DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Knickedick
Inlägg: 1240
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av Knickedick »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-03 00:15:59
Mattias_87 skrev: 2022-04-02 22:36:23
Nattuggla_ skrev: 2022-04-02 22:33:01 Förstår inte riktigt hur vi ska kunna göra någon skillnad?
Folk har sagt att styrelsen måste bytas ut egentligen varenda år sedan vi degraderades senast. Varför har han inte röstats bort ännu isåfall? Det är väl medlemsmöten varenda år?
Någon annan måste ju vilja utmana Kareel om ordförandeposten. Man kan inte fälla en person utan att ha en annan kandidat.
Har dålig koll på eventuella kandidater. Har vi ens någon?

Edit. Rikard Josefson skriver på Twitter i en svarstweet att han skulle överväga om han fick frågan.
Har dålig koll på honom som person ska jag ärligt säga. Men CEO på Avanza för er som inte har så bra koll på den branschen.
Det är väl valberedningens jobb att plocka fram kandidater. Men de känns i ärlighetens namn också bara som lakejer och glassgubbar de med
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

DIF i Media

Inlägg av Dusinator »

Knickedick skrev: 2022-04-02 20:43:53
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Så styrelsen sitter alltså och fattar beslut i detta nu som DIF-Hockey kommer få leva med i framtiden? Som ska in under föreningens lönebudget?

Jag hopas verkligen de jobbar gratis eller att kontrakten nu går att bryta. Det behöver göras en ordentlig utvärdering över vad som går snett just nu INNAN några beslut om framtiden fattas Ö.H.T. annars fortsätter snöbollen bara att rulla okontrollerat.
Men vänta här nu… med tanke på Djurgården hockeys organisation så är det väl inte styrelsen som anställer? Det gör väl VD som har fått det mandaten att sköta föreningen, visserligen av styrelsen.

Sen kan man ändå ha åsikter om styrelsen, absolut. Men om det är dom som anställer alla då kan vi ju skita i att ha en VD med mera….
Knickedick
Inlägg: 1240
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av Knickedick »

Dusinator skrev: 2022-04-03 12:44:48
Knickedick skrev: 2022-04-02 20:43:53
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Så styrelsen sitter alltså och fattar beslut i detta nu som DIF-Hockey kommer få leva med i framtiden? Som ska in under föreningens lönebudget?

Jag hopas verkligen de jobbar gratis eller att kontrakten nu går att bryta. Det behöver göras en ordentlig utvärdering över vad som går snett just nu INNAN några beslut om framtiden fattas Ö.H.T. annars fortsätter snöbollen bara att rulla okontrollerat.
Men vänta här nu… med tanke på Djurgården hockeys organisation så är det väl inte styrelsen som anställer? Det gör väl VD som har fått det mandaten att sköta föreningen, visserligen av styrelsen.

Sen kan man ändå ha åsikter om styrelsen, absolut. Men om det är dom som anställer alla då kan vi ju skita i att ha en VD med mera….
Det är styrelsen som är ytterst ansvarig. Det kan mycket väl hända att styrelsen har givit VD mandat att göra detta.
Men då är det ju isåfall felet (som jag ser det) att styrelsen givit VDn mandatet att göra detta i det här läget…..
Styrelsen skulle ju kunna beordra VDn att alla utökningar av organisationen/nyanställningar ska diskuteras med styrelsen. Jag hade hoppas iaf att det skulle vara så det går till när situationen ser ut som den gör med att vi kommer få sämre ekonomiska förutsättningar.
Styrelsen är iaf grunden till detta på ett eller annat sätt.

Dom är iaf, oavsett hur detta beslutet gått till, ansvariga för att ha tillsatt Kraft, som isåfall fattat detta beslut på eget bevåg i en situation där vi borde utvärdera och skapa oss ett så ”blankt papper” som möjligt och börja om. Ingen borde sitta säkert och inga beslut borde fattas tills en utvärdering är gjord och godkänd av medlemmarna. Det är trots allt vi som är ägare av klubben.

Vad exakt är det Murray och Bremberg är tänkta att göra, infon Som kommer via andra kanaler än Oss själva känns knapphändig.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

DIF i Media

Inlägg av emilin »

Knickedick skrev: 2022-04-03 13:25:42
Dusinator skrev: 2022-04-03 12:44:48
Knickedick skrev: 2022-04-02 20:43:53
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Så styrelsen sitter alltså och fattar beslut i detta nu som DIF-Hockey kommer få leva med i framtiden? Som ska in under föreningens lönebudget?

Jag hopas verkligen de jobbar gratis eller att kontrakten nu går att bryta. Det behöver göras en ordentlig utvärdering över vad som går snett just nu INNAN några beslut om framtiden fattas Ö.H.T. annars fortsätter snöbollen bara att rulla okontrollerat.
Men vänta här nu… med tanke på Djurgården hockeys organisation så är det väl inte styrelsen som anställer? Det gör väl VD som har fått det mandaten att sköta föreningen, visserligen av styrelsen.

Sen kan man ändå ha åsikter om styrelsen, absolut. Men om det är dom som anställer alla då kan vi ju skita i att ha en VD med mera….
Det är styrelsen som är ytterst ansvarig. Det kan mycket väl hända att styrelsen har givit VD mandat att göra detta.
Men då är det ju isåfall felet (som jag ser det) att styrelsen givit VDn mandatet att göra detta i det här läget…..
Styrelsen skulle ju kunna beordra VDn att alla utökningar av organisationen/nyanställningar ska diskuteras med styrelsen. Jag hade hoppas iaf att det skulle vara så det går till när situationen ser ut som den gör med att vi kommer få sämre ekonomiska förutsättningar.
Styrelsen är iaf grunden till detta på ett eller annat sätt.

Dom är iaf, oavsett hur detta beslutet gått till, ansvariga för att ha tillsatt Kraft, som isåfall fattat detta beslut på eget bevåg i en situation där vi borde utvärdera och skapa oss ett så ”blankt papper” som möjligt och börja om. Ingen borde sitta säkert och inga beslut borde fattas tills en utvärdering är gjord och godkänd av medlemmarna. Det är trots allt vi som är ägare av klubben.

Vad exakt är det Murray och Bremberg är tänkta att göra, infon Som kommer via andra kanaler än Oss själva känns knapphändig.
Om detta stämmer så gillar jag tänket att knyta an folk med stort Djurgårdshjärta som jobb runt klubben, för att öka värde och nyttja dessas kontaktnät. Pratar vi sen pengar ut från klubben så ska man naturligtvis hålla hårt i varje slant, väg för och nackdelar med den kommande utgiften.
Men vad är det som säger att om vi kommer kunna knyta dessa herrar till oss att det kommer medföra en stor kostnad, kan mycket väl genera 0 kr ut från vår klubb.
När vi åkte ut senast var vi väldigt många som bidrog på olika sätt för att hjälpa laget i vårt hjärta, utan att det drabbade Djurgårdens ekonomi negativt.
Knickedick
Inlägg: 1240
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av Knickedick »

emilin skrev: 2022-04-03 13:43:42
Knickedick skrev: 2022-04-03 13:25:42
Dusinator skrev: 2022-04-03 12:44:48
Knickedick skrev: 2022-04-02 20:43:53
Harmageddon skrev: 2022-04-02 20:08:03 Sportbladet kan avslöja att ikonerna Douglas Murray och Fredrik Bremberg är värvade till Djurgårdens kommersiella team och ska utveckla klubben.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-uttaget
Så styrelsen sitter alltså och fattar beslut i detta nu som DIF-Hockey kommer få leva med i framtiden? Som ska in under föreningens lönebudget?

Jag hopas verkligen de jobbar gratis eller att kontrakten nu går att bryta. Det behöver göras en ordentlig utvärdering över vad som går snett just nu INNAN några beslut om framtiden fattas Ö.H.T. annars fortsätter snöbollen bara att rulla okontrollerat.
Men vänta här nu… med tanke på Djurgården hockeys organisation så är det väl inte styrelsen som anställer? Det gör väl VD som har fått det mandaten att sköta föreningen, visserligen av styrelsen.

Sen kan man ändå ha åsikter om styrelsen, absolut. Men om det är dom som anställer alla då kan vi ju skita i att ha en VD med mera….
Det är styrelsen som är ytterst ansvarig. Det kan mycket väl hända att styrelsen har givit VD mandat att göra detta.
Men då är det ju isåfall felet (som jag ser det) att styrelsen givit VDn mandatet att göra detta i det här läget…..
Styrelsen skulle ju kunna beordra VDn att alla utökningar av organisationen/nyanställningar ska diskuteras med styrelsen. Jag hade hoppas iaf att det skulle vara så det går till när situationen ser ut som den gör med att vi kommer få sämre ekonomiska förutsättningar.
Styrelsen är iaf grunden till detta på ett eller annat sätt.

Dom är iaf, oavsett hur detta beslutet gått till, ansvariga för att ha tillsatt Kraft, som isåfall fattat detta beslut på eget bevåg i en situation där vi borde utvärdera och skapa oss ett så ”blankt papper” som möjligt och börja om. Ingen borde sitta säkert och inga beslut borde fattas tills en utvärdering är gjord och godkänd av medlemmarna. Det är trots allt vi som är ägare av klubben.

Vad exakt är det Murray och Bremberg är tänkta att göra, infon Som kommer via andra kanaler än Oss själva känns knapphändig.
Om detta stämmer så gillar jag tänket att knyta an folk med stort Djurgårdshjärta som jobb runt klubben, för att öka värde och nyttja dessas kontaktnät. Pratar vi sen pengar ut från klubben så ska man naturligtvis hålla hårt i varje slant, väg för och nackdelar med den kommande utgiften.
Men vad är det som säger att om vi kommer kunna knyta dessa herrar till oss att det kommer medföra en stor kostnad, kan mycket väl genera 0 kr ut från vår klubb.
När vi åkte ut senast var vi väldigt många som bidrog på olika sätt för att hjälpa laget i vårt hjärta, utan att det drabbade Djurgårdens ekonomi negativt.
Det är ju i sådana här saker som man behöver lägga korten på bordet. Det behövs trensparens över vad som har gått fel just nu. Klubben slokar som aldrig för och något knns ruttet inifrån och ut när spelarna inte ens verkar vilja ställa upp bakom skölden.
Jag säger inte att det är fel....men det är inte rätt läge just nu. KG står i TV och säger att vi behöver se över organisationen.....och då utökar man organisationen med två gamla spelare innan man presenterat än utvärdering med denna översyn av organisationen.

För mig bör styrelse och ledning presentera en trovärdig utvärdering och analys av vad som gått fel och en plan med konkreta handlingar över hur man har/ska komma/kommit till rätta med det som varit fel......
Eller ställa sina platser till förfogande innan beslut om utökning av organisationen kommer på tal.

First things first
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Snubblade på den här artickeln om hockeyfabriken Djurgårn som kan vara intressant för er

https://thecoachessite.com/hockey-facto ... ardens-if/
dr111DIF
Inlägg: 1012
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av dr111DIF »

m0ng00se skrev: 2023-02-04 08:42:28 Snubblade på den här artickeln om hockeyfabriken Djurgårn som kan vara intressant för er

https://thecoachessite.com/hockey-facto ... ardens-if/
Hehe kul att de helt förbiser 1989 års 1st overall och listar Nilsson som första förstarundaren från dif.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Haha ja helt sjukt att dom helt missade Sudden!?!
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

DIF i Media

Inlägg av Jimmy Peterson »

Sudden spelade i Nacka säsongen han draftades, så skulle säga att det tekniskt sett är korrekt.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av crike »

Intervju med Odelius i Expressen idag.

Inget gnäll eller så utan bara att han måste spela bättre och förtjäna sin plats. Han anser själv att han slutat spela på det sätt som han ska spela så nu försöker han gå tillbaka till grunderna.

Jag gillar hans inställning i intervjun, dock inte den vaga biten gällande Fbk, man förstår ju att han kommer lämna om han får chansen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9433
Blev medlem: 2009-12-01

DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

crike skrev: 2023-02-22 18:18:33 Intervju med Odelius i Expressen idag.

Inget gnäll eller så utan bara att han måste spela bättre och förtjäna sin plats. Han anser själv att han slutat spela på det sätt som han ska spela så nu försöker han gå tillbaka till grunderna.

Jag gillar hans inställning i intervjun, dock inte den vaga biten gällande Fbk, man förstår ju att han kommer lämna om han får chansen.
Jag räknar bort samtliga juniorer nästa säsong. SHL/AHL/NHL blir det oavsett vad som händer med oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av crike »

Jim Morrison skrev: 2023-02-22 19:01:34
crike skrev: 2023-02-22 18:18:33 Intervju med Odelius i Expressen idag.

Inget gnäll eller så utan bara att han måste spela bättre och förtjäna sin plats. Han anser själv att han slutat spela på det sätt som han ska spela så nu försöker han gå tillbaka till grunderna.

Jag gillar hans inställning i intervjun, dock inte den vaga biten gällande Fbk, man förstår ju att han kommer lämna om han får chansen.
Jag räknar bort samtliga juniorer nästa säsong. SHL/AHL/NHL blir det oavsett vad som händer med oss.
Och föraktar dom för resten av deras karriärer? :wink:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9433
Blev medlem: 2009-12-01

DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

crike skrev: 2023-02-23 19:18:01
Jim Morrison skrev: 2023-02-22 19:01:34
crike skrev: 2023-02-22 18:18:33 Intervju med Odelius i Expressen idag.

Inget gnäll eller så utan bara att han måste spela bättre och förtjäna sin plats. Han anser själv att han slutat spela på det sätt som han ska spela så nu försöker han gå tillbaka till grunderna.

Jag gillar hans inställning i intervjun, dock inte den vaga biten gällande Fbk, man förstår ju att han kommer lämna om han får chansen.
Jag räknar bort samtliga juniorer nästa säsong. SHL/AHL/NHL blir det oavsett vad som händer med oss.
Och föraktar dom för resten av deras karriärer? :wink:
Verkligen inte! Ett förståeligt steg i deras karriärer precis som när vi förlorade Wennberg, Erik Gustafsson och Åberg efter ett år i HA senast.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Intervju med Hammarlund på Expressen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... ishockeyn/
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av crike »

Jag brinner sällan till men nu får det fan vara nog.

Det började igår med att Cmore tog upp en enda situation med Stråhle och det var Mustonens interference. Jag är enig i att det inte borde ha varit en utvisning och vi hade varit galna om det hade varit åt andra hållet, men bara för att det matchavgörande målet föll under den utvisningen behöver man inte fokusera på denna i en match som innehöll så många saker.

Sen har jag nu lyssnat ikapp på Hockeypuls med Adam Johansson från igår (kan han bara gå ut och säga att allt som inte går med Modo är fel?) och sitter då här en söndagsmorgon och är galen, tack för den.
Han fokuserar nästan uteslutande på den här utvisningen och det visar sig att hans kompanjon (som jag gillar i vanliga fall) Mr MadHawk har valt ut två spelare att intervjua, vilka? Jo Brodin och Mustonen. Fokuset? Mustonens utvisning.

Att tycka den är viktig är tjänstefel när Björklöven efter det får chansen att spela PP i nästan 5. Jag ser det som mer avgörande att dom inte lyckades göra både 1 och 2 mål där.

Om jag får ge dem några tips på vad de hade kunnat fokuserat på,
* Överkörningen på Galajda (tack Sanny för att du iaf nämner den)
* Weigels filmning på Vejdes hakning, jag känner att det felaktiga i Mustonen-situationen kvittas mot detta för om dom hade tagit en varsin tvåa på Vejde och Weigel hade aldrig Vejde tagit sitt matchstraff
* Det sensationella i att DIF får sätta in sin (lånade) tredjemålvakt
* Att serien kokar, 2-2 i matcher och det kan ju inte finnas någon opartisk hockeyälskare som bryr sig om SHL-slutspelet när detta pågår
Skriv svar