S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Webmaster »

TV
Matchen sänds på Canal+.
Se gärna matchen på webb-tv på http://www.difhockey.se/sedif, där går en del av pengarna till Djurgården Hockey.

BILJETTER
Se http://www.difhockey.se/biljetter

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
addeman1
Inlägg: 55
Blev medlem: 2007-09-23

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av addeman1 »

E4:an till SM-Guld smidigt

KÄMPA DJURGÅRDEN
Mot17
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Leijon »

Nu ska vi lära upp mupparna lite läktarkultur!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Att besegra plastlaget borta kommer verkligen att bli riktigt tufft, men om vi ska göra det så är det ett utmärkt tillfälle redan på torsdag.
Vi kommer utvilade till matchen och sugna på mer, lhc kommer trötta och lite smått mätta efter att ha avgjort mot Frölunda i en sjunde och avgörande match hemma.
Om vi bara lyckas spela vårt spel och trycka ner lhc i deras zon och på så sätt trötta ut dom, så ska nog detta kunna gå, förutsatt att Wesslau fortsätter i samma stil.

Jag tror dock inte att vi slår dom borta nu direkt, men chansen finns helt klart.
Vi har dödat många bortaspöken i år, och det är väl lika bra att döda Cloetta Center spöket och på så sätt få tyst på alla köpta fans.

Hata plast, hata plast, hata plast!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Caveman »

Semifinal
1/4 Linköpings HC (b) 18:30
3/4 Linköpings HC (h) Hovet, 16:00
5/4 Linköpings HC (b) 18:30
7/4 Linköpings HC (h) Ericsson Globe, 19:00
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Blå Helgonet »

JÄRNKAMINERNA vs plastklacken

För stora bilder för sidans gränssnitt. Beskär dem och publicera dem sedan i så fall.

/Mod
Blue Saints...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av -daniel- »

Det här blir tufft, jävligt tufft (och helt klart i mitt tycke det sämsta - för vår del - utfallet av de 3 möjliga motståndarna). Men visst finns det en hygglig chans att vi skall kunna knäppa Bög-Clubben på näsan.

Finns ju dock risk att alla tyglar släpper för LHC och att de kommer spela ut på ett annat sätt jämfört med vad de gjorde tidigt i kvartsfinalserien. Nyckelgrejer är ju dock självklart att DIF INTE bjuder på några kontringar - känns som det är typ 80% sannolikhet att det blir mål vid varje 2-mot-1:a. En annan sak är självfallet att Wesslau fortsätter spela riktigt bra. Sen måste vi spela bra mycket bättre än Fisklunda i PP om man på allvar skall kunna störa LHC, speciellt på bortaplan.

Blir intressant att se om LHC spelarna är mer "inne i det" efter att ha matchats brutalt hårt i 7 tuffa matcher, och om vi kommer ha svårt med matchtempot till en början. Tror iofs inte det kommer vara några jätteproblem då det bara gått en knapp vecka sen match när pucken släpps.

Kniper vi första matchen på bortais så vore det så satans jävla underbart, men jag tror det blir sjukt tufft.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev: Att besegra plastlaget borta kommer verkligen att bli riktigt tufft, men om vi ska göra det så är det ett utmärkt tillfälle redan på torsdag.
Vi kommer utvilade till matchen och sugna på mer, lhc kommer trötta och lite smått mätta efter att ha avgjort mot Frölunda i en sjunde och avgörande match hemma.
Om vi bara lyckas spela vårt spel och trycka ner lhc i deras zon och på så sätt trötta ut dom, så ska nog detta kunna gå, förutsatt att Wesslau fortsätter i samma stil.

Jag tror dock inte att vi slår dom borta nu direkt, men chansen finns helt klart.
Vi har dödat många bortaspöken i år, och det är väl lika bra att döda Cloetta Center spöket och på så sätt få tyst på alla köpta fans.

Hata plast, hata plast, hata plast!

Tror absolut vi har chans i bortaspelet, dock inte i match 1.

Det brukar visa sig att laget med matchtempo i kroppen öppnar klart starkast.
Svårt att "vila sig i form" & inleda med ett godkänt tempo.
Lyckas DIF ändå med detta så har jag inga ord kvar att beskriva denna årgång av DIF Hockey
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Caveman »

Djurgården har fyllt både Hovet (8 094 åskådare) och Globen (13 850) i SM-kvartsfinalerna mot Brynäs.
- Globen är lite större. Rent numerärt så kommer de att ha övertaget, men jag hoppas att vi har bättre stämning här, säger Magnus Johansson
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Kentta »

Caveman skrev:Djurgården har fyllt både Hovet (8 094 åskådare) och Globen (13 850) i SM-kvartsfinalerna mot Brynäs.
- Globen är lite större. Rent numerärt så kommer de att ha övertaget, men jag hoppas att vi har bättre stämning här, säger Magnus Johansson
Fan va han snackar..
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Kentta skrev:
Caveman skrev:Djurgården har fyllt både Hovet (8 094 åskådare) och Globen (13 850) i SM-kvartsfinalerna mot Brynäs.
- Globen är lite större. Rent numerärt så kommer de att ha övertaget, men jag hoppas att vi har bättre stämning här, säger Magnus Johansson
Fan va han snackar..
Haha, det här är så jävla roligt.
Jag tycker fan att någon skämtramsa ska eka lite på lördag...

"Johansson, Johansson, Magnus Johansson, kan du höra våran sång, Magnus Johansson?" :lol:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bresse
Inlägg: 72
Blev medlem: 2010-03-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Bresse »

Kentta skrev:
Caveman skrev:Djurgården har fyllt både Hovet (8 094 åskådare) och Globen (13 850) i SM-kvartsfinalerna mot Brynäs.
- Globen är lite större. Rent numerärt så kommer de att ha övertaget, men jag hoppas att vi har bättre stämning här, säger Magnus Johansson
Fan va han snackar..
Han lär nog ändra sig på lördag!
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Fnatte79 »

Saxat från ett facebookinlägg...
"LITE BÄTTRE, LITE FINARE.. FORZA CLUBEN! NU TAR VI 08-JÄVLARNA OXÅ:)" dem är lite kaxiga i alla fall.
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Caveman »

Fnatte79 skrev:Saxat från ett facebookinlägg...
"LITE BÄTTRE, LITE FINARE.. FORZA CLUBEN! NU TAR VI 08-JÄVLARNA OXÅ:)" dem är lite kaxiga i alla fall.
Ha Ha, fy fan vad jag vill krossa det där plastlaget med sina wannabe supportrar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Mattias_87 »

Vad negativa ni är. Klart att vi vinner den här matchen!
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar