S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Hlavac skrev:Inget hade hänt om dessa "hårda grabbar" hade lyssnat på vakterna och poliserna men eftersom det inte gick att konversera så var det bara att gå till angrepp för att få slut på klättrandet på grinden.
Ärligt, kan man inte gå på match utan ett apbeteende? Vad var det som var svårt att förstå när polisen pratade med er?
Själv hade jag sätt att polisen skulle agera tidigare än att stå passiva.
Jag såg inte auktionen med pepparspray men antar att det skedde innan 3e starta. Jag kan bara anta att den riktades mot den klunga med hårdingar. Jag såg dock inga barn o fruntimmer i den klungan vid grinden.
Du verkar ju inte ha någon koll på vad som hände eller vad polisen sa osv så varför försvara dem?
Polis och framför allt ordningsvakter som är på matcherna är allt som oftast svin som bara är ute för att få igång bråk, var själv inte där men på info man fått efteråt låter det som ett klassiskt beteende från vakter och poliser som vill ha bråk
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Linköpings HC har aldrig någonsin kunnat arrangera en hockeymatch på ett vettit sätt. Jag har varit där i alla fall fyra gånger och aldrig mer säger jag. De är helt enkelt för korkade för att ha ett evenemang på denna nivå och alla som klarade förskolan vet ju att ordningsvakter inte är där för att hålla ordning. Misslyckade poliser med aggressionsproblem gör allt för att få slå, om det så är en liten tjej eller en gammal gubbe, på käften. Vi minns ju alla derbyt i solna mot gnagarsvinen för ett par år sedan som ett tydligt exempel på hur det kan spåra ur. 10-åringar får tänderna utslagna osv.

Någon som vet vad det var som skreks till den där stackars Stalin efter matchen?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6900921.ab

Vilket jävla skämt, tog han illa vid sig, stackaren?
100% DJURGÅRDSJ***L
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Praetori »

Det är fan pinsamt. Att det alltid är några ljushuvuden som skall börja veva och inte kan hålla sig lugna. Har något gått snett får man väl ta upp det med klubbkontakter eller gnälla på aftonbladets forum eller nåt. Men att skämma ut DIF genom att uppföra sig som en gnagare är fan inte acceptabelt, oavsett vad vakter eller farbror blå pysslar med.

Matchen ja. Man kan inte vinna alltid, det är bättre att vi åker på pisk nu än senare. Tror grabbarna behövde ladda om batterierna något efter en makalös slutspurt. Men PP är fortfarande under all kritik. Hade PP varit på bara en godkänd nivå så hade vi kanske kunnat sätta bättre press på LHC och kanske varit med i matchen.

Men som det ser ut nu är det ingen större vits att ens försöka spela PP. Då vore det bättre om de låtsas som om motståndet är fulltaligt och trampar på som vanligt.

Klubertanz är för jävla dålig de senaste matcherna. Kanske behöver han lite separat coachning eller är det något annat som gör att motivationen sviker? Det skulle fö behövas en backmotsvarighet till Ölvestad (eller två) för att detta skall kunna bli riktigt bra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Pluggen »

Hawk skrev:Vadå grinden? vem öppnar grinden mellan klackarna? Låter ju idiotiskt!
Å andra sidan så är det ju fantastiskt obegåvat att ha klackarna bredvid varandra, det är ju att be om problem... Tacka vet jag Hovet/Globen!
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Crashmash »

Åh, när pratade polisen med oss? Det uppfattade inte vi som var där. Däremot massa macho ordningsvakter som trodde de var poliser. Stod du där och uppfattade allt? Varför tillrättavisades in de "tuffa grabbar" som stod och hetsade mot DIF-klacken hela matchen? Varför sprayades in dom?

Nä, de här poliserna är vana med 30 stycken "vill hälsa hem till Morsan"-tonåringar utanför Harrys på lördagarna.
Hlavac
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-04-06

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Hlavac »

Och allt är kanske Leners fel eller? Ni är så mogna. Vad hade Lener och den trasiga rutan gjort för att reta upp er. Man kan ju tro att ni inte är människor ens.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hlavac skrev:Och allt är kanske Leners fel eller? Ni är så mogna. Vad hade Lener och den trasiga rutan gjort för att reta upp er. Man kan ju tro att ni inte är människor ens.

Det är nog dags för dig att försvinna härifrån nu.
Det är inte allt för svårt att ta reda på bakom vilken burk du gömmer dig, tänk på det...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

Hlavac skrev:Och allt är kanske Leners fel eller? Ni är så mogna. Vad hade Lener och den trasiga rutan gjort för att reta upp er. Man kan ju tro att ni inte är människor ens.
Vad kallar du då de LHC-anhängare som gav sig på barnfamiljer på Globen för ett antal år sedan?

Er förening är ett pinsamt skämt och ni fans är neandertalare. Alla.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av pulverapa »

Skrattade högt när jag läste Leners påstående att de minsann lyckats bli av med problem som förolämpningar och hån i Premier League. Jag kan inte tänka mig någon annan liga där supportrarna hånar motståndarna mer än Premier League, och då har jag alltså varit på flera matcher i England och på pubar och grejer innan match. Det vi håller på med här hemma i Sverige är rena dagiset i jämförelse. Engelsmännen drar sig inte ens för nazist- och judehån...

Helt rätt att psyka Lener. Blir äcklad av hans klysch-snack i tv och att han tror han är så jävla bra på engelska. Det hjälper ju inte att han är tjeck heller...

Matchen då...

Det märktes redan i första bytet att vi inte hade det där extra som vi haft de senaste matcherna. Matchen såg förlorad ut redan då. Det är märkligt hur lätt det är att se tendenser i hockey. Det enda som rubbar dessa tydliga tendenser är power play. Och där har vi varit riktigt dåliga de senaste matcherna. Det blir en tuff resa mot final men vi kan klara det.

Är dock riktigt besviken på Marcus Nilsons snack i media idag. Var det inte han som häromveckan gick ut och sa att det inte går att skylla på domaren om man förlorar? Visst, jag håller med om att Plast har varit ute i media och gnällt för att sätta press på domarna och jag håller med om att vi kanske borde haft ett 5 mot 3-läge i tredje perioden. Det betyder dock inte att vi var värda segern. Plast var mycket bättre och vi måste skärpa oss i de två kommande matcherna i Globen. Jag gillar dock att Marcus Nilson smäller på i slutet, det visar att han har en vinnarskalle. Det finns ingenting negativt med det.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010

Inlägg av Crashmash »

Vi stänger den här tråden nu, känns som det bara blir pajkastning. En ytlig resumé finns i Sportbladet, en annan i den här tråden skriven av mig som var på plats och som jag uppfattade det. Det ska tydligen hållas möten idag om hur lite service Linköpings fans kommer få i Stockholm i kommande matcher och jag hoppas man baserar det helt på hur det såg ut i Cloetta.
Låst