DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-08-29 17:39:27 https://www.mitti.se/nyheter/framtidspl ... VAUzgc6vg/

Nu verkar det vara sannolikt med en träningshall i Tallkrogen, där det först skulle bli en bandyhall. Det innebär nog att planerna på att Hovet ska bli en träningsanläggning skrotas helt. Man kanske renoverar den ordentligt istället kan man hoppas.
Tallkrogen känns rätt EPA. Men bra om Stockholm får fler isytor.
Jag hade nog hellre sett att Alliansen gjorde mer gemensam sak krig Djurgården som idrottsförening för flera sporter med multisport-anläggning, gemensamma kansliytor osv. Men men.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev: 2021-08-29 18:27:10
Mattias_87 skrev: 2021-08-29 17:39:27 https://www.mitti.se/nyheter/framtidspl ... VAUzgc6vg/

Nu verkar det vara sannolikt med en träningshall i Tallkrogen, där det först skulle bli en bandyhall. Det innebär nog att planerna på att Hovet ska bli en träningsanläggning skrotas helt. Man kanske renoverar den ordentligt istället kan man hoppas.
Tallkrogen känns rätt EPA. Men bra om Stockholm får fler isytor.
Jag hade nog hellre sett att Alliansen gjorde mer gemensam sak krig Djurgården som idrottsförening för flera sporter med multisport-anläggning, gemensamma kansliytor osv. Men men.
Känns perfekt, nära till Hovet och enkelt att ta sig till kollektivt för junisar utan bil.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Det är ju en riktigt bra lösning, vad då EPA Praetori? Förstår inte ens vad du menar.

Sjukt nära Hovet, ett bra område som går o ta sig till hur enkelt som helst från Globen-området.
Bild
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

DIF i Media

Inlägg av Grabben från Söder »

När skulle det kunna bli klart? Lät som att det var långt fram i tiden
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-08-30 08:01:45 Det är ju en riktigt bra lösning, vad då EPA Praetori? Förstår inte ens vad du menar.

Sjukt nära Hovet, ett bra område som går o ta sig till hur enkelt som helst från Globen-området.
Tallkrogen är lite av ett isolerat bakvatten på linje 18 fylld med Engströmska egnahemsvillor och ingenting annat och sjukt nära till Hovet vill jag påstå är en bedömningsfråga (Gamla Enskede, Sockenplan eller Blåsut anser jag vara "nära"). Men missförstå mig rätt. Tallkrogen är fint på sitt sätt men miljön och serviceutbudet i övrigt är ingenting som skriker utvecklingspotential för framtida värvningsintressenter.

Jag minns tongångarna kring Wallenstamhallen (Mälarhöjdens ishall) back in the day och den soppan som var runtomkring (i slutändan tror jag vi fick 12millar som räddningsplanka när vi sålde av den till kommunen).

Bäst är när spelarna kan hitta ståndsmässiga bostäder inom rimligt avstånd till anläggningen och/eller (som i fallet Malmö, Färjestad, Växjö mfl) att bilresan och parkeringen är smidig och att allt finns på samma ställe, och Tallkrogen känns verkligen inte som en sådan plats. Dvs attraktionskraften i att komma och spela för DIF känns inte som att den gynnas av en lösning på Valsknopp eller vad grusöknen mellan tunnelbanespåret och Nynäsvägen nu heter idag.
Senast redigerad av Praetori den 2021-08-30 11:22:38, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Nä men det är ju viss skillnad att jämföra med andra städer. Att få bygglov och anlägga en träningsarena 10-15 min promenad från Hovet måste ju i Sthlm ses som riktigt bra. Vi har en verklighet att förhålla oss till här som inte direkt är gynnsam för elitidrottsverksamhet.
Bild
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev: 2021-08-30 10:51:38
-daniel- skrev: 2021-08-30 08:01:45 Det är ju en riktigt bra lösning, vad då EPA Praetori? Förstår inte ens vad du menar.

Sjukt nära Hovet, ett bra område som går o ta sig till hur enkelt som helst från Globen-området.
Tallkrogen är lite av ett isolerat bakvatten på linje 18 fylld med Engströmska egnahemsvillor och ingenting annat och sjukt nära till Hovet vill jag påstå är en bedömningsfråga (Gamla Enskede, Sockenplan eller Blåsut anser jag vara "nära"). Men missförstå mig rätt. Tallkrogen är fint på sitt sätt men miljön och serviceutbudet i övrigt är ingenting som skriker utvecklingspotential för framtida värvningsintressenter.

Jag minns tongångarna kring Wallenstamhallen (Mälarhöjdens ishall) back in the day och den soppan som var runtomkring (i slutändan tror jag vi fick 12millar som räddningsplanka när vi sålde av den till kommunen).

Bäst är när spelarna kan hitta ståndsmässiga bostäder inom rimligt avstånd till anläggningen och/eller (som i fallet Malmö, Färjestad, Växjö mfl) att bilresan och parkeringen är smidig och att allt finns på samma ställe, och Tallkrogen känns verkligen inte som en sådan plats. Dvs attraktionskraften i att komma och spela för DIF känns inte som att den gynnas av en lösning på Valsknopp eller vad grusöknen mellan tunnelbanespåret och Nynäsvägen nu heter idag.
För elitspelare är det ju riktigt nära att åka bil från fina områden och för junisar nära med tunnelbanan. Har svårt att se ett särskilt mycket bättre ställe faktiskt. Och Gamla Enskede är väl närmaste stationen från bollplanen?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Grabben från Söder skrev: 2021-08-30 10:02:18 När skulle det kunna bli klart? Lät som att det var långt fram i tiden
Allt sånt här dröjer länge, särskilt i städer som Stockholm. Skulle det börja byggas under 2022 skulle jag bli förvånad.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Skidlöparn skrev: 2021-08-30 16:37:14
Praetori skrev: 2021-08-30 10:51:38
-daniel- skrev: 2021-08-30 08:01:45 Det är ju en riktigt bra lösning, vad då EPA Praetori? Förstår inte ens vad du menar.

Sjukt nära Hovet, ett bra område som går o ta sig till hur enkelt som helst från Globen-området.
Tallkrogen är lite av ett isolerat bakvatten på linje 18 fylld med Engströmska egnahemsvillor och ingenting annat och sjukt nära till Hovet vill jag påstå är en bedömningsfråga (Gamla Enskede, Sockenplan eller Blåsut anser jag vara "nära"). Men missförstå mig rätt. Tallkrogen är fint på sitt sätt men miljön och serviceutbudet i övrigt är ingenting som skriker utvecklingspotential för framtida värvningsintressenter.

Jag minns tongångarna kring Wallenstamhallen (Mälarhöjdens ishall) back in the day och den soppan som var runtomkring (i slutändan tror jag vi fick 12millar som räddningsplanka när vi sålde av den till kommunen).

Bäst är när spelarna kan hitta ståndsmässiga bostäder inom rimligt avstånd till anläggningen och/eller (som i fallet Malmö, Färjestad, Växjö mfl) att bilresan och parkeringen är smidig och att allt finns på samma ställe, och Tallkrogen känns verkligen inte som en sådan plats. Dvs attraktionskraften i att komma och spela för DIF känns inte som att den gynnas av en lösning på Valsknopp eller vad grusöknen mellan tunnelbanespåret och Nynäsvägen nu heter idag.
För elitspelare är det ju riktigt nära att åka bil från fina områden och för junisar nära med tunnelbanan. Har svårt att se ett särskilt mycket bättre ställe faktiskt. Och Gamla Enskede är väl närmaste stationen från bollplanen?
Jag är helt enig. Om man varit på plats så borde man inse hur pass nära det är till allting.
Bild
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-08-31 08:21:06 Jag är helt enig. Om man varit på plats så borde man inse hur pass nära det är till allting.
Jag är uppvuxen i närområdet och har lirat boll där en gång i tiden när det fortfarande var lite liv och rörelse och jag tycker inte att det är nära till någonting förutom Skogskyrkogården. Det går inte ens bussar. Det är till och med omständligt att åka bil dit. Om de inte får till några nya vägar på kuppen så är det Gubbängen eller donken vid Gubbängen söderifrån (och sen köra på gångvägen i Tallkrogen) eller via Nynäsvägen norrifrån och då skall man veta att infarten till IP bara går att komma åt från rampen, eller så var det för ett par år sedan iaf.
Men smaken är som baken antar jag men jag tycker att det känns mindre än "hett". Å andra sidan kanske de har nån jättedeal på gång och får flashy flashy och ny avfart och allt men jag kan misstänka att lokalborna kan ha en och annan käpp att sätta i hjulen om det bara skall bli ishall för DIF...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev: 2021-08-31 08:47:36
-daniel- skrev: 2021-08-31 08:21:06 Jag är helt enig. Om man varit på plats så borde man inse hur pass nära det är till allting.
Jag är uppvuxen i närområdet och har lirat boll där en gång i tiden när det fortfarande var lite liv och rörelse och jag tycker inte att det är nära till någonting förutom Skogskyrkogården. Det går inte ens bussar. Det är till och med omständligt att åka bil dit. Om de inte får till några nya vägar på kuppen så är det Gubbängen eller donken vid Gubbängen söderifrån (och sen köra på gångvägen i Tallkrogen) eller via Nynäsvägen norrifrån och då skall man veta att infarten till IP bara går att komma åt från rampen, eller så var det för ett par år sedan iaf.
Men smaken är som baken antar jag men jag tycker att det känns mindre än "hett". Å andra sidan kanske de har nån jättedeal på gång och får flashy flashy och ny avfart och allt men jag kan misstänka att lokalborna kan ha en och annan käpp att sätta i hjulen om det bara skall bli ishall för DIF...
Lustigt hur olika man kan se på saken, jag passerar så gott som dagligen den där platsen (betydligt mycket mindre frekvent nu under pandemitider förvisso) och tycker avståndet mellan den och Globenområdet är löjligt kort.

Aja vi får se vad som händer, kanske rinner ut i sanden som allt annat.
Bild
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Falk har en speciell plats i mitt hjärta. Jag är ung och gammal nog för att ha varit på plats under huvuddelen av alla hans hemmamatcher inklusive succeåret som lagkapten, och när hans tröja hissades i taket och när han gick i backen på röda mattan på Hovet (min yngstas första match på plats dessutom).

Jag är inte mycket för aftonblaskan (utöver Bjurman som är en entusiast av ett särskilt slag som ligger mig varmt om hjärtat) men de har en gyllene intervju med Falken idag: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ardshjarta
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

DIF i Media

Inlägg av Frankie »



Linkan gästar hos Fimpen och grabbarna i Betsson Playbook Hockeystudio.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

DIF i Media

Inlägg av Frankie »

Inga förklaringar men lite småintressanta tankar angående det som kommit ut ifrån Dicken mfl.

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/335656
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

Frankie skrev: 2021-11-24 15:26:34 Inga förklaringar men lite småintressanta tankar angående det som kommit ut ifrån Dicken mfl.

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/335656
Väldigt intressant. Rekommenderar alla att lyssna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar