S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av isolerad »

Underbar seger!

Från Corren:
* Djurgårdsklacken är högljudd och bra på alla sätt och vis. Men när de sjungit högt och oavbrutet hela matchen blir det snarare vardag än en stämningshöjare för spelarna på isen. Då tycker nog jag det är bättre i Cloetta där det stundtals tystnar - för att sedan lyfta till orkanstyrka igen.
Vad ska man göra? Skratta?
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

dif rules skrev:
Daniel942 skrev:Sitter och skrattar till denna just nu: :lol:
Vänta nu här. Dem bränner sin egen flagga i introt?
Hahaha, ja. De bränner sin flagga! Funny stuff.

Leinkoeping!
isolerad skrev:Underbar seger!

Från Corren:
* Djurgårdsklacken är högljudd och bra på alla sätt och vis. Men när de sjungit högt och oavbrutet hela matchen blir det snarare vardag än en stämningshöjare för spelarna på isen. Då tycker nog jag det är bättre i Cloetta där det stundtals tystnar - för att sedan lyfta till orkanstyrka igen.
Vad ska man göra? Skratta?
När sanningen svider för hårt skräddarsyr man den. Det är sanslöst sorgligt.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-04-03 22:40:43, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Grönvit skrev:Får börja med att gratta er till segern. När Mårtensson satte 2-0 så trodde jag att det skulle bli lite för svårt för er att komma ikapp, men jag hade fel!

Vet inte hur ni ser på bortasupportrar som sitter på erat forum, men får hoppas att jag inte ställer till med allt för mycket bekymmer! :wink:
Säsongen tog slut väldigt tidigt för mitt älskade lag, men som tur är lever hockeyn vidare och man kan knappast förneka att Djurgården gör sporten mycket roligare att kolla på.
Önskar er lycka till i de kommande semifinalmatcherna och eventuellt en finalserie!
Om ni fortsätter så här så kommer ni få lyfta LeMat-pokalen välförtjänt!
Natti
Tack tack! :)
Jag trodde även som du att matchen var avgjord när Tony satte tvåan, men det var kul att DIF kunde motbevisa det.

Alla är välkomna att skriva här så länge som man håller en bra nivå på skrivandet, och det gör du.
Det är bara kul att höra andra fans åsikter också, så att det blir en liten objektiv syn på det hela också. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Äppelmos »

isolerad skrev:Underbar seger!

Från Corren:
* Djurgårdsklacken är högljudd och bra på alla sätt och vis. Men när de sjungit högt och oavbrutet hela matchen blir det snarare vardag än en stämningshöjare för spelarna på isen. Då tycker nog jag det är bättre i Cloetta där det stundtals tystnar - för att sedan lyfta till orkanstyrka igen.
Vad ska man göra? Skratta?
Vill du skratta, kolla på denna:
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Praetori »

Jävla skön seger. Jag levde rövare under hela påskmiddagen med svärföräldrarna men det var det värt. TV tittande under middagar brukar väl inte vara så jättepopulärt i såna sammanhang annars.

Dock är man ändå aningen bekymrad. Klubertanz åker och såsar så man blir tokig på grabben. Tappar markeringar och sliter inte direkt varg för att fixa till situationerna. Rena rama motsatsen till Ölvestads slit. Sen måste ju powerplay bli bättre. DIF skulle krossa motståndet om PP blev bättre med tanke på vad all denna tid i anfallszon genererar i form av utvisningar för motståndarna.

bara mina 2 öre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Edin »

isolerad skrev:Underbar seger!

Från Corren:
* Djurgårdsklacken är högljudd och bra på alla sätt och vis. Men när de sjungit högt och oavbrutet hela matchen blir det snarare vardag än en stämningshöjare för spelarna på isen. Då tycker nog jag det är bättre i Cloetta där det stundtals tystnar - för att sedan lyfta till orkanstyrka igen.
Vad ska man göra? Skratta?
Hahaha! Jag skrattar, å det högt :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Praetori »

Äppelmos skrev:
Vill du skratta, kolla på denna:
Hehe. LHC TV verkar ju vara populärt. :lol: 7 visningar när jag skriver detta och minst 3 är ju DIF supportrar som kollat. Nä, LHC uppträdde betydligt mer sportsligt efter förra matchen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Edin »

Äppelmos skrev:
Vill du skratta, kolla på denna:
Det var ett jävla mäktigt slutspelsskägg han hade!

Förresten, gissa vem som följde sitt favoritlag på plats ikväll? :D

http://www.jarnkaminerna.se/bilder/medi ... a2bbe8.jpg
Senast redigerad av Edin den 2010-04-03 22:38:15, redigerad totalt 2 gång.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Praetori skrev:Sen måste ju powerplay bli bättre.
Instämmer.
Vårt PP-spel idag var under all kritik, och vi borde ha haft ett bättre utgångsläge med oss inför tredje än det vi hade.
Först 50 sekunder i 5 mot 3 utan att direkt vaska fram en farlig målchans, sedan ytterligare en chans i 30 sekunder där vi inte heller skapade något.
Om vi inte förbättrar vårt PP-spel så kommer vi att få det oerhört tufft mot Linköping. Deras effektivitet i PP är skrämmande, och även om vi aldrig kommer att nå upp till deras nivå på den punkten så måste vi förbättra oss markant. Vi hade PP läge var och varannan minut idag, och noll mål i den spelformen är därför allt annat än godkänt. Men det blir nog bättre på måndag, det kan ju åtminstone inte bli sämre i alla fall om man ska tänka positivt.
Äppelmos skrev:Vill du skratta, kolla på denna:
Heja Linköping "Gnällspikarna" HC!
Helt otroligt att Hävelid står och grinar i intervjun. Hur omogen får man vara?
Domarna gjorde en helt ok insats, man kan inte bara kolla på antalet utvisningar som bönderna gör. Om det vore så enkelt hade det inte varit någon höjdare att se hockey. Dom har bara sig själva att skylla på eftersom deras backar åker släp på våra forwards i sarghörnen. Jag menar, vad förväntar dom sig?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Härligt att Challe var på plats.
Men gör bilden mindre Edin, den får forumet ur balans :wink:

Edit: Det var klart innan jag hann posta inlägget. Bra jobbat! :P
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Mäklaren »

Som jag ser det så är det Holmqvist som förstör power playen. Man kanske inte ska hänga ut enskilda spelare, men han är så seg med pucken att motståndarna hinner ta en fika mellan skotten och passningarna. Han är helt sönderläst. Dessutom visar han ingen bra inställning tycker jag. Inte Kyle heller för den delen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äppelmos skrev:
Vill du skratta, kolla på denna:

Ha ha ha, börjar med att bränna sin egen flagga, klockrent :lol:
En annan del av köping

Sedan står han & säger att DIF hade tur, -pucken på högkant, vad menar han... :shock: :?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Jockmaniac »

isolerad skrev:Underbar seger!

Från Corren:
* Djurgårdsklacken är högljudd och bra på alla sätt och vis. Men när de sjungit högt och oavbrutet hela matchen blir det snarare vardag än en stämningshöjare för spelarna på isen. Då tycker nog jag det är bättre i Cloetta där det stundtals tystnar - för att sedan lyfta till orkanstyrka igen.
Vad ska man göra? Skratta?
De är underbara där nere alltså. Höll på att ramla av stolen av skratt när jag såg detta. Tack så mycket "Isolerad". Snacka om sådan sanslös avundsjuka :lol: Alla andra klubbar som varit i Sthlm o sett DIF:s fantastiska stämning har i alla fall haft ryggrad att medge att stödet är Sveriges bästa och att det är svårtoppat, men inte de stentuffa white lions-anhängarna :twisted:

Nä, på med lite tuff kampsång...



...och njut av att vara Djurgårdare. För de har inte mycket att vara stolta över därnere i en annan del av köping.

HARDY NILSSON HAR FÅTT EN BLOMMA
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010

Inlägg av Soulsic »

Kan någon lägga upp Ölvestads mål från TV-sändningen? Kan inte sluta att titta på hockeyligan-klippet, men skulle vilja se det med kommentatorer! :D :mrgreen:
Skriv svar