Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Don66-2 skrev:Om jag inte minns helt fel så har DIF enligt senaste avtalet 50% på nettoVINSTEN på försäljningen! Inte många kronor m.a.o...men många bäckar små...
Ja, så var det fram tills den här "kvoten" fylldes några omgångar innan slutrundan i grundserien. Sen dess har vi - enligt uppgift - ett klart bättre avtal men hur det är format vet jag inte.
Bild
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Honken »

-daniel- skrev:
Don66-2 skrev:Om jag inte minns helt fel så har DIF enligt senaste avtalet 50% på nettoVINSTEN på försäljningen! Inte många kronor m.a.o...men många bäckar små...
Ja, så var det fram tills den här "kvoten" fylldes några omgångar innan slutrundan i grundserien. Sen dess har vi - enligt uppgift - ett klart bättre avtal men hur det är format vet jag inte.
Så här har jag uppfattat det hela.

När DIF uppnådde försäljningssumman för föregående säsong så fick Djurgården 20% av resterande försäljning under grundserien.
Tror att det uppnåddes när det var 5 hemmamatcher kvar.
50% av nettovinsten har vi haft hela säsongen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Puuri
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-07-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Puuri »

Vilket datum spelas en eventuell final 5 i Jönköping?
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av DIFDIF »

Puuri skrev:Vilket datum spelas en eventuell final 5 i Jönköping?
22 eller 23e..
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av YNWA »

Torsdagen den 15 april 2010 19.30 SM-final 1 Djurgården-HV71
Lördagen den 17 april 2010 16.00 SM-final 2 HV71-Djurgården
Måndagen den 19 april 2010 19.30 SM-final 3 Djurgården-HV71
Onsdagen den 21 april 2010 19.30 SM-final 4 HV71-Djurgården
Torsdagen den 22 april 2010 19.30 Eventuell SM-final 5 HV71-Djurgården
Lördagen den 24 april 2010 16.00 Eventuell SM-final 6 Djurgården-HV71
Måndagen den 26 april 2010 19.30 Eventuell SM-final 7 HV71-Djurgården
Loyal Luton
Inlägg: 6
Blev medlem: 2010-04-09

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Loyal Luton »

Hv-supporter in Peace här. Först och främst ett stort grattis till en strålande säsong. Visserligen skvallrade försäsongsmatcherna om att ni hade något bra på gång men att ni skulle bli så här bra, redan, trodde jag faktiskt inte. Här i Jönköping är vi glada över att få er i final. Först och främst för att vi verkligen ogillar Linköping, men också för att det blir extra drag i en final medialt sett när en Stockholmsklubb är en av finalisterna. Särskilt nu när det är några år sen senast. I min mening försöker medierna göra en stor skillnad mellan klubbarna, medans jag ser stora likheter. Båda föreningarna vill spela en offensiv, snabb hockey vilket möjliggörs genom fyra rätt sä jämna femmor. Båda lagen har härförare i laget med hjärta för klubben. Ni har Falk, Ragnarsson och Nilsson. Vi har Davidsson,Liv och Pettan. Dessutom finns ungdomlig entussiasm(hu vilket svårt ord att stava)Ni har bla Kruger, Engqvist och Wesslau och vi har Tedenby, Ullström och Torp. Den skillnad som är sagd och som säkert stämmer är skillnaden på spelarbudgeten. Ni måste ha en grymt bra sportchef! Vad gäller fansen så inser nog de flesta att vi står oss rätt slätt i jämförelse med Järnkaminerna. De senaste årens framgångar för Hv har tyvärr inte format den typ av supporter man är van vid här i Jönköping, och stämningen i hallen har sjunkit i takt med att fler och fler gamla klackmedlemmar hamnat på sittplats. Däremot ska man inte underskatta pasionen hos oss. Att år efter år, match efter match fylla Kinnarps arena är fantastiskt gjort. Jag kan givetvis inte önska er lycka till men jag hoppas på en härlig finalserie som spelas i en god anda. Den har alla möjligheter att bli GRRRREAT.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Lakrisal »

Loyal Luton skrev:text
Alla möjligheter till en fantastisk final finns. Båda lagen vill spela offensivt och vara i motståndarnas zon (till skillnad från lhc som vill täppa igenom mittzon, dumpa puck och spela på misstag) och har lirare, talanger, veteraner, brunkare, grisar, bra målvakter etc. Det kommer bli så sjukt kul att se på då det är Sveriges två bästa lag som möts. Sen får vi självfallet hoppas att Sveriges finaste klubb vinner guldet :)
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Wainscotting »

Honken skrev:
-daniel- skrev:
Don66-2 skrev:Om jag inte minns helt fel så har DIF enligt senaste avtalet 50% på nettoVINSTEN på försäljningen! Inte många kronor m.a.o...men många bäckar små...
Ja, så var det fram tills den här "kvoten" fylldes några omgångar innan slutrundan i grundserien. Sen dess har vi - enligt uppgift - ett klart bättre avtal men hur det är format vet jag inte.
Så här har jag uppfattat det hela.

När DIF uppnådde försäljningssumman för föregående säsong så fick Djurgården 20% av resterande försäljning under grundserien.
Tror att det uppnåddes när det var 5 hemmamatcher kvar.
50% av nettovinsten har vi haft hela säsongen.

Vet att jag läste något om kringförsäljningen och hur den fungerar på Maries blogg och efter lite letande så hittade jag det här inlägget:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... joner.html
Står om det längst ned och i kommentarerna. Jag vet inte hur mycket klarare det blir, jag tycker fortfarande att det är förvirrande, men det kanske finns nån här som är mer haj på ekonomi än vad jag är...
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av SirDIFalot »

Så här ser tydligen Hardy Nilsson ut när han ler, kände fan inte igen honom först. Aldrig sett karln le tidigareBild
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av sthlm_dif »

Måste bara höra om ni andra har uppmärksammat Marcus Nilsson beteende ute på isen när dom firar segrar? :wink:
Han åker omkring och ser 10x gladare ut än alla andra, åker runt och hoppar och klänger på andra Djurgårdare. Han är ändå ganska gammal, men ser lika pigg och fräsch ut som en junior som firar. Man märker verkligen hur mycket han njuter av det här, och förmodligen så trivs han oerhört bra.
Förhoppningsvis så kan han kanske övertala sig själv om en förlängning.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev:Måste bara höra om ni andra har uppmärksammat Marcus Nilsson beteende ute på isen när dom firar segrar? :wink:
Han åker omkring och ser 10x gladare ut än alla andra, åker runt och hoppar och klänger på andra Djurgårdare. Han är ändå ganska gammal, men ser lika pigg och fräsch ut som en junior som firar. Man märker verkligen hur mycket han njuter av det här, och förmodligen så trivs han oerhört bra.
Förhoppningsvis så kan han kanske övertala sig själv om en förlängning.
Jepp, tänkte på det senast! Han var verkligen sjukt glad. Märks tydligt att han känner att det här laget har potential att VINNA. Något han aldrig tidigare gjort (trots att det varit sjukt nära både i ES men framförallt i Calgary).
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
sthlm_dif skrev:Måste bara höra om ni andra har uppmärksammat Marcus Nilsson beteende ute på isen när dom firar segrar? :wink:
Han åker omkring och ser 10x gladare ut än alla andra, åker runt och hoppar och klänger på andra Djurgårdare. Han är ändå ganska gammal, men ser lika pigg och fräsch ut som en junior som firar. Man märker verkligen hur mycket han njuter av det här, och förmodligen så trivs han oerhört bra.
Förhoppningsvis så kan han kanske övertala sig själv om en förlängning.
Jepp, tänkte på det senast! Han var verkligen sjukt glad. Märks tydligt att han känner att det här laget har potential att VINNA. Något han aldrig tidigare gjort (trots att det varit sjukt nära både i ES men framförallt i Calgary).
Ja. Jag hoppas även att han inser vikten i att låta förstakedjan vara intakt, hoppas han ser vilken möjlighet han ger sig själv och laget en final även nästa år vid förlängning av kontraktet.
Säg den glädje som varar
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Honken »

sthlm_dif skrev:Måste bara höra om ni andra har uppmärksammat Marcus Nilsson beteende ute på isen när dom firar segrar? :wink:
Han åker omkring och ser 10x gladare ut än alla andra, åker runt och hoppar och klänger på andra Djurgårdare. Han är ändå ganska gammal, men ser lika pigg och fräsch ut som en junior som firar. Man märker verkligen hur mycket han njuter av det här, och förmodligen så trivs han oerhört bra.
Förhoppningsvis så kan han kanske övertala sig själv om en förlängning.
Det såg nästan ut som om han ville ha igång lite skuggboxning, han var så jävla överlycklig.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Kentta »

När kan det tänkas att biljetterna släpps till en eventuell sjätte final? Jag kommer vara på direkt!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Kentta skrev:När kan det tänkas att biljetterna släpps till en eventuell sjätte final? Jag kommer vara på direkt!
Ungefär när det står klart att en 6e final måste spelas skulle jag tippa på. Men hey, vad vet jag.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar