Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Om nu Ziggy är tillbaka (känner någon igen det här tugget?) tills finalen så vill jag se följande formationer:

Jimmie - Otto - Mackan
Josefson - Engqvist - Krüger
Tim - Zigomanis - Tjärnqvist
Cehlin - Falk - Brodin / Danielsson / Fimpen

Kan även tänka mig att vaska om lite bland Danielsson / Josefson beroende på matchsituation. Kan ju också köra med 5st formationer som vi gjort tidigare.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Mäklaren »

Vi kan väl inte ändra i andraformationen? Josefson är inte alls lika vass som Danielsson på en ytterforwardsplats.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Vi kan väl inte ändra i andraformationen? Josefson är inte alls lika vass som Danielsson på en ytterforwardsplats.
Så här skulle jag vilja formulera mig; Josefson är inte lika vass ytterforward som i en centerroll - där håller jag med dig fullt ut. Men personligen föredrar jag honom i en ytterforwardroll jämfört med Danielsson. Vart hade du tänkt sätta Josef någonstanns som center? I 4:e femman? Där passar han inte.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Mäklaren »

Jag tycker inte att Josefson är tillräckligt bra framåt för att vara i någon av de offensiva kedjorna. Det skvallrar väl poängskörd om.

Danielsson har en målskyttespotential och kan när som helst explodera och ösa in baljor. Tycker Josef passar utmärkt i en ganska defensiv fjärdekedja.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Jag tycker inte att Josefson är tillräckligt bra framåt för att vara i någon av de offensiva kedjorna. Det skvallrar väl poängskörd om.

Danielsson har en målskyttespotential och kan när som helst explodera och ösa in baljor. Tycker Josef passar utmärkt i en ganska defensiv fjärdekedja.
Där håller jag inte riktigt med dig, Josefson har en förmåga att med sin speluppfattning och hårda jobb att vara på rätt plats vid rätt tillfälle och snappa upp alla briljanta passningar av framförallt Krüger. Danielsson är bra, men är i mitt tycke lite för ojämn och har en tendens av att försvinna från matcher han inte gjort mål i...så har det varit hela säsongen. Sjukt slöseri att sätta i Josefson i en 4:e kedja som center, där dessutom Falk axlar centerrollen på ett alldeles lysande sätt.

EDIT: Man kankse tänker sig rulla runt på 5 formationer dock? Och ha Josef som center i den 5:e...? Också slöseri iofs för då får han alldeles för lite speltid.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Daniel942 »


Bara jag som tänker på cirkus?
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Snazzi »

JK och DIF.
"Vi uppmanar också alla att komma i god tid till matchen och vara på plats inne på läktaren senast 19:20, eftersom det planeras ett storskaligt tifo"

Tredje tifot inom en mycket kort tid nu (fjärde om man räknar med tifot som använts i fotbollen). Måste säga att det är starkt jobbat av Fabriken. Känns som att man kan avfärda alla rykten som cirkulerade i vintras om att pengarna går till annat.
Senast redigerad av Snazzi den 2010-04-13 16:49:50, redigerad totalt 2 gång.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Heaty »

Tittade nyss på pajasen Ros i ABs "Powerplay". Någon sorts internet show av något slag.
Vilket fall som helst så påstår han att den enda anledningen till att DIF är i final är på grund av tur!?
För att Mårtensson var sjuk? För det första är det inte vårat fel att dem inte har lika bred trupp som vi har, och hur svårt motstånd har HV mött?
Patetiskt av Ros: http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 6947675.ab
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Rocker »

Heaty skrev:Tittade nyss på pajasen Ros i ABs "Powerplay". Någon sorts internet show av något slag.
Vilket fall som helst så påstår han att den enda anledningen till att DIF är i final är på grund av tur!?
För att Mårtensson var sjuk? För det första är det inte vårat fel att dem inte har lika bred trupp som vi har, och hur svårt motstånd har HV mött?
Patetiskt av Ros: http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 6947675.ab
Ja, jag såg den också och blev nästan lite upprörd. Jo men visst Ros, vi har vunnit båda matchserierna med 4-1 på grund av tur... :?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Remy Lebeau »

Heaty skrev:Tittade nyss på pajasen Ros i ABs "Powerplay". Någon sorts internet show av något slag.
Vilket fall som helst så påstår han att den enda anledningen till att DIF är i final är på grund av tur!?
För att Mårtensson var sjuk? För det första är det inte vårat fel att dem inte har lika bred trupp som vi har, och hur svårt motstånd har HV mött?
Patetiskt av Ros: http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 6947675.ab
Ros är en vidrig fet gris. När vi valde Brynäs sa dom att vi valde fel motståndare, Brynäs skulle slå ut oss med Markström. Sedan mötte vi Linköping och då sa dom "Hit men inte längre DIF". Och nu har vi kommit till final på grund av mycket tur istället för spelskicklighet och bra spelare?

Värst är när folk säger att vi "överpresterar". Det är ett fenomen som inte existerar. Man kan inte göra något över sin förmåga. Det säger sig självt.

Aftonbladet är och förblir ett skämt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Heaty »

Remy Lebeau skrev:
Heaty skrev:Tittade nyss på pajasen Ros i ABs "Powerplay". Någon sorts internet show av något slag.
Vilket fall som helst så påstår han att den enda anledningen till att DIF är i final är på grund av tur!?
För att Mårtensson var sjuk? För det första är det inte vårat fel att dem inte har lika bred trupp som vi har, och hur svårt motstånd har HV mött?
Patetiskt av Ros: http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 6947675.ab
Ros är en vidrig fet gris. När vi valde Brynäs sa dom att vi valde fel motståndare, Brynäs skulle slå ut oss med Markström. Sedan mötte vi Linköping och då sa dom "Hit men inte längre DIF". Och nu har vi kommit till final på grund av mycket tur istället för spelskicklighet och bra spelare?

Värst är när folk säger att vi "överpresterar". Det är ett fenomen som inte existerar. Man kan inte göra något över sin förmåga. Det säger sig självt.

Aftonbladet är och förblir ett skämt.
Dock så fortsätter jag alltid att lockas av deras jävla artiklar om Djurgården och blir alltid lika förbannad.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Bäst-i-stan »

LÄS DETTA OCH SPRID VIDARE!
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... tt-ge-allt
Nu spelar det ingen som helst roll vilken sektion du står på. Imorgon ska det gunga och sjungas från varje stol. Hjälp till att få folk i din omgivning att sjunga och hoppa med. Nu står vi inför otroligt viktiga matcher.

SJUNG AV HJÄRTAT SJUNG!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Enbom »

Josef kan handla på systemet med det där slutspelsskägget, det säger jag!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Edin »

Enbom skrev:Josef kan handla på systemet med det där slutspelsskägget, det säger jag!
Haha ja, önskar att jag hade samma anlag...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar