K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev:

Angående Globen så tycker jag helt enkelt vi får göra det bästa av situationen. DIF Hockey har gjort galet mycket för oss supportrar och nu vill dem tjäna lite pengar här så vi får helt enkelt försöka fylla Globen till max och ta i som in i fan. Klarar vi av denna matchserie så får vi helt enkelt Hovet i en semifinal 2 och kan du fatta den stämningen som kommer möta spelarna då. Kommer bli helt jävla galet.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Klokt & moget resonemang.

Det finns inte tid för internt käbbel nu när allt ställs på sin spets.
Det är alla (riktiga) Djurgårdares förbannade plikt att göra sitt yttersta för att försöka skapa lite liv & DIF-kaos på Globen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Mäklaren »

''För övrigt tycker jag att Stefan Ridderwall ska stå i morgon. Jag vet att Djurgårdens backar håller med mig om det.''

Tomas Ros insiders stämmer ALLTID, fråga Frasse.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Mäklaren skrev:''För övrigt tycker jag att Stefan Ridderwall ska stå i morgon. Jag vet att Djurgårdens backar håller med mig om det.''

Tomas Ros insiders stämmer ALLTID, fråga Frasse.

För min del får gärna Jultomten stå i målet bara vi vinner :P
Djurgården - First and last and always.
AlltidDjurgårn
Inlägg: 164
Blev medlem: 2010-03-09
Ort: Stockholm

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev:

Angående Globen så tycker jag helt enkelt vi får göra det bästa av situationen. DIF Hockey har gjort galet mycket för oss supportrar och nu vill dem tjäna lite pengar här så vi får helt enkelt försöka fylla Globen till max och ta i som in i fan. Klarar vi av denna matchserie så får vi helt enkelt Hovet i en semifinal 2 och kan du fatta den stämningen som kommer möta spelarna då. Kommer bli helt jävla galet.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Klokt & moget resonemang.

Det finns inte tid för internt käbbel nu när allt ställs på sin spets.
Det är alla (riktiga) Djurgårdares förbannade plikt att göra sitt yttersta för att försöka skapa lite liv & DIF-kaos på Globen.
Håller med.

Med den ljudkuliss som klacken lyckades åstakomma på Hovet borde det inte vara några problem med Globen heller för den delen.

Dessutom satt jag och irriterade mig på den fula Gnagarskölden på isen under K2 matchen, I globen kanske vi slipper den?
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Raus »

Är det någon som har videos från matchen igår? söker speciellt videos filmade från långsidan!
Losing all hope was freedom.
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Pluggen »

Jag skulle vilja se utvisningen på Nichlas Falk...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Snazzi »

Pluggen skrev:Jag skulle vilja se utvisningen på Nichlas Falk...
Finns på highlights på hockeyligan.se
Utvisningen i sig är väl inte fel, men om man inte tar för crosscheckings eller hakningar så är väl en liten interference ingenting.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Pluggen »

Snazzi skrev:
Pluggen skrev:Jag skulle vilja se utvisningen på Nichlas Falk...
Finns på highlights på hockeyligan.se
Utvisningen i sig är väl inte fel, men om man inte tar för crosscheckings eller hakningar så är väl en liten interference ingenting.
Tycker nog fan att den var bra billig... FFA. när det är sudden...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Pluggen
Inlägg: 118
Blev medlem: 2005-12-01
Ort: Helvetet

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Pluggen »

Nu har det gått snart ett dygn sedan den svidande förlusten mot brun-näs och jag har hunnit göra ett par reflektioner…

1. Det kanske skulle vara bra för DIF att spela på Globen istället för på Hovet med tanke på hur svårt det verkar vara att vinna när det massivt publiktryck så kanske Globen skulle vara en förbättring…

2. Tomas Ros är en idiot som tar påståenden om DIF och JK helt ur luften…

3. Vi kan inte lasta Gustaf Wesslau för förlusten, det är ju inte hans fel att det inte producerades mera framåt…

4. Utvisningen på Nichlas Falk var fan billig, i synnerhet när det är sudden…

Ovanstående är bara min enkla åsikt och inget som ska tas som fakta eller någon vetenskaplig analys… :(
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Remy Lebeau skrev:
Daniel942 skrev: Det är inte Wesslaus fel att vi förlorar, men han gjorde några tabbar i matchen som kunde varit förödande.
Ja, men nu var dom inte förödande. Det känns som att man rent spontant greppar efter halmstrån när man tänker på det sättet.
Trodde som sagt att Wesslau kunde få slippa kritik i en match när vi gör ett ynka mål och inte förlorar på grund av honom.

Tjärnqvist sumpade två klockrena lägen, men ingen gnäller över det. Men som sagt, det är tydligt att folk hakar upp sig på en specifik spelare, vilket är tragiskt och fel. Är det inte Wesslau så är det Printz. Att A. Holmqvist m.fl andra kan göra bort sig utan att någon säger något styrker bara min uppfattning.
Ja, håller med helt. 'Mäklarens' hat mot Wesslan verkar va på gränsen till rubbat. Mindervärdskomplex, kanske....
Spikefot
Inlägg: 18
Blev medlem: 2009-10-20

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Spikefot »

Detta kanske är lite ot men vad hette den första låten som spelades i pausvilan mellan period 3 och 4? Var några längst ner som började sjunga "allsång" till den så den borde varit hyfsat känd..
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av PNY »

Spikefot skrev:Detta kanske är lite ot men vad hette den första låten som spelades i pausvilan mellan period 3 och 4? Var några längst ner som började sjunga "allsång" till den så den borde varit hyfsat känd..
Vet inte exakt vilken låt som spelades när men den som de flesta sjöng allsång till var väl Coca Carola - Stockholms Stolthet.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Mäklaren »

Jag hatar inte Wesslau. Man hatar inte DIF-spelare. Men jag är allergisk mot hans ingripanden i många situationer.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Spikefot
Inlägg: 18
Blev medlem: 2009-10-20

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Spikefot »

PNY skrev:
Spikefot skrev:Detta kanske är lite ot men vad hette den första låten som spelades i pausvilan mellan period 3 och 4? Var några längst ner som började sjunga "allsång" till den så den borde varit hyfsat känd..
Vet inte exakt vilken låt som spelades när men den som de flesta sjöng allsång till var väl Coca Carola - Stockholms Stolthet.
Var Journey- Don't stop beliving jag sökte men tack ändå!
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av 4sure »

Spikefot skrev:
PNY skrev:
Spikefot skrev:Detta kanske är lite ot men vad hette den första låten som spelades i pausvilan mellan period 3 och 4? Var några längst ner som började sjunga "allsång" till den så den borde varit hyfsat känd..
Vet inte exakt vilken låt som spelades när men den som de flesta sjöng allsång till var väl Coca Carola - Stockholms Stolthet.
Var Journey- Don't stop beliving jag sökte men tack ändå!
Ingen fara :)
Skriv svar