Frölunda - Djurgårdens IF, 4/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Dify
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-10-04

Slöa gammalingar !!!!

Inlägg av Dify »

Det är pinsamt att se att de äldre inte tar större ansvar,när de yngre sliter tills de har blodsmak i munnen.
Är det inte lika bra att låta fler yngre ta över redan nu,så vi slipper se denna nonchalans så Bremberg vid 2-1 målet.
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

..

Inlägg av nutarvidom »

fy fan vad tungt. DIF krigar som djur hela matchen men som vanligt gör Frölunda mål i slutminuterna.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Håller helt med dify det e så fruktansvärt att se Linkan bytet då Frölunda gör 2-1l.

Han åker och glider och ser ut som någon som bara vill därifrån.

Jag har inte insett det förrut men DIF måste värva backar nu ! en så bra målvakt som Lassila måste ha bättre försvar att luta sej på han kan inte rädda oss varje gång.
Mats W
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-10-03
Ort: Saltsjöbaden, Stockholm

Inlägg av Mats W »

Bitvis ok, men jag är inte imponerad. Skottstatistiken säger en hel del och personligen anser jag inte riktigt att det är en hedersam förlust - snarare en beundransvärd insats av vissa spelare så som Teemu Lassila, Patrick Thoresen och Adam Andersson. De flesta andra gör säkert också sitt bästa, men nivån räcker liksom inte till riktigt. Dessutom var det lite "läskigt" att se Challe skylla allt på domaren i Canal+. Självklart så är han besviken men han borde ju kunna ha lite kyla...
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

ja verkligen Challe får inte säga så där håller med ej helt om att man måste ha lite kyla
Jocke277
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-10-04

Inlägg av Jocke277 »

Håller inte med i mycket av de senaste meddelandena.
Nya backar? Är inte prio ett för mig... Vi har släppt in 3 mål under ordniarie tid de två senaste matcherna, varav den ena borta mot regerande mästarna. Samtidigt gör vi 2 mål, och DET är för dåligt. Släpper man in ETT mål hemma mot Brynäs ska man bara vinna!
Och exakt varför får inte Challe säga så? För att Sportbladet kommer tycka han är fånig? För att han ska vara så äckligt politskt korrekt som alla andra tränare i elitserien? Tycker det är oerhört skönt att Wikegårds brinnande engagemang har förts vidare i den nya tränarstaben!
Killen hatar att förlora, alla som har sysslat med sport vet hur han känner sig minuterna efter en match.
För övrigt gör killarna en heroisk insats idag. Teemu Lassila är totalt grym och kommer hjälpa oss mycket i år.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Bra poäng Jocke. Som det är nu så är ju fjärdekedjan nästan den mest kreativa.. Visserligen är det lättare att anfalla om man vet att det är säkert bakåt, men 6 mål på 4 matcher är verkligen inte bra.
Mats W
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-10-03
Ort: Saltsjöbaden, Stockholm

Inlägg av Mats W »

Jocke277 skrev:varför får inte Challe säga så?
Jag kan bara tala för mig själv men jag anser att det alltid är förkastligt att slänga skit på folk som inte förtjänar det, vare sig det handlar om sport eller någonting annat. Situationen var inte så självklar tycker jag, så det gäller att rikta kritiken åt rätt håll.
Highroller
Inlägg: 23
Blev medlem: 2005-09-23

Inlägg av Highroller »

Jag va ri scandinavium och såg allt. Den odiciplinen i försvaret har jag inte sett sen jag såg en div.2 macth här i borås , man skänkte bort så mycket där bak. Men trots detta visade många hjärta och krigade. Lassila var helt enkelt kung idag, i särklass bäste spelaren på isen. Men nu är det leksand som ska knäcka, en mycket mycket viktigt match!
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Tycker att det va befriande att höra Challes "utskällning" riktat mot domarteamet. Självklart ska han få rikta kritik mot sådant han inte tycker är rätt.. Han visade känslor i sann Wikegård anda..

För övrigt tror jag att Challe är den bästa coach vi kan ha i detta utsatta läge som vi befinner oss i..var övertygad om det redan innan säsongen började och är ÄNNU mer övertygad om det nu efter frölunda fighten.
Med "Säcken" å Challe vid rodret och ett riktigt jävla krigande och kämpande, som det vi visade upp ikväll, är jag övertygad om att vi kommer ta en hel del fina skalper under säsongen, och avsluta densamma med ett sm-slutspel..


113 WHB
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Resultatet är inte mycket att säga om, det här va Frölundas match från början till slut. Det är pinsamt att vi släpper till 53 jävla skott och bara mäktar med 15 själva. Jag vet att vi möte lejonen i lejongropen men av 100 matcher mot VF med nuvarande lag är frågan om vi skulle vinna en enda match. Det är sådan otrolig skillnad mellan lagen.

Jag blir fortfarande helt galen varje gång jag ser ERIK RYMAN i förstakedjan. Han är oduglig. Precis som Jesper Björck är oduglig, precis som André Matsson är oduglig.


Vi har en kedja som producerar. I andra kedjan med Falk, Ölvestad och Eklund är det bara Ölvestad som syns göra något framåt.

Jag har väntat på att Rudslätt ska blomma ut i snart fyra säsonger nu. INGENTING händer. Norfeldt får det verkligen inte att stämma och jag är inte säker på att Kristoffersson överhuvudtaget har det i sig.

Fjärdekedjan är dock ett glädjeämne om än ett glädjeämne som inte producerar. Jag gillar Eneqvist som spelar rejält och förnuftigt. Jag ber till gudarna att Fernholm kommer tillbaka och stramar upp backen samt att vi får in ytterligare en forward till laget och att Otto ska bli kvitt sina personliga problem.
henke
Inlägg: 91
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Bor i Göteborg

Inlägg av henke »

Var också på plats i Scandinavium.
Sämst var nog ändå Ribbenstrand, han misslyckades rensa innan 0-1 och gjorde många defensiva misstag matchen igenom. Som sagt, vi behöver ett par till backar.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

henke skrev:Var också på plats i Scandinavium.
Sämst var nog ändå Ribbenstrand, han misslyckades rensa innan 0-1 och gjorde många defensiva misstag matchen igenom. Som sagt, vi behöver ett par till backar.
Ribbenstrand har i alla fall en god ursäkt, han är bara 18 bast. Spelare i den åldern har alltid en fladdrig formkurva.
henke
Inlägg: 91
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Bor i Göteborg

Inlägg av henke »

Jo det är sant men faktum kvarstår, vi behöver förstärkning.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

såg matchen på tv och min analys lyder som följer: tycker backarna/laget måste spela mer på linjerna ...stå upp mer på egna blå linjen och inte backa ner i lassilas knä...bättre styrning av forwards i mittzon och trycka ut dem mot kanterna och backarna stå upp mer så blir det här fintfint...då kan vi snappa upp puckarna lite snabbare ..innan det blir snurr i vår försvarszon så har vi skridskostarka fowards som kan kontra in mål.....

ang challes uttalande så förstår jag mannen...han hatar att förlora och har en vinnarskalle utan dess like...på de bilder man såg på canal + tycker inte jag det ser ut som frölundaiten trycker in nån armbåge i huvvet på lassila...och inte står han i målgården heller...där ska en av våra backar trycka undan honom så lassila får fri sikt...OCH linkan ska snabbare upp och störa skytten så han inte får ta emot...ta en kopp kaffe..lägga iordning pucken...ladda ett par sekel och skjuta...summan av kardemumman...förstår challes besvikelse men tror inte det var nån regelvidrighet involverat i det målet....
Skriv svar