DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:Hockeyavsnitt med DIFpodden.

http://www.jarnkaminerna.se/2015/09/14/ ... pladdning/

Jag hade kanske velat gå djupare på varenda nyförvärv, men blev ändå en timme hockeysurr.
Bra tugg! Du får gärna länka om det blir fler gånger, har dålig koll på den där podden.

Det är väl inte du som väljer men gärna en mindre bullrig miljö i framtiden om möjligt.
Vi brukar spela in på Östra Station för att stödja Berit. Vanligtvis brukar vi få en avskärmad del men nu var gästantalet rätt högt.
Expert.
Magistern
Inlägg: 30
Blev medlem: 2013-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Magistern »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:Hockeyavsnitt med DIFpodden.

http://www.jarnkaminerna.se/2015/09/14/ ... pladdning/

Jag hade kanske velat gå djupare på varenda nyförvärv, men blev ändå en timme hockeysurr.
Bra tugg! Du får gärna länka om det blir fler gånger, har dålig koll på den där podden.

Det är väl inte du som väljer men gärna en mindre bullrig miljö i framtiden om möjligt.
Vi brukar spela in på Östra Station för att stödja Berit. Vanligtvis brukar vi få en avskärmad del men nu var gästantalet rätt högt.
Tyckte inte det var så farligt högt bakgrundsljud. Tyckte ljudet var bra och miljön runt om ger en skön känsla. Bra snack i podden.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:Hockeyavsnitt med DIFpodden.

http://www.jarnkaminerna.se/2015/09/14/ ... pladdning/

Jag hade kanske velat gå djupare på varenda nyförvärv, men blev ändå en timme hockeysurr.
Bra tugg! Du får gärna länka om det blir fler gånger, har dålig koll på den där podden.

Det är väl inte du som väljer men gärna en mindre bullrig miljö i framtiden om möjligt.
Vi brukar spela in på Östra Station för att stödja Berit. Vanligtvis brukar vi få en avskärmad del men nu var gästantalet rätt högt.
Kul med Hockeypodd, alldeles för få av den varan!
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattebo »

Magistern skrev:
Tyckte inte det var så farligt högt bakgrundsljud. Tyckte ljudet var bra och miljön runt om ger en skön känsla. Bra snack i podden.
Ja, jag borde inte klaga egentligen. Lyssnade från tv:en och det som kanske störde mig var att mickens upptagning av bakgrundsljudet höjdes och sänktes. När podfolket pratade var det bra, men när de tystnade tog micken plötsligt in mer ljud. Jag är rätt känslig när det kommer till ljudkvalitet. Men lite bakgrundsljud från människor var passande, det håller jag med om.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1840
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Andspe »

Några snabba med Nyman: https://t.co/omAH1i1TpF

Någon måste lära Nyman att om någon frågar hur känns backlinjen och han svarar: -bra och intervjuvaren då ställer motfrågan: -Hur bra?
Så svarar man: -Jävligt bra! Djurgårn (Klapp x 3), Djurgårn (Klapp x 3) 8)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF i Media

Inlägg av B.I.B.A »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1420299.ab

Globenmatch mot Khk 31 oktober.
Coach Hånberg skrev:"– Det vore kul om Globen kunde bli orangefärgad med massa supportrar från Karlskrona. Hoppas att vi kan rå på Järnkaminerna också. Och eftersom Karlskrona är ett lag som lockar mycket folk så är det kul och förståeligt att man valt att lägga just vår match i Globen, säger han."
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Tycker det är kul med matcher i Globen. Det skönt att få vara nära isen när man står i klacken ibland.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1420299.ab

Globenmatch mot Khk 31 oktober.
Coach Hånberg skrev:"– Det vore kul om Globen kunde bli orangefärgad med massa supportrar från Karlskrona. Hoppas att vi kan rå på Järnkaminerna också. Och eftersom Karlskrona är ett lag som lockar mycket folk så är det kul och förståeligt att man valt att lägga just vår match i Globen, säger han."
Är det här ett skämt? Match mot Karlskrona i Globen? Kommer det dra något folk överhuvudtaget? Begriper ingenting. :|
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1420299.ab

Globenmatch mot Khk 31 oktober.
Coach Hånberg skrev:"– Det vore kul om Globen kunde bli orangefärgad med massa supportrar från Karlskrona. Hoppas att vi kan rå på Järnkaminerna också. Och eftersom Karlskrona är ett lag som lockar mycket folk så är det kul och förståeligt att man valt att lägga just vår match i Globen, säger han."
Är det här ett skämt? Match mot Karlskrona i Globen? Kommer det dra något folk överhuvudtaget? Begriper ingenting. :|
Samma dag som det är avslutningsmatch i fotbollen på Tele2. Man hoppas väl locka folk till båda arenorna. Lite skeptisk, men lyckas man och drar över 10k så är det ju riktigt bra.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Salas »

android skrev:Lite skeptisk, men lyckas man och drar över 10k så är det ju riktigt bra.
Lyckas Djurgården locka över 8000 så får det ses som bra. Kommer vara usel stämning på den matchen, vart matchen spelas kvittar. Ju mer pengar Djurgården får från den pissmatchen ju bättre.

För övrigt, hur pass ironisk var Per Hånberg?
"Förståeligt att de valt att lägga just vår match där eftersom Karlskrona är ett lag som lockar så mycket folk."

Jag letade efter datum för att kolla om det var en artikel skriven första april, för inte kan han mena allvar?
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: DIF i Media

Inlägg av Highwind »

Bonden var ironisk, utan att själv veta om det..
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: DIF i Media

Inlägg av Glory1 »

Highwind skrev:Bonden var ironisk, utan att själv veta om det..
Såvitt jag vet är han Stockholmare? :wink:
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av mawa »

- Vilket lag har den absolut bästa publiken i Sverige enligt dig? Och berätta gärna om ett minne som fick dig att ge detta svar.

Magnus Nyström: "Djurgårdens fans på topp är oslagbara
Trycket på Hovet under finalen mot HV - det var helt magiskt"
I framgång och motgång, Djurgården.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: DIF i Media

Inlägg av Lynxlynx »

_Skogis skrev:Har ni läst hela artikeln eller är ni så insnöade att ni bara ser problem?

Tanken är att det ska vara en hockey-vecka på Stadion för att främja och lyfta fram hockeyn i Stockholm..

Vi, AJK och Bajen kommer att spela egna seriematcher på olika dagar. Sedan kommer det bli diverse ungdomsmatcher, (säkerligen) veteranmatcher och kanske någon jippo-match med fd NHL-spelare och andra profiler.

Personligen tycker jag att det är ett lysande förslag att lyfta Sthlms-hockeyn högre upp på politikernas agenda.

Tack för ordet.
Håller helt med. Vi skulle inte ha något med AIK eller Bajen att göra, de har sina matcher andra dagar som jag förstod det. Kan vi inte romantisera det här? Tänker mig en vintermatch, kanske en liten plunta i fickan, skön stämning och utomhushockey som det en gång i tiden var. Vad är så jävla fel med det?!

Kul förslag, kör på!
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av Think if... »

Ett öppningsbart tak på Hovet så har vi rätt miljö för ute matcher.
Using Tapatalk
Skriv svar