Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Bigge »

Skriver det här för det handlar ju om slutspelet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6959622.ab

Kanske dags att skriva om det kontraktet snart?
Förstår inte varför Engström är nöjd med att matcher i slutspelet är 7-8 gånger så dyrare än en grundserie match?

vad är skillnaden?
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av SirDIFalot »

Bigge skrev:Skriver det här för det handlar ju om slutspelet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6959622.ab

Kanske dags att skriva om det kontraktet snart?
Förstår inte varför Engström är nöjd med att matcher i slutspelet är 7-8 gånger så dyrare än en grundserie match?

vad är skillnaden?
Kanske för att det är jättebilligt på grundseriematcher. istället för kanske 300 000 kr per match oavsett. De hade ju Djurgården gått jätteback på.

Jag vet inte vad saker och ting "ska" kosta. Men slutspelsmatcherna är ju mycket färre. Om DIF skrev avtalet för 4 år sedan så visste man nog att man skulle lågbudgetsatsa ett par år fram över.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Om inte den där artikeln är felskriven eller att Engström är felciterad är det en av de största jävla skandalerna jag läst... låter helt absurt och något jag faktiskt har svårt tro är sant. Här har man dillat om att ett missat slutspel kostat DIF så innihelvete mycket pengar år efter år och sen visar det sig att det nästintill går plus-minus noll när man väl tar sig dit.
Bild
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Honken »

-daniel- skrev:Om inte den där artikeln är felskriven eller att Engström är felciterad är det en av de största jävla skandalerna jag läst... låter helt absurt och något jag faktiskt har svårt tro är sant. Här har man dillat om att ett missat slutspel kostat DIF så innihelvete mycket pengar år efter år och sen visar det sig att det nästintill går plus-minus noll när man väl tar sig dit.
Nja, nu överdrev du nog lite.
Med ett snittpris på 300:- per biljett och 10 000 besökare i snitt så får jag det till 3 000 000
Befintlig deal är bättre. Antalet matcher vet vi är konstant meddans ett slutspel kan sluta med två matcher. Klart mer fördelaktigt att betala mer för slutspelsmatcherna. Varje extra match ger plus ändå.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev:
-daniel- skrev:Om inte den där artikeln är felskriven eller att Engström är felciterad är det en av de största jävla skandalerna jag läst... låter helt absurt och något jag faktiskt har svårt tro är sant. Här har man dillat om att ett missat slutspel kostat DIF så innihelvete mycket pengar år efter år och sen visar det sig att det nästintill går plus-minus noll när man väl tar sig dit.
Nja, nu överdrev du nog lite.
Med ett snittpris på 300:- per biljett och 10 000 besökare i snitt så får jag det till 3 000 000
Befintlig deal är bättre. Antalet matcher vet vi är konstant meddans ett slutspel kan sluta med två matcher. Klart mer fördelaktigt att betala mer för slutspelsmatcherna. Varje extra match ger plus ändå.
Ja, det var självfallet en överdrift men lät så jävla enormt dåligt upplagt avtalet. Sen får du tänka på att ett lite mindre framgångsrikt slutspel med 2 hemmamatcher på Hovet knappast skulle generera några 3 milj / match, vilket skulle göra det sådär lagom mycket mer inkomstbringande att gå till slutspel.... har alltid snackats om att det är i Slutspel man tjänar pengar, men försvinner nästan 1 miljon rakt av för att det är en högre lokalhyra så känns det ju "sådär lagom" lukrativt...
Bild
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av *Knirre »

Det sjukaste är väl ändå uttalandet: "– Vi får kanske ett överskott från säsongen, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström"

Om vi kanske får ett överskott när vi ligger långt över budgeterat snitt i serien, går till slutspelet som vi inte budgeterat med, samt spelar 8-9 utsålda matcher, varav flera i Globen, så är det ju bara att lägga ner allt. Hade vi då backat med 20 miljoner om vi missat slutspel eller? OM det nu stämmer, det som står i den patetiska skittidningen.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Remy Lebeau »

*Knirre skrev:Det sjukaste är väl ändå uttalandet: "– Vi får kanske ett överskott från säsongen, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström"

Om vi kanske får ett överskott när vi ligger långt över budgeterat snitt i serien, går till slutspelet som vi inte budgeterat med, samt spelar 8-9 utsålda matcher, varav flera i Globen, så är det ju bara att lägga ner allt. Hade vi då backat med 20 miljoner om vi missat slutspel eller? OM det nu stämmer, det som står i den patetiska skittidningen.
Ja, går vi inte plus nu, går vi aldrig plus. Vi hade väl budgeterat för 6800 i publik utan slutspel. Vi borde ha gått plus om allt står rätt till efter ordinarie säsongen.

Hoppas man går ut med någon form av information om den här på hemsidan. Vart orolig nu faktiskt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Caveman »

Remy Lebeau skrev:
*Knirre skrev:Det sjukaste är väl ändå uttalandet: "– Vi får kanske ett överskott från säsongen, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström"

Om vi kanske får ett överskott när vi ligger långt över budgeterat snitt i serien, går till slutspelet som vi inte budgeterat med, samt spelar 8-9 utsålda matcher, varav flera i Globen, så är det ju bara att lägga ner allt. Hade vi då backat med 20 miljoner om vi missat slutspel eller? OM det nu stämmer, det som står i den patetiska skittidningen.
Ja, går vi inte plus nu, går vi aldrig plus. Vi hade väl budgeterat för 6800 i publik utan slutspel. Vi borde ha gått plus om allt står rätt till efter ordinarie säsongen.

Hoppas man går ut med någon form av information om den här på hemsidan. Vart orolig nu faktiskt.
Plus att vi får några % på försäljningarna på Hovet & i Globen. Så "kanske ett överskott" låter jävligt märkligt.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Låter ju helt sjukt, att vi bara kanske går plus.
När fan har de tänkt att vi ska kunna gå plus då? Vinna serien och vinna med 4-3 i matcher hela vägen fram till guldet?
Jag kräver en förklaring!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Lakrisal »

Snazzi skrev:Låter ju helt sjukt, att vi bara kanske går plus.
När fan har de tänkt att vi ska kunna gå plus då? Vinna serien och vinna med 4-3 i matcher hela vägen fram till guldet?
Jag kräver en förklaring!
Exakt, 4-3 i alla matcher och så vinner vi grundserien varje år och kammer hem en miljon till :shock:
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av sthlm_dif »

Om vi inte får ett överskott på 3-5 miljoner (MINST!) när säsongen är över så kan de ekonomiansvariga dra åt helvette. Går vi back den här säsongen så har ingen i styrelsen mitt förtroende längre, för att om så är fallet så har vi ett gäng inkompetenta idioter högst upp i vår styrelse.

Nu börjar jag bli riktigt orolig, för att om vi inte går med miljoner i plus så är det bara en tidsfråga innan vi simmar runt i allsvenskan. Allt har klickat i år, och det kommer inte att klicka lika bra i framtiden, vi kommer behöva höja lönebudgeten samt att vi troligtvis kommer att få publiktapp inom en viss framtid, så det här ser allt annat är lovande ut.
Men för övrigt så undrar jag hur man kan skriva på ett kontrakt där man måste betala en 8x så hög arenahyra under slutspelet, då måste man seriöst vara riktigt jävla blåst i skallen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av isolerad »

Jag kan helt ärligt fortfarande inte fatta att vi spelar SM-final anno 2010.

Drömmer jag? Det känns fullkomligt overkligt.
i
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av jensa85 »

Varför ska det alltid komma upp massa jävla skitsaker mitt i all glädje.

Det där med att Engström inte kan garantera att vi går plus låter fullkomligt jävla absurt.
För att ta i lite så kan man säga att det bara är en tidsfråga innan Djurgården Hockey går under ekonomiskt med dagens förutsättningar.

Vill dock se det ekonomiska resultatet redovisas innan jag tror helt på det där.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Edin »

Jag tror och hoppas att Engström sa det lite skämtsamt.

Typ att han lite klämkäckt drog till med "Lite plus lär vi ju allt gå, höhö".

Om inte så bör han avgå genast. Hade dom budgeterat för final eller?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av DIF_Soldier »

Förlust och skadad målvakt, visst. Men jag har en nästan löjlig trygghetskänsla i kroppen som jag aldrig haft förut.

Jag har sagt det förut och säger det igen - DIF är den överlägset segaste insekten att ta död på i ES 09/10. Spelarna tjafsar inte i efterhand trots att allt går emot. Fimpen står med huvudet högt och man kan nästan se i hans ögon att han känner precis som jag;

Vi tar det här.
Säg den glädje som varar
Skriv svar