DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Frasse »

DN har intervjuat Robert Ohlsson.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av android »

Frasse skrev:DN har intervjuat Robert Ohlsson.
Bra intervju men jag tycker föreningens mediataktik är lite underlig. I väldigt många intervjuer så skrivs det om dessa mängder med juniorer som försvinner ut i landet. Som svar på det säger representanter från DIF något i stil med att det är svårt, lagen på landet har fina isytor etc. Varför försöker inte DIF lyfta fram sig själva istället? DIF får uppskattningsvis 80% av de spelare från Stockholm som dom vill ha. De sista 20 som lämnar har olika skäl. En del får råd från agenter att gå till mindre föreningar där dom blir stjärnor i sitt lag istället för att vara en topp6 spelare i DIF. En del lockas med pengar och en del tror att man får bättre förutsättningar i landet. Stockholm har ju egentligen bara två föreningar med juniorverksamhet på hög nivå. DIF och gnaget. Det är väl ett tjugotal spelare som tas in i dessa två per år. Övriga måste nästan söka sig bort.

Å andra sidan visar DIF år efter år att man har en gedigen utbildning som fungerar. Man slussar massor av spelare till a-laget (även om jag och många med mig vill se än fler få chansen i a-laget), man exporterar spelare till NHL och skapar helt enkelt duktiga ishockeyspelare.

Ändå så får man intrycket av representanter från DIF att man ligger långt efter landsortsklubbarna i utbildningen för att man saknar en extra isyta. Jag kan förstå om man i riktade punktinsatser försöker sätta press på Stockholmsstad för att få till en utbyggnad av hovet eller liknande, men att så outtröttligt snacka ner sin egen verksamhet är märklig för mig och jag tror risken är stor för att man kommer skapa en självuppfyllande profetia.

Däremot när man pratar utveckling av unga seniorer låter det helt annorlunda. Där är snacket i media, både från DIF och utomstående, att man är så himla duktiga.

Kanske en överreaktion men det känns bara som en sådan märklig strategi om så är fallet. Är det ingen strategi så kanske man ska prata igenom hur man vill att bilden av DIF ska vara i media.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: DIF i Media

Inlägg av Malto »

android skrev:
Frasse skrev:DN har intervjuat Robert Ohlsson.
Bra intervju men jag tycker föreningens mediataktik är lite underlig. I väldigt många intervjuer så skrivs det om dessa mängder med juniorer som försvinner ut i landet. Som svar på det säger representanter från DIF något i stil med att det är svårt, lagen på landet har fina isytor etc. Varför försöker inte DIF lyfta fram sig själva istället? DIF får uppskattningsvis 80% av de spelare från Stockholm som dom vill ha. De sista 20 som lämnar har olika skäl. En del får råd från agenter att gå till mindre föreningar där dom blir stjärnor i sitt lag istället för att vara en topp6 spelare i DIF. En del lockas med pengar och en del tror att man får bättre förutsättningar i landet. Stockholm har ju egentligen bara två föreningar med juniorverksamhet på hög nivå. DIF och gnaget. Det är väl ett tjugotal spelare som tas in i dessa två per år. Övriga måste nästan söka sig bort.

Å andra sidan visar DIF år efter år att man har en gedigen utbildning som fungerar. Man slussar massor av spelare till a-laget (även om jag och många med mig vill se än fler få chansen i a-laget), man exporterar spelare till NHL och skapar helt enkelt duktiga ishockeyspelare.

Ändå så får man intrycket av representanter från DIF att man ligger långt efter landsortsklubbarna i utbildningen för att man saknar en extra isyta. Jag kan förstå om man i riktade punktinsatser försöker sätta press på Stockholmsstad för att få till en utbyggnad av hovet eller liknande, men att så outtröttligt snacka ner sin egen verksamhet är märklig för mig och jag tror risken är stor för att man kommer skapa en självuppfyllande profetia.

Däremot när man pratar utveckling av unga seniorer låter det helt annorlunda. Där är snacket i media, både från DIF och utomstående, att man är så himla duktiga.

Kanske en överreaktion men det känns bara som en sådan märklig strategi om så är fallet. Är det ingen strategi så kanske man ska prata igenom hur man vill att bilden av DIF ska vara i media.
Kan det inte vara så att man vill sätta press på Stockholms stad?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av android »

Malto skrev:
android skrev:
Frasse skrev:DN har intervjuat Robert Ohlsson.
Bra intervju men jag tycker föreningens mediataktik är lite underlig. I väldigt många intervjuer så skrivs det om dessa mängder med juniorer som försvinner ut i landet. Som svar på det säger representanter från DIF något i stil med att det är svårt, lagen på landet har fina isytor etc. Varför försöker inte DIF lyfta fram sig själva istället? DIF får uppskattningsvis 80% av de spelare från Stockholm som dom vill ha. De sista 20 som lämnar har olika skäl. En del får råd från agenter att gå till mindre föreningar där dom blir stjärnor i sitt lag istället för att vara en topp6 spelare i DIF. En del lockas med pengar och en del tror att man får bättre förutsättningar i landet. Stockholm har ju egentligen bara två föreningar med juniorverksamhet på hög nivå. DIF och gnaget. Det är väl ett tjugotal spelare som tas in i dessa två per år. Övriga måste nästan söka sig bort.

Å andra sidan visar DIF år efter år att man har en gedigen utbildning som fungerar. Man slussar massor av spelare till a-laget (även om jag och många med mig vill se än fler få chansen i a-laget), man exporterar spelare till NHL och skapar helt enkelt duktiga ishockeyspelare.

Ändå så får man intrycket av representanter från DIF att man ligger långt efter landsortsklubbarna i utbildningen för att man saknar en extra isyta. Jag kan förstå om man i riktade punktinsatser försöker sätta press på Stockholmsstad för att få till en utbyggnad av hovet eller liknande, men att så outtröttligt snacka ner sin egen verksamhet är märklig för mig och jag tror risken är stor för att man kommer skapa en självuppfyllande profetia.

Däremot när man pratar utveckling av unga seniorer låter det helt annorlunda. Där är snacket i media, både från DIF och utomstående, att man är så himla duktiga.

Kanske en överreaktion men det känns bara som en sådan märklig strategi om så är fallet. Är det ingen strategi så kanske man ska prata igenom hur man vill att bilden av DIF ska vara i media.
Kan det inte vara så att man vill sätta press på Stockholms stad?
Se fetstilt. Jag har dock accepterat att ingen orkar läsa vad jag skriver :).
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: DIF i Media

Inlägg av Malto »

android skrev:
Malto skrev:
android skrev:
Frasse skrev:DN har intervjuat Robert Ohlsson.
Bra intervju men jag tycker föreningens mediataktik är lite underlig. I väldigt många intervjuer så skrivs det om dessa mängder med juniorer som försvinner ut i landet. Som svar på det säger representanter från DIF något i stil med att det är svårt, lagen på landet har fina isytor etc. Varför försöker inte DIF lyfta fram sig själva istället? DIF får uppskattningsvis 80% av de spelare från Stockholm som dom vill ha. De sista 20 som lämnar har olika skäl. En del får råd från agenter att gå till mindre föreningar där dom blir stjärnor i sitt lag istället för att vara en topp6 spelare i DIF. En del lockas med pengar och en del tror att man får bättre förutsättningar i landet. Stockholm har ju egentligen bara två föreningar med juniorverksamhet på hög nivå. DIF och gnaget. Det är väl ett tjugotal spelare som tas in i dessa två per år. Övriga måste nästan söka sig bort.

Å andra sidan visar DIF år efter år att man har en gedigen utbildning som fungerar. Man slussar massor av spelare till a-laget (även om jag och många med mig vill se än fler få chansen i a-laget), man exporterar spelare till NHL och skapar helt enkelt duktiga ishockeyspelare.

Ändå så får man intrycket av representanter från DIF att man ligger långt efter landsortsklubbarna i utbildningen för att man saknar en extra isyta. Jag kan förstå om man i riktade punktinsatser försöker sätta press på Stockholmsstad för att få till en utbyggnad av hovet eller liknande, men att så outtröttligt snacka ner sin egen verksamhet är märklig för mig och jag tror risken är stor för att man kommer skapa en självuppfyllande profetia.

Däremot när man pratar utveckling av unga seniorer låter det helt annorlunda. Där är snacket i media, både från DIF och utomstående, att man är så himla duktiga.

Kanske en överreaktion men det känns bara som en sådan märklig strategi om så är fallet. Är det ingen strategi så kanske man ska prata igenom hur man vill att bilden av DIF ska vara i media.
Kan det inte vara så att man vill sätta press på Stockholms stad?
Se fetstilt. Jag har dock accepterat att ingen orkar läsa vad jag skriver :).
Haha. Sorry. Läste nästan allt...
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: DIF i Media

Inlägg av Gman »

Längre intervju med Robert Ohlsson i Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3406736.ab

Tyvärr en plusartikel :lol:
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Frasse »

Gman skrev:Längre intervju med Robert Ohlsson i Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3406736.ab

Tyvärr en plusartikel :lol:
En längre intervju med Robert Ohlsson

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3406736.ab


Nye Dif-tränaren: "Är mitt drömjobb"
Robert Ohlsson berättar om klubbens nya visioner



Han har hittat hem.

Robert Ohlsson offrade Sveriges bästa lag för att återvända till Djurgården.
I en längre intervju berättar 41-åringen om känslorna att vara tillbaka efter nio år, innovationen och hur klubben ska bli bäst i Sverige.
– Det här är mitt drömjobb, säger Djurgårdens nye tränare.
Efter återkomsten till SHL har Djurgården tagit små steg framåt.
Första året blev det en nionde plats i tabellen och play-in-spel mot Luleå.
Förra säsongen två placeringar bättre och kvartsfinal mot Frölunda som senare vann SM-guld.
Nu satsar Djurgården vidare uppåt.
Med nya idéer.
Och nya visioner.
En del av nytänket har Robert Ohlsson som är klubbens nye tränare – från just mästarlaget i Göteborg.
– Vi vet vad vi vill och vad vi drömmer om, inleder Ohlsson.
"Kan inte vara tia ena året"
Sedan utvecklar han:
– Det vi vill är vår spelvision. Press-spelet och puckkontrollen. Sedan har alla lag drömmar, alla vill vinna guld.
Är det rimligt att Djurgården gör det?
– Egentligen siktar vi på att verksamheten ska kunna utmana varje år om att vinna. Då kan man inte vara etta ena året och tia det andra året. Då krävs det att vi har spelare som bli bättre varje år, säger Ohlsson och grottar ner sig i klubbens nya filosofi.
– Vi vill vara innovativa. Med spelsystemet och fysträningen.
Vad innebär det rent konkret?
– Vi har en idé om att åka mer skridskor. Utan puck ska det vara väldigt mycket skridskoåkning. Det kommer vara enkelt att se. Men andra detaljer kommer inte vara lika enkelt att se och jag ska inte tråka ut alla med mönster och spelsätt.
– Men vi vill åka mer skridskor och spela med pucken, sammanfattar Ohlsson.
En revolutionerande modell?
– Nej, men vi kanske kommer att göra saker som andra kanske inte gör. Klubben var innovativ när den var som bäst.
Snackar vi en ny torpedhockey här?
– Haha, nej, nej! utbrister Ohlsson och drar i stället en koppling till Skellefteå och klubbens framgångar de senaste åren.
– Om vi ska bli bäst i slutändan måste vi vara bäst i spelet med och utan puck. Skellefteå lyckades koppla ihop sin skridskoåkning med spelet med puck.
"Laget jag hejat på"
Som aktiv spelade Ohlsson i Djurgårdens juniorer i början av 90-talet och nådde till slut allsvenskan med Oskarshamn som bäst.
Efter säsongen 2004-05 lade han skridskorna på hyllan, satsade på en tränarkarriär och tog över Djurgårdens juniorlag.
Efter att han varit assisterande tränare i Småkronorna och Frölunda har han nu huvudansvaret för första gången.
Och att få ha huvudansvaret i Djurgården beskriver han som "en dröm".
– Det är min förening, laget jag hejat på och är uppväxt med. Enligt mig är mitt jobb det största man kan ha i Sverige. Djurgården är också en klubb med en historia och tradition. De har vunnit mycket i Sverige och även ute i Europa på 90-talet.
Vad är största omställningen med att vara huvudtränare?
– Den största skillnaden är egentligen det mediala. Journalister har plötsligt börjat att ringa till mig.
Hur kommer du att hantera den biten?
– Jag har en klar bild av vad den handlar om. Går det bra får höra av alla hur duktig man är och går det dåligt blir man sänkt i bottenviken. Jag kommer varken att slå mig för bröstet när det går bra eller låta mig sänkas när det går dåligt. Det viktigaste för mig är att göra ett bra jobb, att se laget jobba och slita hårt.
Satsar på mer tid
Vad är det som skiljer dig och Djurgårdens förre tränare, Hans Särkijärvi?
– Jag känner faktiskt inte Hans och kan inte uttala mig om det. Men jag vet vem jag är, vad jag står för och det kan jag berätta om.
Berätta!
– Jag försöker ha en bra relation med spelarna och vill att de ska känna att jag vill att de ska lyckas och bli bättre. Men jag är noggrann och är krävande också. Den sidan är inte rolig varje dag för en spelare, skrattar Ohlsson.
Hur ser du på lagbygget?
– Gemensamt för hela truppen är att det finns ett driv att alla ska bli bättre. Vi har valt att lägga ner mer tid på hockeyn än vad klubben tidigare gjort. Och vill man bli bättre måste man lägga ner tid, oavsett om man spelar gitarr eller spelar hockey. Det blir bättre betalt av träningen ju mer medveten om att utvecklas man blir.
– Längre dagar, helt klart. Utanför isen och på isen, avslutar Robert Ohlsson som hoppas att Djurgården kan bli bäst.
Med tiden.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: DIF i Media

Inlägg av MarcusDaze »

Någon som kan ge mig lite text ur AB Plus artikeln om vårat lagbygge?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true

Jag finns på PM om ni med plus inte vill skriva här.

Tack på förhand


Sent from my iPhone using Tapatalk
Splitzen
Inlägg: 97
Blev medlem: 2013-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Splitzen »

Djupanalys: Dif kan bli underhållande
Hans Abrahamsson fortsätter räkna ner till SHL-premiären med analyser av alla 14 lagen.
Här har det blivit dags för Djurgården.
Dela Tweeta

ABRAHAMSSONS ANALYS
Sportcheferna Eriksson (strategisk) och Johansson (teknisk) fortsätter sitt arbete med att göra Djurgården till ett topplag som producerar egna spelare och samtidigt skapar en miljö där spelare som kommer dit blir bättre.
Robert Ohlsson har handplockats från Frölunda för att leda laget. Något som gjorde att Hans Särkijärvi tvingades bort trots ett år kvar på kontraktet. Jag vet att Ohlsson är en skicklig tränare. Samtidigt är det en helt ny situation för honom att vara huvudtränare på den här nivån, med allt vad det innebär.
Utvecklingen mot ett mer konstruktivt spel med större puckinnehav lär i alla fall fortsätta. Mallen är till stora delar vad Skellefteå och Frölunda har gjort på senare år, men på djurgårdsvis.
Utvecklar man bra spelare är också risken stor att de försvinner till ligor högre upp i näringskedjan.
Det vet Skellefteå och Frölunda och det har Djurgården verkligen fått erfara efter förra säsongen.
Åtta nyckelspelare har försvunnit och det är ett till stora delar nytt lag som en oprövad huvudtränare nu ska få ihop. Många nya kuggar ska hitta sin plats och sin roll. Luckan efter Patrick Thoresen blir väldigt svår att fylla, hur många forwards Djurgården än har värvat in. Det var trots allt när norrmannen var på topp som Djurgården kändes riktigt vasst.
Räkna med att det kommer att ta lite tid att hitta stabilitet och ett vägvinnande spel.
Jag placerar Djurgården med lag som Luleå, Brynäs och Färjestad: kapacitet att slåss om en direktplats till slutspelet. Men i Djurgårdens fall tror jag det blir en åttondelsfinal.
Med landets i särklass bästa publik i ryggen lär det i alla fall bli en hel del poäng hemma på Hovet.




MÖJLIG STARTUPPSTÄLLNING
Mikael Tellqvist –
Ville Varakas, Mikko Kousa –
Jeff Tambellini, Matt Anderson, Daniel Brodin.

MÅLVAKTER
Mantas Armalis har flyttat till Nordamerika och Adam Reideborn är tillbaka i Stockholm. Armalis växte under förra säsongen ut till en toppmålvakt i SHL, den nivån har Adam Reideborn inte varit i närheten av under sina två år i Modo. Reideborn har definitivt stora skor att fylla om Djurgården ser honom som en ersättare för Armalis.
Å andra sidan svarade Reideborn för en riktigt bra säsong innan han lämnade Djurgården. Möjligt att återkomsten till huvudstaden är precis vad den 24-åriga målvakten behöver.
Mikael Tellqvist är fortfarande en bra SHL-målvakt, när han är riktigt fräsch. Har slitit med en del smärtor men också räddat Djurgården många gånger under de två åren i SHL. Förra året lev det dock allt tydligare att Armalis var den uttalade ettan. Tellqvist landade på 20 matcher och frågan är om kroppen pallar för att vara förstemålvakt i SHL och står runt 40 matcher? Tellqvist/Reideborn känns i det här läget som ett svagare målvaktspar än vad Djurgården hade förra säsongen.


BACKAR
Tunga förluster, minst sagt. Linus Hultström var nog SHL:s bästa offensiva back förra säsongen. Marcus Högström lyfte ytterligare en nivå som tvåvägsback och Andreas Englund växte ut till en landslagsback. Tre spelare som dessutom slukade enormt med istid. Utöver de här tre har också Robin Norell och Philip Holm försvunnit.
Ersättarna heter Emil Johansson, Ville Varakas, Alexander Urbom och Mikko Kousa. En ekvationen som i mina ögon inte riktigt går jämnt ut.
Det vill till att skicklige backtränaren Stefan Nyman verkligen får ut maximalt av varje spelare. Det har han lyckats med tidigare, men det är ingen garanti för att det går år efter år.
Senaste förvärvet finändaren Mikko Kousa påminner defintivt en del om Hultström (storleken, högerfattad och spelskicklig), men hade inte alls den skridskoåkningen och kändes lite blöt under den korta period jag såg honom i Modo. Han har också haft väldigt svårt att producera utanför Finland.
Men det är ingen vågad gissning att Kousa kommer få stort förtroende i offensiva situationer.
Om jag förra säsongen efterlyste en rutinerad försvarsgeneral är det luckan efter Hultström som behöver fyllas nu. Någon som är ett vapen i power play och står för ett konstruktivt spel från egen zon. Jag känner inte att Robin Press är där än. Och jag tror inte Ville Varakas har de egenskaperna i sin repertoar.
Alexander Urbom är tillbaka, men han ska lägga fokus på sitt eget spel snarare än att hjälpa andra. Något säger mig dock att den store backen trivs bättre i Stockholm än i Skellefteå.


FORWARDS
En väldigt jämn och gedigen forwardssida är mitt första intryck. Djurgården får definitivt ihop fyra kedjor som kommer spela intensiv hockey och bli jobbiga att möta. Det jag känner saknas är spetsspelare och matchavgörare som Patrick Thoresen och Marcus Sörensen. Bara där försvann 82 poäng. Å andra sidan kan jag känna att Djurgården blir starkare som kollektiv. Tomi Sallinen är också borta, även om Djurgården var drivande i den skilsmässan.
Nya tränaren Robert Olsson får satsa på att många spelare är med och producerar och den bredden har Djurgården. Matt Anderson är kvar. Och Markus Ljungh. Två offensiva centrar att bygga runt och på kanterna vimlar det av fart i spelare som Calle Ridderwall, Jeff Tambellini, Juuso Ikonen, Gustav Possler, Daniel Brodin och Patrik Lundh.
Jag sätter dock frågetecken för om forwards får rätt understöd i det offensiva spelet med tanke på hur backsidan ser ut. Men lyckas Djurgården sätta det defensiva spelet kan det bli riktigt underhållande att se stockholmarna i vinter.


VÄRVNINGSBETYG SÅ HÄR LÅNGT
Med så många tunga namn borta kan det inte bli mer än godkänt. Framåt har Djurgården dock fyllt på bra, det är backsidan som drar ner betyget.

DET BEHÖVS
Med Hultström borta ser jag ingen naturlig ersättare. Varken bland de som är kvar eller de som värvats in.

Genombrottet: Gillade vad jag såg av Emil Johansson förra säsongen. Nyförvärvet från HV kan räkna med en stor roll direkt.
Floppen: Alexander Urbom har en hel de att bevisa i SHL.
Flippen: Markus Ljungh tar steg hela tiden och kan mycket väl hamna över 40 poäng i vinter.
Slutplacering i SHL: Åtta.
Djurgårdens IF Djur
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

En sansad och nykter analys. Abrahamsson är helt klart rätt vettig.
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Alltså. Hultström var bra förra säsongen, ja. Men SÅ bra var han inte. Gick han inte 15-20 matcher utan poäng ett tag? För att sedan explodera i slutspelet och få in precis allt?

Sen håller jag inte med om att Hultström skulle vara en särskilt bra skridskoåkare. Hultström har en okej skridskoåkning. Är ganska säker på att Mikko Kousa matchar den mer än väl.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Högström var bättre totalt sett, men tyckte båda två höll bra klass genom hela säsongen. Hultström imponerade med färre misstag än förväntat. Tror inte vi kommer ha några backar i årets lag som är i närheten av de två i vilket fall.
Bild
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Andspe »

MrMadhawks pod med Joakim Eriksson
https://www.acast.com/hockeyextraallt/1 ... gardensif-

Jocke är oerhört kunnig och förtroende ingivande. Rätt kul att när Johan försöker pressa Jocke så markerar han.

- Det är riktigt bra spelare ni har tappat i... Det är rätt tunga tapp ni gjort.

- Ja det är det, det ska man inte sticka under stolen med. Men många av de spelarna du nämner, om vi backar ett år tillbaka och suttit vid det här skrivbordet i augusti förra året så var det samma spelare som många, inklusive dig själv ifrågasatte. Hur ska Djurgården klara sig ett andra år i SHL med de här spelarna? Det är ju allsvensk standard på dem.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: DIF i Media

Inlägg av MarcusDaze »

Nu när premiärveckan är kommen passar jag på att lyfta denna artikeln igen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... map=%5B%5D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar