DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2021-11-24 15:51:00
Frankie skrev: 2021-11-24 15:26:34 Inga förklaringar men lite småintressanta tankar angående det som kommit ut ifrån Dicken mfl.

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/335656
Väldigt intressant. Rekommenderar alla att lyssna.
Dicken verkar ju i alla fall inte klandra Jocke, "rak och ärlig, stenhård" är ord som används. Sen vet vi ju inte vad som sagts internt så jag sparar spekulationerna till en annan tråd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

DIF i Media

Inlägg av bbjs »

"På fredagen bryter Linus Videll tillfälligt tystnaden för att klargöra ett par saker.

– Jag har aldrig haft som krav att jag ska vara kapten eller assisterande kapten och jag har fortfarande inte som krav att ha en bokstav på bröstet, säger han till HockeyNews.se.

Utredningen pågår och är ännu inte avslutad. Under tiden spelar inte Linus Videll med Djurgården och han har heller inte tränat med laget på is den senaste tiden.

– Jag kan bekräfta att det SVT skriver, att laget röstade fram mig som kapten, stämmer, fortsätter Videll.

Innan han avslutar:

– I övrigt så tycker jag att det är fel att kommentera mer innan utredningen är klar."

https://hockeynews.se/articles/22086/
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av förevigtdjurgården »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... asta-vecka

"Ni har en hög-likvid kassa, kommer ni värva nya spelare?

– Vi kommer att värva om det handlar om rätt spelare. Vi är tyvärr inte den enda klubb som har pengar att värva för och letare efter spelare just nu.

– Det är en fattig marknad och jag vet inte varför det finns så få spelare tillgängliga. De enda som finns är en del nordamerikaner som antingen inte spelat på ett tag eller försöker komma ur ett kontrakt.

Hur ser du på den kritik som framförts mot dig?


– Vilken tänker du på?

Jag tänker på en generell kritik.

– Vi ligger sist och jag är ytterst ansvarig för herrtruppen. Jag anställer spelare och tränare. När det kommer till att påverka spelarna så är det tränarna som är ansvariga för det. Styrelsen har sitt ansvar och spelarna har ansvar på isen. Alla har sin beskärda del och det faller på många instanser men jag duckar definitivt inte för mitt ansvar."

Ändå intressanta icke-svar från JE. Det är (tvivelsutan, och föga förvånande) han som står ansvarig för rekryteringen av såväl tränare som spelare, men lyckas ändå spela ifrån sig att han inte har det fulla ansvaret i att presentera en spelarpåverkan - hans egna rekryteringar av så väl tränare som spelare till trots.

Jaja, somna om.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: 2021-11-27 01:03:03
Ändå intressanta icke-svar från JE. Det är (tvivelsutan, och föga förvånande) han som står ansvarig för rekryteringen av såväl tränare som spelare, men lyckas ändå spela ifrån sig att han inte har det fulla ansvaret i att presentera en spelarpåverkan - hans egna rekryteringar av så väl tränare som spelare till trots.

Jaja, somna om.
Han ställde ju sin plats till förfogande men föreningen bytte inte ut honom. Vad han defacto har för stöd hos spelartruppen har du eller vi andra ingen aning om heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av crike »

förevigtdjurgården skrev: 2021-11-27 01:03:03 Jag tänker på en generell kritik.

– Vi ligger sist och jag är ytterst ansvarig för herrtruppen. Jag anställer spelare och tränare. När det kommer till att påverka spelarna så är det tränarna som är ansvariga för det. Styrelsen har sitt ansvar och spelarna har ansvar på isen. Alla har sin beskärda del och det faller på många instanser men jag duckar definitivt inte för mitt ansvar."

Ändå intressanta icke-svar från JE. Det är (tvivelsutan, och föga förvånande) han som står ansvarig för rekryteringen av såväl tränare som spelare, men lyckas ändå spela ifrån sig att han inte har det fulla ansvaret i att presentera en spelarpåverkan - hans egna rekryteringar av så väl tränare som spelare till trots.

Jaja, somna om.
Fast, Jocke får skit för att han är för nära truppen och han får nu skit för att han inte tar sitt ansvar för den dagliga prestationen.

Han säger ju att han är ansvarig för rekryteringen men ansvaret för att få ut spelarnas potential, eller iaf få dem att prestera enligt sin normala nivå åligger ändå tränarna och spelarna själva. Det har han helt rätt i.
Är ju pinsamt hur låg nivå vissa spelare håller i år. Om det då beror på ett extremt dåligt klimat i omklädningsrummet och däromkring får vi väl se men jag fattar inte hur man som arbetstagare kan prestera så lågt utifrån sin normala nivå.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Magnus Nyström har gjort en ruggigt bra artikel på Expressen (premium dock).

Citat från snacket med Rhett.
Den 30-årige amerikanen låter också som han är född djurgårdare.
– Som fansen står och sjunger hela matchen. Som många av dem står upp för oss även i dåliga tider. De visar en sådan fantastisk lojalitet och kärlek. Det känns så otroligt tufft att vi inte kan ge dem mer att jubla över.
Han ser ut att vara nära tårar då han upprepar samma mening två gånger:
– It hurts.
– Det smärtar.
Han har en lång utläggning om hur spelarna verkligen försöker och verkligen vill vinna matcher.
– Vi jobbar, vi jobbar, vi jobbar väldigt hårt. Troligen hårdare än många andra lag - men många gånger får vi ingen belöning för det och det är jobbigt......
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av daaviid »

Ni som skriker på avgång, nu ska Jocke hjälpa laget istället.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... d-tranarna
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av DIFLuWi »

daaviid skrev: 2021-12-02 13:39:24 Ni som skriker på avgång, nu ska Jocke hjälpa laget istället.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... d-tranarna
Ja det gick ju bra sist!
Definitionen av idioti är ju att inte hålla stenhårt på sin linje och prova nya saker!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

DIF i Media

Inlägg av Buford »

daaviid skrev: 2021-12-02 13:39:24 Ni som skriker på avgång, nu ska Jocke hjälpa laget istället.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... d-tranarna
Detta lär Magnutz gilla... "Å så lutar vi oss framåt ännu mer grabbar!" :lol:

Så JE himself ska försöka få laget att lära sig spela framåtlutat? Nu när det ändå såg bättre ut defensivt sist måste JE ingripa personligen för att det inte ska ske igen...
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

DIF i Media

Inlägg av B.I.B.A »

Inte förvånad, men herregud...
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

daaviid skrev: 2021-12-02 13:39:24 Ni som skriker på avgång, nu ska Jocke hjälpa laget istället.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... d-tranarna
Har varit så sedan förra säsongen. Han är head-coach. Eftersom att det har läckt ut så försöker han väl vara transparent nu och låtsas som att det är någon ny grej.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

DIF i Media

Inlägg av Frankie »

Jim Morrison skrev: 2021-12-02 14:25:38
daaviid skrev: 2021-12-02 13:39:24 Ni som skriker på avgång, nu ska Jocke hjälpa laget istället.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... d-tranarna
Har varit så sedan förra säsongen. Han är head-coach. Eftersom att det har läckt ut så försöker han väl vara transparent nu och låtsas som att det är någon ny grej.
Säkerligen detta som gjorde att det skar sig med Robban, han har varit och petat i ALLT tidigare med!
..och det är därför det är så viktigt att J.E. får kicken så fort det bara går (+styrelsen som försvarar detta).

Cancer måste bekämpas med både strålning och cellgifter om den fått fäste och spritt sig och det ej längre räcker med ett enkelt kirurgiskt ingrepp.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

Frankie skrev: 2021-12-02 15:04:01
Jim Morrison skrev: 2021-12-02 14:25:38
daaviid skrev: 2021-12-02 13:39:24 Ni som skriker på avgång, nu ska Jocke hjälpa laget istället.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... d-tranarna
Har varit så sedan förra säsongen. Han är head-coach. Eftersom att det har läckt ut så försöker han väl vara transparent nu och låtsas som att det är någon ny grej.
Säkerligen detta som gjorde att det skar sig med Robban, han har varit och petat i ALLT tidigare med!
..och det är därför det är så viktigt att J.E. får kicken så fort det bara går (+styrelsen som försvarar detta).

Cancer måste bekämpas med både strålning och cellgifter om den fått fäste och spritt sig och det ej längre räcker med ett enkelt kirurgiskt ingrepp.
viewtopic.php?p=472686#p472686
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev: 2021-12-02 15:04:01 Säkerligen detta som gjorde att det skar sig med Robban, han har varit och petat i ALLT tidigare med!
..och det är därför det är så viktigt att J.E. får kicken så fort det bara går (+styrelsen som försvarar detta).
Att Jocke är inne och petar, mer än vad en sportchef skall göra, är väl en internetsanning? Det finns väl INGEN tidigare spelare, tränare eller någon annan sagt att det finns eller funnits ett sådant problem? Jag VET inte hur det egentligen ligger till men det är väldigt många som internetskriker om samma sak utan att ha någon källa på att så är fallet i nån form av ekokammare (och klickjournalister som sitter och gissar i nån podd men utan källor och med massvis med förbehåll, dvs de kanske lika väl hämtar sin info här ifrån forumet).

Att gå på "forumsanningen" är den typ av potentiella fallasier i resonemang som gör att man fattar fel beslut (och som gör mänskligt inducerade olyckor och katastrofer möjliga).
Man startar med ett 'antagande' baserat på information som man inte ens vet stämmer (dvs något som kan vara en falsk presumption). Sen behandlar man det som 'sanning', bildar uppfattningar kring 'sanningen' och slutleder därifrån tills man kommer till ett beslut.
Det är typ så som religiösa människor resonerar: "Gud existerar, alltså är X på grund av Y".
Eller genom en hittepå-slutledning deduceras som skapar en falsk antecendent. "Gud kan bestämma färger på allt" blandat med en sanning som "Ankor är gula" blir genom omvänd implikation till "Gud finns".
Eller mer relevant för vårat fall: "Vi kommer kvala för att laget är toppstyrt" -> "Sportchefen kan toppstyra laget" = "Jocke toppstyr laget"

Det blir inte mer sant bara för att folk upprepar det. Det kanske är sant men det finns ju ingenting konkret. Jag tycker att det skulle vara mer intressant att diskutera om det faktiskt är så för då kan man faktiskt börja göra något åt saken via medlemsmöten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

DIF i Media

Inlägg av #10 »

Buford skrev: 2021-12-02 14:04:53
daaviid skrev: 2021-12-02 13:39:24 Ni som skriker på avgång, nu ska Jocke hjälpa laget istället.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... d-tranarna
Detta lär Magnutz gilla... "Å så lutar vi oss framåt ännu mer grabbar!" :lol:

Så JE himself ska försöka få laget att lära sig spela framåtlutat? Nu när det ändå såg bättre ut defensivt sist måste JE ingripa personligen för att det inte ska ske igen...
Står ju att han varit det sista 2 matcherna, och det har sett bättre ut defensivt i bägge dom
Skriv svar