K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Pluggen »

AlltidDjurgårn skrev:Mjo, rätt så obegåvade över lag ja.

Fast å andra sidan gnälldes det en hel del här på forumet efter matchen i förrgår också för den delen åt domarhållet till, dock har vi en del som också vågar hävda att vi spelade rent bedrövligt likväl och inte bara skyller allt på domaren, till skillnad från Brunäs. :P

Dock måste jag motvilligt säga att Brynäs erkänner i alla fall på sin sida att Djurgården vunnit rättvist så "officiellt" är det inget gnäll åt domarhållet från dem ala Gnällköping, vilket dom kan få en smula cred för. Sen att deras fans är obildade bönder är en annan femma :P

Edit:

Nu skall jag bjuda på djurgårdstårta på jobbet i morgon tamigfaen, och se om jag inte kan goodwilla över de vilsna bajentottarna på jobbet att bli djurgårdare istället genom tårtgoodwilleffekten. Nån som vet något bageri som kan skapa en sådan vacker bakelse?
Visst gnälls det, det gör det alltid, ofta så är det ganska befogat....
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Wainscotting »

Saxat från Brynäs forum på hockeysnack:
Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
sylf: Äh va f-n, kom igen nu! Det här är väl inget att gräva ner sig för. Match-serien är väl inte över än? Det här vänder vi. Förstakedjan kommer säkert igång i nästa match. Vi har ju visat att vi kan slå dom på Hovet (el. Globen).

Ryck upp er nu det är ju Brynäs vi snackar om!

Nu tar vi två raka. Jag tror att Eero gör 3 mål, Kahna 4 och Nordan 2 under dom matcherna.
AVGÅ 11 min sedan

Sött!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Pluggen »

Wainscotting skrev:Saxat från Brynäs forum på hockeysnack:
Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
sylf: Äh va f-n, kom igen nu! Det här är väl inget att gräva ner sig för. Match-serien är väl inte över än? Det här vänder vi. Förstakedjan kommer säkert igång i nästa match. Vi har ju visat att vi kan slå dom på Hovet (el. Globen).

Ryck upp er nu det är ju Brynäs vi snackar om!

Nu tar vi två raka. Jag tror att Eero gör 3 mål, Kahna 4 och Nordan 2 under dom matcherna.
AVGÅ 11 min sedan

Sött!
Åh så sött... MEN DET ÄR FEL!!!! På onsdag ska vi väl äntligen få se Djurgården vinna klart på ett kokande Hovet? Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att vinna med det publikstödet???
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Wainscotting »

Pluggen skrev:
Wainscotting skrev:Saxat från Brynäs forum på hockeysnack:
Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
sylf: Äh va f-n, kom igen nu! Det här är väl inget att gräva ner sig för. Match-serien är väl inte över än? Det här vänder vi. Förstakedjan kommer säkert igång i nästa match. Vi har ju visat att vi kan slå dom på Hovet (el. Globen).

Ryck upp er nu det är ju Brynäs vi snackar om!

Nu tar vi två raka. Jag tror att Eero gör 3 mål, Kahna 4 och Nordan 2 under dom matcherna.
AVGÅ 11 min sedan

Sött!
Åh så sött... MEN DET ÄR FEL!!!! På onsdag ska vi väl äntligen få se Djurgården vinna klart på ett kokande Hovet? Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att vinna med det publikstödet???

Klart att det är fel! Finns inte en chans att de tar två matcher här i Stockholm, de har haft sitt lilla roliga nu.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:BIF-DIF 4-1


Så, nu har jag gjort mitt iaf.
Tack! <3

Ja, jag var snabbt ute & satte nivån där, bara för att vara säker :wink:

Fortsätter gärna & slira i Matchquizen, gick från en 2:a plats till 10:e & sista :lol: .
Det är det helt klart värt

DIF är så grymt starka på bortais denna säsong så man ryser & gråter på samma gång..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Pluggen skrev:
AlltidDjurgårn skrev:Mjo, rätt så obegåvade över lag ja.

Fast å andra sidan gnälldes det en hel del här på forumet efter matchen i förrgår också för den delen åt domarhållet till, dock har vi en del som också vågar hävda att vi spelade rent bedrövligt likväl och inte bara skyller allt på domaren, till skillnad från Brunäs. :P

Dock måste jag motvilligt säga att Brynäs erkänner i alla fall på sin sida att Djurgården vunnit rättvist så "officiellt" är det inget gnäll åt domarhållet från dem ala Gnällköping, vilket dom kan få en smula cred för. Sen att deras fans är obildade bönder är en annan femma :P

Edit:

Nu skall jag bjuda på djurgårdstårta på jobbet i morgon tamigfaen, och se om jag inte kan goodwilla över de vilsna bajentottarna på jobbet att bli djurgårdare istället genom tårtgoodwilleffekten. Nån som vet något bageri som kan skapa en sådan vacker bakelse?
Visst gnälls det, det gör det alltid, ofta så är det ganska befogat....
Måhända, men dock verkar det som domarna lyssnat lite på befogat gnäll för en gångs skull, tror de där holding the stick och hooking utvisningarna i början ställde Brunäs en smula eftersom man inte riktigt vågade fulspela fullt ut efter det.
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av dif rules »

Vill bara säga en sak. När jag först besökte det här forumet för några år sedan så blev det max 3 sidor skrivet om en vanlig grundseriematch, och i slutspelet kanske max 10 sidor. Nu skrivs det över 22 sidor och grundseriematcherna blir också många inlägg i. Kul!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av BIBO »

dif rules skrev:Vill bara säga en sak. När jag först besökte det här forumet för några år sedan så blev det max 3 sidor skrivet om en vanlig grundseriematch, och i slutspelet kanske max 10 sidor. Nu skrivs det över 22 sidor och grundseriematcherna blir också många inlägg i. Kul!
Det är enormt kul med ett aktivt forum, tack och lov är det inte lika aktivt (läs spammigt och chat) i trådarna som inte rör aktuella matcher dock..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Honken »

Skönt att se att det är normal TOI på våra forwards igen. Ingen över 18 minuter idag.
Det kan bli värdefullt att ha dom så utvilade som möjligt i en lång serie med täta matcher.

Saxat från brynäsforum
”Ja då var man hemma från eländet!

Ska ni gå hem nu, ska ni gå hem nu... Brynäs - Hysch, hysch, hysch ekar fortfarande i mitt huvud...”
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Hawk »

Remy Lebeau skrev:Markström, sämst när det gäller. Någon som är förvånad? Bättrar han inte på psyket så kommer han aldrig bli något i NHL.

Och vi med Wesslau som "alltid" är osäker. håller nollan. Helt fucking underbart.
Markström kommer man nog att se i NHL inom en snar framtid. Det är ju tack vare han som brynäs har gått så bra denna säsongen...
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Enbom »

Inte mig emot att Markström lämnar ES, både Thörnberg och Markström är för mycket.
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Fast frågan är ju hur pass lojal man är mot laget om man blir så grinig över att släppa in 4 mål och sen vägrar gå ut och stå med resten av laget under slutperioden. :P Jaja, Brynäs problem. Med lite tur så kanske hans diviga beteende skapar lite sprickor för Brynäs.

Behöver ju bara att backarna blir en smula nervösa över sin egen målis för att de skall börja göra misstage :D
Djurgården - First and last and always.
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Notera också att Läck höll nollan under hela sista perioden, så därför kommer det inte vara Markström som är Sveriges bästa målvakt enligt media nu, utan Läck :P
Djurgården - First and last and always.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Honken »

Jag tror bara han var grymt besviken över att ha släppt in fyra puckar, man ville bespara honom en ev. förnedring.
Så här står det på hockeykanalen, vilket jag inte tror på.

"Brynäs valde att byta målvakt efter andra perioden, tränaren Niklas Czarnecki plockade ut Jacob Markström.

- Det handlade inte om prestation utan det var en säkerhetsåtgärd. Han hade en känning i undre delen av kroppen och ju snabbare han kom under behandling desto bättre. Jag kan inte säga säkert men jag tror att han kan spela nästa match, sade Czarnecki."
Senast redigerad av Honken den 2010-03-22 23:23:17, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Honken skrev:Jag tror bara han var grymt besviken över att ha släppt in fyra puckar, man ville bespara honom en ev. förnedring.
Så här står det på hockeykanalen, vilket jag intre tror på.

"Brynäs valde att byta målvakt efter andra perioden, tränaren Niklas Czarnecki plockade ut Jacob Markström.

- Det handlade inte om prestation utan det var en säkerhetsåtgärd. Han hade en känning i undre delen av kroppen och ju snabbare han kom under behandling desto bättre. Jag kan inte säga säkert men jag tror att han kan spela nästa match, sade Czarnecki."
Känning i undre delen av kroppen? Det kan man få till mycket elakt roligt :P Om man är på det humöret iofs. Sen kan man ju undra vidare vad för behandling de må ha varit.

Har funderat lite över allt gnäll kring domarna, varför inte införa en "challenge" möjlighet typ som i amerikansk fotboll? Coacherna där har möjlighet att challengea ETT domslut de tycker är felaktigt, sedan tas det upp till videobedömning, och har coachen rätt så ogillas domslutet, har han däremot fel så får man backa ett visst antal yards. Nu är det ju inte så mycket yards att tala om i hockey, men månne man kunde skippa yardsen och bara ha challengemöjligheten kvar vid tveksamma fall.

Då skulle man i viss mån i allafall slippa allt jävla gnäll om domarinsatser i avgörande matchlägen där det döms lite konstigt.
Djurgården - First and last and always.
Skriv svar