DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av DIFLuWi »

crike skrev: 2023-04-09 08:33:09 Jag brinner sällan till men nu får det fan vara nog.

Det började igår med att Cmore tog upp en enda situation med Stråhle och det var Mustonens interference. Jag är enig i att det inte borde ha varit en utvisning och vi hade varit galna om det hade varit åt andra hållet, men bara för att det matchavgörande målet föll under den utvisningen behöver man inte fokusera på denna i en match som innehöll så många saker.

Sen har jag nu lyssnat ikapp på Hockeypuls med Adam Johansson från igår (kan han bara gå ut och säga att allt som inte går med Modo är fel?) och sitter då här en söndagsmorgon och är galen, tack för den.
Han fokuserar nästan uteslutande på den här utvisningen och det visar sig att hans kompanjon (som jag gillar i vanliga fall) Mr MadHawk har valt ut två spelare att intervjua, vilka? Jo Brodin och Mustonen. Fokuset? Mustonens utvisning.

Att tycka den är viktig är tjänstefel när Björklöven efter det får chansen att spela PP i nästan 5. Jag ser det som mer avgörande att dom inte lyckades göra både 1 och 2 mål där.

Om jag får ge dem några tips på vad de hade kunnat fokuserat på,
* Överkörningen på Galajda (tack Sanny för att du iaf nämner den)
* Weigels filmning på Vejdes hakning, jag känner att det felaktiga i Mustonen-situationen kvittas mot detta för om dom hade tagit en varsin tvåa på Vejde och Weigel hade aldrig Vejde tagit sitt matchstraff
* Det sensationella i att DIF får sätta in sin (lånade) tredjemålvakt
* Att serien kokar, 2-2 i matcher och det kan ju inte finnas någon opartisk hockeyälskare som bryr sig om SHL-slutspelet när detta pågår
Amen!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Andspe »

Kul att Myrenberg är Djurgårdare sedan barnsben:

https://twitter.com/rosenrasande/statu ... Rbj_XPPeZg
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av DIFLuWi »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... r-fran-shl

Någon med plus som kan sammanfatta?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7938
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

DIFLuWi skrev: 2023-04-12 20:58:36 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... r-fran-shl

Någon med plus som kan sammanfatta?
Väldigt kortfattat:
- Sparkningen av Fagervall
- Vinsten 20 Januari mot Modo med 3-0
- Marcus Krügers ledarskap
- Youngguns och Stor-Honken
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av crike »

Media pratar om deras ansvar för "klimatet" gentemot spelare och domare.

Lyssna på Hockeypuls podcast, nr 295, och intervjun med Wiktor. Är en sådan oerhörd (brotts)provokation av MadHawk så det är galet. Wiktor sköter det skitsnyggt och skyller inte på någonting och lyfter inga situationer och så försöker MadHawk nästla sig in och få honom att tycka att Ingman är en filmare och att domarna tagit en felaktig utvisning på honom.

Lågvattenmärke.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4214
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

DIF i Media

Inlägg av sauron »

crike skrev: 2023-04-17 11:43:04 Media pratar om deras ansvar för "klimatet" gentemot spelare och domare.

Lyssna på Hockeypuls podcast, nr 295, och intervjun med Wiktor. Är en sådan oerhörd (brotts)provokation av MadHawk så det är galet. Wiktor sköter det skitsnyggt och skyller inte på någonting och lyfter inga situationer och så försöker MadHawk nästla sig in och få honom att tycka att Ingman är en filmare och att domarna tagit en felaktig utvisning på honom.

Lågvattenmärke.
Märkligt hur oviktigt det var när Mustonen åkte ut... Då var det helt ok att rya om domarna hur mycket som helst, men när vi (än en gång) blir förfördelade så är det ett "jävla gnäll" och farligt för "arbetsmiljön"...

Dessutom har ju just den här domarn bevisat att han hatar oss och tänker göra allt för att döma bort oss tidigare. (ja, det var han som b la missade yxhugget av Weigel)
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 125
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

DIF i Media

Inlägg av bbjs »

Leif Strumpan hyllar Noah Östlund som bästa Center i HA (med kommentaren att Krüger är en klass för sig).
..en blandning av Larionov och Bykov
..den bästa sedan Niklas Bäckström

Ungefär vad jag hört från folk på andra sidan Atlanten, stort.

https://www.youtube.com/live/EOTVZN7070 ... are&t=2900
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

bbjs skrev: 2023-04-19 18:17:24 Leif Strumpan hyllar Noah Östlund som bästa Center i HA (med kommentaren att Krüger är en klass för sig).
..en blandning av Larionov och Bykov
..den bästa sedan Niklas Bäckström

Ungefär vad jag hört från folk på andra sidan Atlanten, stort.

https://www.youtube.com/live/EOTVZN7070 ... are&t=2900
Jag är med i detta program nu på fredagsmorgonen från kl 8 om någon vill kika.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Baronen
Inlägg: 3
Blev medlem: 2024-01-27

DIF i Media

Inlägg av Baronen »


Hello, gamla BaronVonDif här, efter PC byte hittade jag denna gamla video som aldrig vart publicerad 2014, jag var missnöjd med min andra låt, tyckte den gick för långsamt och ville spela in den på nytt men det fanns inte tid eller pengar så jag ville inte släppa den men videon är ren hockeyporr. Tanken att göra en DIF låt på engelska föddes då vi hade tre transatlanter i laget och hade en hel del kontakt med Dustin och Saviano på den tiden. Intro snacket borde jag släppa också någon dag i sin helhet om jag hittar filerna, jag bad alla tre säga saker dom säger i en timeout eller innan byte och jag tror dom i transatlantisk anda pratade oavbrutet i fem minuter men det vart ju en lite tabbar och goda skratt så jag klippte ihop det till det ni hör och lade till lite "hockeyljud" i bakgrunden.
Baronen
Inlägg: 3
Blev medlem: 2024-01-27

DIF i Media

Inlägg av Baronen »


Hello, gamla BaronVonDif här, efter PC byte hittade jag denna gamla video som aldrig vart publicerad 2014, jag var missnöjd med min andra låt, tyckte den gick för långsamt och ville spela in den på nytt men det fanns inte tid eller pengar så jag ville inte släppa den men videon är ren hockeyporr. Tanken att göra en DIF låt på engelska föddes då vi hade tre transatlanter i laget och hade en hel del kontakt med Dustin och Saviano på den tiden. Intro snacket borde jag släppa också någon dag i sin helhet om jag hittar filerna, jag bad alla tre säga saker dom säger i en timeout eller innan byte och jag tror dom i transatlantisk anda pratade oavbrutet i fem minuter men det vart ju en lite tabbar och goda skratt så jag klippte ihop det till det ni hör och lade till lite "hockeyljud" i bakgrunden.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 125
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

DIF i Media

Inlägg av bbjs »

Tack för den, mycket nostalgi och massor med känslor med de gamla klippen.
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av DIFLuWi »

Snyggt! Visst var det Lofstrom som var den siste onämnde transatlanten?
Baronen
Inlägg: 3
Blev medlem: 2024-01-27

DIF i Media

Inlägg av Baronen »

DIFLuWi skrev: 2024-01-27 13:16:26 Snyggt! Visst var det Lofstrom som var den siste onämnde transatlanten?
Sant.Han var lite blyg och pratade inte så mycket. Som spelare vill jag minnas att han han hade ett grymt skott men träffsäkerheten hade en del att önska
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av daaviid »

Underbara gamla bilder i den videon. Vilka jävla lirare vi har haft ändå. :D
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av DIFLuWi »

Baronen skrev: 2024-01-27 13:29:53
DIFLuWi skrev: 2024-01-27 13:16:26 Snyggt! Visst var det Lofstrom som var den siste onämnde transatlanten?
Sant.Han var lite blyg och pratade inte så mycket. Som spelare vill jag minnas att han han hade ett grymt skott men träffsäkerheten hade en del att önska
Härligt!
Tack för en fin trip i minnenas allé!
Snyggt jobbat!
Skriv svar