska hända något på våra läktare.
Men vi aktiva kan väl bojkotta så kan sthlm_dif med flera köra sitt race och se hur jävla bra det blir, han verkar ju verkligen veta vilka som är med i/ startade upp grupperna, så stannar vi medgångare hemma....

Linköping-Hovet-Linköping-Göteborg-Globen-Globen, inte illa pinkat för ett gäng medgångare på en vecka....
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: S4: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 7/4 2010

Inlägg av Ragge1 »

Nä men vafan, tänk om alla kunde stå på sina platser lugnt och stilla. INGET FLAGGANDE INGET HOPPANDE INGEN KLACKLEDARE (som står på stolen) för då kanske dem bakom inte ser.

Ärligt talat, utan Fabriken, USC osv hade våra läktare visuellt inte varit nånting. Ärligt talat, det ska vara fullt drag, HEMMAGJORDA banderoller, tvåpinnare, flaggor och hängflaggor.

Jag förstår inte varför du står i klacken överhuvudtaget. Men om du likförbannat ska stå där kan du placera dig uppe vid något hörn någonstans. Tänk dig istället att alla tar sig upp på räcket, på stolarna och manar på varandra, det är så vi tar hem guldet!
Bäst i stan!
Skriv svar