K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:[

Eller kanske DIF-Frölunda i en 7:e avgörande Semi i ett globen som är på väg att vibrera ut på Nynäsvägen?
Vi tänker lika. ;)

Men bara en liten korrigering, vi kan inte möta Fisklunda i semin + att den hypotetiska 7:e matchen skulle spelas på Hovet.
Bild
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Honken »

Från Aftonblaskan

Trots tilltaget kommer Ragnarsson inte att straffas. Tävlingschefen Mikael Lundström var på matchen och har i efterhand studerat videbilder på händelsen. Han säger att han inte ser något som ska rendera i en avstängning.

– Jag såg att situationen inte föranleder någon anmälan.

Så han får spela nästa match?

– Ja, det får han göra. Matchen är stängd och den gäller.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av isolerad »

1. För jävla dåligt tekat.

2. Bra lag vinner även när de spelar dåligt. Det gjorde vi idag.
i
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
lilleman skrev:
KUL! 8094 på Hovet och 2000 på Stadion. Bra för vår image.

Men skit i det nu. Det behöver ju inte hända.
Allvarligt talat, vem bryr sig om det patetiska försöket att sparka boll på en leråker i början av april mot ett pissgäng, om man kan gå och se en helt avgörande semifinalserie på ett stekhett Hovet?

Angående Ragge så tyckte jag redan i första läget att han höjer sin klubbhandske en aning för mycket i duellen och att utvisningen var solklar (dock vart det roughing väl...eh??). Men avstängning? Tjae man vet aldrig vad som händer när disciplinnämnden är inblandad.
Finns dock folk som kanske tycker fotbollen är roligare(säger inte att det är jag då jag kollar båda lika mycket). Det är väl bara mindre kul om det är typ 2000 pers på Stadion. Sådant som media älskar att håna och gnagarna också för den delen.
Förövrigt tror jag inte problemet kommer att uppkomma!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av -daniel- »

isolerad skrev:1. För jävla dåligt tekat.
Håller med, iaf första delen av matchen. I framförallt 3:e tyckte jag DIF höjde sig ganska kapitalt i den disciplinen. Kan vi hoppas på en viss zIGOMANSKI i K5?
Bild
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Wainscotting »

Skulle det bli en sjunde semi skulle fotbollen flyttas. Fotbollsmatcher är lättare att flytta på. I höstas höll de ju på att ställa till det innan de flyttade fram fotbollen så att det först var DIF-Trelleborg på Stadion kl 13 och sedan DIF-Brynäs (?) på Hovet kl 16.

Fotbollen flyttas i så fall.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Edin »

Låt denna låt ljuda ut i Djurgårdsnatten:



Väldigt härligt när hela klacken sjöng med! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av sthlm_dif »

Härlig seger idag. Den satt hårt inne, vilket gjorde den än mer härlig!
Nu är den här matchserien avgjord, det finns inte på kartan att Brynäs skulle kunna vända detta.

Ragge blir inte avstängd, det är jag övertygad om.
OM han blir det så ska jag personligen se till att avrätta hela disciplinnämnden.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av lilleman »

sthlm_dif skrev:Härlig seger idag. Den satt hårt inne, vilket gjorde den än mer härlig!
Nu är den här matchserien avgjord, det finns inte på kartan att Brynäs skulle kunna vända detta.
Ragge blir inte avstängd, det är jag övertygad om.
OM han blir det så ska jag personligen se till att avrätta hela disciplinnämnden.
Bara inte spelarna tänker så...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av jensa85 »

lilleman skrev:
sthlm_dif skrev:Härlig seger idag. Den satt hårt inne, vilket gjorde den än mer härlig!
Nu är den här matchserien avgjord, det finns inte på kartan att Brynäs skulle kunna vända detta.
Ragge blir inte avstängd, det är jag övertygad om.
OM han blir det så ska jag personligen se till att avrätta hela disciplinnämnden.
Bara inte spelarna tänker så...
Visst, det ska mycket till om Brynäs ska vända detta.

Men lyfter vi inte upp spelet på Fredag samtidigt som Brynäs gör en ny 100%-ig match så kan vi mycket väl torska. Isf väntar bortamatch och det är inte skitvanligt att ett lag klipper tre raka bortamatcher i ett slutspel. Skulle det isf även bli torsk där är det helt öppet inför K7 och DIF har allt att förlora helt plötsligt.

Så, nu har jag varit lite pessimistisk. Det jag menar är att man ALDRIG ska ta ut något i förskott. Sådant kan straffa sig ordentligt.
Dock inte orolig över att spelarna ska tänka att "nu är det klart". Dom tankarna skulle Hardy aldrig låta dyka upp i spelarnas huvuden.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Edin »

Ett slarvigt byte av Brynäs renderade i matchens första mål. Dif-backen Timmy Pettersson hade puck i egen zon. Då stack plötsligt tre bortaspelare samtidigt mot båset för att byta. Mittzon öppnade sig likt Röda Havet vid Moses ökenvandring - och Pettersson kunde enkelt lägga en lång pass till en fri Christian Eklund vid anfallsblå. "Fimpen" Eklund avslutade rejält genom att skjuta pucken rätt upp i krysset bakom Eddie Läck.
Saxat ifrån Hockeyligan.se :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av sthlm_dif »

lilleman skrev:
sthlm_dif skrev:Härlig seger idag. Den satt hårt inne, vilket gjorde den än mer härlig!
Nu är den här matchserien avgjord, det finns inte på kartan att Brynäs skulle kunna vända detta.
Ragge blir inte avstängd, det är jag övertygad om.
OM han blir det så ska jag personligen se till att avrätta hela disciplinnämnden.
Bara inte spelarna tänker så...
Hehe, förhoppningsvis.
Jag tror Hardy är rätt så sträng på den punkten. Han lär väl hugga av ett finger på varje spelare som är glada efter dagens vinst :wink:

Angående fotbollen.
Nu ska jag tänka lite vad som prioriteras.
DIF - Trelleborg på en åker, med två tjongargäng som knappt håller på korpennivå, eller:
Ett kokande Hovet som fullständigt exploderar när vi slår ut Färjestad i sudden death...
Ett väldigt svårt val, minst sagt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av sthlm_dif »

jensa85 skrev:Så, nu har jag varit lite pessimistisk. Det jag menar är att man ALDRIG ska ta ut något i förskott. Sådant kan straffa sig ordentligt.
Visst ska man aldrig ta ut något i förskott, men statistiken talar sitt tydliga språk.
I 19 fall av 19 möjliga har favoriten i matchserien avancerat till semifinal om man haft ledningen med 3-1 i matcher.
Men som sagt, ingen ska ta ut något i förskott, även om allt talar för att vi tar detta.
12k Djurgårdare som på fredag taggar spelarna till tusen ska skicka oss vidare till semifinalen!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
lilleman skrev:
sthlm_dif skrev:Härlig seger idag. Den satt hårt inne, vilket gjorde den än mer härlig!
Nu är den här matchserien avgjord, det finns inte på kartan att Brynäs skulle kunna vända detta.
Ragge blir inte avstängd, det är jag övertygad om.
OM han blir det så ska jag personligen se till att avrätta hela disciplinnämnden.
Bara inte spelarna tänker så...
Hehe, förhoppningsvis.
Jag tror Hardy är rätt så sträng på den punkten. Han lär väl hugga av ett finger på varje spelare som är glada efter dagens vinst :wink:

Angående fotbollen.
Nu ska jag tänka lite vad som prioriteras.
DIF - Trelleborg på en åker, med två tjongargäng som knappt håller på korpennivå, eller:
Ett kokande Hovet som fullständigt exploderar när vi slår ut Färjestad i sudden death...
Ett väldigt svårt val, minst sagt.
När gräset är grönt så spelar vi boll i år. Själva spelet mot Häcken var ju kanon, så du kan ta tillbaka dina tjongabollskommentarer om DIF.
Btw, du och jag är ovänner från den dagen du lämnar mig för att dö i kvartsfinaltippningen. ;)

Vi droppar det här ämnet, alla kommer att välja hockeyn isåfall. Oavsett om man gillar fotbollen mer. DIF i en avgörande semi? När hände det sist...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av -daniel- »

Någon mer än mig som förresten tycker Ragge inte alls ser lika stabil ut som han gjorde innan OS-uppehållet? Alltså han håller en hyfsad nivå men han kan så jävla mycket bättre. Tycker han flera gånger tar konstiga beslut och ser allmänt halv-loj ut... vet inte om han inte har 100% matchtempo i sig efter skadan (eller om det helt enkelt är så att hans skada fortfarande sitter i och att han inte är helt kry), men jag är lite oroad. Vi behöver en 100%-ig lagkapten framöver.

Nu börjar jag tjata igen om laguppställningen men hur fan skall laget formeras framöver om Ziggy kommer tillbaka? Jag gör ett försök:

Jimmie - Otto - Mackan
Josefson - Engqvist - Krüger
Tim - Ziggy - Tjärnqvist
Fimpen - Holmqvist - Danielsson / Brodin / Cehlin

Tycker det är bättre att Falk spelar back igen (även fast han gjort sin centerroll riktigt bra då han spelat).
Bild
Skriv svar