DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

DIF i Media

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-03-22 08:56:50
förevigtdjurgården skrev: 2022-03-21 22:11:43 Abrahamson, Ros, Jonathan Nilsson och Mattias Karlsson är alla rörande överens om att Djurgården tar kvalet..

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -och-timra
Ja för sånt där är ju inte jinx-deluxe. Vet inte hur många gånger man hört "och lag X har inte gjort PP-mål på ZZ antal minuter" eller "X har inte vunnit borta på YY antal matcher" och så blir det precis tvärtom när de väl möter DIF.
Jag läser inte vad "experter" och annat löst folk skriver angående kvalet... Det slutar aldrig bra när vi blir favorittippade!
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2016-02-24

DIF i Media

Inlägg av Harmageddon »

Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
daaviid
Inlägg: 4189
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av daaviid »

Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Det framgår även att Brodin är klar oavsett serie.

"Tränaren Joakim Fagervall blir kvar i Djurgården, oavsett division.

Samma sak med Fredrik Forsberg samt talangen Jonathan Lekkerimäki, som båda fått sin hockeyutbildning i Djurgården. Lekkerimäki har ett år kvar på sin NIU-utbildning. Har dock uppvaktats av Rögle.

Sedan står det klart att Daniel Brodin, uttagen till OS i februari, spelar i Djurgården, oavsett division. Det är mer oklart hur Markus Krüger ställer sig till bortamatcher till Kristianstad.

Förutom nämnda spelare och ledare tvingas Djurgården börja om från början."
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2016-02-24

DIF i Media

Inlägg av Harmageddon »

daaviid skrev: 2022-04-02 20:09:39
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Det framgår även att Brodin är klar oavsett serie.
Det gillar jag starkt och bästa nyheten på väldigt länge.
Hoppas nu att Krüger följer med oss ner också
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

DIF i Media

Inlägg av Buford »

Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:11:21
daaviid skrev: 2022-04-02 20:09:39
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Det framgår även att Brodin är klar oavsett serie.
Det gillar jag starkt och bästa nyheten på väldigt länge.
Hoppas nu att Krüger följer med oss ner också
Ja, det värmer att höra!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... keys-topp/

Bra att någon sammanfattar svensk hockey.

"Djurgårdens uttåg ur SHL är också symptomatisk för trenden i svensk ishockey. De stora lagen från de stora städerna kan just nu inte konkurrera med de stora lagen från de mindre städerna."

"Åtta av Sveriges tio främsta lag kommer från städer med 103 000 invånare eller färre. På många av orterna är ishockeyn ensam på sporttronen – utan egentlig konkurrens."

"Förtroendet för det svenska ishockeyförbundet är rekordlågt och intresset för Tre Kronor falnar."
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av Knickedick »

Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Så styrelsen sitter alltså och fattar beslut i detta nu som DIF-Hockey kommer få leva med i framtiden? Som ska in under föreningens lönebudget?

Jag hopas verkligen de jobbar gratis eller att kontrakten nu går att bryta. Det behöver göras en ordentlig utvärdering över vad som går snett just nu INNAN några beslut om framtiden fattas Ö.H.T. annars fortsätter snöbollen bara att rulla okontrollerat.
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

DIF i Media

Inlägg av Nattuggla_ »

Knickedick skrev: 2022-04-02 20:43:53
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Så styrelsen sitter alltså och fattar beslut i detta nu som DIF-Hockey kommer få leva med i framtiden? Som ska in under föreningens lönebudget?

Jag hopas verkligen de jobbar gratis eller att kontrakten nu går att bryta. Det behöver göras en ordentlig utvärdering över vad som går snett just nu INNAN några beslut om framtiden fattas Ö.H.T. annars fortsätter snöbollen bara att rulla okontrollerat.
Det här gör mig så fruktansvärt förbannad.
Jag ger mig fan på att Kaarel kommer sitta kvar i höst. Skulle inte förvåna mig ett jävla dugg.
Djurgårn
Inlägg: 1519
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Djurgårn »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-02 21:49:46
Knickedick skrev: 2022-04-02 20:43:53
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Så styrelsen sitter alltså och fattar beslut i detta nu som DIF-Hockey kommer få leva med i framtiden? Som ska in under föreningens lönebudget?

Jag hopas verkligen de jobbar gratis eller att kontrakten nu går att bryta. Det behöver göras en ordentlig utvärdering över vad som går snett just nu INNAN några beslut om framtiden fattas Ö.H.T. annars fortsätter snöbollen bara att rulla okontrollerat.
Det här gör mig så fruktansvärt förbannad.
Jag ger mig fan på att Kaarel kommer sitta kvar i höst. Skulle inte förvåna mig ett jävla dugg.
Kaarel och hans polare ska röstas bort. Jag ger inte en spänn till klubben förens styrelsen är utbytt. Dessa herrar har lekt färdigt nu
Petsson
Inlägg: 240
Blev medlem: 2016-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av Petsson »

Kaarel är inte det enda problemet, han är inte en ensam man som styr allt gällande Djurgården Hockey. Medlemsmöten är vårat sätt att påverka, så gör det! Inte bara sitta hemma och knyta näven i fickan eller gnälla på forum! GÖR ERAN RÖST HÖRD!
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

DIF i Media

Inlägg av Nattuggla_ »

Petsson skrev: 2022-04-02 22:17:05 Kaarel är inte det enda problemet, han är inte en ensam man som styr allt gällande Djurgården Hockey. Medlemsmöten är vårat sätt att påverka, så gör det! Inte bara sitta hemma och knyta näven i fickan eller gnälla på forum! GÖR ERAN RÖST HÖRD!
Förstår inte riktigt hur vi ska kunna göra någon skillnad?
Folk har sagt att styrelsen måste bytas ut egentligen varenda år sedan vi degraderades senast. Varför har han inte röstats bort ännu isåfall? Det är väl medlemsmöten varenda år?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-02 22:33:01 Förstår inte riktigt hur vi ska kunna göra någon skillnad?
Folk har sagt att styrelsen måste bytas ut egentligen varenda år sedan vi degraderades senast. Varför har han inte röstats bort ännu isåfall? Det är väl medlemsmöten varenda år?
Någon annan måste ju vilja utmana Kareel om ordförandeposten. Man kan inte fälla en person utan att ha en annan kandidat.
Avskaffa tre mot tre.
Petsson
Inlägg: 240
Blev medlem: 2016-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av Petsson »

Mattias_87 skrev: 2022-04-02 22:36:23
Nattuggla_ skrev: 2022-04-02 22:33:01 Förstår inte riktigt hur vi ska kunna göra någon skillnad?
Folk har sagt att styrelsen måste bytas ut egentligen varenda år sedan vi degraderades senast. Varför har han inte röstats bort ännu isåfall? Det är väl medlemsmöten varenda år?
Någon annan måste ju vilja utmana Kareel om ordförandeposten. Man kan inte fälla en person utan att ha en annan kandidat.
True that
Petsson
Inlägg: 240
Blev medlem: 2016-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av Petsson »

Mattias_87 skrev: 2022-04-02 22:36:23
Nattuggla_ skrev: 2022-04-02 22:33:01 Förstår inte riktigt hur vi ska kunna göra någon skillnad?
Folk har sagt att styrelsen måste bytas ut egentligen varenda år sedan vi degraderades senast. Varför har han inte röstats bort ännu isåfall? Det är väl medlemsmöten varenda år?
Någon annan måste ju vilja utmana Kareel om ordförandeposten. Man kan inte fälla en person utan att ha en annan kandidat.
Se till att hitta någon, något måste ju hända. Vart är gamla fina Djurgården. Fotbollen trivs, vi i hockey lever en misär.

Om inte annat så en enad röst om att någon ska bort så börjar dem(om dem är vettiga) att söka en ny röst. Så politik funkar..

Om inte annat så ställer jag upp haha
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

DIF i Media

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2022-04-02 22:36:23
Nattuggla_ skrev: 2022-04-02 22:33:01 Förstår inte riktigt hur vi ska kunna göra någon skillnad?
Folk har sagt att styrelsen måste bytas ut egentligen varenda år sedan vi degraderades senast. Varför har han inte röstats bort ännu isåfall? Det är väl medlemsmöten varenda år?
Någon annan måste ju vilja utmana Kareel om ordförandeposten. Man kan inte fälla en person utan att ha en annan kandidat.
Har dålig koll på eventuella kandidater. Har vi ens någon?

Edit. Rikard Josefson skriver på Twitter i en svarstweet att han skulle överväga om han fick frågan.
Har dålig koll på honom som person ska jag ärligt säga. Men CEO på Avanza för er som inte har så bra koll på den branschen.
Skriv svar