K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Jitenu »

Caveman skrev:
Jitenu skrev:Kul att du bemödar dig att ta med arslet till en match i alla fall :)
Ses där !
Jaha du, jag har nog sett fler matcher än vad du gjort på plats, så tagga ner en aning.
Är du 12?

Du får jättegärna förklara hur ditt säsongskort innehåller mer matcher än vad mitt kort gör?! hehe

Nåja, efter semi 4 så har jag en match mer än dig. Och 2 efter semi 5 osv...
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm1891 »

Varför ska folk alltid börja dra upp saker som "jag går på fler matcher än du" "jag är större Djurgårdare" osv känns bara ur löjligt.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Mäklaren »

Går man inte på matcherna för att se spelas i en viss arena... då är nog kärleken till evenemanget och stämningen större än till föreningen och laget.

Heja!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av jensa85 »

Caveman skrev:
jensa85 skrev:
Caveman skrev:Tråkigaste kvartsfinal jag varit på, tack Globen!
Håller med. Djurgården avancerade till Semifinal för första gången på 5 år och det var förmodligen tidernas tryck i den arenan. Fan va trist livet är ibland.
Tidernas tryck i din lilla värld kanske..... DIF avancerade och drog in 2 miljoner, gott så.

Resten var inte mycket att hurra för, mer och längre köer än Hovet, sämre stämning.
Jag tar tillbaka. Var nog bara i "min lilla värld" det var bra som fan för att vara Globen..
Men jag tyckte ändå att du såg ganska belåten ut där nere på isen efter matchen David så helt outhärdligt var det nog inte.

Fast det är klart,vill man vara bitter o gnällig o tycka och tänka i stil med "jag tänker minsann inte stödja Djurgården om dom spelar mer matcher på ett fullsatt Globen" och inte inse/acceptera/fatta fördelarna med att göra det i enstaka matcher så visst. Upp till var och en.

Men i min lilla värld är det ett Jävla trotsålderbeteende. Men hey,va fan vet jag liksom.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Caveman »

Jitenu skrev:
Caveman skrev:
Jitenu skrev:Kul att du bemödar dig att ta med arslet till en match i alla fall :)
Ses där !
Jaha du, jag har nog sett fler matcher än vad du gjort på plats, så tagga ner en aning.
Är du 12?

Du får jättegärna förklara hur ditt säsongskort innehåller mer matcher än vad mitt kort gör?! hehe

Nåja, efter semi 4 så har jag en match mer än dig. Och 2 efter semi 5 osv...
Jag menade kanske inte bara denna säsong, förstår du? Sedan vad spelar det Er för roll om jag går eller inte, jag var som sagt på Globen och jag ska nu åka och hämta ut mina biljetter (aktiv sttplats) till Semifinalerna. Nu är jag inte 12 men hade jag vart det så hade jag antagligen varit några år äldre än dig lik förbannat.

Mäklaren// Jag har inte missat någon match än så vad fan gnäller du om? Såga någon spelare istället det brukar du gilla att göra. Det är betydligt värre än om man hoppar en av Globen matcherna när det är match där två dagar i rad.

jensa85// Du vet bäst som vanligt.
Senast redigerad av Caveman den 2010-03-30 12:36:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Caveman »

sthlm1891 skrev:Varför ska folk alltid börja dra upp saker som "jag går på fler matcher än du" "jag är större Djurgårdare" osv känns bara ur löjligt.
Kanske för att en del ska förstå att dom är helt ute och cyklar, när dom hugger på folk som gått på DIF Hockey i många herrans år. Visst kan det låta löjligt, men ibland är det enda sättet att få folk att förstå.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Mäklaren »

Får jag fråga dig då, Cavemannen, hur mycket påverkar det spelarna att en supporter någon gång ibland är kritisk till dem på ett internetforum?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av season »

Snazzi skrev:
season skrev:
4sure skrev: Det är ju pinsamt att inte veta det fall man står och klankar ner på DFG och inte har nån susning om djurgårdsfamiljen ! Ta reda på fakta innan du ens säger något!
Riktat mot season.
Jag vet i alla fall hur man citerar ordentligt ;)

Och jag är fullt medveten om vem Fonz är, gjorde bara inte kopplingen till "Martin". Strålande jobb för övrigt, all cred till honom!
Måste bara fråga, eftersom trådens topic ändå brutits för länge sen.

Season, är "JK Södermalm" banderollen din/er? Användes senast på Globen.
Nej det är den inte. Fast det är skönt att veta att det finns fler rättänkande på Söder och som visar upp det på matcher. Banderollen borde vara större!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Får jag fråga dig då, Cavemannen, hur mycket påverkar det spelarna att en supporter någon gång ibland är kritisk till dem på ett internetforum?
Det får du fråga spelarna.....

För inte påverkar det dom om jag skänker bort en biljett (Aktiv Sittplats) till en DIF:are till Semifinal-5. Nu har jag biljetter till Semi 2 & 4, med andra ord så kommer jag att gå på Globen ytterligare en gång.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm1891 »

Caveman skrev:
sthlm1891 skrev:Varför ska folk alltid börja dra upp saker som "jag går på fler matcher än du" "jag är större Djurgårdare" osv känns bara ur löjligt.
Kanske för att en del ska förstå att dom är helt ute och cyklar, när dom hugger på folk som gått på DIF Hockey i många herrans år. Visst kan det låta löjligt, men ibland är det enda sättet att få folk att förstå.
Men om nu själv vet att du är så mycket större Djurgårdare och går på fler matcher varför bry sig?
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av jensa85 »

Caveman skrev:
sthlm1891 skrev:Varför ska folk alltid börja dra upp saker som "jag går på fler matcher än du" "jag är större Djurgårdare" osv känns bara ur löjligt.
Kanske för att en del ska förstå att dom är helt ute och cyklar, när dom hugger på folk som gått på DIF Hockey i många herrans år. Visst kan det låta löjligt, men ibland är det enda sättet att få folk att förstå.
En medborgare har skött sig exemplariskt under sina första 25 år i livet. Inte en enda prick i något register eller liknande. På sitt 26:e år mördar han 14 hemlösa med en skruvmejsel.
Frågan är då. Är han inte straffbar då bara för att han aldrig gjort fel innan?

Om du är med på min lite långsökta liknelse? 8)
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Blå Helgonet »

jensa85 skrev:
Caveman skrev:
sthlm1891 skrev:Varför ska folk alltid börja dra upp saker som "jag går på fler matcher än du" "jag är större Djurgårdare" osv känns bara ur löjligt.
Kanske för att en del ska förstå att dom är helt ute och cyklar, när dom hugger på folk som gått på DIF Hockey i många herrans år. Visst kan det låta löjligt, men ibland är det enda sättet att få folk att förstå.
En medborgare har skött sig exemplariskt under sina första 25 år i livet. Inte en enda prick i något register eller liknande. På sitt 26:e år mördar han 14 hemlösa med en skruvmejsel.
Frågan är då. Är han inte straffbar då bara för att han aldrig gjort fel innan?

Om du är med på min lite långsökta liknelse? 8)
I hjärtats mörka flod finner vi lite koagulerbar Dostojevskij, drar paralleller till Raskolnikov som led av av megalomani, kanske?
Som sagt, vi är ju trots allt på långsökt. :shock:

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Caveman »

sthlm1891 skrev:
Caveman skrev:
sthlm1891 skrev:Varför ska folk alltid börja dra upp saker som "jag går på fler matcher än du" "jag är större Djurgårdare" osv känns bara ur löjligt.
Kanske för att en del ska förstå att dom är helt ute och cyklar, när dom hugger på folk som gått på DIF Hockey i många herrans år. Visst kan det låta löjligt, men ibland är det enda sättet att få folk att förstå.
Men om nu själv vet att du är så mycket större Djurgårdare och går på fler matcher varför bry sig?
Visst, jag är stor... Men att jag skulle vara "större" Djurgårdare har jag aldrig sagt. Det jag har sagt är att jag följt DIF Hockey i herrans massa år. Därför tycker jag att vissa är ute och cyklar när dom kritiserar folk som givit så mycket för DIF genom alla år.
Senast redigerad av Caveman den 2010-03-30 18:29:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Caveman »

jensa85 skrev:
Caveman skrev:
sthlm1891 skrev:Varför ska folk alltid börja dra upp saker som "jag går på fler matcher än du" "jag är större Djurgårdare" osv känns bara ur löjligt.
Kanske för att en del ska förstå att dom är helt ute och cyklar, när dom hugger på folk som gått på DIF Hockey i många herrans år. Visst kan det låta löjligt, men ibland är det enda sättet att få folk att förstå.
En medborgare har skött sig exemplariskt under sina första 25 år i livet. Inte en enda prick i något register eller liknande. På sitt 26:e år mördar han 14 hemlösa med en skruvmejsel.
Frågan är då. Är han inte straffbar då bara för att han aldrig gjort fel innan?

Om du är med på min lite långsökta liknelse? 8)
Nä, det där är så dumt skrivet, men eftersom det är du som skrivit det så måste den långsökta liknelsen vara korrekt.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm_dif »

Släpp den här diskussionen, den leder ingenvart.
Om enskilda individer vill vara bittra och sitta och sura över att dom inte får se hockey på Hovet så får det stå för dom.
Det är bättre att andra personer som uppskattar det DIF Hockey gör får dessa biljetterna istället, så det är väl bara onödigt att ens försöka uppmana de som inte uppskattar en semifinal i Globen att gå överhuvudtaget.

Vi andra går i vanlig ordning och ger DIF en hjälpande hand på vägen mot nya framgångar.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar