DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

DIF i Media

Inlägg av emilin »

Praetori skrev: 2021-12-05 11:44:30
Philly Flu skrev: 2021-12-05 09:08:13 Jag vill minnas att Toronto gick dåligt i början av en säsong. Mats Sundin samlade alla spelare och man kom tillsammans fram till vad som krävs av varje spelare. Efter det började man vinna matcher igen. Jag undrar, vem är ”Mats Sundin” i Djurgården 21-22?
Mats Sundin råkade ju bara vara en av de största Torontoprofilerna genom alla tider. Jag tror inte vi har någon i nuvarande lag som ens kommer upp i 50% av en "Mats Sundin".
De enda med "bra" kaptensmeriter är väl Warg och Carey (och han är skadad).
Huvudet på spiken, vi har skeppat iväg spelare under flera år som skulle kunna redan nu eller på sikt komma upp till 50% av Sundins kapacitet, men vi prioriterade annat. Det vi gjorde var att förlita oss till 100% på att Josefsson skulle hålla, med 0% backup om det sket sig.
Vi kan gapa oss hesa om ny tränare ny ledning men just nu behöver vi en rejäl ledare på isen som kan visa resten av gruppen vad som krävs.
Sen ska ledning mm granskas och utvärderas vad som har blivit fel och troligtvis bytas ut.
Men just nu behöver vi ledare på isen, finns inte det så kan vi kasta in hur många nya tränare mm som helst, men dessa kommer tala inför döva öron.
Så ser jag på detta nu.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

DIF i Media

Inlägg av sauron »

Men herregud, vad är det som pågår i vår kära förening???

Om han nu inte begärt att bli utköpt, varför i helvete säger Djurgården det??

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... li-utkopt/

Detta stinker värre än hundskit i vårsolen.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4509
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

DIF i Media

Inlägg av captcash »

Inte oväntat ett skit att Videll drar, var väl ingen som trodde att han kunde spela kvar efter alla dessa turer.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

DIF i Media

Inlägg av sauron »

captcash skrev: 2021-12-06 18:52:30 Inte oväntat ett skit att Videll drar, var väl ingen som trodde att han kunde spela kvar efter alla dessa turer.
Nej, det är en sak, men varför skulle vi säga att han vill bli utköpt när han själv säger att han aldrig sagt det?
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

DIF i Media

Inlägg av Harmageddon »

sauron skrev: 2021-12-06 18:51:56 Men herregud, vad är det som pågår i vår kära förening???

Om han nu inte begärt att bli utköpt, varför i helvete säger Djurgården det??

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... li-utkopt/

Detta stinker värre än hundskit i vårsolen.
Dokusåpan förutsätter i Rederiet och Tre Kronor style.
DIF säger en sak, Videll kommer med något nytt.
Ingenting förvånar mig längre

Samtidigt är det inte hållbart att Videll är kvar heller i detta läge.

Match på torsdag men räknar kallt med ett nytt ”krismöte” på torsdag efter matchen för tydligen kunde man inte fokusera innan.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

DIF i Media

Inlägg av sauron »

Harmageddon skrev: 2021-12-06 18:55:58
sauron skrev: 2021-12-06 18:51:56 Men herregud, vad är det som pågår i vår kära förening???

Om han nu inte begärt att bli utköpt, varför i helvete säger Djurgården det??

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... li-utkopt/

Detta stinker värre än hundskit i vårsolen.
Dokusåpan förutsätter i Rederiet och Tre Kronor style.
DIF säger en sak, Videll kommer med något nytt.
Ingenting förvånar mig längre

Samtidigt är det inte hållbart att Videll är kvar heller i detta läge.

Match på torsdag men räknar kallt med ett nytt ”krismöte” på torsdag efter matchen för tydligen kunde man inte fokusera innan.
Om Videll nu inte vill bli utköpt, förväntar jag mig att han spelar på torsdag.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

DIF i Media

Inlägg av Harmageddon »

sauron skrev: 2021-12-06 19:03:45
Harmageddon skrev: 2021-12-06 18:55:58
sauron skrev: 2021-12-06 18:51:56 Men herregud, vad är det som pågår i vår kära förening???

Om han nu inte begärt att bli utköpt, varför i helvete säger Djurgården det??

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... li-utkopt/

Detta stinker värre än hundskit i vårsolen.
Dokusåpan förutsätter i Rederiet och Tre Kronor style.
DIF säger en sak, Videll kommer med något nytt.
Ingenting förvånar mig längre

Samtidigt är det inte hållbart att Videll är kvar heller i detta läge.

Match på torsdag men räknar kallt med ett nytt ”krismöte” på torsdag efter matchen för tydligen kunde man inte fokusera innan.
Om Videll nu inte vill bli utköpt, förväntar jag mig att han spelar på torsdag.
Sant.
To be continued…
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av kaminor »

Han kommer ju inte spela på torsdag. Han menar ju att han lider av psykisk ohälsa, så han lär ju sjukskriva sig.

"Han godtar att infinna sig på J20-lagets träningar när han är frisk, tills dess att han blir uttagen till A-laget igen."
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

DIF i Media

Inlägg av Frankie »

Harmageddon skrev: 2021-12-06 18:55:58
sauron skrev: 2021-12-06 18:51:56 Men herregud, vad är det som pågår i vår kära förening???

Om han nu inte begärt att bli utköpt, varför i helvete säger Djurgården det??

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... li-utkopt/

Detta stinker värre än hundskit i vårsolen.
Dokusåpan förutsätter i Rederiet och Tre Kronor style.
DIF säger en sak, Videll kommer med något nytt.
Ingenting förvånar mig längre

Samtidigt är det inte hållbart att Videll är kvar heller i detta läge.

Match på torsdag men räknar kallt med ett nytt ”krismöte” på torsdag efter matchen för tydligen kunde man inte fokusera innan.
"Liar, Liar pants on fire!"

Jag tror att både styrelsens/sportchefernas brallor men även Vidells är i lågor. Sen kommer vi fans/medlemmar/aktieägare nog aldrig få reda på särskilt mycket detaljer.

Alla inblandade i denna soppa måste bort!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

https://www.expressen.se/om/08-hockeyns-framtid/

Expressen har börjat med en artikelserie om Stockholmshockeyn. Synd att jag inte kan läsa och vill inte köpa Premium innan allt är skrivet. Men bra att man tar upp ämnet.

"– Vi saknar verkligen anläggningar, säger Stockholms ishockeyförbunds ordförande Mathias Tegnér."
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-12-22 16:32:32 https://www.expressen.se/om/08-hockeyns-framtid/

Expressen har börjat med en artikelserie om Stockholmshockeyn. Synd att jag inte kan läsa och vill inte köpa Premium innan allt är skrivet. Men bra att man tar upp ämnet.

"– Vi saknar verkligen anläggningar, säger Stockholms ishockeyförbunds ordförande Mathias Tegnér."
Ska man generalisera kring det hela så har du två fulla trupper mer per tillgänglig isyta i Stockholm än i Norrland vilket självklart leder till problem.

Vi har över 90.000 invånare per rink i Stockholm vilket är nästan dubbelt så mycket folk per isyta som tex Göteborg.

Sen ska man inte bara skylla på det. Stockholm är det överlägset mantalsrikaste distriktet och producerar otroligt många spelare till Svensk Hockey men det är något fel när vi knappt har två klubbar i de två högsta nivåerna trots att mellan 1/5 till 1/4 av hela volymen av Hockey i landet är från Stockholmsdistriktet.


Men visst är hockeyn eftersatt i Stockholm jämfört med övriga landet. Ute i obygden finns det inga riksdagsmän eller andra kanaler utan kommunerna måste aktivt stötta sina lokala eldsjälar och föreningar för att det skall bli någon vettig exponering alls.
I Stockholm så konkurrerar Hockeyn med det övriga nöjeslivet och näringslivet om uppmärksamheten från politiskt håll och vi är helt enkelt för veka på egen hand.

Jag förstår varför "profiler" snackat om KHL och dylikt genom åren (även om jag tycker att det är fel väg att gå).

Det både DIF och AIK däremot har är bredd i sporter och engagemang men man är på tok för dåliga på att utnyttja det. Om sporterna gjorde gemensam sak inom respektive föreningar att driva lobbyism med alla idrotterna (Fotbollen, Hockeyn osv) under ett och samma tak och klubbarna faktiskt drev påverkan tillsammans så skulle det förmodligen ta bättre skruv istället för att diskutera fotbollens problem och de bristande förutsättningarna kring hockeyn och dess problem som separata frågor.
Typ (siffror taget ur röven): "Hej, slår man ihop våra medlemmar i olika sporter utgör vi 20-25% av hela väljarbasen i Stockholm, vi vill upplysa er om att....."
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
supreme
Inlägg: 495
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

DIF i Media

Inlägg av supreme »

Nån som har Plus och sett detta inslag? Är det värt att skaffa eller är det mest click-bait?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... den-hockey
Nattuggla_
Inlägg: 3100
Blev medlem: 2021-08-14

DIF i Media

Inlägg av Nattuggla_ »

gaspo
Inlägg: 1531
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF i Media

Inlägg av gaspo »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-10 15:09:51 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... orvandling

Stor intervju med K-G (Plus).
Lägg gärna ut då alla inte har plus.
Nattuggla_
Inlägg: 3100
Blev medlem: 2021-08-14

DIF i Media

Inlägg av Nattuggla_ »

gaspo skrev: 2022-03-10 15:24:12
Nattuggla_ skrev: 2022-03-10 15:09:51 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... orvandling

Stor intervju med K-G (Plus).
Lägg gärna ut då alla inte har plus.
Har ej Plus, det var därför jag "varnade" så ingen skulle bli lack, haha.
Skriv svar