K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Ragge1 »

Jaja, den där tifo-diskussionen blir bara onödig men jag tycker det känns ganska onödigt att sitta och klaga på personer som iaf försöker göra något bra på våra läktare. Har man något att tillföra kanske man kan framföra det istället. Under slutspelet har det dykt upp mängder utav nya tvåpinnare och hängflaggor som äntligen inte bara grupperingar gjort. Det färgar läktaren galet snyggt!
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av DIFference »

Daniel942 skrev: Nix, det är som lotteri :P
Det är inte så att nu när jag köpt 4 st Aktiv sittplats-biljetter och ska hämta dem innan matchen så får jag välja platser på ett ungefär bland de biljetterna som de har kvar då? Kanske inte finns tid till det eftersom man bara får hämta ut dem samma dag som matchen spelas...

Men sitta tillsammans alla fyra, det måste man väl ändå få?
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm_dif »

Ragge1 skrev:Jag tycker vi haft tifon i hockeyn, mindre som större, på väldigt många matcher. Det beror väl på att förutsättningarna att anordna ett tifo på Hovet är sämre än på exempelvis Stadion. Jävligt mörkt är det inne på Hovet också. Men jag fattar inte vad du bygger på att vi har så jävla många tifon under fotbollen. Känns som du är jävligt onyanserad i ditt sett att se det hela då du bara framhäver hockeyn. Många tifon i fotbollen har varit smågrejer, mest finansierat med gamla grejer, liksom under hockeyn där vi haft väldigt mycket småtifon (Men det lilla visar uppskattning hos spelarna, märk exempelvis det lilla Ölvestad-tifot när han gjorde rekordet som var väldigt uppskattat från hans sida). Och hur de skulle veta att bara 2/3 skulle dyka upp på södra förstår jag inte när de flesta vårderbyn alltid är välbesökta (utom nu när publiksiffrorna börjat dala). Att du skäms är du väl inte ensam om, men i ärlighetens namn är antalet misslyckade tifon på Södra svårräknade och det händer så småningom, minns till exempel råttornas tifo med buren 2008 som blev totalt misslyckat det med.
Jag har varit på samtliga matcher i år förutom mot Skellefteå, så jag vet vilka tifon vi har haft.
1. Modo i premiären.
2. Storsatsningen.
3. Ölvestad-tifot.
4. Gårdagenstifo.
(Jag räknar inte med flaggitfon)

Modo-tifot i premiären var helt ok. Tifot mot Färjestad var G+/VG-, Ölvestad tifot var ok, och gårdagens tifo såg rätt snyggt ut, men eftersom det använts 100 gånger innan så blir det G- på den.
Tifon på Hovet och Globen har minst lika bra förutsättningar som på Stadion, om inte bättre. Visst, bengaler och dylikt kan ej användas, men bengaler förstör ändå bara tifon såvida dom inte används under kaostifon.

Att vi inte fyller Södra är att räkna med, då vi inte gjort det på ett bra jävla tag. Ligger vi bra till så är södra fullt, annars är det 2/3 som är fullt ungefär.
För övrigt så har vi inte haft ett lyckat derbytifo på ett tag nu. 2 år i rad med misslyckade tifon, det är inte ok.


Ragge1 skrev:Att JK prioriterar fotbollen framför hockeyn är också ett väldigt skumt påstående, speciellt med tanke på allt arbete de lagt ner på att få tillbaka publiken och fortfarande gör för att behålla den. Det var ju till och med så att Öhrman sa att vi inte får glömma bort fotbollen nu bara för att de går så bra i hockeyn.

Så du är en sån där medgångare? Gick du på fotboll under 2000-talet när det spelades fotboll på internationell nivå (kanske aningen överdrivet) i Stockholm och sket i den gryymt dåliga hockey som spelades på hockeyn under mitten av 2000-talet i Globen? För enligt din åsikt borde man inte betala 200 kronor för att se på dålig hockey i Globen...

För min del gick jag inte dit främst på grund utav att DIF knappt var DIF, det spelades konstig musik ur jumbotronen och kortsidorna var fyllda med något företag i oranga tröjor...
Du får du tycka vad du vill, men om du blundar för att JK prioriterar fotbollen så får det stå för dig, för att hockeyn är alltid nr 2.
Om hockeyn hade haft vår fotbollsstyrelse så hade Hovet gapat tomt i år. Så fort hockeyn gör något som herr Öhrman ogillar så sätter han igång med att grina i media, men fotbollsstyrelsen kan pissa på alla fans, göra idiotvärvningar samt skämma ut sig utan att JK vidtar några åtgärder. Hockeysektion lever idag tack vare att dom har arbetat så pass bra, hade dom misskött sig som vår fotbollsstyrelse så hade vi nog varit i konkurs så här pass, eller i bästa fall i allsvenskan.

Sedan så gillar jag att du anklagar mig för att vara en medgångare. Förra säsongen hade jag inte säsongskort i klacken i hockeyn, men trots att vi låg i botten med SSK hela säsongen så gick jag på 19 av 25 matcher (120kr st/biljett, samt köpte 2 långesidebiljetter och gick och ställde mig i klacken). Hur många matcher var du själv på om jag får fråga?
Jag var intresserad av fotbollssektionen i tidig ålder, men jag har aldrig gått på mer än 3-4 matcher/säsong. Så nej, jag är inte en medgångare. Har aldrig varit, och kommer nog heller aldrig att vara jätteintresserad av DIF Fotboll.
När vi var som sämst i hockeyn var det fortfarande sevärt. Ligan var den näst bästa i världen efter NHL på den tiden. Allsvenskan är idag rankad som en av de sämsta europeiska ligorna, och därutav så är den ointressant. Så när vi var som sämst var hockeyn sevärd, helt klart. Spelet låg på en internationell nivå, jämfört med dagens Djurgården i fotbollen som knappt håller för en av europas och världens sämsta fotbollsligor.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Ragge1 »

Hockeystyrelsen har gjort ett utmärkt arbete, men glöm inte hur det var en gång i tiden. Utan JK:s påtryckningar hade vi fortfarande spelat i Globen inför 4000 pers och antagligen inte spelat i ES längre.

Att anklaga dig som medgångare var inte så snyggt kanske. Men att inte gå på fotboll på grund utav dålig kvalité är inte min melodi i alla fall, även om det kan vara mindre kul. Jag vill dock minnas att hockeyn var under all kritik under mitten av 2000-talet oavsett hur ligan stod sig var det inget vidare i Globen.

Jag hoppade på resan JK påbörjade 2006-2007 och har haft säsongskort i klacken sen dess. Det har varit jävligt intressant att se hur det har utvecklat sig sen DIFhockey började förstå vad vi fans vill ha. Och att JK uttalar sig negativt när något mindre bra inom föreningen inträffar är bara bra och jag kan i viss mån hålla med om vad du säger men tycker ändå fotbollen har fått höra mycket skit från oss supportrar också eftersom misskötseln av klubben känts ganska stor de senaste åren. Men när JK går in och fixar de nya direktiven från hockeyligan (om powerbreaks) på ett sätt så att hela grejen nästan blir mer positiv än negativ är sjukt grymt, utan dessa påtryckningar hade vi haft nån form utav rocksolo mitt under matcherna a la Läkerol Arena...
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm_dif »

Ragge1 skrev:Men när JK går in och fixar de nya direktiven från hockeyligan (om powerbreaks) på ett sätt så att hela grejen nästan blir mer positiv än negativ är sjukt grymt, utan dessa påtryckningar hade vi haft nån form utav rocksolo mitt under matcherna a la Läkerol Arena...
Det är riktigt bra gjort av JK, blir något kul av det hela.
Jag måste ändå medge att jag är nöjd med allt som JK gör, även om det känns lite bittert att fotbollen alltid är nr 1. Men skillnaderna mellan sporterna (enligt JKs intresse) minskar för varje säsong, och det är väldigt positivt. Om utvecklingen fortsätter i samma riktning så kommer det förhoppningsvis att bli en sjuk inramning under varje match i grundserien. Årets framgångar bör leda till fler sålda säsongkort. 980 st sålda den här säsongen, vågar man hoppas på 1500 nästa säsong? Det vore sjukt nice om så blev fallet.
Ragge1 skrev:Och att JK uttalar sig negativt när något mindre bra inom föreningen inträffar är bara bra...
Självklart, det håller jag med dig om.
Men det jag syftade på var att JK (i synnerhet Öhrman) uttalar sig om vad han personligen anser. T.ex. de röda tröjorna, Öhrman var snabbt ute i media och kritiserade det trots att det visade sig bli en enorm succe. Även till viss del när han kritiserade valet av Globen, men det har ju sin bakgrund, så det kan man väl förstå även om jag personligen inte håller med honom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av Tessan »

Ok nu är det bevisat. Vi kan skapa tryck även i Globen - i alla fall vid fullsatt! men åhh vad jag längtar tillbaka till Hovet!
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av dif rules »

sthlm_dif skrev:
Ragge1 skrev:Så jävla onödigt att sitta och hata på Fabriken. Det är inte som att du behöver ge bort några mynt och sen sitter du och klagar på allokeringen mellan fotbollen och hockeyn. För det första har vi haft en hel del tifon under denna säsong, som dessutom varit jävligt feta. Sen går det ju inte att använda någon form utav pyro eller rök som kan förgylla det hela som på fotbollen.
Snälla du, försvara gärna Fabriken, men gör det då utan att skämma ut dig. Feta tifon? Vadå, vilket tifo är det jag har missat?
Det under storsatsningen var bra, men så jävla märkvärdigt var det inte. Kostade inte heller i närheten av vad Fabriken får ihop under våra hockeymatcher, så det är bara ett tragiskt påstående från din sida.
Samtliga flaggor är inköpta för fotbollsäsongen, och när man såg att OH-tifo var på gång igår så tänkte man ÄNTLIGEN så lägger dom ner lite tid på hockeyn, men ack så fel man hade. Det var ju det där gamla skräp OH tifot som nu använts under sjuttioelva fotbollstifon, senast under det brutalt misslyckade tifot mot Bajen ifjol.
Ragge1 skrev:Dina jävla påståenden har ingen som helst grund. Sen kan man inte komma ifrån att det viktigaste tifot är i matcherna mot gnaget. Håller du inte med om det skulle jag vilja ifrågasätta din lojalitet till DIF-skölden då du bara verkar bry dig om hockeyn i sig.
Visst ska aik derbyna prioriteras, dock endast om man har en tifogrupp som inte är helt jävla inkompetent. Jag skämdes ett bra jävla tag efter tifot mot aik ifjol, speciellt eftersom aik kom med ett av det snyggaste tifot i svensk historia. Det var så jävla pinsamt så att jag inte finner ord. Om vi fyller södra ska självklart ett maffigt tifo vara på plats, men när 2/3 av södra är fyllt så ser jag ingen mening med tifon. Den enda tifosorten som passar i sådana lägen än kaostifon, men det verkar Fabriken ha svårt att förstå.
Ragge1 skrev:Och sen allt det här jävla tjafset om hockeyn vs. fotbollen.. VARFÖR? Det är väl DIF vi supportrar, det är väl ingen jävla tävling mellan sporterna. Jag sjunger med glädje att Fernholm är en hora under en fotbollsmatch. Och OM jag hade stått för att Touma är en hora hade jag sjungit det igår också. Om saker rör DIF ska väl det få komma ut under en DIF-match oavsett vilken sektion det är vi snackar om. När SvFF gav oss publikförbudet mot Helsingborg hade mycket väl ramsan om dem som fotbollsmördare kunnat dykt upp på Hovet eftersom det beror oss - DIF. Lika mycket som att det berör människor att Touma är tillbaka i DIF måste det väl få komma ut under en match?
För att jag brinner för Djurgården Hockey, och jag vill att folk som organiserar allt ska ta föreningen på allvar, istället för att alltid, oavsett hur det än går prioritera fotbollen före hockeyn som Fabriken och Järnkaminerna gör varje jävla år.
Det är ju ganska komiskt att du anser att man ska kunna sjunga att Sharbel Touma är en hora när DIF kämpar för en semifinalplats. Vi är där för att stötta vårt lag, inte för att hata Sharbel Touma. Jag tror inte att våra spelare höjer sig om det ekar att Sharbel Touma är en hora.
Skulle ju ha varit väldigt kul och passande om "Daniel Fernholm, en hora, en hora" ekade över Stadion i den 63 minuten under DIF - Assyriska.

Fotboll är Sveriges största sport, och därutav så intresserar det flest personer. Men faktum är att det finns personer som inte är så intresserade av att betala 200kr för att se ett lag spela korpenfotboll på en åker, som till exempel jag personligen. Jag älskar DIF, och ser gärna DIFs fotbollsmatcher på tv eller på plats under derbyna, men i övrigt så är jag inte intresserad just pga att fotbollen som spelas är så värdelös. Fotboll är egentligen min favoritsport, men att betala 200kr för att inte få någon underhållning i gengäld känns inte väldigt lockande ur mitt perspektiv, men alla tycker vi olika.
Du är inte lite kaxig du.. Du snackar om saker du inte förstår dig på, framförallt inte hur det funkar med tifon. Vem fan är du att snacka? En fråga du inte behöver svara på.
När Fabriken gör tifon på t.ex. ett derby, har du nånsin sett hur det ser ut innan folk börjar gå in, och sen hur det ser ut under själva uppvisningen? Om folk gör rätt så skulle tifona alltid bli bra på ett eller annat sätt. Men under senaste åren har det gått åt fanders nästan enbart på grund av inkompetens när det gäller hur man håller upp vissa saker. INTE på grund utav att Fabriken gör failtifon som du säger.

Sen undrar jag vad i helvete du vet om Fabrikens ekonomi? Återigen, vem fan är du att snacka? Förväntar du dig storslagna tifon under varje derby? Speciellt på ett bajjenderby efter månader med dåligt med pengabidrag och dessutom inte ens halvfullt på norra.
Sen det där med gårdagens tifo. Om FBR hade lagt ner mycket pengar till ett tifo då, ja vad skulle dem då använda sig av senare under finalserien, då ett fett tifo kanske är ännu mer på sin plats.

Sen undrar jag om du har några andra OH´s till oss på läktarn? Kanske du har ett i bakfickan varje gång du går på match? Nej? Vad gnäller du på FBR för? Det var väl snyggare det där än att köra standardmodellen med "bara" flaggor. Flaggor som säkert lagts ner otaliga timmar att först tillverka och sedan laga efter puckon som haft sönder dem.

Det är sådana som du som gör att en tifogrupp inte känner sig uppskattade. Dem prioriterar DIF framför allt. Inte hockeyn eller fotbollen i synnerhet som du verkar tro.
Jag tror att folk börjar bli för kräsna, folk som du och alla andra gökar som tror sig förstå.Istället för att klaga så kan du komma med konstruktiv kritik, eller varför inte först och främst ta reda på vilka problem det finns om det nu finns några. Eller du kanske tror att FBR inte gör för DIF´s bästa?

Självklart ska folk kunna ha åsikter men du verkar bara gnälla utan att tänka efter. Sådana personer blir inte respekterade. Mitt tips är att du gnäller på saker du har koll på, och lämnar resten till personer som är kunniga inom området.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm_dif »

dif rules skrev:Men under senaste åren har det gått åt fanders nästan enbart på grund av inkompetens när det gäller hur man håller upp vissa saker. INTE på grund utav att Fabriken gör failtifon som du säger.
Är det inte dags att lära sig av sina misstag då?
Måste dom komma med hur jävla svåra tifon som helst? Under tifot mot aik så stod jag under den delen som gjorde allt rätt, men det var ett helvette att få allt att funka, och det hade aldrig gått om inte insatta personer sa allt i detalj.
Det tog min rad flera vändor innan allt var på rätt plats, och att skylla fansen för det som du gör är otroligt korkat. Det var ett väldigt komplicerat tifo, och att sånt ska sitta till varje detalj kan dom fan inte ens räkna med, såvida inte allt står på plats innan insläppet, vilket det inte gjorde.
Fabriken missbedömde allt kring det tifot, och det är inte supportrarnas fel.
dif rules skrev:Sen undrar jag vad i helvete du vet om Fabrikens ekonomi? Återigen, vem fan är du att snacka?
Jag vet inte mycket, men det jag vet är att i stort sett varje slant som samlas in går till fotbollssäsongen, och det kan väl inte ens du förneka? Jag menar, hur mycket pengar samlar inte vi in under 27 grundseriematcher? Allt vi fått i gengäld är ett litet tifo mot Modo och ett tifo under storsatsningen. Resterande pengar går till stora och nya OH tifon till fotbollspremiären, samt till dyra derbytifon och dylikt. Jag vill skänka pengar till hockeytifon, inte till fotbollstifon, och därför ger jag inte Fabriken pengar. Om dom hade enskilda hinkar hade dom fått pengar av mig, men så länge som 75% (förmodligen mer än så) av varje öre som samlas in går till fotbollen får dom inte ens en 50-öring av mig.
dif rules skrev:Sen undrar jag om du har några andra OH´s till oss på läktarn? Kanske du har ett i bakfickan varje gång du går på match? Nej? Vad gnäller du på FBR för? Det var väl snyggare det där än att köra standardmodellen med "bara" flaggor. Flaggor som säkert lagts ner otaliga timmar att först tillverka och sedan laga efter puckon som haft sönder dem.
Jag tycker att det var bättre att ha det OH tifot än bara flaggor, men det var inte det jag klagade på. Det jag klagar på är att inga, absolut inga (under de senaste åren) OH tifon har tillverkats och använts under en hockeymatch i förstahand. Allt tillverkas inför derbyn, och används sedan på hockeymatcher. Det är för dåligt, och det är ett bevis som styrker mitt påstående om att hockeyn alltid kommer i andrahand.
dif rules skrev:Det är sådana som du som gör att en tifogrupp inte känner sig uppskattade. Dem prioriterar DIF framför allt. Inte hockeyn eller fotbollen i synnerhet som du verkar tro.
Har du nyss vaknat efter en 10-års period utav konstant sömn, eller är du bara för insnöad för att kunna tänka objektivt?
Vakna och kom in i matchen...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av 4sure »

Nog om denna diskussion, tror ni får ut mer av era svar fall ni skriver på JK's forum, där bland annat tillhöriga från FBR är tillgängliga.

Där bland annat Tim Pang kan besvara era frågor.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm1891 »

4sure skrev:Nog om denna diskussion, tror ni får ut mer av era svar fall ni skriver på JK's forum, där bland annat tillhöriga från FBR är tillgängliga.

Där bland annat Tim Pang kan besvara era frågor.
Kan bara hålla med lägg ner detta nu och ta det på JKs forum, herregud vi är i semifinal allt annat tar vi sen :D
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av 4sure »

Njut av att vara Djurgårdare istället, REN LYCKA!
Som man säger, "Let's go fuckin'g mental, let's go fucking mental, NANANANA NANNANA"!

Räknar dagar till nästa match!:)
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Nog om denna diskussion, tror ni får ut mer av era svar fall ni skriver på JK's forum, där bland annat tillhöriga från FBR är tillgängliga.

Där bland annat Tim Pang kan besvara era frågor.
Håller med dig till en början, lika bra att lägga ner den här diskussionen. Alla tycker olika, så är det.
Men att ta det på JKs forum är lika meningslöst, då det inte finns något som behövs besvaras. Det är ju ingen nyhet precis att Fabriken samlar in pengar inför fotbollssäsongen, samt använder gammalt material till hockeyn.

Men som ni säger, nu är det dags att fortsätta firandet. Dumt att ödsla för mycket tid åt sådana här diskussioner :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av dif rules »

sthlm_dif skrev:Är det inte dags att lära sig av sina misstag då?
Måste dom komma med hur jävla svåra tifon som helst? Under tifot mot aik så stod jag under den delen som gjorde allt rätt, men det var ett helvette att få allt att funka, och det hade aldrig gått om inte insatta personer sa allt i detalj.
Det tog min rad flera vändor innan allt var på rätt plats, och att skylla fansen för det som du gör är otroligt korkat. Det var ett väldigt komplicerat tifo, och att sånt ska sitta till varje detalj kan dom fan inte ens räkna med, såvida inte allt står på plats innan insläppet, vilket det inte gjorde.
Fabriken missbedömde allt kring det tifot, och det är inte supportrarnas fel.
"Hur jävla svåra tifon som helst". Hur handikappad är du människa? Just det tifot du pratar om är ett typexempel på att vi gör fel och FBR rätt. När folk kom till platserna så rörde dem runt allt och det blev fel. FBR sprang runt som galningar och försökte få folk att inte förstöra allt, men det gick tyvärr inte. Varför det inte gick? Jadu, kanske gjorde FBR fel i nånting men allra säkrast är att vi också gjorde fel.
Samtidigt försöker FBR sig på de lite mer avancerade tifonen som om de funkar blir jävligt sjyssta. Men ibland går det snett, som denna gång. Inget man ska klanka ner på Fabriken då jag hellre ser att dem försöker istället för att vara som t.ex. bajjen som alltid kör fantasilöst. Återigen har du dålig koll på de saker du kritiserar.
sthlm_dif skrev:Jag vet inte mycket, men det jag vet är att i stort sett varje slant som samlas in går till fotbollssäsongen, och det kan väl inte ens du förneka? Jag menar, hur mycket pengar samlar inte vi in under 27 grundseriematcher? Allt vi fått i gengäld är ett litet tifo mot Modo och ett tifo under storsatsningen. Resterande pengar går till stora och nya OH tifon till fotbollspremiären, samt till dyra derbytifon och dylikt. Jag vill skänka pengar till hockeytifon, inte till fotbollstifon, och därför ger jag inte Fabriken pengar. Om dom hade enskilda hinkar hade dom fått pengar av mig, men så länge som 75% (förmodligen mer än så) av varje öre som samlas in går till fotbollen får dom inte ens en 50-öring av mig.
Du snackar total gojja. Inte förrens du vet vad du snackar om kan du gnälla. Förstår du det? Du får gärna tro på det där men kom inte och snacka skit om det på forum och sprida eventuella rykten. Det är som att jag går och säger att DIF Fotboll skattefuskar utan att det är sant. Det är precis som vissa journalister och deras tomma snack där dem inte vet vad dem pratar om ibland. Bara sluta.
anledningen till att jag inte börjar argumentera emot det du säger är för at jag inte heller har en aning om hur det står till. Men klart står att du inteheller vet det och bör således inte kasta sten i glashus.

[quote="sthlm_dif""]Jag tycker att det var bättre att ha det OH tifot än bara flaggor, men det var inte det jag klagade på. Det jag klagar på är att inga, absolut inga (under de senaste åren) OH tifon har tillverkats och använts under en hockeymatch i förstahand. Allt tillverkas inför derbyn, och används sedan på hockeymatcher. Det är för dåligt, och det är ett bevis som styrker mitt påstående om att hockeyn alltid kommer i andrahand.[/quote]
Återigen. Vad vet du om tifon egentligen? Vad jag vet så har det inte varit så fasligt mycket mer OH-tifon i fotbollen heller de senaste åren? Endast ett par innan vi börjar snacka långt bak i tiden och då Hockeyn var död i STHLM. Kanske tycker dem att andra alternativ passar bättre på Hovet/Globen? Kanske det återigen är en fråga om pengar dem inte har? Det vet inte jag, men inte du heller för den delen. Så först när du är införstådd i FBR´s verksamhet kan du börja klaga.

[quote="sthlm_dif""]Har du nyss vaknat efter en 10-års period utav konstant sömn, eller är du bara för insnöad för att kunna tänka objektivt?
Vakna och kom in i matchen...[/quote]
Ja vart har jag varit senaste 10 åren? Jag har sett ett DIF Hockey inte vara ett dugg i läktarväg från och med ett par-tre säsonger sedan. FBR t.ex. började ju inte gå "seriöst" på matcherna förräns förra säsongen. Jag skulle vilja säga att det är du som är minst sagt insnöad. Skulle FBR göra tifon i en klack på max hundra pers för mer än 3 säsonger sedan? Att sedan växa mer och mer tills vad dem gör åt hockeyn idag är väl bra och realistiskt?
Jag vet att du inte är så insnöad, bara lite grann. Därför vet jag också att du lika väl som jag, vet att fotbollen de senaste 10 åren varit poppis, medan hockeyn inte blev poppis på riktigt förrän två säsonger sedan som sagt. Frågan är vad du förväntade dig att dem skulle gjort innan det? Men för två säsonger sedan så började dem väl samla in pengar regelbundet, och förra säsongen vill jag också minnas att det gjordes ganska många tifon. Dock vet jag inte hur det legat till för dem i år rent verksamhetsmässigt (0ch inte du heller), men sant är i alla fall att det gjorts väldigt få tifon. Men som sagt kan jag inte klaga då jag inte vet anledningen. Det är på den punkten jag är mindre insnöad än du. Så långt kan vi konstatera.

EDIT: Okej visst vi kan lägga ner diskussionen här. Jag vet hur det känns när det är lyckorus och så plötsligt uppstår meningslösa debatter.Men sthlm_dif, skicka svar på PM. Eller så flyttar du våran diskussion till en annan tråd eller kanske till JK´s forum om du tror att folk vill se skiten.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av -daniel- »

Kikade på reprisen av matchen på Canal+ igår kväll / natt och det är alltid skoj att se saker på TV. Man får en helt annan uppfattning om vissa situationer. Nåja, banans gigant i K5 var utan tvekan Krüger. Helvete vad han gjorde en bra match. Engqvist och Danielsson (så klart, med 2 kassar) var också grymt bra men Krüger gör garanterat sin bästa slutspelsmatch. Också sjukt imponerad av Falken - märks att han sprudlar av extranergi när han får spela center. Vinsten var så rättvis som en vinst någonsin kan bli, tyckte vi ägde 2.5 perioder.

Idag håller jag alla tummar som finns att hålla för fiskrensarna, vill gärna undvika LHC i semin. Hoppas FBK kan tvinga fram en 7:e & avgörande match mot SAIK också. Där är det lite hugget som stucket vilka jag helst ser DIF möta - SAIK föredrar jag rent sportsligt då jag tror vi har en större chans mot dem men samtidigt så skulle det verkligen vara ultrahett att få möta senaste mästarna FBK i en semi...vilka matcher. Vi har ju en del revanscher att utkräva från grundserien. Snacka om klassikermöte.
Bild
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av season »

4sure skrev: Det är ju pinsamt att inte veta det fall man står och klankar ner på DFG och inte har nån susning om djurgårdsfamiljen ! Ta reda på fakta innan du ens säger något!
Riktat mot season.
Jag vet i alla fall hur man citerar ordentligt ;)

Och jag är fullt medveten om vem Fonz är, gjorde bara inte kopplingen till "Martin". Strålande jobb för övrigt, all cred till honom!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Skriv svar