K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
AnteKr
Inlägg: 77
Blev medlem: 2009-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av AnteKr »

Wire skrev:Bedrövligt att man inte fick byta mellan nedre och övre etaget. Hamnade i nedre, medan mina polare fick övre.
Kom in på globen c:a kl 18.00, vi var 2 stycken, först gick vi in och kolla läget på B sen gick vi ner på A och bestämmde oss för att stå där, (vi hade båda biljetter till A) så vid den tidpunkten gick det bra att gå in var man ville..
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm_dif »

DIFMOTRUBBET skrev:OT: Fabriken får gärna nästa match gå under period pausen i läktaren och skramla pengar alternativt stå vid kioskerna, helst inte gå mitt framför näsan på än när DIF har boxplay. Annars bra TIFO.
Eller så lägger dom ner det där tramset.
Allt som samlas in under hockeymatcherna går till nya och dyra fotbollsitfon. Det enda DIFHockey får är gamla fotbollstifon samt använda Fabrikens flaggor som dom köpt in för att ha nya flaggor när fotbollen börjar.
Det bästa vore om det fanns en tifogrupp som inriktade sig på vår hockeysektion. Då hade jag skänkt pengar under varje match, men så länge som alla pengarna går till skräptifon mot aik/bp så får dom inte ett öre av mig.

Fabriken var bra för några år sedan, men idag är dom bara pinsamt dåliga samt skrattretande dåligt organiserade.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Ragge1 »

Så jävla onödigt att sitta och hata på Fabriken. Det är inte som att du behöver ge bort några mynt och sen sitter du och klagar på allokeringen mellan fotbollen och hockeyn. För det första har vi haft en hel del tifon under denna säsong, som dessutom varit jävligt feta. Sen går det ju inte att använda någon form utav pyro eller rök som kan förgylla det hela som på fotbollen.

Dina jävla påståenden har ingen som helst grund. Sen kan man inte komma ifrån att det viktigaste tifot är i matcherna mot gnaget. Håller du inte med om det skulle jag vilja ifrågasätta din lojalitet till DIF-skölden då du bara verkar bry dig om hockeyn i sig.

Och sen allt det här jävla tjafset om hockeyn vs. fotbollen.. VARFÖR? Det är väl DIF vi supportrar, det är väl ingen jävla tävling mellan sporterna. Jag sjunger med glädje att Fernholm är en hora under en fotbollsmatch. Och OM jag hade stått för att Touma är en hora hade jag sjungit det igår också. Om saker rör DIF ska väl det få komma ut under en DIF-match oavsett vilken sektion det är vi snackar om. När SvFF gav oss publikförbudet mot Helsingborg hade mycket väl ramsan om dem som fotbollsmördare kunnat dykt upp på Hovet eftersom det beror oss - DIF. Lika mycket som att det berör människor att Touma är tillbaka i DIF måste det väl få komma ut under en match?
Bäst i stan!
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av BIBO »

Ragge1 skrev:
Och sen allt det här jävla tjafset om hockeyn vs. fotbollen.. VARFÖR? Det är väl DIF vi supportrar, det är väl ingen jävla tävling mellan sporterna. Jag sjunger med glädje att Fernholm är en hora under en fotbollsmatch. Och OM jag hade stått för att Touma är en hora hade jag sjungit det igår också. Om saker rör DIF ska väl det få komma ut under en DIF-match oavsett vilken sektion det är vi snackar om. När SvFF gav oss publikförbudet mot Helsingborg hade mycket väl ramsan om dem som fotbollsmördare kunnat dykt upp på Hovet eftersom det beror oss - DIF. Lika mycket som att det berör människor att Touma är tillbaka i DIF måste det väl få komma ut under en match?

Före jag läste ditt inlägg stod jag helt för att fotbollsramsor ska sjungas på fotbollen men nu vet jag inte.. Angående Touma, fernholm och SvFF kan jag hålla med men fortfarande ska det inte sjungas typ "vi är från Stockholms stadion" under en hockeymatch...
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Ragge1 skrev:Så jävla onödigt att sitta och hata på Fabriken. Det är inte som att du behöver ge bort några mynt och sen sitter du och klagar på allokeringen mellan fotbollen och hockeyn. För det första har vi haft en hel del tifon under denna säsong, som dessutom varit jävligt feta. Sen går det ju inte att använda någon form utav pyro eller rök som kan förgylla det hela som på fotbollen.

Dina jävla påståenden har ingen som helst grund. Sen kan man inte komma ifrån att det viktigaste tifot är i matcherna mot gnaget. Håller du inte med om det skulle jag vilja ifrågasätta din lojalitet till DIF-skölden då du bara verkar bry dig om hockeyn i sig.

Och sen allt det här jävla tjafset om hockeyn vs. fotbollen.. VARFÖR? Det är väl DIF vi supportrar, det är väl ingen jävla tävling mellan sporterna. Jag sjunger med glädje att Fernholm är en hora under en fotbollsmatch. Och OM jag hade stått för att Touma är en hora hade jag sjungit det igår också. Om saker rör DIF ska väl det få komma ut under en DIF-match oavsett vilken sektion det är vi snackar om. När SvFF gav oss publikförbudet mot Helsingborg hade mycket väl ramsan om dem som fotbollsmördare kunnat dykt upp på Hovet eftersom det beror oss - DIF. Lika mycket som att det berör människor att Touma är tillbaka i DIF måste det väl få komma ut under en match?
Klart ni ska skramla in pengar. Vill man inte skänka, behöver man inte skänka men jag fick aldrig din åsikt om att gå under andra perioden och skramla...(antar att du är med i Fabriken)
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Ragge1 »

BIBO skrev: Före jag läste ditt inlägg stod jag helt för att fotbollsramsor ska sjungas på fotbollen men nu vet jag inte.. Angående Touma, fernholm och SvFF kan jag hålla med men fortfarande ska det inte sjungas typ "vi är från Stockholms stadion" under en hockeymatch...

Jag håller med om att vissa ramsor inte görs lika bra på Hovet som på Stadion och tvärtom. Detsamma tycker jag inte det ser cleant ut med en matchtröja i fotboll på Hovet och jag själv skulle aldrig ha det. Men rent principiellt tycker jag inte det spelar någon roll, det är ändå ganska kul när andra lags supportrar kallar oss hockeysupportrar, och andra för fotbollssupportrar eftersom de ser hockeytröjor på fotbollsmatcher och fotbollströjor på hockeymatcher. Det dem inte förstår är att vi stödjer DIF och vår sköld. Det spelar ingen roll vilken sport det handlar om!

Men sådana statements som det om Touma, Fernholm eller SvFF som berör Djurgårdare tycker jag har sin plats på en match med DIF oavsett sport.
Bäst i stan!
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Ragge1 »

DIFMOTRUBBET skrev:
Klart ni ska skramla in pengar. Vill man inte skänka, behöver man inte skänka men jag fick aldrig din åsikt om att gå under andra perioden och skramla...(antar att du är med i Fabriken)
Jag är inte med i Fabriken men var kanske lite otydlig i att mitt svar ovan främst var till "sthlm_dif". Att gå och samla in pengar under pågående match är väl inte särskilt optimalt kanske, varken för någon av parterna.
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Ragge1 skrev:
DIFMOTRUBBET skrev:
Klart ni ska skramla in pengar. Vill man inte skänka, behöver man inte skänka men jag fick aldrig din åsikt om att gå under andra perioden och skramla...(antar att du är med i Fabriken)
Jag är inte med i Fabriken men var kanske lite otydlig i att mitt svar ovan främst var till "sthlm_dif". Att gå och samla in pengar under pågående match är väl inte särskilt optimalt kanske, varken för någon av parterna.
Ditt svar var inte otydligt men jag trodde du var representativ från fabriken eftersom du skrev att vi gjort flera stora tifon eller vad du nu sa. Och jag riktade mitt inlägg mot fabriken och därför sökte jag svar från dig :)
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm_dif »

Ragge1 skrev:Så jävla onödigt att sitta och hata på Fabriken. Det är inte som att du behöver ge bort några mynt och sen sitter du och klagar på allokeringen mellan fotbollen och hockeyn. För det första har vi haft en hel del tifon under denna säsong, som dessutom varit jävligt feta. Sen går det ju inte att använda någon form utav pyro eller rök som kan förgylla det hela som på fotbollen.
Snälla du, försvara gärna Fabriken, men gör det då utan att skämma ut dig. Feta tifon? Vadå, vilket tifo är det jag har missat?
Det under storsatsningen var bra, men så jävla märkvärdigt var det inte. Kostade inte heller i närheten av vad Fabriken får ihop under våra hockeymatcher, så det är bara ett tragiskt påstående från din sida.
Samtliga flaggor är inköpta för fotbollsäsongen, och när man såg att OH-tifo var på gång igår så tänkte man ÄNTLIGEN så lägger dom ner lite tid på hockeyn, men ack så fel man hade. Det var ju det där gamla skräp OH tifot som nu använts under sjuttioelva fotbollstifon, senast under det brutalt misslyckade tifot mot Bajen ifjol.
Ragge1 skrev:Dina jävla påståenden har ingen som helst grund. Sen kan man inte komma ifrån att det viktigaste tifot är i matcherna mot gnaget. Håller du inte med om det skulle jag vilja ifrågasätta din lojalitet till DIF-skölden då du bara verkar bry dig om hockeyn i sig.
Visst ska aik derbyna prioriteras, dock endast om man har en tifogrupp som inte är helt jävla inkompetent. Jag skämdes ett bra jävla tag efter tifot mot aik ifjol, speciellt eftersom aik kom med ett av det snyggaste tifot i svensk historia. Det var så jävla pinsamt så att jag inte finner ord. Om vi fyller södra ska självklart ett maffigt tifo vara på plats, men när 2/3 av södra är fyllt så ser jag ingen mening med tifon. Den enda tifosorten som passar i sådana lägen än kaostifon, men det verkar Fabriken ha svårt att förstå.
Ragge1 skrev:Och sen allt det här jävla tjafset om hockeyn vs. fotbollen.. VARFÖR? Det är väl DIF vi supportrar, det är väl ingen jävla tävling mellan sporterna. Jag sjunger med glädje att Fernholm är en hora under en fotbollsmatch. Och OM jag hade stått för att Touma är en hora hade jag sjungit det igår också. Om saker rör DIF ska väl det få komma ut under en DIF-match oavsett vilken sektion det är vi snackar om. När SvFF gav oss publikförbudet mot Helsingborg hade mycket väl ramsan om dem som fotbollsmördare kunnat dykt upp på Hovet eftersom det beror oss - DIF. Lika mycket som att det berör människor att Touma är tillbaka i DIF måste det väl få komma ut under en match?
För att jag brinner för Djurgården Hockey, och jag vill att folk som organiserar allt ska ta föreningen på allvar, istället för att alltid, oavsett hur det än går prioritera fotbollen före hockeyn som Fabriken och Järnkaminerna gör varje jävla år.
Det är ju ganska komiskt att du anser att man ska kunna sjunga att Sharbel Touma är en hora när DIF kämpar för en semifinalplats. Vi är där för att stötta vårt lag, inte för att hata Sharbel Touma. Jag tror inte att våra spelare höjer sig om det ekar att Sharbel Touma är en hora.
Skulle ju ha varit väldigt kul och passande om "Daniel Fernholm, en hora, en hora" ekade över Stadion i den 63 minuten under DIF - Assyriska.

Fotboll är Sveriges största sport, och därutav så intresserar det flest personer. Men faktum är att det finns personer som inte är så intresserade av att betala 200kr för att se ett lag spela korpenfotboll på en åker, som till exempel jag personligen. Jag älskar DIF, och ser gärna DIFs fotbollsmatcher på tv eller på plats under derbyna, men i övrigt så är jag inte intresserad just pga att fotbollen som spelas är så värdelös. Fotboll är egentligen min favoritsport, men att betala 200kr för att inte få någon underhållning i gengäld känns inte väldigt lockande ur mitt perspektiv, men alla tycker vi olika.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Snazzi »

Tycker Sthlm_DIF har rätt i det han säger. Det är verkligen inte passande att dra igång "Sharbel Touma - en hora, en hora" när DIF för första gången på flera år har en avgörande match om semifinalspel på hemmaplan.
Jag kan dock erkänna att jag sjöng med lite smått i den ramsan, vilket jag nu i efterhand kanske tycker är fel. Men står Fonz+Några grabbar på räcket och drar igång den så blir det ju nästan automatiskt att man sjunger med, eftersom jag inte gillar Skabbe. Ber om ursäkt för det, jag gör inte om det.

Hur som helst, lämna fotbollens hatramsor åt fotbollen och hockeyns hatramsor åt hockeyn. Där behöver man inte blanda. Det finns trots allt folk som bara gillar hockey, eller bara gillar fotboll. Det får man också lov att respektera "Ragge".
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Doyle »

Håller med i mycket det du skriver sthlm_dif. Var själv en hängiven fotbollssupporter och glades åt både hockeyn och fotbollens framgångar. De senate åren har dock fotbollen blivit omsprungen rejält av hockeyn som fått ett rejält fäste.

Tycker DIF förlorat både själ och hjärta i fotbollen. Finns liksom ingen sthlmsanknytning på laget längre. Finnar, brassar slovener, juggar o allt möjligt gör iaf att jag tappat intresset.

Hockeyn har däremot gjort en bra anlays av vad som skulle göras. Värvningen av Hardy och juniorsatsningarna har verkligen gjort att laget nu sprudlar av entusisasm. Hör överallt folk prata hockey och DIF. Snacka om att DIF:s hockeyframgångar kommer att locka sponsorer och hobbysupportrar som ser fulla Globar och Hov som glöder med en stämning som inte går att berätta om utan måste upplevas live.

Hoppas fotbollen får energi av hockeyns framgångar och kan börja kampen att kliva upp som ett fruktat team att möta med tiden.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Håller med i mycket det du skriver sthlm_dif. Var själv en hängiven fotbollssupporter och glades åt både hockeyn och fotbollens framgångar. De senate åren har dock fotbollen blivit omsprungen rejält av hockeyn som fått ett rejält fäste.

Tycker DIF förlorat både själ och hjärta i fotbollen. Finns liksom ingen sthlmsanknytning på laget längre. Finnar, brassar slovener, juggar o allt möjligt gör iaf att jag tappat intresset.

Hockeyn har däremot gjort en bra anlays av vad som skulle göras. Värvningen av Hardy och juniorsatsningarna har verkligen gjort att laget nu sprudlar av entusisasm. Hör överallt folk prata hockey och DIF. Snacka om att DIF:s hockeyframgångar kommer att locka sponsorer och hobbysupportrar som ser fulla Globar och Hov som glöder med en stämning som inte går att berätta om utan måste upplevas live.

Hoppas fotbollen får energi av hockeyns framgångar och kan börja kampen att kliva upp som ett fruktat team att möta med tiden.
Tro mig, det är fler än du som tappat intresset...

DIF Fotboll har stora problem med sin identitet, Hockeylaget har slitit hund i 4 mörka år & byggt från grunden & nu får man retroaktiv utdelning denna säsong.
Så jävla rättvist.

JAg är nog så långt ifrån rasist man kan komma, men nog fan blir man stolt när man läser igenom DIF:s forwardsuppsättning (framför allt nu när Ziggy varit borta från spel).
Bara Svenska flaggor!
Det är banne mig unikt idag för Svensk Lagidrott på elitnivå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
Doyle skrev:Håller med i mycket det du skriver sthlm_dif. Var själv en hängiven fotbollssupporter och glades åt både hockeyn och fotbollens framgångar. De senate åren har dock fotbollen blivit omsprungen rejält av hockeyn som fått ett rejält fäste.

Tycker DIF förlorat både själ och hjärta i fotbollen. Finns liksom ingen sthlmsanknytning på laget längre. Finnar, brassar slovener, juggar o allt möjligt gör iaf att jag tappat intresset.

Hockeyn har däremot gjort en bra anlays av vad som skulle göras. Värvningen av Hardy och juniorsatsningarna har verkligen gjort att laget nu sprudlar av entusisasm. Hör överallt folk prata hockey och DIF. Snacka om att DIF:s hockeyframgångar kommer att locka sponsorer och hobbysupportrar som ser fulla Globar och Hov som glöder med en stämning som inte går att berätta om utan måste upplevas live.

Hoppas fotbollen får energi av hockeyns framgångar och kan börja kampen att kliva upp som ett fruktat team att möta med tiden.
Tro mig, det är fler än du som tappat intresset...

DIF Fotboll har stora problem med sin identitet, Hockeylaget har slitit hund i 4 mörka år & byggt från grunden & nu får man retroaktiv utdelning denna säsong.
Så jävla rättvist.

JAg är nog så långt ifrån rasist man kan komma, men nog fan blir man stolt när man läser igenom DIF:s forwardsuppsättning (framför allt nu när Ziggy varit borta från spel).
Bara Svenska flaggor!
Det är banne mig unikt idag för Svensk Lagidrott på elitnivå
Jag tappar inte intresset för varken hockeyn eller fotbollen. Framför allt inte för att det börjar gå dåligt eller för att de har utländska spelare. De kanske inte är lika roligt, men intresset och supporterskapet försvinner inte för det.
Expert.
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Ragge1 »

sthlm_dif skrev:Snälla du, försvara gärna Fabriken, men gör det då utan att skämma ut dig. Feta tifon? Vadå, vilket tifo är det jag har missat?
Det under storsatsningen var bra, men så jävla märkvärdigt var det inte. Kostade inte heller i närheten av vad Fabriken får ihop under våra hockeymatcher, så det är bara ett tragiskt påstående från din sida.

Samtliga flaggor är inköpta för fotbollsäsongen, och när man såg att OH-tifo var på gång igår så tänkte man ÄNTLIGEN så lägger dom ner lite tid på hockeyn, men ack så fel man hade. Det var ju det där gamla skräp OH tifot som nu använts under sjuttioelva fotbollstifon, senast under det brutalt misslyckade tifot mot Bajen ifjol.

Visst ska aik derbyna prioriteras, dock endast om man har en tifogrupp som inte är helt jävla inkompetent. Jag skämdes ett bra jävla tag efter tifot mot aik ifjol, speciellt eftersom aik kom med ett av det snyggaste tifot i svensk historia. Det var så jävla pinsamt så att jag inte finner ord. Om vi fyller södra ska självklart ett maffigt tifo vara på plats, men när 2/3 av södra är fyllt så ser jag ingen mening med tifon. Den enda tifosorten som passar i sådana lägen än kaostifon, men det verkar Fabriken ha svårt att förstå.
Jag tycker vi haft tifon i hockeyn, mindre som större, på väldigt många matcher. Det beror väl på att förutsättningarna att anordna ett tifo på Hovet är sämre än på exempelvis Stadion. Jävligt mörkt är det inne på Hovet också. Men jag fattar inte vad du bygger på att vi har så jävla många tifon under fotbollen. Känns som du är jävligt onyanserad i ditt sett att se det hela då du bara framhäver hockeyn. Många tifon i fotbollen har varit smågrejer, mest finansierat med gamla grejer, liksom under hockeyn där vi haft väldigt mycket småtifon (Men det lilla visar uppskattning hos spelarna, märk exempelvis det lilla Ölvestad-tifot när han gjorde rekordet som var väldigt uppskattat från hans sida). Och hur de skulle veta att bara 2/3 skulle dyka upp på södra förstår jag inte när de flesta vårderbyn alltid är välbesökta (utom nu när publiksiffrorna börjat dala). Att du skäms är du väl inte ensam om, men i ärlighetens namn är antalet misslyckade tifon på Södra svårräknade och det händer så småningom, minns till exempel råttornas tifo med buren 2008 som blev totalt misslyckat det med.


Att JK prioriterar fotbollen framför hockeyn är också ett väldigt skumt påstående, speciellt med tanke på allt arbete de lagt ner på att få tillbaka publiken och fortfarande gör för att behålla den. Det var ju till och med så att Öhrman sa att vi inte får glömma bort fotbollen nu bara för att de går så bra i hockeyn.

Så du är en sån där medgångare? Gick du på fotboll under 2000-talet när det spelades fotboll på internationell nivå (kanske aningen överdrivet) i Stockholm och sket i den gryymt dåliga hockey som spelades på hockeyn under mitten av 2000-talet i Globen? För enligt din åsikt borde man inte betala 200 kronor för att se på dålig hockey i Globen...

För min del gick jag inte dit främst på grund utav att DIF knappt var DIF, det spelades konstig musik ur jumbotronen och kortsidorna var fyllda med något företag i oranga tröjor...
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Tengil »

Jag hade velat ha ett blowjob-tifo (ang #7) första hemmamatchen.... Gratis hade det varit också....
Skriv svar