K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Enbom »

-daniel- skrev:Någon mer än mig som förresten tycker Ragge inte alls ser lika stabil ut som han gjorde innan OS-uppehållet? Alltså han håller en hyfsad nivå men han kan så jävla mycket bättre. Tycker han flera gånger tar konstiga beslut och ser allmänt halv-loj ut... vet inte om han inte har 100% matchtempo i sig efter skadan (eller om det helt enkelt är så att hans skada fortfarande sitter i och att han inte är helt kry), men jag är lite oroad. Vi behöver en 100%-ig lagkapten framöver.

Nu börjar jag tjata igen om laguppställningen men hur fan skall laget formeras framöver om Ziggy kommer tillbaka? Jag gör ett försök:

Jimmie - Otto - Mackan
Josefson - Engqvist - Krüger
Tim - Ziggy - Tjärnqvist
Fimpen - Holmqvist - Danielsson / Brodin / Cehlin

Tycker det är bättre att Falk spelar back igen (även fast han gjort sin centerroll riktigt bra då han spelat).
Det vill jag ha igen.
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av BIBO »

Dagens höjdpunkt måste vara just innan nedsläpp när ett gäng brynäsare blev tvingade att flytta från aktivsittplats till borta sitt :D
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av -daniel- »

BIBO skrev:Dagens höjdpunkt måste vara just innan nedsläpp när ett gäng brynäsare blev tvingade att flytta från aktivsittplats till borta sitt :D
Såg det också, men var inte från Aktiv sittplats utan från "skymdsikt"-biljetter bredvid Aktiv sitt. Men riktigt, riktigt roligt och bra av publikvärdarna. :wink:
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:Btw, du och jag är ovänner från den dagen du lämnar mig för att dö i kvartsfinaltippningen. ;)
Haha, nu ska vi inte vara såna :wink:
Du gör rätt i att tippa mig som slutsegrare samt att heja på mig nu när jag har hittat storformen (jag menar, det är ju onödigt att bli besviken i onödan).
16 poäng av 16 möjliga, se och lär! :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Oki.

Är lite småfull och vet antagligen inte riktigt vad jag håller på med, men lackade nyligen ur på AB så in i helvete, skrev följande lilla inlägg vilket några av er här säkerligen kommer misstycka till vissa delar ur, men vafan, skitsamma. Trött på hur media fuckar till saker och skapar kontroverser ur ingenting.

Detta är skrivet på Tomas Ros hockeyblogg, vet att det inte egentligen tjänar något till, men måste få det ur mig. Ni får väl klanka ner på mig i morgon eller något om det. :P

"Seriöst herr Tomas.

Vet inte hur många av dessa kommentarer som du läser, men tycker du inte att din egen tidning dragit ner rapportering från ES till dagisnivå? Istället för att koncentrera er på själva sporten har allting fallit ihop till någon slags form av Melodifestivalen rapportering. Saknar ni helt självinsikt om det ni sitter och tåtar ihop borta på redaktionen? Eller är det pengarna som styr? Inte för att jag tror att detta inlägg kommer att godkännas eller ens vidarebefodras. (Dock skall jag publicera detta på http://www.difhockey.se så folk vet att jag skrivit det i allafall, så ni inte kan tiga iväg det.)

Du gnäller om "näthuliganer" när ni gör ert eget bästa för att skapa kontroverser och spä på den rivalitet som finns mellan klubbarnas supportrar från början. Ni vältrar er i läktarvåld ena sekunden, och missar inte en sekund utav det, för att i nästa stund klaga era små hjärtan ut över hur hemskt det är. Inser ni aldrig att ni faktiskt är en del av det hela? Att det ni skriver och tycker uppmuntrar detta? Ni skapar sensationella nyheter av ingenting. Varför kan ni inte bara ägna er åt att skriva om det som faktiskt händer, istället för att skapa kontroverser kring allting?

Ni har förlorat både er själ och trovärdighet. Jag förstår inte hur ni kan tro att ni ens har någon respekt bland supportrar i något av lagen. De skrattar åt er, hatar er, tar er inte seriöst för en femma. (Ta en sväng in på supporterforumen så kanske du får en gnutta av insikt i den "respekt" som dina och dina medreportrars ord har. Jag kan summera den åt dig, den är lika med noll.)

Jag vågar påstå att du knappast lär finna en enda supporter utanför aftonbladet som tycker att du eller någon av dina medarbetare egentligen tillför ES någonting vettigt. Så varför inte gå i bräschen för något nytt och faktiskt skriva om vad som händer istället för att medverkar i sensationskåta artiklar om ungefär ingenting?

Om du på allvar anser att ni inte har något att göra med det hat eller den allmänt lusiga stämning som råder både här och på forum i allmänhet, borde du egentligen sluta skriva med detsamma. Det sätt ni skriver era artiklar på, för er egen och för tidningens vinnings skull är både ansvarslösa och direkt korkade och gagnar egentligen ingen förutom just er.

Asch, spelar ingen roll vad jag säger eller tycker eller gör, ni är den tredje statsmakten och kommer så alltid förbli, vem är då jag att sätta mig upp emot er?

Djurgården för evigt, och även om jag inte gillar Brynäs så kommer jag aldrig hata så som media vill. För jag älskar mitt lag, och den kärlek jag känner för Djurgården lämnar inget rum för hat mot något annat lag. Sen får Tomas och resten av AB försöka bäst de vill, för jag kommer aldrig någonsin att hata, bara älska mitt underbara Djurgården.

Gott kämpat Brynäs, men Djurgården drog det längsta strået här, och förhoppningsvis blir det så i Globen också.

Djurgården för alltid och för evigt!"

Är inte helt säker på om jag ens skriver detta på rätt ställe, förlåt en smådragen fuller djurgårdare så här in på småtimmarna.
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Snazzi »

Saxat från intervjun med O.Eklund.
"Även om klacken skanderade ”så jävla enkelt” efter matchen kom Djurgården undan med blotta förskräckelsen"
Gjorde vi väl inte?
Eller han jag lämna Hovets väggar innan den startade? :roll:
sthlm_dif skrev: 16 poäng av 16 möjliga, se och lär! :wink:
Brynäs é här? :shock:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av BIBO »

Snazzi skrev:Saxat från intervjun med O.Eklund.
"Även om klacken skanderade ”så jävla enkelt” efter matchen kom Djurgården undan med blotta förskräckelsen"
Gjorde vi väl inte?
Eller han jag lämna Hovets väggar innan den startade? :roll:

sthlm_dif skrev: 16 poäng av 16 möjliga, se och lär! :wink:
Brynäs é här? :shock:
nej det gjorde vi inte..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:
sthlm_dif skrev: 16 poäng av 16 möjliga, se och lär! :wink:
Brynäs é här? :shock:
Detta är nästan lite skrämmande, du och jag tänker lite för lika.
När jag skrev inlägget så skrev jag först inom parentes "Brynäs är här", men sen så raderade jag det, he he...
Men på frågan, jag tror det. Tveksamt om dom har hunnit till Gävle än, såvitt jag vet så kör dom inte i varsin Ferrari... :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Tengil »

Jisses, snacka om att komma undan med blotta förskräckelsen....

All jävla respekt till Brynäs som förmodligen tog DIF på sängen genom att faktist komma ut och vilja spela riktig HOCKEY. Fart och fysiskt som fan.

Förhoppningsvis blev detta en mental knäck för kaffapaketen, att torska en match man är det bättre laget kan sätta sig rejält i kolan, speciellt med tanke på deras nu utsatta läge.

Bara hoppas matchdelegatens ord står fast, att Ragge inte kan bli avstängd. Fult som fan och hade rollerna varit ombytta hade jag varit skogstokig. Även om det förmodligen var en olycka, han försökte förmodligen göra en patenterad "Robban Nordmark", dvs lite handskar i fejan....

Till fredag hoppas jag dock Zigomanis är tillbaka, teken var under all kritik i kväll!!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Harlig match, harlig stamning, harlig seger. Ytterligare en bra match av Wesslau och hyfsat genomford av resten av laget. Jag undrar lite vad Danielsson haller pa med bara, var han ens med idag? Nej, in med Brodin eller Cehlin pa hans plats istallet.

Tre chanser att ta sig till semifinal nu. Kanns fint aven om det garna far ske redan pa fredag i ett fullsatt Globen!
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Blå Helgonet »

AlltidDjurgårn skrev:Oki.

Är lite småfull och vet antagligen inte riktigt vad jag håller på med, men lackade nyligen ur på AB så in i helvete, skrev följande lilla inlägg vilket några av er här säkerligen kommer misstycka till vissa delar ur, men vafan, skitsamma. Trött på hur media fuckar till saker och skapar kontroverser ur ingenting.

Detta är skrivet på Tomas Ros hockeyblogg, vet att det inte egentligen tjänar något till, men måste få det ur mig. Ni får väl klanka ner på mig i morgon eller något om det. :P

"Seriöst herr Tomas.

Vet inte hur många av dessa kommentarer som du läser, men tycker du inte att din egen tidning dragit ner rapportering från ES till dagisnivå? Istället för att koncentrera er på själva sporten har allting fallit ihop till någon slags form av Melodifestivalen rapportering. Saknar ni helt självinsikt om det ni sitter och tåtar ihop borta på redaktionen? Eller är det pengarna som styr? Inte för att jag tror att detta inlägg kommer att godkännas eller ens vidarebefodras. (Dock skall jag publicera detta på http://www.difhockey.se så folk vet att jag skrivit det i allafall, så ni inte kan tiga iväg det.)

Du gnäller om "näthuliganer" när ni gör ert eget bästa för att skapa kontroverser och spä på den rivalitet som finns mellan klubbarnas supportrar från början. Ni vältrar er i läktarvåld ena sekunden, och missar inte en sekund utav det, för att i nästa stund klaga era små hjärtan ut över hur hemskt det är. Inser ni aldrig att ni faktiskt är en del av det hela? Att det ni skriver och tycker uppmuntrar detta? Ni skapar sensationella nyheter av ingenting. Varför kan ni inte bara ägna er åt att skriva om det som faktiskt händer, istället för att skapa kontroverser kring allting?

Ni har förlorat både er själ och trovärdighet. Jag förstår inte hur ni kan tro att ni ens har någon respekt bland supportrar i något av lagen. De skrattar åt er, hatar er, tar er inte seriöst för en femma. (Ta en sväng in på supporterforumen så kanske du får en gnutta av insikt i den "respekt" som dina och dina medreportrars ord har. Jag kan summera den åt dig, den är lika med noll.)

Jag vågar påstå att du knappast lär finna en enda supporter utanför aftonbladet som tycker att du eller någon av dina medarbetare egentligen tillför ES någonting vettigt. Så varför inte gå i bräschen för något nytt och faktiskt skriva om vad som händer istället för att medverkar i sensationskåta artiklar om ungefär ingenting?

Om du på allvar anser att ni inte har något att göra med det hat eller den allmänt lusiga stämning som råder både här och på forum i allmänhet, borde du egentligen sluta skriva med detsamma. Det sätt ni skriver era artiklar på, för er egen och för tidningens vinnings skull är både ansvarslösa och direkt korkade och gagnar egentligen ingen förutom just er.

Asch, spelar ingen roll vad jag säger eller tycker eller gör, ni är den tredje statsmakten och kommer så alltid förbli, vem är då jag att sätta mig upp emot er?

Djurgården för evigt, och även om jag inte gillar Brynäs så kommer jag aldrig hata så som media vill. För jag älskar mitt lag, och den kärlek jag känner för Djurgården lämnar inget rum för hat mot något annat lag. Sen får Tomas och resten av AB försöka bäst de vill, för jag kommer aldrig någonsin att hata, bara älska mitt underbara Djurgården.

Gott kämpat Brynäs, men Djurgården drog det längsta strået här, och förhoppningsvis blir det så i Globen också.

Djurgården för alltid och för evigt!"

Är inte helt säker på om jag ens skriver detta på rätt ställe, förlåt en smådragen fuller djurgårdare så här in på småtimmarna.
Förstår frustrationen, slutar aldrig förvånas över bajsjournalismen till pekoral som florerar i tabloidsäljande blaskorna.

Bild
Blue Saints...
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Mäklaren »

Herregud vilken match Wesslan gör! Fruktansvärt bra och kul att se att han har spottat upp sig så på slutet!

Dessutom, Oscar Eklund... vadå förvandling?

Nu ses vi i en utsåld Boll på fredag!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Blå Helgonet skrev:
AlltidDjurgårn skrev:Oki.

Är lite småfull och vet antagligen inte riktigt vad jag håller på med, men lackade nyligen ur på AB så in i helvete, skrev följande lilla inlägg vilket några av er här säkerligen kommer misstycka till vissa delar ur, men vafan, skitsamma. Trött på hur media fuckar till saker och skapar kontroverser ur ingenting.

Detta är skrivet på Tomas Ros hockeyblogg, vet att det inte egentligen tjänar något till, men måste få det ur mig. Ni får väl klanka ner på mig i morgon eller något om det. :P

"Seriöst herr Tomas.

Vet inte hur många av dessa kommentarer som du läser, men tycker du inte att din egen tidning dragit ner rapportering från ES till dagisnivå? Istället för att koncentrera er på själva sporten har allting fallit ihop till någon slags form av Melodifestivalen rapportering. Saknar ni helt självinsikt om det ni sitter och tåtar ihop borta på redaktionen? Eller är det pengarna som styr? Inte för att jag tror att detta inlägg kommer att godkännas eller ens vidarebefodras. (Dock skall jag publicera detta på http://www.difhockey.se så folk vet att jag skrivit det i allafall, så ni inte kan tiga iväg det.)

Du gnäller om "näthuliganer" när ni gör ert eget bästa för att skapa kontroverser och spä på den rivalitet som finns mellan klubbarnas supportrar från början. Ni vältrar er i läktarvåld ena sekunden, och missar inte en sekund utav det, för att i nästa stund klaga era små hjärtan ut över hur hemskt det är. Inser ni aldrig att ni faktiskt är en del av det hela? Att det ni skriver och tycker uppmuntrar detta? Ni skapar sensationella nyheter av ingenting. Varför kan ni inte bara ägna er åt att skriva om det som faktiskt händer, istället för att skapa kontroverser kring allting?

Ni har förlorat både er själ och trovärdighet. Jag förstår inte hur ni kan tro att ni ens har någon respekt bland supportrar i något av lagen. De skrattar åt er, hatar er, tar er inte seriöst för en femma. (Ta en sväng in på supporterforumen så kanske du får en gnutta av insikt i den "respekt" som dina och dina medreportrars ord har. Jag kan summera den åt dig, den är lika med noll.)

Jag vågar påstå att du knappast lär finna en enda supporter utanför aftonbladet som tycker att du eller någon av dina medarbetare egentligen tillför ES någonting vettigt. Så varför inte gå i bräschen för något nytt och faktiskt skriva om vad som händer istället för att medverkar i sensationskåta artiklar om ungefär ingenting?

Om du på allvar anser att ni inte har något att göra med det hat eller den allmänt lusiga stämning som råder både här och på forum i allmänhet, borde du egentligen sluta skriva med detsamma. Det sätt ni skriver era artiklar på, för er egen och för tidningens vinnings skull är både ansvarslösa och direkt korkade och gagnar egentligen ingen förutom just er.

Asch, spelar ingen roll vad jag säger eller tycker eller gör, ni är den tredje statsmakten och kommer så alltid förbli, vem är då jag att sätta mig upp emot er?

Djurgården för evigt, och även om jag inte gillar Brynäs så kommer jag aldrig hata så som media vill. För jag älskar mitt lag, och den kärlek jag känner för Djurgården lämnar inget rum för hat mot något annat lag. Sen får Tomas och resten av AB försöka bäst de vill, för jag kommer aldrig någonsin att hata, bara älska mitt underbara Djurgården.

Gott kämpat Brynäs, men Djurgården drog det längsta strået här, och förhoppningsvis blir det så i Globen också.

Djurgården för alltid och för evigt!"

Är inte helt säker på om jag ens skriver detta på rätt ställe, förlåt en smådragen fuller djurgårdare så här in på småtimmarna.
Förstår frustrationen, slutar aldrig förvånas över bajsjournalismen till pekoral som florerar i tabloidsäljande blaskorna.

Bild
Shit, skrev jag det där? Jag måste skaffa alkolås till datorn :P

Fast dock så håller mitt nyktra jag med om vad mitt fulla jag skrev i går, även om den nyktra sidan skulle uttryckt vissa delar annorlunda xD
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av android »

Fan vad skönt. Hoppas på ett snabbt avgörande på fredag nu.

Wesslau, nästan 94% över fyra matcher.. Helt okej.

Oscar Eklund, som bäst när det gäller.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Frasse »

Ruggigt skönt att vinna en match där man långt ifrån spelar på topp.

Härlig intervju med Wille Löfqvist före match , signerad "Sudden".
Den intrvjuade bjöd verkligen på sig själc och jag räknar med han han via posten får ett medlemskort till Djurgården Hockey inom de närmaste dagarna.

Wesslau går ifrån klarhet till klarhet i detta slutspel!
Det är mer än vad man kan söga om domarnivån som bara blir lägre och lägre.....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar