K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Remy Lebeau »

Helt sinnesjukt att man kan klaga på Wesslau nör vi gör 1 (!) mål på hela matchen. Det är inte tal om att det brister offensivt, nejdå, det är Wesslau's fel att vi gör ett mål och förlorar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Helt sinnesjukt att man kan klaga på Wesslau nör vi gör 1 (!) mål på hela matchen. Det är inte tal om att det brister offensivt, nejdå, det är Wesslau's fel att vi gör ett mål och förlorar.
Håller med till 100%.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Daniel942 »

Remy Lebeau skrev:Helt sinnesjukt att man kan klaga på Wesslau nör vi gör 1 (!) mål på hela matchen. Det är inte tal om att det brister offensivt, nejdå, det är Wesslau's fel att vi gör ett mål och förlorar.
Det är inte Wesslaus fel att vi förlorar, men han gjorde några tabbar i matchen som kunde varit förödande.
DIF!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Remy Lebeau »

Daniel942 skrev: Det är inte Wesslaus fel att vi förlorar, men han gjorde några tabbar i matchen som kunde varit förödande.
Ja, men nu var dom inte förödande. Det känns som att man rent spontant greppar efter halmstrån när man tänker på det sättet.
Trodde som sagt att Wesslau kunde få slippa kritik i en match när vi gör ett ynka mål och inte förlorar på grund av honom.

Tjärnqvist sumpade två klockrena lägen, men ingen gnäller över det. Men som sagt, det är tydligt att folk hakar upp sig på en specifik spelare, vilket är tragiskt och fel. Är det inte Wesslau så är det Printz. Att A. Holmqvist m.fl andra kan göra bort sig utan att någon säger något styrker bara min uppfattning.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Henkos »

Haha ja att Mäklarn har problem var ju inget nytt. Fin sammanställning av hans korkade inlägg!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Daniel942 skrev:
Remy Lebeau skrev:Helt sinnesjukt att man kan klaga på Wesslau nör vi gör 1 (!) mål på hela matchen. Det är inte tal om att det brister offensivt, nejdå, det är Wesslau's fel att vi gör ett mål och förlorar.
Det är inte Wesslaus fel att vi förlorar, men han gjorde några tabbar i matchen som kunde varit förödande.
Så sant. Man kan verkligen inte lasta Wesslau för förlusten. Men det var väldigt nära att han blev syndabock med returen i slutet av 3:e. Grejen är att med de skott Brynäs sköt är allt annat än ett mål insläppt godkänt. Brynäs skapade otroligt lite på egen hand. Just i matcher mot Brynäs skulle jag föredra Riddarn eftersom han släpper mindre returer och det är just nu det enda som oroar vårt försvar. Hade vi mött ett lag som skapat och satt vår målvakt på prov är jag inte lika säker vem som vore den bästa i mål, kanske Wesslan?

Att vi förlora igår berodde ju på vår oförmåga att sätta dit pucken. Sedan att media tycker att Brynäs totaldominera 3:e är bara löjligt.
Som jag ser det var vi klart överlägsna i 1:a och en bit in på andra, borde stått minst 2-0 och då hade vi avgjort matchen. Sedan drar vi på oss 2 onödiga utvisningar och de gör 1-1. Jämnt resten av 2:a perioden och i tredje har Brynäs längre anfall än oss utan att på något sätt skapa några chanser, förutom Wesslans returer.

Mer skärpa i avslutet (kräver framförallt mer kyla i vissa lägen) så ska vi slå ut detta lag. Klarar vi inte det har vi inget i semifinal att göra. Men än är jag inte orolig.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Remy Lebeau skrev:
Daniel942 skrev: Det är inte Wesslaus fel att vi förlorar, men han gjorde några tabbar i matchen som kunde varit förödande.
Ja, men nu var dom inte förödande. Det känns som att man rent spontant greppar efter halmstrån när man tänker på det sättet.
Trodde som sagt att Wesslau kunde få slippa kritik i en match när vi gör ett ynka mål och inte förlorar på grund av honom.

Tjärnqvist sumpade två klockrena lägen, men ingen gnäller över det. Men som sagt, det är tydligt att folk hakar upp sig på en specifik spelare, vilket är tragiskt och fel. Är det inte Wesslau så är det Printz. Att A. Holmqvist m.fl andra kan göra bort sig utan att någon säger något styrker bara min uppfattning.
Alltså nu när jag läser ditt inlägg så är jag verkligen beredd att mildra min kritik ytterligare mot Wesslan. Du har naturligtvis rätt när du menar att våra utespelare skulle satt fler lägen.
Det är bara det att i just den situationen i slutet av 3:e så höll jag på att få en mindre hjärtinfarkt av nervositet. Men vid det läget borde vi, om inte alla målchanser sumpats, haft en betryggande ledning.
4 segrar kvar
coden
Inlägg: 153
Blev medlem: 2010-03-18

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av coden »

Som så många har påpekat redan....den sista utvisningen var såklart korrekt enligt regelboken men när domaren redan innan matchen har bestämt sig för att låta kanal fem spela in ett avsnitt till instruktionsvideon "Hur man förstör en match genom att döma inkonsekvent" så blir man bara grinig.
Domarens insats skapade irritation både hos publik, spelare och ledare och även om det drabbade bägge lagen hyfsat jämt så satt man bara och var arg och sur större delen av matchen för man VISSTE att så fort det hettade till så skulle domardjäveln ta fel beslut.

En skitmatch av båda lagen...det kändes redan i första perioden, efter DIF:s två första PP, att den här kvällen skulle bli lång och jobbig. Massor med felpass, drällande med pucken, dåliga beslut och otroligt svårt att komma till kvalificerade avslut.
Brynäs var inte bra nånstans enligt min mening men DIF blev sämre och sämre ju längre matchen led.

Börjar vi inte komma till avslut bättre än såhär och framför allt sätta lägena så kommer det här bli svårt, mycket svårt.
Skulle (gud förbjude) Brynäs ta det här så åker de ut med 4-0 i semin tror jag. Tråkhockeyns ansikte har ingenting att hämta mot ett lag som förvaltar sina chanser lite bättre än vad DIF gjort de senaste två matcherna
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Så sant. Man kan verkligen inte lasta Wesslau för förlusten. Men det var väldigt nära att han blev syndabock med returen i slutet av 3:e. Grejen är att med de skott Brynäs sköt är allt annat än ett mål insläppt godkänt. Brynäs skapade otroligt lite på egen hand. Just i matcher mot Brynäs skulle jag föredra Riddarn eftersom han släpper mindre returer och det är just nu det enda som oroar vårt försvar. Hade vi mött ett lag som skapat och satt vår målvakt på prov är jag inte lika säker vem som vore den bästa i mål, kanske Wesslan?

Att vi förlora igår berodde ju på vår oförmåga att sätta dit pucken. Sedan att media tycker att Brynäs totaldominera 3:e är bara löjligt.
Som jag ser det var vi klart överlägsna i 1:a och en bit in på andra, borde stått minst 2-0 och då hade vi avgjort matchen. Sedan drar vi på oss 2 onödiga utvisningar och de gör 1-1. Jämnt resten av 2:a perioden och i tredje har Brynäs längre anfall än oss utan att på något sätt skapa några chanser, förutom Wesslans returer.

Mer skärpa i avslutet (kräver framförallt mer kyla i vissa lägen) så ska vi slå ut detta lag. Klarar vi inte det har vi inget i semifinal att göra. Men än är jag inte orolig.
Problemet är bara att Riddarn har en tendens att spela sämre (i mitt tycke) i matcher där han inte har så mycket att göra. Sen visade ju hans sviktande formkurva mot slutet av grundserien att han är alldeles för ojämn. Tycker nog Wesslau skall få stå imorgon, känns sjukt om man ger förtroendet till Riddarn när Wesslau släpper 2 puckar på 4 perioder....känns som man hänger fel gubbe.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Så sant. Man kan verkligen inte lasta Wesslau för förlusten. Men det var väldigt nära att han blev syndabock med returen i slutet av 3:e. Grejen är att med de skott Brynäs sköt är allt annat än ett mål insläppt godkänt. Brynäs skapade otroligt lite på egen hand. Just i matcher mot Brynäs skulle jag föredra Riddarn eftersom han släpper mindre returer och det är just nu det enda som oroar vårt försvar. Hade vi mött ett lag som skapat och satt vår målvakt på prov är jag inte lika säker vem som vore den bästa i mål, kanske Wesslan?

Att vi förlora igår berodde ju på vår oförmåga att sätta dit pucken. Sedan att media tycker att Brynäs totaldominera 3:e är bara löjligt.
Som jag ser det var vi klart överlägsna i 1:a och en bit in på andra, borde stått minst 2-0 och då hade vi avgjort matchen. Sedan drar vi på oss 2 onödiga utvisningar och de gör 1-1. Jämnt resten av 2:a perioden och i tredje har Brynäs längre anfall än oss utan att på något sätt skapa några chanser, förutom Wesslans returer.

Mer skärpa i avslutet (kräver framförallt mer kyla i vissa lägen) så ska vi slå ut detta lag. Klarar vi inte det har vi inget i semifinal att göra. Men än är jag inte orolig.
Problemet är bara att Riddarn har en tendens att spela sämre (i mitt tycke) i matcher där han inte har så mycket att göra. Sen visade ju hans sviktande formkurva mot slutet av grundserien att han är alldeles för ojämn. Tycker nog Wesslau skall få stå imorgon, känns sjukt om man ger förtroendet till Riddarn när Wesslau släpper 2 puckar på 4 perioder....känns som man hänger fel gubbe.
Du ar nog rätt. Sedan tror jag ändå att Hardy kommer att spela Riddarn någon match men kanske av andra skäl.

Jag blir ännu mer fundersam när jag läser att Tomas Ros var inne på samma spår som mig.
"För övrigt tycker jag att Stefan Ridderwall ska stå i morgon. Jag vet att Djurgårdens backar håller med mig om det. "

Det måste vara ett bevis för att jag har fel. :wink:
4 segrar kvar
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av lilleman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Så sant. Man kan verkligen inte lasta Wesslau för förlusten. Men det var väldigt nära att han blev syndabock med returen i slutet av 3:e. Grejen är att med de skott Brynäs sköt är allt annat än ett mål insläppt godkänt. Brynäs skapade otroligt lite på egen hand. Just i matcher mot Brynäs skulle jag föredra Riddarn eftersom han släpper mindre returer och det är just nu det enda som oroar vårt försvar. Hade vi mött ett lag som skapat och satt vår målvakt på prov är jag inte lika säker vem som vore den bästa i mål, kanske Wesslan?

Att vi förlora igår berodde ju på vår oförmåga att sätta dit pucken. Sedan att media tycker att Brynäs totaldominera 3:e är bara löjligt.
Som jag ser det var vi klart överlägsna i 1:a och en bit in på andra, borde stått minst 2-0 och då hade vi avgjort matchen. Sedan drar vi på oss 2 onödiga utvisningar och de gör 1-1. Jämnt resten av 2:a perioden och i tredje har Brynäs längre anfall än oss utan att på något sätt skapa några chanser, förutom Wesslans returer.

Mer skärpa i avslutet (kräver framförallt mer kyla i vissa lägen) så ska vi slå ut detta lag. Klarar vi inte det har vi inget i semifinal att göra. Men än är jag inte orolig.
Problemet är bara att Riddarn har en tendens att spela sämre (i mitt tycke) i matcher där han inte har så mycket att göra. Sen visade ju hans sviktande formkurva mot slutet av grundserien att han är alldeles för ojämn. Tycker nog Wesslau skall få stå imorgon, känns sjukt om man ger förtroendet till Riddarn när Wesslau släpper 2 puckar på 4 perioder....känns som man hänger fel gubbe.
Du ar nog rätt. Sedan tror jag ändå att Hardy kommer att spela Riddarn någon match men kanske av andra skäl.

Jag blir ännu mer fundersam när jag läser att Tomas Ros var inne på samma spår som mig.
"För övrigt tycker jag att Stefan Ridderwall ska stå i morgon. Jag vet att Djurgårdens backar håller med mig om det. "

Det måste vara ett bevis för att jag har fel. :wink:
Lyssna inte på Tomas Ros. Tyckte om honom av någon anledning för ett tag sedan men det har total ändras nu. Maken till dålig journalist.

Igår skrev han, utan någon som helst källa, att Järnkaminerna vägrar ta på sig de röda tröjorna och vad hände? Hela klacken hade röda tröjor på sig. Efter varje match ändrar han sina små fitt-analyser om vem som kommer vinna skiten.

Nä, Aftonbladet har fått en ny Lasse Anrell. Nu finns det två sådana, domedagen någon?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Dränkte lite av mina sorger på krogen igår och idag när jag kom hem så sätter jag mig och läser hela tråden. Vad ser jag? Jo, att en domare reggat sig på sidan. Haha, tack för detta det var länge sedan jag skrattat så mycket. Var det Löf han hette? Se upp killar och tjejer, det verkar vara ännu en gammal hockeyspelare som inte tog plats i pojklaget, som med stormsteg är på väg mot höga höjder. Vem vet, om några år så kanske vi får se herr cancerLöf här borta sitta och röka pipa tillsammans med claesson till youtubeklipp om Tom Bissets storhetstid och hur fanatisk Brynäspubliken är. Efter att ha läst alla hans inlägg så kan man iaf konstatera att hans IQ-nivå är tillräckligt låg för att få dömma svensk hockey på elitnivå. Grattis Löf, det måste kännas stort!

Nu tror jag att jag skrattat färdigt åt den här liraren. Jag börjar bli satans orolig nu. Det känns som en färdig torsk väntar oss på måndag och då hänger allt på våra två hemmamatcher. Då får jag se att den andra hemmamatchen ska spelas på Globen :shock: Återigen så ska man få höra en nål falla på en DIF-match. Även om vi skulle klona Petra Mede i 15000 exemplar och trycka in henne i den bollen så skulle det inte bli högljutt därinne. En riktigt pisshall för ishockey. Jag hade hoppats att vi skulle bygga en bild av att det ska vara en mardröm som bortalag att möta DIF i deras lada med Sveriges(kanske europas?) mest fanatiska publik. Där gick det i stöpet!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-03-21 12:24:59, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

lilleman skrev:
Lyssna inte på Tomas Ros. Tyckte om honom av någon anledning för ett tag sedan men det har total ändras nu. Maken till dålig journalist.

Igår skrev han, utan någon som helst källa, att Järnkaminerna vägrar ta på sig de röda tröjorna och vad hände? Hela klacken hade röda tröjor på sig. Efter varje match ändrar han sina små fitt-analyser om vem som kommer vinna skiten.

Nä, Aftonbladet har fått en ny Lasse Anrell. Nu finns det två sådana, domedagen någon?
Du kan vara lugn. Ros åsikter tar jag oftast inte på särskilt stort allvar. Däremot läser jag det han skriver. Ibland är han faktiskt riktigt rolig. Hans syn på Brynäs spel delar jag till 100% och jag njuter av den ilska han framkallar hos bönderna.

Men visst lockar hans nuna en till att vilja bli boxare både en och annan gång.
4 segrar kvar
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av lilleman »

Jockmaniac skrev:Dränkte lite av mina sorger på krogen igår och idag när jag kom hem så sätter jag mig och läser hela tråden. Vad ser jag? Jo, att en domare reggat sig på sidan. Haha, tack för detta det var länge sedan jag skrattat så mycket. Var det Löf han hette? Se upp killar och tjejer, det verkar vara ännu en gammal hockeyspelare som inte tog plats i pojklaget, som med stormsteg är på väg mot höga höjder. Vem vet, om några år så kanske vi får se herr cancerLöf här borta sitta och röka pipa tillsammans med claesson till youtubeklipp om Tom Bissets storhetstid och hur fanatisk Brynäspubliken är. Efter att ha läst alla hans inlägg så kan man iaf konstatera att hans IQ-nivå är tillräckligt låg för att få dömma svensk hockey på elitnivå. Grattis Löf, det måste kännas stort!

Nu tror jag att jag skrattat färdigt åt den här liraren. Jag börjar bli satans orolig nu. Det känns som en färdig torsk väntar oss på måndag och då hänger allt på våra två hemmamatcher. Då får jag se att den andra hemmamatchen ska spelas på Globen :shock: Återigen så ska man få höra en nål falla på en DIF-match. Även om vi skulle klona Petra Mede i 15000 exemplar och trycka in henne i den bollen så skulle det inte bli högljutt därinne. En riktigt pisshall för ishockey. Jag hade hoppats att vi skulle bygga en bild av att det ska vara en mardröm som bortalag att möta DIF i deras lada med Sveriges(kanske europas?) mest fanatiska publik. Där gick det i stöpet!
Domaren hette Sjö(gren?)

Angående Globen så tycker jag helt enkelt vi får göra det bästa av situationen. DIF Hockey har gjort galet mycket för oss supportrar och nu vill dem tjäna lite pengar här så vi får helt enkelt försöka fylla Globen till max och ta i som in i fan. Klarar vi av denna matchserie så får vi helt enkelt Hovet i en semifinal 2 och kan du fatta den stämningen som kommer möta spelarna då. Kommer bli helt jävla galet.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Jockmaniac »

lilleman skrev:
Angående Globen så tycker jag helt enkelt vi får göra det bästa av situationen. DIF Hockey har gjort galet mycket för oss supportrar och nu vill dem tjäna lite pengar här så vi får helt enkelt försöka fylla Globen till max och ta i som in i fan. Klarar vi av denna matchserie så får vi helt enkelt Hovet i en semifinal 2 och kan du fatta den stämningen som kommer möta spelarna då. Kommer bli helt jävla galet.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Givetvis har du rätt, det finns inte mycket vi kan göra. Men den helt sjuka stämningen som är på Hovet kommer aldrig gå att få. Sen att det är väldigt hemtrevligt och så i Globen är en annan femma men jag vill bibehålla bilden av att möta Djurgården på bortaplan ska vara speciellt. En mäktig ljudkuliss utan dess like ska möta spelarna när de kommer in på isen. Jag har aldrig varit med om en sån stark ljudkuliss på Globen någonsin. Nu är det viktigt dock att vi lyckas fylla Globen så att vi får ett okej tryck iaf. Globen kommer tilltala fler barnfamiljer och var det inte vår berömde Kall-el eller vad han heter som sa att han inte sulle sätta sin fot på en hemmamatch för Djurgården så länge de spelade i Hovet. Nu har du chansen igen :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar